مثلث غاس؛ پندار راسیستی و کردار خادیستی (ویدیو)
وقتی غنی، اتمر و استانکزی در کمال وقاحت نهادهای ملی و غیر سیاسی عرصه‌ امنیتی دفاعی کشور را به کام بازی‌ های کثیف سیاسی شان سقوط می‌ دهند یعنی سقوط افغانستان 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152663 منبع: پرینت

این فیلم کوتاه، گوشه ای کوچک از یک وحشت و ویرانی بزرگ به نمایش گذاشته است. اینکه شرح وحشت این فیلم از چه قرار است باید آن را دو سه باره تماشا کنیم. جلوه‌های خشونت و وحشی‌گری نیروهای کماندو با اسیران دست بسته و خون آلود در این تصویر تکان دهنده است.

تکان دهنده است چون سربازان کماندو بدون توجه به خطوط قرمز قانون اساسی، بدون توجه به خطوط قرمز حقوق بشر، بدون توجه به قوانین بشر دوستانه جنگ، عملا به ابزار سیاسی یک حلقه‌ی خبیثه بدل شده‌اند از پایگاه‌های شان بلنده شده اند و راه افتاده اند تا دستور صادر شده از بالا را به اجرا بگذارند دستور برای سرکوب، شکنجه، تحقیر و حذف را.

تکان دهنده است چون سربازان کماندو در یک مساله‌ی سیاسی اشتباه و نادرست استفاده شده اند بعد که وارد میدان شده‌اند چنان خون و خشونت به اجرا گذاشته اند که یاد جلوه‌ های ویژه فیلم‌های رامبو را در ذهن آدم تازه می‌ کند.

این فیلم گوشه‌ای کوچک از یک ویرانی بزرگ است چون این فیلم سند غیر قابل انکار از سقوط نهادهای امنیتی در کام بازی‌های سیاسی ناسالم و خلاف منافع ملی است و نهادهای امنیتی که تنها امید، آخرین ایستگاه و تکیه گاه اعتماد مردم برای زندگی در افغانستان واحد و یکپارچه است.

وقتی اشرف غنی، حنیف اتمر و معصوم استانکزی بدور از هر محاسبه‌ی حیا و حرمت، بدور از مدارا به پاس سلامت افغانستان بزرگ، در کمال وقاحت و شرارت نهادهای ملی و غیر سیاسی عرصه‌ امنیتی_دفاعی کشور را به کام بازی‌ های کثیف و مردار سیاسی شان سقوط می‌ دهند یعنی سقوط افغانستان، یعنی متلاشی شدن دیواره‌های اعتماد مردم به بی‌طرفی نیروهای امنیتی_دفاعی، یعنی سقوط اعتماد در تمام سطوح حتی در دورن فرد فرد نیروهای دفاعی کشور و این یعنی ویرانی بزرگ!

این فیلم، برای من گوشه‌ای کوچک از وحشت و ویرانی بزرگ است.

حالا گپ من به اعضای (مثلث شوم غاس) غنی، اتمر و ستانکزی؛ رویکرد سیاستِ بازی با کارت بحران، راهِ به ترکستان. بازی سیاسی با نهادهای امنیتی_دفاعی خطا و اشتباه غیرقابل بخشش است. استفاده ابزاری از نیروهای امنیتی_دفاعی سقوط حکومت است و احتمال بسیار قریب‌الوقوع فروپاشی اعتماد ملی در درون صفوف و ساختارهای امنیتی_دفاعی.

گپ من به این سه چهره خطاکار این است که ما باید از گذشته درس گرفته باشیم. گاهی همه چیز بر اساس سناریوها و بازی‌خود ما پیش نمی‌ رود گاهی ممکن است پیامد اشتباهات مکرر، وضعیت را از کنترل خارج کند پس ما باید از گذشته درس گرفته باشیم چیزی نمانده است که شیرازه‌های اعتماد در تمام سطوح متلاشی شود.

آیا واقعا شما افغانستان را به یک سقوط دوباره و یک جنگ قومی دیگر می‌کشانید؟ آیا شما گپ چند ماه پیش حکمتیار در مورد "جنگ قومی قدرت" را راست می‌کنید؟ آیا شما واقعا تا همین سرحد برای رجعت به سلطه‌ای هژمونیک و تباری لجاجت می‌کنید؟

پاسخ تان چیست؟
کارد از استخوان مردم گذشته است احتیاط کنید ممکن است کار به جایی برسد که دیگر هیچ دلال و تیکه دار قومی جلوی قیام ملی را گرفته نتواند مواظب باشید که غرور بیجا از پشت کرسی فاقد مشروعیت کورتان نکند صبر مردم را بیشتر از این لبریز نکنید من شکنندگی این وضعیت آشفته و بحرانی را به وضوح می‌نگرم!

