از غنی و عبدالله بگیرید تا به نشست بروکسل برسید
غنی و عبدالله در تصامیم ناتو هیچ کاره اند و صرفا از آنان به عنوان تماشاچی دعوت شده است و اگر هم به برکسل نمی رفتند، هیچ اتفاق خاصی نمی افتاد و یا شاید کسی عدم حضور شان حس نمی کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۷/۴/۲۲ کد خبر: 152631 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) محمد اشرف غنی و عبدالله با بی احترامی که به آنان شد، در نشست بروکسل شرکت کردند. بر اساس قرار همیشه این نشست، تمامی سران کشورها با موترهای تشریفات ناتو از فرودگاه به مقر ناتو استقبال می شوند در حالیکه برای اشرف غنی و عبدالله این تشریفات درنظر گرفته نشده بود و آنان بناچار با موتر سفارت افغانستان به مقر ناتو منتقل شدند.

بی احترامی دیگری که رییس جمهور و رییس اجرایی نسبت به یکدگر روا داشته و به نمایش گذاشتند، عزیمت به بروکسل با دو پرواز جداگانه بود که مورد توجه برخی رسانه های خارجی قرار گرفت و این مساله را به اختلاف میان غنی و عبدالله ربط دادند.

و اما نشست بروکسل:
یکی از موضوع های مهم که قرار بود با بررسی بیشتری روی آن کار صورت بگیرد، مساله افغانستان بود. اما این موضوع به دلیل جو متشنجی که ترامپ به وجود آورده بود به یک موضوع بی اهمیت در نشست ناتو بدل گردید.
ترامپ با رو کردن قسمت بیشتری از اختلاف های موجود میان آمریکا و اروپا، یکبار دیگر بر عمیق بودن این اختلاف ها صحه گذاشت و به کشورهای اروپایی توصیه نمود تا از روسیه و ایران دوری کنند و تحریم بر این دو کشور را گسترش داده و شدت بخشند.

رییس جمهور آمریکا از حضور کمرنگ اتحادیه اروپا در سازمان ناتو گله کرده و دستور داد تا هم از لحاظ مالی و هم از نظر تدارکاتی و نیرو، بیشتر در این سازمان سهم بگیرند.
هرچند ناتو هنوز سعی دارد تا از طریق اعزام نیروی نظامی زیادتر به افغانستان، حضور خود را در کشور ما بیشتر تثبیت کند، اما ترامپ بر تخصیص بودجه بیشتری از سوی کشورهای عضو ناتو تاکید دارد.
ترامپ ادعا کرده است که حدود 75 درصد بودجه ناتو را می پردازد اما هرگز به این نکته اشاره نکرد که آمریکا بیشتر از دیگر کشورها غنیمت جنگی به دست آورده یا به عبارت واضح تر، حدود 90 درصد غارت و چپاول دیگر کشورها مانند افغانستان، سوریه، عراق، لیبیا و... را طی سه دهه اخیر آمریکایی ها کرده اند.

در همین حال تصمیم ناتو بر این است که زمینه حضور سربازان اجیر و کرایه ای قطر و عربستان را در پوشش این سازمان در افغانستان اضافه کند.
سوال در این مورد اینجا است که دیگر کشورها در افغانستان چه کردید که اینک سربازان کرایه ای کشورهای قطر و عربستان بکنند. هرچند عربستان و قطر در تامین مالی تروریست ها دخیل بوده اند و اینک ناتو می خواهد آنان را عملا وارد صحنه های نظامی افغانستان کرده و قسمتی از دزدی های معادن و سرمایه های پنهان افغانستان را به عرب ها بدهد.

با حضور سربازان گرایه ای قطر و عربستان در افغانستان، پاکستان قوت و قدرت بیشتری در افغانستان پیدا می کند. زیرا بسیاری از سربازان کشورهای قطر و عربستان، سربازان کرایه ای پاکستانی هستند که به عنوان سرباز اجیر در صفوف ارتش قطر و عربستان خدمت می کنند.

