با ورود جنرال دوستم به مزار موافقت شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۶    ۱۳۹۷/۴/۲۱ کد خبر: 152629 منبع: پرینت

گزارش تایید نشده ای حکایت دارد که جنرال دوستم در تدارک ورود به مزار شریف است.
جبهه نجات و شورای ایتلاف به فرماندهی نظامیان آلمانی مستقر در مزار شریف اخطار داده اند که در صورت ممانعت نشست هواپیمای حامل جنرال دوستم به میدان هوایی مزار شریف، بالای کنسولگری آلمان و نظامیان آلمانی در شمال حمله خواهند نمود.

یک منبع نزدیک به نظامیان المانی در مزار شریف اعلام کرده است که مقام های آلمانی با ورود جنرال دوستم از مرز حیرتان موافقت کرده اند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   هر باری اگر سعی می‌کنم در خصوص تصاویر نشر شده از جنایت نظامی‌پوشان به اصطلاح کماندو در فاریاب چیزی بنویسم، احساس میکنم واژه‌ها فریاد میزنند و بار سنگین حس‌ام را در خود گنجانیده نمی‌توانند.
این‌جا سرزمین وحشت است، انسانیت را دهشت بلعیده‌.
ح-ترین

>>>   Murtaza
برخی از #هواداران_حزب_جنبش امروز در بلخ از حضور نیافتن #باتور_دوستم در جمع اعتراض کنندگان انتقاد کردند، آنان میگویند که او اکنون رهبر حزب جنبش است و از روزی که اعتراضات مردمی در فاریاب و سایر ولایات شروع شده او حتا یکبار صدای خود را بخاطر مردم بلند نکرده است.

>>>   Bahrom Khorosoni
قابل توجه هموطنان عزیز ترکتبارم !
" خواهشمندم که این نوشته را همگانی نمایید..."
به فرزند جنرال دوستم برسانید ، اگر وجدان وشرفی درمیان است واحترام به خون پاک ده ها هموطن خویش دارید وبلاخره اگر بدرغه شدن پدرت را ننگ میدانی ، لطفآ با این بازی شرم آور دوگانه خاتمه بدهید وتصویر اشرف غنی احمد زی این فاشیست متعصب را به کثافات دانی بینداز ؛ درغیر آن معلوم میگردد که اینجا بازی های دوگانه جریان دارد وفقط فریب مردم شمال است وبس.
با احترام

>>>   Mahmodi
این مهمانخانه دوستم است
هنوز هم با افتخار عکس بزرگترین شونیست را نگاه کدده اند

>>>   Reza
جنرال دوستم را بد نام فراری ساخت هنوز هم عکس وی را در مهمانخانه خود نگاه کرده این را میگن دوست وفا دار
Beheren

>>>   Sameer
این را میگن سیاست دوپهلو که نا‌کامی وشکست وفریب وترس به همراه دارد

>>>   كم كم به اين گفته كه ازبك كله خام است معتقد ميشوم.ميليونها رأى ازبك به نفع اشرف غنى احمدزى به صندوق ها ريخت اما رهبرشان تمام عمر حكومت وحدت ملى را در تبعيد تركيه گذراند حالا كه ارگ نشين ها باز خواب خرگوشى ميبينند به سراغش رفته و بازى ميدهند بيچاره ره فقط در وقت رأى دوستم مورد نياز أست نه در زمان كاكگى و حكومتدارى،هيچ شكى نيست كه باز دوستم كله خامى كند و به كابل بيايد.