در سیاست پندار راسیستی را کنار بگذارید و در امنیت رفتار خادیستی را. افغانستان فقط با ارزش های شهروندی افغانستان باقی می‌ماند وقت آن است که بجای لجاجت به ارزش های شهروندی اذعان کنید و به اراده سیاسی مردم احترام بگذارید و بابت محتوای شرم آور این فیلم از مردم افغانستان معذرت بخواهید.

آصف آشنا

این ویدیو را مشاهده بفرمایید:

http://vnama.com/1397/04/برخورد-نيروهاي-امنيتي-با-محافطان-قيصا-2/


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آشنا
حکومت
قیصاری
نظرات بینندگان:

>>>   كليم الله همسخن
یکی بنام ویس افغان نوشته است: 《در غم دزدان پنجشیری خوش‌حالم》
دو نماینده‌ی پارلمان، عبیدالله بارکزی و کمال صافی گفته اند:《کشتار تظاهرات کنندگان شمال جهاد اکبر است》
و من می‌گویم: .... به دهان خون آلود تان گاه گاهی لاف برادری می‌زنید!

>>>   غاس یا غاسگ ( غ اتمر ستانکزی گلبیدین )؟

>>>   جناب آشنا بهتر است اين ويديو را به باداران شان در سفارتهاى انگليس وامريكا بفرستيد تا آن وحشى ها ببيند كه چه چهره هاى پليد وپست را مدارك جعلى دكتورا وماسترى داده بالاى ملت تحميل نموده ان .
مهاجر

>>>   Anwar Rawi heeft een bericht gedeeld.
با فاشیست ها مزاق نمیشه ؛ اینست نتیجه خوشخیالی های کسانیکه فاشیزم اوغانی را درست نشناخته اند و هنوز هم توقع انسانیت و برادری با فاشیست ها دارند . اگر فاشیست ها بیش از این مجال داده شوند و قدرتمند گردند همه اقوام دیگر را نعل خواهند کرد ؛ از این موقع استفاده کنید و بیخ و بنیاد فاشییزم را بر اندازید ؛ با فاشیزم مدنی بازی بدرد نمی خورد ؛ اگر کلی عمر هم شعار بدهید و به ؛ خیابانها بریزد و شعار داده گلوی تانرا پاره کنید از فاشیست ها چیزی اصول نخواهد شد ؛ فاشزم فقط با زور کپ را می فهمد فقط بازور!

>>>   نظریه پردازان محترم ووطن دوست!همیشه با افکار منفی وشک گرایانه تان جامعه رابطرف افکار منفی وماجراجویی سوق ندهید.متاسفانه چهل سال است که افغانستان زجر کشیده به آتش خانمان سوز میسوزد.جامعه فقیر ومظلوم افغانستان از افکار تسلط گرایانه سوسیالیستی فاشیستی و دیکتاتوری برژنفزم ضربات جبران ناپذیر را متحمل شده اند.یک تعداد جوانان احساساتی بدون درک عمیق از افکار و عقاید ملت مومن و زحمت کش افغانستان وبنا به مقام طلبی های کاذب وخودخواهانه بهترین وشریف ترین اشخاص و سیاست مداران واقعی را روانه محابس کردند وازان هم بدتر در شب های تاریک دست و چشم بسته زنده زیر خاک درپولیگون های نظامی نمودند.چرا چنین شد؟من شاهد صحنه های ریشخند آمیز چنین سیاست مداران احساساتی وفاشیستی زیر نام جامعه بی طبقه وعاری از استثمار بودم ظاهرا شعار های انقلابی این فاشیستان گوش فلک را کر ساخته بودند اما درباطن زیرکانه افکار فاشیستی چند قرنه خودرا با پلان های منظم و سنجیده شده به پیش میبردند.درمقابل مردم آگاه و سیاست مداران مومن ووطن دوست افغانستان از حقیقت افکار این فاشیستان آگاه بودند وبا اعلامیه ها و تبلیغات حقیقت پلان های این فاشیستان را برملا میساختند.طوریکه این دیکتاتورهای صادر شده از خارج وبرژنیفیزم کثیف در جامعه ملیت های گوناگون افشا گردیدند وزدو خورد در تمامی مناطق افغانستان شروع گردیدند تابالاخره ۸۰ فیصد خاک افغانستان از کنترل حکومت فاشیستی سوسیالیستی آنان خارج گردیدند.همانطوریکه مثل معروف است که بار کج به منزل نمی رسد حکومت کودتایی وفاشیستی آنان بعد از چهارده سال مقاومت توسط ملت آزادیخواه ومومن افغانستان به زباله دان تاریخ سپرده شد ومعمای دیکتاتوری فاشیستی برژنفزم ....برای ابد از صفحه تاریخ محو گردید.
الا لعنت الله علی القوم الکاذبین.آمین

