عبدالله: دوستم به کشور برگردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۶    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152683 منبع: پرینت

بگذاريد صادقانه در مورد عبدالله حقيقت را بيان كنيم!

همه ما عبدالله را بسيار نفرين كرديم، گاهي عده اي وي را دشنام داديم كه چرا حق مردم را در انتخابات نتوانست بگيرد؟ چرا با عطا اختلاف پيدا كرد و بركناري عطا را امضا كرد؟ و... عبدالله از يک طرف تحت فشار غني، اتمر و پشتون ها قرار گرفت از طرف ديگر تحت فشار جامعه اي كه به وي راي داده بودند از اينرو وي به حاشيه رانده شد و رياست اجرایي يک نهاد بي صلاحيت شد زماني هم وي به ریيس جمهور هشدار داد گفت: ریيس جمهور رُخ ديگر ما را نديده است عطا مذاكرات پنهاني با غني كرد عبدالله ماند چكار كند!

در واقع اگر قضاوت عادلانه كنيم اين هم چيزي بيشتر و كمتر از دوستم، عطا، محقق، احمدضيا و... اشتباه و خدمت نكرده است! امروز هم از برگشت دوستم دفاع كرده است و گفت که اعتراضات علت دارد وقتي ما صلح با طالب مي كنيم چرا جنرال دوستم كه يک فرد مهم است به كشور برنگردد و اگر مشكلي هم است در داخل حل شود.

بنظر من اشتباه در عدم درک رهبران غيرپشتون از شرايط و نحوه برخورد با غني است اينها نمي دانند چگونه با قضايا برخورد كنند پس ما عبدالله را به تنهايي مقصر جلوه ندهيم همه اينها يكسان اشتباه كرده اند. رهبران غير پشتون سخن مفت شيرين زياد مي گويند اما عمل نمي توانند بكنند اينها آدم هاي خوبي هستند اما ارزش رهبري را ندارند!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
رهبران پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   اقای گل امیری وکیل مدافع عبدالله ....!
مگر معامله گری های عبدالله با خارجی هارا در انتخابات کرزی وانصرافش از دور دوم انتخابات فراموش نمودی مگر بالابودن رای مردم در انتخابات غنی وبه اعتراف خود کرزی که عبدالله در دور اول ۵۳ درصد ارا را بدست اورده بود چرا به دور دوم رفت این همه میرساند که او با رای ملت وناموس وطن معامله نموده خارجی هارا به وطن عزیز اورده پیشتر از کرزی وقانونی وهر خاین دیگر اومقصر است اگر نمی پذیری تغییر ده قضارابرو وکتاب جیمز رابینس را بخوان که نقش عبدالله در اشغال وتجاور وحتی اوردن کرزی چقدر پرنگ است ماکجا گفتیم که دیگران بی تقصیر اند ولی او صاحب نصف قانونی حکومت جان کیری بود چرا زیر بار اتمر وغنی برود یک مزدور اتمر وغنی یکی هم عبدالله برایشان میگفت ما وشما در غلامی یک سویه ودرجه داریم همه ای بنده ای بنده هستیم باید خط های قرمز میداشت وازان عدول نمیکرد وقتی عطا میرود باغنی مذاکره مینماید مانند عبدالله معامله ای پنهانی نمیکند اشکارا وعلنی انهم با موافقه ای جمعیت اسلامی گرچه ان مذاکره دلالت به خامی جمعیت ومذاکره کننده ها میکرد بهتر است بگوید که عبدالله از همه چیز میگذرد ولی از تعهداتش با سازمانها استخبارتی برای زدن مسلمان ومجاهد وافغان ازاد نمیگذرد اگر ناخود اگاه از عدالله دفاع مینمای باید توبه کنی واگر توهم مانند او مزدور استخبارات خارجی هستی به پیش برو تا پولدار شوی ودین را به دیا معامله کن
ثریا بها

>>>   Mansoor Badry
برادران مجاهد ملیاردر ، لطفاً زکات سرمایه های داخلی و خارجی خود را به پنجشیر کمک کنید ، پنجشیری هایی که جهاد نکرده اند اشد ضرورت به کمک دارند . از غمشریکی مفت و رایگان ما چیزی حاصل نمی شود .

