بازگشت دوستم هیچ دردی را دوا نمی کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152696 منبع: پرینت

بازگشت جنرال دوستم در شرایط فعلی به کشور درضمن اینکه هیچ دردی را دوا نخواهد نمود حتی برای ادامه حرکت های عدالتخواهی مردم و خصوصا جوانان بیدار ازبک نهایت زیانبار و جبران ناپذیر خواهد بود زیرا به مجرد بازگشت دوستم به وطن این حرکت های امید دهنده فورا مهار می گردد و این خود زمینه نفس کشیدن را به این حاکمیت مستبد می دهد تا باشد باز هم توطیه دیگری را به راه بیندازند در غیر آن این حاکمیت نابکار قبیلوی هرگز حاضر نبود تا با بازگشت جنرال دوستم موافقت نماید.

دقیقا دوستم سناریوی عطامحمد نور والی سابق بلخ را که به احساسات هزاران جوان پاک دل و پاک سرشت این وطن بازی نمود و در دقیقه آخر همه چیز را برباد داد تکرار خواهد نمود که در حقیقت این خدمتی است که به دوام و بقای بیشتر این رژیم متعصب قبیلوی میانجامد تا باز هم خون های بیشتری در این مهین جاری گردد.

ممکن است محاسبه من در این زمینه درست نبوده باشد ولی با آن هم منتظر زمان می مانیم...

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
بازگشت به کابل
نظرات بینندگان:

>>>   Nesar Alimi
درود بجناب داكتر صاحب صفوي بزرگوار ! دقيقن بار ها ديده شده اين دو دالر پرست و مردم فروش (عطا ، دوستم ) به احساسات شفاف مردم بازي و در فرجام به خواست هاي ضد مردمي دولت متعصب تك تبار متعهد شده اند
لازمست ملت از گذشته ها بياموزند حركت هاي جمعي شان را تا سر نگوني اين دسته ارگ و سفيدار متوقف ننمايند

>>>   Mazdak Farid
اگر تمام برنامه ی اعتراض فاریاب ، رهایی یکی از بند و برگشت دیگری از آن دور ها و پیوستن دوباره به جای مطلوبش باشد ، هزار حیف به تلاش مردم و خون های که ریخته شد . باید به دگر گونی های بنیادی توجه شود تاآنچه در قیصار و فاریاب شد ، ناشدنی گردد .

>>>   محمد همایون صادقی
مبارزه بی هدف و بی برنامه کلخ ماند از آب گذر کردن است .
حزب جمعیت رهبری دارد بنام عطا محمد خان دندان شکن و بگیل ، دیگر رهبران شان استند نوکران فاشیست های افغانتبار ارگ .
جنبش رهبری دارد بنام دوستم که سردچار بیماری مغزی و جسمی است .
گاه خود را بابای ملت می نامد و گاهی غنی دیوانه و خونخوار را و گاهی کرزی چرسی و گاهی ظاهر شاه را .
تنها چیزی که میداند نباشد باز مگیریم ، ملخک یکبار جستی دوبار جستی آخر در دستی .
هموطنان هزاره دارند رهبرانی همچو بی دانش قانونپوه ، خلیلی که تازه شامل کورس های اکابر فراگیری زبان افغانی ( پشتون ) شده است .
از این تره ها و کدو های میان تهی چیزی جور نمیشود .
مردم هم کم اینها نیست مغز های همه ایشان در باربند نعره تکبیر و اخوانیرم بسته شده است .

>>>   Bahrom Khorosoni
والله از این دم بریده هیچ شکی نیست...
نشود که خدای ناخواسته باز دوستم بابرگشت خویش "همان آش وهمان کاسه" یعنی همان سبکری ، همان دنباله روی بلاخره همان حماقت دیروز را دنبال کند که گفته بود : " نباشد ما نپر خودرا همین داکتر صیب اشرپ غنی را پیدا کردیم."
وباز خواهد گفت : بروید اوبچه ها دیگرجاروجنجال نکنید. مسیله حل شد/..."
همان قسمیکه مردم تاجیک را عطامحمد نور دردقیقه 90 بازی داد.

>>>   99،9 فیصد دلم گواهی میدهد که دوستم داکتر معامله است .
Beheren

>>>   Najib Salam
اگر اين جنايت غنى باز بخشيده شود ، مطمين باشيد كه او با لجام گسيختگى تام پررو خواهد شد و پلان هاى فاشيستى اش را توسعه خواهد بخشيد ، به غنى نبايد ديگر فرصت داد و نبايد اين جنايتش را بخشيد ، او به جنايتش اقرار كرده است .
به لحاظ خدا باز خون ها و تحقير ها را معامله نكنيد !