>>>   هير آريايى
در اينكه جنرال دوستم با استفاده از خشم مردم امتياز بگيرد و وارد كشور شود جايى شكى نيست كه اين برد براى دوستم و مردم معترض خواهد بود و بخش از تظاهرات كينه تبعيد جنرال و بى حرمتى به راى مردم بود كه غنى را در رسيدن به قدرت هر چند از مسير تقلب كمك كرد. اما اين امدن چالش اصلى را حل نخواهد كرد و اين چالش با امدن دوستم بر علاوه دولت روى شانه جنرال نيز لنگر خواهد انداخت و ان چالش رهايى فرمانده قيصارى و شناسايى و محاكمه قتل وحشيانه باديگارد هاى قيصارى است. اگر جنرال وارد كشور شود و در ارام كردن مردم بدون رهايى قيصارى بكوشد ، اين مسله جايگاه جنرال را در پيش مردم تضعيف خواهد كرد و اگر دولت با امدن جنرال ، قيصارى را نيز رها كند ، اين مسله يك شكست فاحش براى ارگ خواهد بود. ارگ از اين مسله كاملاً واقف است و مطميناً در مذاكرات برگشت اين مسله را حتماً به بحث گرفته اند. حال ديده شود كه امدن جنرال از موضع قدرت خواهد بود يا با قربانى كردن قيصارى، تظاهرات و مردم تنها براى منافع شخصى جنرال؟ به زودى معلوم ميشود!

>>>   Fekri
کار با دوستم برای مردم مظلوم ازبیک همان خرک وهمان درک است با گفتن چند فکاهی از جانب دوستم انگار نه انگار بهتر است مرد بر محوریت قیصار جمع شوند

>>>   ادفر اویانی
گیریم که قیصاری زنده است و آزادش کنند؛ دیگه چی؟
و یا گیریم که آقای دوستم را آوردند و او را بر همان چوکی «بز کشی» ( به گفته احمدزی) باز نشاندن؛ دیگه چی؟
یعنی دست روی دست گذاشتن و به فاشیزم تن در دادن و برده شدن؟

هممیهن گرامی!
این ستم و تفنگ همراه با شتم و نیرنگ، فاشیزم است و ایدون به مکتب تبدیل شده است.
مکتب فاشیزم پشتونیزم هتا با خدا در ستیز است.
این فاشیزم هنوز در دو سد سال پیش زندگی دارد.
تا هنوز بسیار هم دور است از آیین و فرهنگ شهرآیینی.
هنوز سخت آشفته و سرگران خوی دریدن و ترکاندن و ویرانگریست.
این فاشیزم هیچ گفتمان و عهد و پیمان و راه و روان‌ آدمیت و همزیستی را پذیرا نیست؛ چون نمیشناسد آیین همزیستی را؛ چون اگر شناخته بودی، فاشیزم نبودی..
این فاشیزم نه قران آسمانی را شناسد و نه گفتمان شهروندی را.
این فاشیزم بدون رستاخیز مردمی و مقاومت و رزم، از کردار سادیستی و کشتار های تباری-بومی و از کوچی سازیهای چند سد ساله افغانی ی خود دست بر داشتنی نباشد.

پس، بر خیز برای شکستن دستگاه این فاشیزم و برای آزادی و برای دگر ساختن بنیادیی ساختار فرمانروایی در کشور و برای دگرسازیی نام و نشان و سرود و پرچم و زیربنا و روبنای کشور !

>>>   General Abdul Malik جنرال عبدالملكPagina leuk vinden
هموطنان عزيز ملت با شهامت افغانستان السلام عليكم ورحمته الله وبركاتو !

خواهران برادران رنجديده كشورم !
درپيوست به ثبوت نوشته هايم (زيرنام هفت سال از ياد رفته)بعداز ظهور طالبان در قندهار وتقويت قواي هوايي ونظامي طالبان كه به اساس هدايت جنرالصاحب دوستم صورت گرفته بودواينك صحبت هاي كوتاه ودقيق محترم جنرال حفيظ قهرمان قوماندان قواي هوايي جنبش ملي درشمال را از صفحه رسمي خود بدست نشر مي سپارم اميدوارم درقبال پيروزي هاي طالبان درهرات ، كابل ،جلال اباد وغيره مناطق افغانستان وتقويت نظامي انها مطالعه ومعلومات نموده قضاوت عادلانه نمايند وتلاش مي نمايم با قبول همه دشنام هاوتخريبات سازمان يافته راز هاي را كه درهفت سال ماموریت ام من شاهد ان هستم از ملت داغديده ونسل جوان پنهان باقي نماند وتفصيلات اين موضوع را انشاالله دركتاب بشكل مكمل به رشته تحرير دراورده بخدمت همه هموطنانم قرار خواهم داد ! (ادامه دارد)