>>>   وقتیکه دوستم بیاید قصه عبدالله مفت می شود

>>>   Salam
اگر آقاى ضيا ء مجرى جنايت غنى نيست ، بايد به اتهامات كه نسبت به او وارد است پاسخ دهد ، خاموشى اش به معناى آن است كه مجرى يك جنايت قبيح است و مردم اين را نخواهند بخشيد . جنايت كه در فارياب اتفاق افتيده است جفا عليه انسان و انسانيت است و مجرمين نبايد آرام بخوابند .

>>>   Soraya Baha
در شگفتم چرا درافغانستان همه ادعای مبارزه دارند؟
از سال ۱۹۸۰روسها به افغانستان تجاوز کردند زیرنام مبارزه با امپریالیسم. از سال ۲۰۰۱ امریکا و ناتو وارد افغانستان شدند زیر نام مبارزه با تروریسم و تا کنون که هفده سال می گذرد تروریسم جهانی و دولتی بیشتر رشد کرده است. تمام رهبرانی که با سرنوشت مردم برای به دست آوردن مقام، پول و یا شهرت بازی می کنند، زیر نام مبارزه برای زنده ها ومرده های فسیل شده، تمام سربازان مصروف جنگهای بی هدف اند و کشته می شوند به نام مبارزه با دشمن نا شناخته، تمام فیسبوکی های ها مبارزه می کنند برای هیچ. پس این همه مبارزان درسرزمین مبارزه پرور چرا به هدف نمی رسند. از زمان تجاوز روسها تا کنون از مسلمان گرفته تا نیمه مسلمان و از کمونیست گرفته تا همه ادعای مجاهد بودن داشتند و دارند. با این همه مبارز و مجاهد و شهید و شهید پرور و شعارهای تند و تیز در کجای زمین ایستاده ایم؟
بهترین مبارزه فرهنگ اعتراف و نقد خودمان است

>>>   Anwar Rawi heeft een bericht gedeeld.
با فاشیست ها مزاق نمیشه ؛ اینست نتیجه خوشخیالی های کسانیکه فاشیزم اوغانی را درست نشناخته اند و هنوز هم توقع انسانیت و برادری با فاشیست ها دارند . اگر فاشیست ها بیش از این مجال داده شوند و قدرتمند گردند همه اقوام دیگر را نعل خواهند کرد ؛ از این موقع استفاده کنید و بیخ و بنیاد فاشییزم را بر اندازید ؛ با فاشیزم مدنی بازی بدرد نمی خورد ؛ اگر کلی عمر هم شعار بدهید و به ؛ خیابانها بریزد و شعار داده گلوی تانرا پاره کنید از فاشیست ها چیزی اصول نخواهد شد ؛ فاشزم فقط با زور کپ را می فهمد فقط بازور!

>>>   Shabir Kakar
سیاستهای تفرقه افګنانه ازین به بعد؛ به سود هیج کس تمام نمیشود۰
جناب اشرفغنی؛ اګر حوصلهء بازخوانی تمام تاریخ این سرزمین را ندارد لا اقل از سرنوشت داکتر نجیب سلف خود پند بګیرد۰ دکتر نجیب با سیاستهای تفرقه افګنانه ایکه دستور آنرا از مقامات سفارت شوروی در کابل دریافت میکرد؛ تمام نیروی استخباراتی ومالی خود را صرف ملیشه سازی و تشدید جنګهای قومی میان باشنده ګان این سرزمین ساخت تا آنکه خودش در تارهای عنکبوتی توطئه و نفاق افګنی به وحشیانه ترین وفجیع ترین شکل کشته شد۰ به عبارت دیګر: آقای غنی باید از سر بریدهء ګرګ پند بګیرد۰ داکترنجیب با دوستم روابط خیلی صمیمانه داشت؛ دوستم هرقدر در شمال با نیروهای جمعیت میجنګید و وحشت می آفرید مدالهای افتخاری بر سینه اش آویزان میشد؛ اما زمانیکه تنګی واغجان را از وجود لشکر ایثار برادر مجاهد حکمتیار تخلیه کرد؛ دکتر نجیب ؛ بنای کینه توزی را با دوستم ګرفت تا آنکه دوستم مجبور ګردید با جنرال مومن اندرابی یکجا به مسعود تسلیم شوند۰ بعدا این تجربهء ناکام را شخص برادر مجاهد حکمتیار نیز تکرار کرد۰ برادر مجاهد حکمتیار فکر کرد که اګر دوستم را باخود داشته باشند ګلیم دولت ربانی و مسعود را خیلی به آسانی جمع میکند ولی این امر محقق نشد وحالا آقای غنی به همان خط کهنهء دکتر نجیب و برادر مجاهد حکمتیار روان استند ۰ این سیاست یک سیاست ناکام و خیلی خبیثانه است۰ غنی و تیم ارګ در روزهای دفن امیر حبیب الله کلکانی میخواستند از دوستم و افرادش بحیث سګ جنګی در برابر شمالی والها استفاده کنند زمانیکه دیدند که دوستم آماده ګی برای این کار ندارد آهسته آهسته در صدد حذف او بر آمدند وبرایش دوسیه و پرونده درست کردند وحالا سخن بجایی کشیده است که کشتار مردم فاریاب را جهاد اکبر می نامند۰ کدام جهاد اکبر؟ تا زمانیکه دوستم وقیصاری علیه جمعیت بودند شما او را حاجی صاحب دوستم ګفته همه جا نوازش میدادید حالا آفتاب از کجا طلوع کرد که در فکر جهاد اکبر شدید؟

