تغيیر نظام يا استمرار نظام؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۷    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152691 منبع: پرینت

مثل تايلندي ها مجسمه و مانند هندوها گاو را مقدس نشماريم!

ما از دنياي تعصب و رفتارهاي كوركورانه خارج شویم، از بردگي فكري و مقدس شمردن رهبران ناكارامد خود بيرون شويم و واقعيت هاي دنياي خود را بپذيريم. خون جوانان شجاع سرزمينمان نبايد در راه وزارت، سفارت و پُست مقام چند تا رهبر غافل ريخته شود مردم ما بايد برای اصول و ارزش هايشان مبارزه كنند براي آزادي، امنيت و آسايش مردم خود مبارزه كنند نه براي تعدادي از رهبران ناكارآمد خود كه حتي خودشان اسير پشتونيزم شده اند!

سخنان و موضوع گيري هاي اكثريت رهبران جامعه غيرپشتون در قبال دولت غني نشان مي دهد موافق اين نظام هستند و سران ایتلاف خواستار تغیير نظام نيستند آنها براي بدست آوردن منافع شخصي از خون مردم اعتراض كننده استفاده مي كنند به اين سخنان فكر كرديد محتويات آنها چيست؟

عطا: ما اين نظام را ساخته ايم چرا اين را از بين ببريم!.
محقق: ما اين را ساخته ايم و جزیی از اين نظام هستيم.
دوستم: ما دولت غني را پيروز كرديم و حكومت را ساخته ايم.
امرالله صالح: ما باید نظام را در مشكلات ياري برسانيم نه به مشكلات بيفزاييم.
عبدالله: ما همه در كنار هم باید دولت را در حل مشكلات كمک كنيم!

كرزي، انورالحق احدي، همايون، ظاهر قدير، اتمر، استانكزي، سرور دانش، خليلي و... اينها به دولت غني كمک كرده اند و كمك مي كنند فقط كافي است پُست و وظيفه به آنها داده شود و وارد قصر شوند تا كشتار مردم را توسط غني فراموش مي كنند!

در گفته هاي هيچ يک از رهبران غير پشتون جسارت شهامت براي تغيیر نظام و بدست گرفتن رهبري كشور مشاهده نمي شود تا اين حد كوتاه فكر و بي برنامه هستند تنها شخصي در اين ميان كه خواستار تغیير نظام موجود و پايان بخشيدن به ترور، جنگ، ناامني و حاكميت مردم به سرنوشت شان است لطيف پدرام است كه بارها به صراحت اعلام كرده خواستار سهم گيري در نظام نيست خواستار تغيیر بنيادي نظام است.

مردم ما در هفده سال بيشتر از دوره تجاوز روسيه توسط كرزي و غني كشته داده اند! چقدر رهبران جهادي، بزرگان و... را اين پشتونيست ها ترور كرده اند؟ جوانان مبارز شجاع سرزمينمان ميان ارزش ها و رهبرانشان يكي را انتخاب كنند اگر در دفاع از خون ريخته شده ناحق مردمشان توسط دولت فاشيستي غني بلند شده اند بايد براي تغ ير نظام فكر و عمل كنند نه براي خواست هاي رهبرانشان.

اگر قرار باشد دوستم مدتي معاون باشد، محقق وزير باشد و عطا والي شود كشتارگاه غني پر از كشته هاي غيرپشتون خواهد شد همچنان كه تا امروز صدها هزار مردم خود را بخاطر خواست ها و عملكرد نادرست رهبرانمان توسط كرزي و غني از دست داده ايم!

به ياد داشته باشيم هر كه گفت سهم ما كجا است؟ چوكي از غني مي خواهد! هركه گفت ما اصلاحات مي خواهيم وظيفه از غني مي خواهد.

موافقان نظام مذاكرات و استمرار حكومت فعلي را در سهم گرفتن خودشان در رده هاي پایين دولت مي خواهند و مخالفان تغیير نظام آرامش، امنيت و سهم گرفتن مردم را در رهبري نظام مي خواهند.

انتخاب با مردم است که به كدام طرف بروند؛ بطرف تغيیر نظام يا استمرار نظام؟!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تغییر نظام
رهبران
پدرام
نظرات بینندگان:

>>>   Bahrom Khorosoni
والله از این دم بریده هیچ شکی نیست...
نشود که خدای ناخواسته باز دوستم بابرگشت خویش "همان آش وهمان کاسه" یعنی همان سبکری ، همان دنباله روی بلاخره همان حماقت دیروز را دنبال کند که گفته بود : " نباشد ما نپر خودرا همین داکتر صیب اشرپ غنی را پیدا کردیم."
وباز خواهد گفت : بروید اوبچه ها دیگرجاروجنجال نکنید. مسیله حل شد/..."
همان قسمیکه مردم تاجیک را عطامحمد نور دردقیقه 90 بازی داد.