این تصمیم در حالی عملی خواهد شد که دولتمردان افغانستان مانند اشرف غنی و عبدالله ادعا دارند که با تلاش های پیگیر شان، آمریکا و سازمان ناتو بر پاکستان فشار وارد کرده و این کشور را تابع شرایط آوردن صلح در افغانستان خواهند کرد. درحالیکه از جانب دیگر بنام قطر و عربستان، سربازان پاکستانی رسما بر نظامیان کشور ما مسلط می گردانند.

در هرصورت سازمان ناتو بر این تصمیم پافشاری دارد که سربازان اجیر از قطر و عربستان در قالب ناتو وارد افغانستان شوند و تمامی سربازان خارجی تا سال 2024 در کشور ما حضور داشته باشند. با این وضعیت عدم استقبال دیپلوماتیک از اشرف غنی و عبدالله در بروکسل، توجیه پیدا می کند! زیرا اینها در تصامیم ناتو هیچ کاره اند و صرفا از آنان به عنوان تماشاچی دعوت شده است و اگر هم به برکسل نمی رفتند، هیچ اتفاق خاصی نمی افتاد و یا شاید کسی عدم حضور شان حس نمی کرد. اگرچه قرار بود در نشست ناتو عبدالله از افغانستان نمایندگی کند اما سران ناتو وضعیت موجود در افغانستان را رضایتبخش ندانسته تصمیم گرفتند تا اشرف غنی نیز در این نشست در جمع تماشاچیان اضافه شود. در آخرین روز اعزام ارگ به رییس اجرایی ابلاغ کرد که وی لزومی ندارد در نشست بروکسل شرکت کند اما عبدالله با یک روز تاخیر خود را به بروکسل رسانید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بروکسل
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   اعوذ بالله من الشیطان الرحیم ،
زین قوم رجیم ،
قومی که اثیم است و زَنِیِم ،
قومی که ز ادراک و ادب گشته عقیم ،
قومی که ندارد خرد و عقل و زعیم ،
تا بکی ،
تا چی هنگام و زمان ، نعره زنان ،
از پی این توده یی بی نام رویم ؟
(م.ب.)

>>>   Homayoun Paiez·
وای مردم!
اشرف غنی میگه، بی قانونی ره نمیپذیرم!!!
کسی که به رای گوسفندی و تقلب ملیونی و حمایت بی دریغ خارحی،... قدرت راغصب کرده و سالهاست توزیع تذکره را که نماینده گان مردم تصویب وخود توشیح کرده بود را غیر قانونی، بند نموده و گروگان گرفته و صد ها کار قانوی و حقایق دیگر را در پای قوم گرایی اش سر بریده...آیاچنین قانون شکن قهار و متصلبی می تواند از قانون سخن زند؟! ...مگر اینکه وجدانش را پیشا پیش در معبد و مسلخ فاشیسم قربان کرده باشد!!!