>>>   مرحوم شیدای میمنگی ۵۰ سال قبل بیان کرده بود که!
تا که انگلیس نخواهد به خدا حل گردد
اخرین چاره همین است که جنگ بل گردد
خوب نه بیرون کردن جنرال دوستمکار ساده وتصادفی بوده ونه هم دوباره عودتش بهاین سادگی ها به قول اجنت ها ومزدور ها صورت میگیرد کرزی وحکمتیار وعین وغین واتمر واستانکزی همه لودیسپیکر خارجی ها اند انهارا در نقش ممثل تعیین کرده اند از خود اراده واختیار کلی وجزءیندارند پناه به خدا وقتی در سلک نظام های استخباراتی داخل گردیدی مالک وصاحب هیچ چیز خودت نیستیدر انتظار دستور وفرمان نشسته ای یقلبک کیف یشاءهر طوری که خواسته باشند می رقصانند محال است که کرزی بدون رضایت واجازه ای انها از خود حرکت وتحرک نشان دهد ویا عبد الله ودیگران از همین رو بیچاره عبد الله هر لحظه در مصاحبه اش تکرار مینمود که این موافقت به امدن جنرال دوستم نظر شخصیش است به نمایندگی از قصرسپیدار نیست که انجا از حیطه ای قدرتش بیرون میباشد اینکه جنرال صاحب چگونه به کمپاین اشرف غنی وروی چه منظوری از سوی چه کسانی برده شد وباز چگونه بیرونش انداختند وایا راستی دوباره به بودنش در داخل ضرورت احساس میشود ویا خیر این تصمیم به ید طولای لندن نشینها خواهد بود لا غیر
زوریدلی

>>>   هرکس که در قدرت بود، از صلح حرف میزند و هرکس که در قدرت نبود از جهاد.
زیرا موضوع صلح برای یک کسی که در قدرت است، عبارت از حفظ قدرت بدون جار و جنجال است.
اما موضوع جهاد برای یک کسی که از قدرت رانده شده است، عبارت از وسیله یی برای بدست آوردن قدرت است.
....

>>>   با عرض سلام خدمت تمامی دوستان خوب و نازنین
چه خوب است که هرکدام شماسر یک موضوع نظر بدهید
خوب تر از آن این است که ادب واخلاق را نیز پیشه خودبسازید
شهیدزاده هرات

>>>   بتایید از گفته اقای گل امیری و به پاسخ خواهرم ثریا بها باید گفت که نسبت فشار امریکا داکتر عبدالله نا گزیر به نرمش از حق تلفی اش و مردمش گردید امریکا میخواستند که کرزی و بعد اش غنی احمدزی را به چوکی ریاست جمهوربنشانند و اگر تعامل و برده باری از خود نشان نمیداد هم خودش از بین میرفت وهم مردمش صدمه مالی و جانی زیاد میدیدند در غیر ان ایا کسی است که چوکی ریاست جمهوری را به رقیب انتخاباتی اش واگذار گردد همه شاهد هستیم که در زمان کمپاین انتخاباتی قصد ترور داکتر عبدالله گرفته شده بود اما خداوند انرا نجات داد ورنه کشته میشد فکر نشود که من از جمله طرفداران داکتر عبدالله هستم نخیر سوگند یاد میکنم که چنین چیزی نیست اما حقیقت حقیقت است و انسان حقیقت بین باشد نه مغرضین .

>>>   سلام یک آهنگ فرمایشی داشتم. به صدای عبدالله عبدالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است