اهمیت حیاتی هماهنگی هزاره ها، ازبک ها و تاجیک ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152682 منبع: پرینت

هماهنگی هزاره ها از منظر استراتژیک با مردم شمال و بویژه ازبک ها به همان اندازه اهمیت حیاتی دارد که اتحاد سیاسی و تشکیلاتی و دفاعی خود هزاره ها! زیرا سیاست جایگزین کردن پشتون ها در شمال کشور ادامه سیاست های عبدالرحمن و فرمان های ناقلین است.

تشکیل گارد ویژه به مشاورت حکمتیار و صرفا از پشتون های غلجایی برای سرکوب نمودن جنبش های عدالت خواهی است. پشتونخواه ها که قیام مردم شمال را آشوب و بغاوت می خوانند در واقع می خواهند این قیام را توجیه و تفسیر ایديولوژیک نمایند و اشرف غنی را سلطان و شاه تلقی می کنند شاه را الولامر و سایه خداوند در روی زمین می دانند، نافرمانی از امر غنی را نافرمانی از حکم خداوند می پندارند.

بنابر آنچه گفته شد در اختیار گرفتن شیرخان بندر، بندر حیرتان و بندر قره تبه، در گراف سیاست های زیواستراتژیک نظام فاشیستی و انحصاری به تعبیر اصولی «افغان های اصیل» است. پشتون ها می خواهند دیگر ملیت ها را از هرلحاظ و بخصوص اقتصادی و تجاری در محاصره و تحت کنترل خود داشته باشند هرگاه این شاهرگ های اقتصادی و تجاری را در اختیار بگیرند قدرت سیاسی و هژمون قومی خود را بر مردم افغانستان برای سال ها تحمیل خواهند کرد.

این پالیسی تبعیض آمیز و ستمگرانه را رژیم کنونی با حمایت خارجی ها می خواهد در شمال تطبیق کند بنابراین مردم تاجیک، هزاره، ازبک و دیگر ملیت های ستم دیده نباید در خواب غفلت فرو روند و باید بیدار باشند و هوشیار نباید بردگی یک قوم و اقلیت زورگو و رژیم فاشیستی را برای نسل های نسل بپذیرند بدین ملحوظ تقویت قیام های مردمی شمال و هماهنگی با ازبک ها برای هزاره ها یک امر استراتژیک و سیاسی است که نباید نادیده گرفته شود.

حسن رضایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
تاجیک
ازبک
هماهنگی قومیت ها
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره ازبک و تاجیک یار اند
بروز جنگ و ماتم غمگسار اند

>>>   كليم الله همسخن
یکی بنام ویس افغان نوشته است: 《در غم دزدان پنجشیری خوش‌حالم》
دو نماینده‌ی پارلمان، عبیدالله بارکزی و کمال صافی گفته اند:《کشتار تظاهرات کنندگان شمال جهاد اکبر است》
و من می‌گویم: ,....به دهان خون آلود تان گاه گاهی لاف برادری می‌زنید!

>>>   حسن رضایی!
ازبیک خو خواهد ګفت که تاریخ خودرا زنده می کنم! مګر به هزاره و تاجیک به این کار چی؟

>>>   حسن جان رضایی اختلافات قومی در گذشته ها چنین حاد نبود که امروز است و علت اصلی آن به قدرت رسیدن مشتی از تنظیم های جهادی سنی و شیعه و براه انداختن جنگ های قومی در سال ۱۹۹۲ در شهر کابل عملا سر آغاز چنین مرز بندی ها گردید و در تشدید آن عده ای از چهره های بی تجربه در سیاست در میان همه ملیت ها نقش مهم داشتند و روشنفکران هزاره قویا در تشدید نفاق میان اقوام تاجیک و پشتون شدیدا فعال هستند. و در این راستا موفق هم. یک افراد بی خرد و بیشعور وکلا ی پشتون در شورا نمایندگی از مجموع ملیت پشتون نمیکنند. این استراتژی ایران است تا اختلافات قومی در کشور شدت یابد و ایران از آن نفع برداری نماید و عده ای از قلم بدستان هزاره در تطبیق سیستماتیک چنین اندیشه ای خطرناک مقالات مینویسند. ...

>>>   غنی و گلبدین فاشیست بدکار
جنایتکار و بیدین و تبهکار
ترور و قتل اقوام مینمایند
برای دولت فاشسیت مکار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است