>>>   غنی فاشیست مریض آدمخوار است
غنی خون میخورد که بیقرار است
غنی را قاتل مردم شمال گوئید
غنی محکوم به زندان و دار است

>>>   Mardanyar
بابای ملت جناب اشرف غنی امروز فرمودن
من نه زور داشتم و نه هم زر داشتم
کرسی ریاست جمهوری را توسط مغز خود گرفتم .
اقتصاد اوردم
امنیت اوردم
نفاق قومی را دامن نزدم
به فریاد و انتقاد های مردم گوش دادم
کشته شدن جوانان کشور را نا دیده نگرفتم
قاتلین را از زندان رها نکردم
دزدان درون حکومت را سفیر مشاور و والی مقرر نکردم
اولاد مردم را زیر لگد سربازان قرار ندادم
پول ملیون دالری به بودیجه خانمم واریز نکردم
دامن فقر را در کشور گرفتم .
ولسوالی ها را با کفایتی سقوط ندادم
وسایل و وسائط نظامی را در اختیار دشمنان مردم قرار ندادم
تنها پول مصارف ماهوار مصرف حکمتیار را نپرداختم و غیره

>>>   Shafie Ayar Page
بزک بزک نمیر که جو لغمان میرسد و فاشیزم کوچی ها
ارگ کابل معاون اولش جنرال دوستم را نخست با بهانه ها برای خلع سلاح
مخالفان طالب در شمال استفاده کرد.بعد وقتی دوستم زیر فشار مردمش از حقوق پامال شده ازبیک صدا بلند کرد برای جلوگیری از ایجاد خشونت او را که در حکومت عملا کدام قدرتی هم نداده بودند حتی ممنوع الدخول ساختند. حالا ارگ دوستم را با خفت و خواری میخواهد برگرداند.ارگ که تمام دوره حکومت را ازو دزدید حالا که غنی مجبور است زیر فشار مردم قیصاری را از زندان رها بکند آنرا برای دوستم گویا تحفه میدهد.یعنی حکومت دوستم را اجازه دخول به کشورش میدهد و قیصاری را هم که باید رها بکنند رها میکنند به این ترتیب میخواهند دوستم خوش شود که "بلا درپس معاونیت خوب شد مرا ماندند داخل وطن بیآیم." ,و قیصاری خوش میشودو ایمان پیدا میکند که اگر دوستم نبود من در زندان میبودم
. مردم ازبیک اغوامیشوند که "دیدی زور را" وبدین ترتیب حالا که انتخابات نزدیکست یکبار دیگر دوستم را استفاده میکنند.....جناب دوستم غنی باید محاکمه شود. کسانی که گلبدین را بنام صلح میآورند و طالبان را تحفه عیدی داخل شهر ها میسازند چرا با معاون اول حکومت در جنگند؟ چرا قیصاری را به زندان میاندازند. فاشیزم کوچی ها.جناب دوستم شما وظیفه بزرگ دارید.حد اقل از حیثیت خود دفاع بکنید. ببینید به این همه مردم که بنام شما ایستاد شده اند.آیا منصفانه است که برای زنده ماندن خود اینقدر ارزش قایل شد؟

>>>   همانطوریکه سند جعلی و ساختگی تحصیلی دیپلوم عبید الله بارکزی خاین جاسوس افشا شد باید اسناد جعلی دیگر از ساخته کاران و جعلکاران هم به تلویزیون ها برای مردم نشان داده شود گرچه این خاینین و منافقین مانند بارکزی از چنین کار ها خجالت نمیکشند اما افشای جهره های انها بمردم لازم است تا جلکاران و تقلبکاران را خوبتر و بهتر بشناسند گرچه که شناخته شده هم هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است