>>>   جنگ افغانستان ، دوکان پر منفعت برای همه -
جنگ افغانستان نه تنها برای سیاست بازان ، قوماندانان و رهبران افغانستان دوکان پرمنفعتی است ، بلکه برای همسایه گانِ حریص و کشورهای ناتو نیز سودآور و پر منفعت است .
تراست ها و کارتل هایی که در پشت این جنگ قرار دارند ، ( از کمپنی های بزرگ تولید اسلحه و مهمات تا تامین کننده گان معیشت و لباس سربازان خارجی و داخلی و قاچاقبران مواد مخدر ) به همکاری دولت ناکاره و مزدور کابل با ترفند ها و بهانه های مختلف ، این دوکان و بازار سودآور را گرم نگهمیدارند .
با نگاهی موشگافانه به حوادث هفته های اخیر در می یابیم که حکومت کابل و حامیان امریکایی اش ، پیش از تدویراجلاس سالانه ی ناتو و تضمین کمک چند میلیارد دالری برای افغانستان تا سال 2024 ، مشترکاً تلاش نموده اند تا دلایل و بهانه هایی برای داغ نگهداشتن تنور جنگ و جذب این میلیارد ها دالر آماده نمایند .
امریکا با اعلام بمباردمان گویا مرکز خلافت داعش در ننگرهار، حضور داعش را در افغانستان ، بزرگتر و هیبتناک تر از پیش به نمایش گذاشت . و حکومت افغانستان با محاکمه کردن نمایشی یک وزیر سابق ، گرفتاری دوسه قوماندان و یک مافیای مواد مخدر و ایجاد مراکز تازه ی مبارزه با فساد ؛ ماهرانه سعی نموده اند تا توجه سایر کشورها را برای جذب میلیارد ها دالر تا سال 2024 جلب نمایند .
هرگاه رهبران ناتو خود ریگ در کفش نداشته باشند باید از اشرف غنی و عبدالله عبدالله که آنجا حضور دارند بپرسند که : با وجود سرازیر شدن صدها میلیارد دالر به منطور تامین ثبات در افغانستان ، چرا تاهنوز در قریه قریه ی افغانستان نا امنی و جنگ جریان دارد ؟ چرا افغانستان هنوز در گندآب فساد و مواد مخدر غرق و بالاترین مقام را در میان کشور های جهان دارد ؟
از هردو باید بپرسند که چرا مردم در دوران کار شما بی اتفاق تر و پارچه پارچه تر از پیش شده اند ؟
به باور ناظران اوضاع افغانستان ، گرداننده گان ناتو هرگز از رهبران حکومت وحدت ملی بازخواست نخواهند نمود ؛ زیرا همه ریگ در کفش های شان دارند . و درست به همین دلیل است که تنور جنگ همچنان گرم نگهداشته شده ، بازهم کمک ها سرازیر و کیسه های دزدان داخلی و خارجی و مافیای مواد مخدر پر از زر خواهد شد .
و مردم...
ومردم همچنان نقش تماشاچی خوب را بازی خواهند نمود .
فروغی

>>>   Mustafa Omid
اشرف غنی با این رویکرد غیر‌انسانی‌اش، بیشتر از همه به مردم قوم پشتون، صدمه رسانیده است و علیه آنها، «عصبیت قومی» ایجاد کرده است. موجی از «پشتون‌ستیزی» با چندین عملکرد غلط او به وجود آمده است. این «حس‌انتقام» و «موج نفرت»، آنقدر شدید است که اگر خدای‎ ناکرده کشور باز هم به دام یک "جنگ داخلی" جدید بی‌افتد، تصفیه قومی و «کوچ دادن اجباری اقلیت پشتون» از شمال، به دور از احتمال نخواهد بود. «عصبیت قومی» خودش را در قالب انتقام‌ها، نسل کشی‌ها، کوچ‌دادن‌های اجباری و قتل عام‌ها و غیره پدیده های زشت نمایان میکند. نمونه های آن را در سودان، راواندا، سومالیا، ارامنه سابق و حتی در کردهای امروزی در جنگ با ترکیه میتوان دید.

>>>   Jawed Bakhtri
رسوایی پشت رسوایی آقای غنی در بروکسل:
1- در میدان هبچکس برای استقبالش از طرف ناتو نیامده بود وموتر هم برایش روان نکرده بودند باتکسی ویا موتر سفارت به محل بر گذاری رفته بود.
2-باعکس یادگاری که همه باهم میگیرند به او اجازه داده نشد .
3-اجازه صحبت کردن داده نشد درحالیکه قرار بود که صحبت کند.
4-توهین نمودن غنی توسط مقدونیه 1000 دالر کمک به افغانستان .

>>>   اصلا سه نفر هیچکاره وجود دارد.غنی ٬عبداله ومن.ام من به هیچکاره گی خودمعترف هستم ولی ان دونه.

