آمریکا پایگاه نظامی جدید در عراق می‌سازد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۰    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152723 منبع: پرینت

به رغم اعتراضات شخصیت‌ های سیاسی و اعضای پارلمان عراق به حضور نظامی آمریکا در این کشور دولت آمریکا قصد دارد پایگاه‌ های جدیدی در عراق تاسیس کند.

پایگاه خبری باسنیوز گزارش کرده است که آمریکا قصد دارد پایگاه هوایی جدیدی را در نزدیکی شهر "القایم" در استان الانبار افتتاح کند. پایگاه هوایی جدید آمریکا به طور مشترک با دو پایگاه عین الاسد و الحبانیه فعالیت خواهد کرد.

استان الانبار با سوریه که نیروی هوایی آمریکا هنوز در آن در حالی انجام حمله های هوایی است، مرز مشترک دارد.

این اخبار در حالی مطرح شده است که بسیاری از شخصیت‌ های سیاسی عراق خواستار خروج نیروهای آمریکا از این کشور شده‌ اند. در مارس 2018 پارلمان عراق از دولت درخواست کرد که برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور ضرب‌الاجل تعیین کند.

ضیاء الاسدی، مسوول دفتر سیاسی و مشاور ارشد مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز آمریکا را یک کشور "اشغال‌گر" خوانده است.از سوی دیگر روزنامه کویتی الرای هم گزارش کرده که قرار است پایگاه نظامی دیگری توسط آمریکا در کویت تاسیس شود. بر اساس گزارش این روزنامه این پایگاه یک پایانه بزرگ هوایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کویت خواهد بود و به عنوان پایگاه تامین لوجستیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آمریکا از زمان ظهور داعش در عراق و سوریه در این کشورها دست به عملیات نظامی زده است. با این که بسیاری از این حمله های منجر به تلفات غیرنظامیان شده اما واشنگتن عملیات خود را تنها با هدف مبارزه با تروریسم می‌ داند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است