>>>   تاجیک هزاره ازبیک باید یک قطعه خاص کوماندو ایجاد کند تا در مقابل زورگوییها فاشیست احمدزی و کوماندوهای مزدورش مقابله کند.

>>>   در جلسه یی که هفته آینده در هلسنکی پایتخت فنلند بین دوناد ترامپ و پوتین صورت میگیرد، دونالد ترامپ به پوتین پیشنهاد میکند که یا کوریای شمالی را که روسیه و چین مجهز به سلاح هستوی و راکت های قاره پیما نموده است، خلع سلاح کنند و یا این که قوای خویش را از افغانستان بیرون میکند و افغانستان را که در همسایگی روسیه و مناطق تحت نفوذ او و چین است، به حال خود رها میکند و عواقب آن و تاثیرات جنگ داخلی افغانستان و انتقال آن به آسای میانه و ایغور های چین، بدوش خود شان خواهد بود.

>>>   همه چیز احتمال دارد، قسم که در مزار اتفاق افتاد اجازه ورود به هوا پیمای ژنرال دوستم داده نشد و از مزار رفت به ازبکستان، بعدش به ترکیه، چون اجازه پرواز و نشت پرواز به دست خارجی ها هتیش، دولت افغانستان اصلا صلاحیت در پرواز ها ندارد ممکنه چین اتاق بهفتد،...

>>>   مر راوی
وضع به حدی روشن است که نیازی به گپهای اضافی دیده نمیشود. همین موج خیزشهای مردمی که در شمال به راه افتاده و بیشتر از ده روز ادامه یافته است، اگر رهبری درست و عدالتخواه و به راستی مردمی میداشت، هنوز هم پیش اشرفغنی و بادارانش عریضه نمی برد و عذر و زاری نمیکرد. شما را به خدا، ایتلاف عریض و طویل شان را ببینید و این تظاهرات میلیون نفری را تماشا کنید و بعد بنگریید که به اصطلاح رهبران چه میخواهند و از کی میخواهند؟! همه اش گردن پتی، همه اش تسلیم طلبی، همه اش از یک میزوف فاشیست وحشی تمنای ترحم کردن !‌
فقط بلد اند که معامله کنند، آنهم معامله های که به ضرر مردم شان باشد و ریشه های فاشیزم را محکمتر سازد. من برای مردم متاسفم که با تمام سلحشوری و فداکاری و حضور میلیونی شان در صحنه ، همیشه به حق شان خیانت میشود .

>>>   بدا به حال ملت وکشوری که اختیار فضا وزمین وحدودش در اختیار خودش نیست المانی های که خود مستعمره اند ونیروهای نظامی خارجی درانجا مستقر وحکومت دارند وترامپ هر روز انها را تهدید وتوبیخ مینماید در کشور ما حکمران مطلق شده اند بهر صورت خبر خوش ودلخوش کننده است که اگر جنرال صاحب مع الخیر به وطن عزیز تشریف بیاورند ولی ازدیر زمان بدینسو همچو اخبار خوش کنند را میشنویم مثل این که جنرال صاحب به دیوار سوار شده اندچون دیوار حرکت نمیکند ورسیدن ایشان هم ناممکن است اگر بالای سنگ پشت ومورچه سوار میشدند حال وقت داخل خاک وطن عزیز بودند برایشان بگوید اگر اراده دارید وملت خودرا دوست دارید از دیوار پاین شویدبالای یک چیز متحرک سوار شوید کشتی وموتر وطیاره اگر میسر نیت توسط فیل واسپ وشتر بیاید ملت بسیار در انتظار وچشم به راه شمااست مثل این که سن و.سال انسان بالارود جان شیرین میشود با این فدا کاری ملت این احتیاط بیش از حد شما قابل توجیه نیست ونخواهد بود اگر امدید فایق وکارگر وفتح الله رابه جزای ایشچی محکوم نماید
ملا یوسف قیصاری