>>>   در سایر ایالات امریکا هم والی ومعاون والی صرف اهمیت داخلی دارند.

>>>   از حضور غنی در بروکسل عبداله واز حضور عبداله غنی خبرداشت.

>>>   اشرف غنی مرد میدان است بدون اشرف غنی تجمع بروکسل هیچ معنی ندارد اینکه رفتن غنی به بروکسل و تمام پیشنهادات غنی را قبول کردن یک افتخار است اینکه دل چند تا دزد و چپاولگر کفیده است ما افتخار می‌کنیم
مرگ به دشمنان زبون‌ افغانستان یکتا.

>>>   محللین وگذارش گران ما همیشه میکوشند موضوع را مغشوش نموده نقش امریکا وانگلیس را در ایجاد ترور وتروریزم کم رنگ جلوه دهند اصلا امارات وسعودی وقطر به هیچ صورت اراده ای مستقل نداشته تا اشاره وفرمان کشور های بزگ نباشدنه در تمویل تروریزم ونه در محو ان کاری از پیش برده نمیتوانندهنگامی که انگلیس ها پاکستان را ایجاد نمودند وان را از دولت بزرگ هند جدا ساختند از همان روز تاکنون دیگر به ساختن گروپ های کوچک تروریست ضرورت ایجاب نمیکردمانند افتاب روشن است که معین اسبق وزارت خارجه ای امریکا وانگلیس وپاکستانی ها در کویته ای پاکستانطالب را تاسیس وتوسط نیروهای امریکای در جنگل های کویته تعلیمات داده میشدند وبه سعودی وخلیج دستور داده شد که مصارف ومخارج انها را بپردازند وپاکستان هم مانند دوره ای مجاهدین شاید ده درصد امداد های خلیج را به طالبان داده ومتباقی را خود حیف ومیل مینمودند بیچاره پاکستان دیگر عواید خالص نداردفقط منبع تروریزم پروری عایدات خوب وباعث تقویه ای بنیه های مالی ونظامی انهامیشود
ظلم وجفای را که خارجی ها در حق ملت افغان روا داشته اند در تاریخ بشریت بی سابقه است ازیک طرف طالب وداعش میسازند واز سوی دیگر اردوی ملی پولیس وحکومت دست نشانده تا این کشمکش ونزاع قرنها ادامه یابد وافغانها دربین هم در گیر باشند وهمدیگر را بکشند وکشته شوند ودرین میان خارجی ها به چپاول منابع زیر زمینی ما دست یازیده وبه اهداف استراتیجی خود برسند در مرحله ای دوم جفای کرزی وعین وغین وحکمتیار وسیاف وقانونی ومحمدی واتمر واستانکزی وو...میباشد که در حق ملت افغان روا میدارند در حالی که سیاست های خارجی هارا خوب میدانند واین که طالب وداعش والقاعده از سوی انها تقویه میگردند خوب میدانند باز به چشم ملت عزیز خاک میزنند وملت را گمراه میسازند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   Saboor Raheel
غنی فاشیست است. او کار خود را میکند. مشکل ما خانگی است. عبدالله است که مردم ما را زیر پای فاشیزم خواباند. به فکر مارهای آستین و اصلاح شیوه های کار خود باید شد.

>>>   Mani
به عکس‌های گدایانه‌ و محقر این رئیس جمهور در بروکسل نگاه کنید، به تواضع چاپلوسانه‌اش در برابر قدرت‌های جهان، به سخنرانی‌ مسخره‌ و تکراری‌اش، به اشارات ترامپ وقتی از او حرف می‌زد و چنان حرف می‌زد که گویی درباره‌ی برده‌ای سخن می‌گوید، به دشنام دیپلوماتیکی که در همان آغاز ورودش به بروکسل دریافت کرد. به همه‌ی این‌ها نگاه کنید و بعد به یاد بیاورید که همین آدم در سرزمین خود یک مستبد تمام‌عیار است و حاضر است برای ابقای قدرت سیاسی خودش دست به هر کاری بزند، به شمول گشودن آغوش به روی جماعتی جنایتکار به نام طالبان و مثله کردن دیگران ــ هر که باشد. می‌گفتند او رئیس جمهوری است که لااقل آدم نکشته است. حالا زمان آن است که به آن‌چه در اطراف همین رئیس جمهور، و به فرمان او، می‌گذرد نگاه کنیم و شغل شریف آدم کشتن را نیز به فهرست کارهای دیگرش بیفزاییم.

