تلفات سربازان در حمله طالبان به بالابلوک فراه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152713 منبع: پرینت

یازده تن از سربازان اردوی ملی در حمله طالبان مسلح در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه جان باخته اند!

مقام های محلی ولایت فراه می گویند این تعداد از سربازان اردوی ملی افغان شب گذشته در حمله گروهی افراد طالبان کشته و زخمی شده اند.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه می گوید: شب گذشته افراد طالبان با استفاده از تاریکی شب بر یک پست سربازان اردوی ملی در منطقه "دهزک" ولسوالی بالابلوک این ولایت حمله کردند که این درگیری برای چندین ساعت ادامه داشت.

مهری می گوید: در این درگیری دستکم یازده سرباز اردوی ملی کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

سخنگوی والی فراه می افزاید: با رسیدن نیروهای کمکی و حمایت قوای هوایی در این درگیری نه تن از افراد طالبان نیز کشته و سیزده تن دیگرشان زخمی شده اند.

گروه طالبان اما ادعا کرده است که در این درگیری پانزده سرباز اردوی ملی را کشته و مقادیر زیادی از اسلحه و مهمات قوای افغان را با خود برده اند.

مقام های محلی ولایت فراه می گویند: هم اکنون امنیت این ساحه در دست قوای افغان است و افراد طالبان از این ساحه متواری شده اند.

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز افراد گروه طالبان در حمله گروهی بر حوزه پنجم امنیتی سربازان پولیس در منطقه "رج" شهر فراه چهار سرباز پولیس را کشته و شش تن دیگر را زخمی نمودند.

فرید بختاور رییس شورای ولایتی فراه نیز می گوید: کمبود نیروهای امنیتی و عدم مدیریت جنگ از سوی مسوولین محلی و امنیتی باعث بروز رویدادهای خونین در این ولایت می شود
ولایت فراه در جریان دو ماه اخیر شاهد ناآرامی های بسیار بوده تا جاییکه گروه طالبان برای دو روز کنترل نیمی از شهر فراه را بدست داشت.

میراحمد خواجه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سربازان ملی
حمله طالبان
فراه
نظرات بینندگان:

>>>   این آمارتلفات واقعیت ندارد خودم درقول اردو207 ظفر درهرات هستم تلفات 18هژده نفراست یکروز پیش ازاین درشیندند 8هشت نفر شهید شدو دو روز پیش ازآن در فراه37 نفر پولیس ها را شهیدکردند وزارت دفاع آمارتلفات راهمیشه ازنصف هم کمتر میگوید...
هرات

>>>   ظهير آريايى
رفته رفته شهادت 50 يا 100 جوان تبديل به اعداد بى معنى ميشودو تنها ارزش يك سرخط اخبار را به خود ميگيرند. انسان ها هيچگاه اينقدر بى ارزش نشده بودند كه در اين كشور شده اند. ما حاضر ايم روز صد تن را براى حفظ نظامى كه نابودى ما و ميهن ما را برنامه درازمدت خود قرار داده ، قربانى دهيم اما حاضر نيستيم براى نجات از اين وضعيت يك تغير چرخش كامل را در پيش گيريم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است