>>>   Rawi
آزموده را آزمودند خطاست ! دوستم یکی از معامله گران حرفوی است ؛ او هرگز به منافع مردمش نه اندیشده و هرگز هم نخواهد اندیشید ؛ همچنان او یک شخص خودپرست است و کدام آرمان و هدف بزرگ و مردمی ندارد ؛ او در تاریخش به جز خود پسندی و معامله گری چیزی ندارد ؛ او با هیچ کس وفا نکرده و همه مسایل را از دریچه منافع شخصی خودش می نگرد ؛ از انتظار کدام کار بسیار فوق العاده داشتند دور از واقع بینی است ؛ دوستم اگر به مردمش بها دهد و در فکر تحقق عدالت باشد با این قیام دلیرانه برادران ازبیک میتواند گلیم فاشیزم را جمع کند ؛ ولی من مطمین هستم که همین علم شنگه و هیاهو ها هم با تبانی بین اردغان ، دوستم و ارگ جمع گلوی بیدین صورت گرفته است ؛ از این اعتراظات کدام چیزی مهمی عاید نخواهد شد چون فاقد رهبری خردمندانه و دلسوز است ؛ گلیم سیاه فاشیزم را فقط یک حرکت انقلابی با رهبری مردمی میتواند جمع کند که کشور ما هنوز به آن نرسیده است ...

>>>   Shafie Ayar Page
بزک بزک نمیر که جو لغمان میرسد و فاشیزم کوچی ها
ارگ کابل معاون اولش جنرال دوستم را نخست با بهانه ها برای خلع سلاح
مخالفان طالب در شمال استفاده کرد.بعد وقتی دوستم زیر فشار مردمش از حقوق پامال شده ازبیک صدا بلند کرد برای جلوگیری از ایجاد خشونت او را که در حکومت عملا کدام قدرتی هم نداده بودند حتی ممنوع الدخول ساختند. حالا ارگ دوستم را با خفت و خواری میخواهد برگرداند.ارگ که تمام دوره حکومت را ازو دزدید حالا که غنی مجبور است زیر فشار مردم قیصاری را از زندان رها بکند آنرا برای دوستم گویا تحفه میدهد.یعنی حکومت دوستم را اجازه دخول به کشورش میدهد و قیصاری را هم که باید رها بکنند رها میکنند به این ترتیب میخواهند دوستم خوش شود که "بلا درپس معاونیت خوب شد مرا ماندند داخل وطن بیآیم." ,و قیصاری خوش میشودو ایمان پیدا میکند که اگر دوستم نبود من در زندان میبودم
. مردم ازبیک اغوامیشوند که "دیدی زور را" وبدین ترتیب حالا که انتخابات نزدیکست یکبار دیگر دوستم را استفاده میکنند.....جناب دوستم غنی باید محاکمه شود. کسانی که گلبدین را بنام صلح میآورند و طالبان را تحفه عیدی داخل شهر ها میسازند چرا با معاون اول حکومت در جنگند؟ چرا قیصاری را به زندان میاندازند. فاشیزم کوچی ها.جناب دوستم شما وظیفه بزرگ دارید.حد اقل از حیثیت خود دفاع بکنید. ببینید به این همه مردم که بنام شما ایستاد شده اند.آیا منصفانه است که برای زنده ماندن خود اینقدر ارزش قایل شد؟

>>>   ای کله خامان! این خرس تان را محکم نګاه کنید که ایشچی در سدد بدل است! فردا خواهید ګفت که غنی مردارش کرده! بیغیرتان جواب ایشچی را کی میته!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است