>>>   Saboor Raheel
شیادترین و شاید احمقترین سیاستمدار و دولتمدار همان است که به جامعه و افراد آن بگوید: تو، یا شما نمیدانید و آنچه من میگویم درست است. کسی که آدم است، حتی به حرف اطفال گوش میدهد!!!

>>>   Salam
غنى بايد به جرم قتل و جنايت ضد بشرى محاكمه شود ، خواستى كم تر از اين خيانت است .

>>>   Raheel
"سگ اگر از خودت باشد یا از همسایه، باز هم سگ است."
یعنی, طالب پاکستانی و افغانی ندارد.
گفته‌ی بین ناخونک از پست یکی از تاجیکان پاکستانی گرفته شده است‌ .

>>>   اگه اشرف غنی وعبدالله در بروکسل موجود نمی بودند پس او یک یک هزار خیرات را کی جمع آوری میکرد.

>>>   درین تصویر غین بسوی عین نظر انداخته میگوید بد اخلاق وبی ادب از سر کشی وطغیان چه فایده کردی میگذاشتی هم برنامه های فاشیستی من پیش میرفت وهم تورا به یک مقام بلندتر میرساندم و...
عبدالله برایش میگوید حالا وقتی این حرفها نیست تو میگفتی من از اعضای اصلی سی ای ای هستم نزد امریکای ها بسیار قدر ومنزلت دارم من که تازه درین خلقه پیوسته بودم اما تورا چرا قدر نکردندواز موضوع افغانستان هیچ یادی بعمل نیاوردندو...
غنی میگوید دنیا امروزه بدست دیوانه ها افتیده همانطوری که امور کشور افغانها را بمن سپرده اند مثل من کمیته های پشت پرده ای سیاست کارهای کشوربزرگ امریکا رابه ان دیوانه ای دیگر فرق من واو تنها اینقدر است که او چیغ وفریاد نمی زند وبه من این صدای بلند عادت گردیده است بهرصورت فضای جلسه را ترامپ طوری مغشوش گردانید که از مشکلات داخلی خود بر نیامدند چه رسد به مسا له ای ما وشما
عبدالله بیا من وتو دیگر همینجا بمانیم دیگر افغانستان نرویم به کدام روی وابروی واپس میرویم من وتو را تا این اندازه خار و ذلیل ساختند غنی میگوید بچیم تو بیست وهشت سال است در سازمانهای استخباراتی امریکا وانگلیس امده ای من بیش از سی وپنج سال است که با انها کار مینمایم برای اعضای سازمان چیزی باسم اب وابرو وجود نداردهر عمل وعکس العمل را باید تحمل داشته باشی باز من کاری کرده ام که در افغانستان سران وبزرگان را قلع وقمع نموده ام که است که به من تو جرآت حرف زدن را دارد ازادانه برو لیکن این بار هردوی ما در یک طیاره میروم تا بیشتر برای مخالفین مجال الرام واعتراض باقی نماند عبد الله میگوید برادر بزرگ تو تنها دریک سازمان ثبت نام داری مندر ایم ای سیون نیز عضویت دارم انجا رفته یک حاضری امضا میکنم باز زود باز میگردم لیکن هوش میکنی تا امدن من باز کدام وزیر دیگری مراتغییر وتبدیل نکنی وگرنه به ترزا مای از تو شکایت میکنم غنی طبق عادت قهر شد ورخ خودرا از عبدالله گردانید وگفت بیا تا سره گورمبد اخلاقه!
از اعضای سفارارت افغان در بروکسل

