جمعه خونین در پاکستان با 190 کشته و زخمی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152642 منبع: پرینت

حمله انتحاری و انفجار بمب در شهر 'مستونگ' (Mastung) ایالت بلوچستان پاکستان، 70 کشته و 120 زخمی برجا گذاشت.

بر اساس گزارش رسانه های رسمی پاکستان، حمله انتحاری و انفجار بمب روز (جمعه) در گردهمایی انتخاباتی حزب 'عوامی بلوچستان' (BAP) در شهر 'مستونگ' به کشته شدن 'نواب زاده سراج ریسانی' رهبر حزب این حزب نیز منجر شد.

وی در حمله انتحاری به شدت زخمی شد که به دلیل شدت جراحات جان باخت.

'آقا عمر بنگال زی' سرپرست وزارت امور داخلی دولت محلی ایالت بلوچستان نیز با تایید کشته شدن 'نواب زاده سراج ریسانی' اعلام کرد که انفجار بمب قوی به دلیل انجام اقدام انتحاری به وقوع پیوسته است.

'نواب زاده سراج ریسانی' رهبر حزب 'عوامی بلوچستان' و برادر 'نواب اسلم ریسانی' سروزیر پیشین ایالت بلوچستان بود که در انتخابات آتی پاکستان در حوزه انتخاباتی (PB-35) به عنوان کاندیدای حزب عوامی بلوچستان (BNP) رقابت می کرد.

انفجار در موستانگ، تنها چند ساعت پس از حمله تروریستی در شهر 'بنو' پاکستان به وقوع پیوست که 'اکرم خان درانی' وزیر پیشین کار و شهرسازی پاکستان در دولت حزب مسلم لیگ - نواز از آن جان سالم به در برد.

سه شنبه هفته جاری نیز، 'هارون بلور' کاندیدای حزب 'ملی عوامی' پاکستان (ANP) در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور شد.

در آن حمله انتحاری، 20 تن از جمله کاندیدای حزب ملی عوامی پاکستان (ANP) کشته و 63 تن نیز زخمی شدند.

بمبگذار انتحاری در گردهمایی انتخاباتی حزب ملی عوامی (ANP) در شهر پیشاور حضور داشت که با انفجار خود در کنار موتری 'هارون بلور'، کاندیدای این حزب را نیز ترور کرد.

بر اساس گزارش نیروهای یگان خنثی سازی بمب، حدود هشت تا 10 کیلوگرم ماده انفجاری در این عملیات تروریستی از سوی عامل انتحاری استفاده شده بود.

انتخابات سراسری پارلمانی پاکستان سوم اسد سال جاری در سراسر کشور برگزار شده و احزاب و شخصیت های مختلف نیز برای پیروزی در این رقابت ها فعالیت می کنند.

مجمع مبارزه با تروریسم پاکستان (NACTA) روز دوشنبه هفته جاری اسامی 6 شخصیت از جمله عمران خان و پسر حافظ سعید را که ممکن است هنگام مبارزات انتخاباتی مورد هدف تروریست ها قرار گیرند، اعلام کرد.

این شش شخصیت شامل عمران خان رییس حزب تحریک انصاف، اسفندیار ولی رییس حزب ملی عوامی و امیر حیدر هوتی، آفات شیرپاو از حزب جمهوری وطن و اکرم درانی از رهبران جمعیت علمای اسلام شاخه (ف) و طلحه سعید پسر حافظ سعید می باشد.

تهدیدها علیه رهبری ارشد مسلم لیگ نواز نیز وجود دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
کشته
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ وقت به پاکستان تمت نزنید.نگویید پاکستان به تروریست ها همکاری میکند.ما مردم جاهل افغانستان موقع که درکشور ما بم منفجر می شود.سریع می اندازیم گردن پاکستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است