>>>   Najib Salam
غنى فاشيست كاملن راست مى گويد، وقتى ادعا مى كند اين احزاب كجا به مردم اتكا كرده اند ، در انتخابات گذشته مردم راى دادنند اما اين خائين ها راى مردم را در مقابل خم ابروى امريكاى ها فروختند ، غنى مى فهمد كه اين احزاب به مردم و خواسته هاى مردم اعتنأ ندارند ومى شد اينها را به يك سفارت و وزارت خريد. اين حرف غنى كاملن دقيق است كه اين احزاب نه برنامه دارند و نه جرات داشتن برنامه را دارند و مانند گوسفند ها دنبال هدايت امريكا و جاسوس هاى امريكا اند . همين اكنون مردم به پا خواسته اند كجا اند اين احزاب فاسد كه در كنار مردم قرار گيرند و اين حكومت را غير مشروع بخوانند ، اما واقعيت اين است كه سران و رهبران اين تنظيم ها ، سر شان در يك جاى است و كون شان در جاى ديگر ، شب در بغل اين اند و روز در بغل آن ، براى همين نه غنى فاشيست اينها را دو پول مى خرد و نه مردم به اينها باور دارند . اگر اينها به مردم اتكا دارند بيايند در كنار مردم قرار گيرند و از مزدورى اين حاكميت فاشيست دورى كنند !

>>>   تازه:
#پروان خون میگیرد.
پروان مان به ماتم نشست، امروز ۵۰ مادر پروانی زانوی غم اندوی پسران جوان شان را به بغل گرفتند
شهادت بیش از ۵۰ تن از نیروی امنیتی که همه پروانی هستند در ولایت میدان وردک مرد مان را به گلیم ماتم نشاند .
Fareed Salangi

>>>   حکومت غنی احمدزی کوچی به دو دلیل در استانه سقوط یکی تحمیل هویت تک قومی افغان بالای اقوام غیر افغان د یگر اسکان کوچی ها ی پاکستان !
متفکر دو جهان اشرف غنی احمدزی کوچی کشتی لرزان افغانستان را در طی بیشتر ازچهار سال به ساحل کشیده نتوانست.
غنى احمدزی و اطرافيان اش يک باند مافياىی دارای عمل ناسالم بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیر افغان كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امورمشهود مانند ثواب الدين مخكش کوچی از گروه طالبان ترویست بحیث معاون اداره امور در ارگ جمع كرده است.

>>>   Shafie Ayar Page
بزک بزک نمیر که جو لغمان میرسد و فاشیزم کوچی ها
ارگ کابل معاون اولش جنرال دوستم را نخست با بهانه ها برای خلع سلاح
مخالفان طالب در شمال استفاده کرد.بعد وقتی دوستم زیر فشار مردمش از حقوق پامال شده ازبیک صدا بلند کرد برای جلوگیری از ایجاد خشونت او را که در حکومت عملا کدام قدرتی هم نداده بودند حتی ممنوع الدخول ساختند. حالا ارگ دوستم را با خفت و خواری میخواهد برگرداند.ارگ که تمام دوره حکومت را ازو دزدید حالا که غنی مجبور است زیر فشار مردم قیصاری را از زندان رها بکند آنرا برای دوستم گویا تحفه میدهد.یعنی حکومت دوستم را اجازه دخول به کشورش میدهد و قیصاری را هم که باید رها بکنند رها میکنند به این ترتیب میخواهند دوستم خوش شود که "بلا درپس معاونیت خوب شد مرا ماندند داخل وطن بیآیم." ,و قیصاری خوش میشودو ایمان پیدا میکند که اگر دوستم نبود من در زندان میبودم
. مردم ازبیک اغوامیشوند که "دیدی زور را" وبدین ترتیب حالا که انتخابات نزدیکست یکبار دیگر دوستم را استفاده میکنند.....جناب دوستم غنی باید محاکمه شود. کسانی که گلبدین را بنام صلح میآورند و طالبان را تحفه عیدی داخل شهر ها میسازند چرا با معاون اول حکومت در جنگند؟ چرا قیصاری را به زندان میاندازند. فاشیزم کوچی ها.جناب دوستم شما وظیفه بزرگ دارید.حد اقل از حیثیت خود دفاع بکنید. ببینید به این همه مردم که بنام شما ایستاد شده اند.آیا منصفانه است که برای زنده ماندن خود اینقدر ارزش قایل شد؟

>>>   Rawi
آزموده را آزمودند خطاست ! دوستم یکی از معامله گران حرفوی است ؛ او هرگز به منافع مردمش نه اندیشده و هرگز هم نخواهد اندیشید ؛ همچنان او یک شخص خودپرست است و کدام آرمان و هدف بزرگ و مردمی ندارد ؛ او در تاریخش به جز خود پسندی و معامله گری چیزی ندارد ؛ او با هیچ کس وفا نکرده و همه مسایل را از دریچه منافع شخصی خودش می نگرد ؛ از انتظار کدام کار بسیار فوق العاده داشتند دور از واقع بینی است ؛ دوستم اگر به مردمش بها دهد و در فکر تحقق عدالت باشد با این قیام دلیرانه برادران ازبیک میتواند گلیم فاشیزم را جمع کند ؛ ولی من مطمین هستم که همین علم شنگه و هیاهو ها هم با تبانی بین اردغان ، دوستم و ارگ جمع گلوی بیدین صورت گرفته است ؛ از این اعتراظات کدام چیزی مهمی عاید نخواهد شد چون فاقد رهبری خردمندانه و دلسوز است ؛ گلیم سیاه فاشیزم را فقط یک حرکت انقلابی با رهبری مردمی میتواند جمع کند که کشور ما هنوز به آن نرسیده است ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است