هند و افغانستان به تجارت دو میلیارد دالری می رسند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152675 منبع: پرینت

سفیر افغانستان در هند گفت: هند و افغانستان در نظر دارند تا با برنامه ریزی تجارت خود را در سال 2020 به 2 میلیارد دالر برسانند.

به نوشته آنی نیوز، محمد ابدالی که در راس یک هیات از 50 شرکت تجاری در هند برای مذاکرات تجاری میان دو کشور حاضر شده بود افزود: در حال حاضر 900 میلیون دالر ما بین دو کشور تجارت صورت گرفته است که با برنامه ریزی این مقدار به 2 میلیارد دالر در سال 2020 خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه افغانستان دیگر کشوری محاط به خشکی نیست تاکید کرد: افتتاح بندر چابهار در سال 2022 به افزایش حجم تجارت دو کشور کمک خواهد کرد.

سفیر افغانستان در هند تصریح کرد: ما در تلاش هستیم که بین دو کشور اتاق تجارت راه اندازی کنیم و اینکه برای محصولات افغانستان در بازار هند زمینه لازم را فراهم می کنیم.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
افغانستان
تجارت
نظرات بینندگان:

>>>   همانطوری که دوستی یک طرفه صورت نمیگیرد، تجارت نیز یک طرفه صورت نمیگیرد.
افغانستان نود فیصد واردات دارد و صرف ده فیصد صادرات دارد.
افغانستان باید بخاطر ایجاد بیلانس تجارتی، مواد طرف ضرورت حیات روزمره مردم را چه بطور پروژه های سرمایه گزاری های دولتی، چه به شکل پروژه های سرمایه گزاری دولتی و مختلط،، در داخل خود کشور تولید کند و بالای تولیدات مشابه خارجی، مالیات زیاد وضع کند تا شرکت های داخلی ورشکست نشوند و رقابت کرده بتوانند.
اگر بخاطر بدست آوردن بازار افغانستان، یک شرکت خارجی جنس خویش را کاملآ رایگان هم در دسترس مردم قرار دهد تا بدین طریق رقابت شرکت های داخلی را در مقابل خودش از بین ببرد و آنها را ورشکست کند و بعد از ورشکست شدن این شرکت ها، این شرکت ها دوباره جنس های خویش را قیمت بفروشند، باید دولت جلو آنها را بگیرد.
زیرا کشور های بزرگ سرمایه داری همچون چین و جاپان و هند و ایران و پاکستان دیگر کشور ها، صاحب تریلیون ها دالر عواید خالص و نا خالص ملی هستند که بخاطر بدست آوردن بازار دیگر کشور ها، میتوانند ده ها سال حتی مواد پخته خویش را مفت و رایگان در بازار شما و دیگر کشور های مصرف کننده عرضه کنند.
زیرا دولت های این کشور ها، این شرکت ها را سبسایدی میکنند و هر وقتی که این شرکت ها، این بازار ها را بدست آوردند، دوباره سبسایدی دولت را به آنها میپردازند.
عضویت افغانستان یک کشوری که نود فیصد واردات و صرف ده فیصد صادرات دارد، کاملآ به ضرر آن تمام میشود، زیرا قدرت رقابت در مقابل شرکت های خارجی را ندارد و از طرف دیگر از قوانین تجارت بین المللی نیز نمیتواند عدول کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است