>>>   سلام
اینکه خود مایان به بزرگان خود احترام نگزاریم هیچ کس دیگری نخواهد گذاشت
همه میدانند که کشور ما در چی حالی بسر می برد اینکه دو بزرگ مرد با د پرواز رفتند هیچ مشکلی نیست
و دیگر اینکه نبود شان بدون شک در نشست حس می شد
به امید افغانستان آباد
شهیدزاده

>>>   کشور های عضو ناتو به اشرف غنی و عبدالله بی احترامی نکردند،بلکه آنها به کشور های عضو ناتو بی احترامی کردند.
درست است که اشرف غنی و عبدالله را درجلسه دعوت نکردند،زیرا افغانستان عضو پیمان ناتو نیست.
اما بعد از جلسه در نان آنها را دعوت کردند و برایشان نان فراوان و مشروب گذاشتند،اما آنها از خوردن مشروب خود داری کردند و حق مشروب آنها را جان کلود یونگ رییس کمیسیون اروپا خورد و بیچاره آنقدر نشه شده بود که سر پای راه رفته نمیتوانست و دو نفر از زیر قوا او محکم گرفته بودند و هرکس را اعم از زن و مرد میدید،محکم از بغل رویشان ماچ میکرد،منجمله رییس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان.

>>>   Soraya Baha
در شگفتم چرا درافغانستان همه ادعای مبارزه دارند؟
از سال ۱۹۸۰روسها به افغانستان تجاوز کردند زیرنام مبارزه با امپریالیسم. از سال ۲۰۰۱ امریکا و ناتو وارد افغانستان شدند زیر نام مبارزه با تروریسم و تا کنون که هفده سال می گذرد تروریسم جهانی و دولتی بیشتر رشد کرده است. تمام رهبرانی که با سرنوشت مردم برای به دست آوردن مقام، پول و یا شهرت بازی می کنند، زیر نام مبارزه برای زنده ها ومرده های فسیل شده، تمام سربازان مصروف جنگهای بی هدف اند و کشته می شوند به نام مبارزه با دشمن نا شناخته، تمام فیسبوکی های ها مبارزه می کنند برای هیچ. پس این همه مبارزان درسرزمین مبارزه پرور چرا به هدف نمی رسند. از زمان تجاوز روسها تا کنون از مسلمان گرفته تا نیمه مسلمان و از کمونیست گرفته تا همه ادعای مجاهد بودن داشتند و دارند. با این همه مبارز و مجاهد و شهید و شهید پرور و شعارهای تند و تیز در کجای زمین ایستاده ایم؟
بهترین مبارزه فرهنگ اعتراف و نقد خودمان است

>>>   یالی خاوری‎.
رسانۀ آنلاینِ گلوب‌ پُستِ آمریکا به تازه‌گی نوشته است که اشرف‌ غنی، رییس حکومت وحدت ملی افغانستان، به بهانۀ «آوردن اصلاحات»،‌ می‌کوشد چهره‌های سیاسیِ پارسی‌گویان (اقوام غیرپشتون) را برچسپِ «جنگ‌سالار» بزند و آن‌ها را هدف‌مندانه به حاشیه براند. اما در سویی‌ دیگر،‌ وی به بهانۀ آوردن صلح، بدنام‌ترین جنگ‌سالار (گلبدین حکمت‌یار) و فرماندهِ سنگ‌دلش (زرداد فریادی) را به کابل آورده است که پرونده‌های «جنایت علیه بشریت» دارند.
نویسندۀ مقالۀ گلوب پُست، برنامه‌های سیاسی آقای غنی را «قوم‌گرایانه» می‌داند و باور دارد که بازداشت نظام‌الدین قیصاری، افزون بر آن که اقدامی یک‌جانبه و خودسرانۀ اشرف‌غنی بوده است، یک‌پارچه‌گی افغانستان را نیز در معرض تهدید قرارمی‌دهد و شکاف‌ میان پارسی‌گویان (ناپشتون‌ها) و پشتون‌ها را بیش‌تر می‌کند.�نویسنده می‌افزاید که بازداشت این فرماندهِ طالب‌ستیز، از سوی پارسی‌گویانِ افغانستان محکوم شده است و آن‌ها این تصمیمِ خودسرانۀ آقای غنی را نه تنها یک گامی دیگر به سوی «استبداد قومی» می‌دانند، بل‌که شماری از آن‌ها حتا خواستار تشکیل یک دولت مستقل (دولت ترکستان) شده اند.
نوشته فارسی از مرتضی
نشانی منبع:
#نظام‌الدین_قیصاری
#اشرف‌غنی
#افغانستان
#صلح
#بازداشت
....