>>>   Najib Salam
در اين روز ها يك تعداد تلاش دارند تا بار اصلى جنايات را به خساب افراد پايين رتبه حكومتى بريزند ، از آن جمله آقاى نبيل و هم تبارانش و شايد هم اين تاكتيك ارگ نشينان باشد تا خود را بى خبر جلوه دهند .
مجرى اين جنايت هر كى باشد بدون شك بايد افشا شود و اما فرمان و هدايت از غنى و اتمر است ، غنى به زبان خودش اقرار كرد و گفت ; دستان شان را بستم و به كابل انتقال دادم .
جنايت كار اصلى غنى است ، مجريان حكم تنها چند مزدور جانى است .

>>>   Shafie Ayar Page
بزک بزک نمیر که جو لغمان میرسد و فاشیزم کوچی ها
ارگ کابل معاون اولش جنرال دوستم را نخست با بهانه ها برای خلع سلاح
مخالفان طالب در شمال استفاده کرد.بعد وقتی دوستم زیر فشار مردمش از حقوق پامال شده ازبیک صدا بلند کرد برای جلوگیری از ایجاد خشونت او را که در حکومت عملا کدام قدرتی هم نداده بودند حتی ممنوع الدخول ساختند. حالا ارگ دوستم را با خفت و خواری میخواهد برگرداند.ارگ که تمام دوره حکومت را ازو دزدید حالا که غنی مجبور است زیر فشار مردم قیصاری را از زندان رها بکند آنرا برای دوستم گویا تحفه میدهد.یعنی حکومت دوستم را اجازه دخول به کشورش میدهد و قیصاری را هم که باید رها بکنند رها میکنند به این ترتیب میخواهند دوستم خوش شود که "بلا درپس معاونیت خوب شد مرا ماندند داخل وطن بیآیم." ,و قیصاری خوش میشودو ایمان پیدا میکند که اگر دوستم نبود من در زندان میبودم
. مردم ازبیک اغوامیشوند که "دیدی زور را" وبدین ترتیب حالا که انتخابات نزدیکست یکبار دیگر دوستم را استفاده میکنند.....جناب دوستم غنی باید محاکمه شود. کسانی که گلبدین را بنام صلح میآورند و طالبان را تحفه عیدی داخل شهر ها میسازند چرا با معاون اول حکومت در جنگند؟ چرا قیصاری را به زندان میاندازند. فاشیزم کوچی ها.جناب دوستم شما وظیفه بزرگ دارید.حد اقل از حیثیت خود دفاع بکنید. ببینید به این همه مردم که بنام شما ایستاد شده اند.آیا منصفانه است که برای زنده ماندن خود اینقدر ارزش قایل شد؟

>>>   Rawi
آزموده را آزمودند خطاست ! دوستم یکی از معامله گران حرفوی است ؛ او هرگز به منافع مردمش نه اندیشده و هرگز هم نخواهد اندیشید ؛ همچنان او یک شخص خودپرست است و کدام آرمان و هدف بزرگ و مردمی ندارد ؛ او در تاریخش به جز خود پسندی و معامله گری چیزی ندارد ؛ او با هیچ کس وفا نکرده و همه مسایل را از دریچه منافع شخصی خودش می نگرد ؛ از انتظار کدام کار بسیار فوق العاده داشتند دور از واقع بینی است ؛ دوستم اگر به مردمش بها دهد و در فکر تحقق عدالت باشد با این قیام دلیرانه برادران ازبیک میتواند گلیم فاشیزم را جمع کند ؛ ولی من مطمین هستم که همین علم شنگه و هیاهو ها هم با تبانی بین اردغان ، دوستم و ارگ جمع گلوی بیدین صورت گرفته است ؛ از این اعتراظات کدام چیزی مهمی عاید نخواهد شد چون فاقد رهبری خردمندانه و دلسوز است ؛ گلیم سیاه فاشیزم را فقط یک حرکت انقلابی با رهبری مردمی میتواند جمع کند که کشور ما هنوز به آن نرسیده است ...

>>>   ویدو تازه عدالت خواهی, ولایت فاریاب,!
همه گان بایک صداهستن, اشرف غنی, استعفآ , استعفآ, اگر موفق هستید؟ شما هم نیز بنویسید, استعفآ, استعفآ ,!
به دوستان خود نیز شریک سازید,!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است