ترکیه 30 فروند چرخبال آتاک به پاکستان فروخت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152641 منبع: پرینت

ترکیه طی قراردادی 30 فروند چرخبال نظامی آتاک تی.129 به نیروهای هوایی پاکستان فروخت.

شبکه تلویزیونی ان.تی.وی از امضای قرارداد فروش این چرخبال های نظامی ساخت ترکیه به پاکستان خبر داد و اعلام کرد: این بزرگترین قرارداد فروش تجهیزات نظامی ترکیه به یک کشور خارجی محسوب می شود.

این رسانه به نقل از شرکت صنایع دفاع ملی ترکیه اعلام کرد: این چرخبال ها ساخت شرکت صنایع هوا و فضای ترکیه (توساش) بوده و قرارداد فروش آنها نیز توسط این شرکت و طرف پاکستانی امضا شده است.

به گزارش این رسانه، بر اساس قرارداد امضا شده، شرکت توساش ترکیه همراه با تحویل این چرخبال ها، خدمات پشتیبانی، تامین تجهیزات، آموزش و تامین سلاح و مهمات این چرخبال را نیز بر عهده خواهد داشت.

به ادعای این رسانه، چرخبال آتاک تی.129 برای استفاده در شرایط اقلیمی و جغرافیایی سخت و برای ماموریت های هجومی و عملیات هوایی ساخته شده و از فناوری نسل نو در صنایع نظامی برخوردار بوده و با این ویژگی ها، وارد رقابت در بازار جهانی تجهیزات نظامی شده است.

ان.تی.وی همچنین گزارش داد که این چرخبال هم اکنون در ماموریت های وزارت داخله ترکیه در داخل این کشور به کارگیری می شود و مشکل فنی و عملیاتی در انجام ماموریت ها نداشته است.

به گزارش این رسانه، قابلیت های این چرخبال در آزمایش های انجام شده توسط کارشناسان نظامی پاکستانی در ترکیه تایید شده و قرارداد فروش نیز پس از این تایید به امضای دو طرف رسید.

هنوز رقم دقیق قرارداد فروش این چرخبال ها اعلام نشده ولی رقم قرارداد میلیارد دالری است.

هفته گذشته نیز مقام های آنکارا و اسلام آباد، قرارداد فروش چهار فروند ناوچه نظامی ساخت ترکیه به پاکستان را امضا کردند که رقم آن قرارداد نیز به طور رسمی و دقیق اعلام نشده ولی میلیارد دالری اعلام شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   ترکیه در ساخت تسلیحات نظامی و کیفیت بطور چشمگیری در حال پیشرفت است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است