>>>   Abdul Lalzad
سیلی محکم غنی بر روی تمام رهبران و سیاسیون کشور!
================================
* غنی مانند امین و نجیب به جنون قدرت گرفتار شده است...
* غنی از قدرت دست نمی بردارد، مگر اینکه به سرنوشت امین و نجیب دچار شود...
* افسوس به حال کسانی که هنوز هم غنی را نشناخته اند و یا از او توقع دموکراسی دارند!

>>>   خوبیهای غنی قرار ذیل است:
جمل درمان||
برای کسانیکه میگویند اشرف غنی چی کاری را برای ملت انجام داده است؟
رییس جمهور غنی در حالی که در حکومت وحدت ملی 50 فیصد سهیم است، باز هم کارهای را برای ملت انجام داده است که روسای جمهور اسبق افغانستان طی 30 سال گذشته انجام نه داده اند.
1_ دوکتور اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که چپاولگران و دزدان را که با استفاده از نام جهاد از حکومت باج میگرفتند، کنار زد و مردم و حکومت را از مصارف بیجا نجات داد.
2_ اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که دزدان را که در زمامداری حامد کرزی به اوج قدرت رسیده بودند و بیت المال را غارت میکردند از کرسی برکنار و خانه نشین ساختند.
3_اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که انان را که چوکی دولتی را میراثی میدانستند از چوکی ها دور و به جای ایشان افراد کار کشته را گماشتند.
4_ اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که آنانرا که خود را امپراتور و یا بالاتر از رییس جمهور میدانستند، از صحنه طوری دور ساختند که چهره های اصلی ایشان را هم برای ملت برملا ساختند.

5_ اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که جنایتکاران را که با چهره های دروغین خود در بین مردم جای گرفته بودند، چهره های اصلی ایشانرا برای ملت افشا و مردم را از چنگال انان نجات دادند.
6_ اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که وزرا، معین ها و افراد بلند پایه از حکومت کرزی و فعلی را به جرم فساد اداری به پنجه قانون سپردند.
7_ اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که دشمن اصلی افغانستان را (پاکستان) را در جهان مُنزوی و چهره اصلی اش را برای جهانیان برملا نمود.
8_ اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که افغانستان را از مجبوریت اقتصادی پاکستان نجات داد و دروازه های اقتصادی دیگر کشورهای جهان را برای کالا های افغانستان باز نمود.
9_ اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که از دست طالبان حربه مذهبی را که بر اساس آن از ملت افغان قربانی میگرفتند، گرفت.10_ اشرف غنی یگانه رییس جمهور است که زور مندان محلی را دست و پا بسته به زندان پلچرخی کابل آوردند و هنوز هم این روند ادامه دارد.
یاداشت:
محمد اشرف غنی رییس جمهوری این کارها را در حالی برای ملت انجام داده است که در حکومت فقط 50 فیصد سهم دارد، اگر حکومت صد در صد در دست این مرد بزرگ می بود حال افغانستان به مراتب بهتر از این بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است