متفکری که جهالت می آفریند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152727 منبع: پرینت

اشرف غنی احمدزی متفكر دوم ولی ساختگی جهان در يک اقدام بزدلانه پس از آنكه گروه طالبان مكاتب را در ولايت لوگر و در زادگاه اين متفكر صوری به آتش كشيدند تمامي مكاتب را به بهانه گرمی هوا تنها در همين يک ولايت تعطيل كرده است در حاليكه بسياری از ولايت های ديگر افغانستان به مراتب از لوگر گرم تر هستند.

اشرف غنی به دليل بی برنامگی و ناتوانی در تامين امنيت مكاتب زادگاهش دانش آموزان دختر و پسر لوگری را از فراگيری دانش محروم كرده است اين در حالی است كه رييس معارف اين ولايت بارها به بی كفايتی متهم شده اند و حتی گفته می شود براساس يک زدوبند با تيم ارگ و برخلاف قانون در اين سمت گماشته شده است.

دردآورتر از اين نمی شود كه متفكر خيالی در برابر روشنايی و همسو با جهل و نادانی قرار می گيرد.

میثم احسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
مکاتب
لوگر
دانش آموزان
نظرات بینندگان:

>>>   غنی زن را بطالب میفروشد
حقوق اش را جالب میفروشد
نمیترسد ز آه سرد نسوان
زنان را چون بقاصب میفروشد

>>>   چه فایده تان اقای میثم احسانی که .....می نویسید ؟ آیا رخصت کردن مکاتب را هم ریس جمهور تصمیم میگیرد که شما پروپاگند میکنی؟ همه کار که به سلیقه شما نبود بر گردن ریس جمهور می اندازید .
شبنم از ولایت هرات.

>>>   کوچی صییب متپکیر اوغانی
خر عیسی گرش به مکه بری
چو بیاری باز همان خر بود
کدام متفکر؟؟؟

>>>   Sahebnazar Muradi
طالبان به بتخاک هم رسیدند؟!
با استفاده از آتش بس روزهای عید، طالبان در اطراف کابل برای خود پایگاه های را بوجود آوردند. قرار اطلاع طلوع نیوز حدود40 قریه بتخاک در تصرف طالبان قرار دارد. بتخاک جای دیگری نیست، یکی از واحد های اداری پایتخت است، حالا دولت پای برادران ناراضیش را بجای فریاد رس به کابل نزدیک آورده است. جامعه بیمار، دولت بی خار. دولت هم با توسعه کارزار قیصاری گونه ها توجه مردم را از اصل امنیت به فروعات مصروف میسازد.

>>>   Lalzad
وقتی رهبری ایشان در داخل ارگ و آمرین ایشان در مهمان خانه های امنیت در شهر کابل موجود باشد، دیگر بتخاک و واحد های اداری پایتخت چه ارزش دارد...

>>>   با عرض معذرت خضور جمیع . کسیکه این.....را مغز متفکر قلمداد میکند در حقیقت که خودش یک انسان فاقد عقل است روانی زنجیری است. حیف نام مغز متفکر که بالای این گذاشته اند آبروی مغز های متفکر را برده است ...

>>>   عمر راوی
مردمیکه امروز زنده اند و در خراسان حضور دارند، گواه یک رویداد بسیار مهم تاریخی میباشند. به چشم خود می بینند که حاکمیت و فرمانروایی پشتونی چگونه با خون و آتش و کشتار و جنایت و نیرنگ و خیانت ساخته میشود. نقش خودی ها را می بینند، نقش بیگانگان را می بینند. شاهد استند که چه میشود و چگونه میشود که یک قوم سلطه خویش را محکم میسازد و دیگران را به برده گی میکشد. می بینند که چگونه کسانی از اقوام دیگر خود را میفروشند و با فاشیزم همدست و همداستان میشوند و به مردم و قوم خود خیانت آشکار می کنند. می بینند که مردم ، توده ها، چگونه افسون میشوند و قدرت تشخیص دوست و دشمن را از دست میدهند. می بینند که زر و زور چه تاثیر جادویی دارد در غلام ساختن مردمان. این حادثه ها، این جریان ها، این مسایلی که پیش چشم ما روی میدهند، همه مهم اند و ثبت تاریخ می شوند.

>>>   Saif Roshaan heeft een video gedeeld.
نفر خیلی احساساتی است، میگه با رای مردم آمدم، بگو از ملت شرم نمیکنی از جان کری شرم کن که آمده لنگ تو و عبدالله ره بالا کرد و بعد از آن شما بر گرده ملت سوار شدید. نفر حافظه خود را هم از دست داده است و نتیجه انتخابات فراموشش شده.

>>>   Abdul Rahim Ahmad Parwani
دکتر عبدالله و دکتر غنی که با دو هواپیمای جداگانه و در حالی که شاید در چند ماه اخیر با یک دیگر ملاقات نکرده بودند، برای حضور در نشست سران نانو سفر کردند و بالاخره در جلسه سران ناتو فرصتی یافتند که نه تنها با یکدیگر ببینند، بلکه دست در دست هم دیگر راه بروند. اما باید به یاد داشت که این صحنه‌یی را که مردم افغانستان از چهار سال به این سو در حسرت دیدن آن و عملی شدن واقعی آن در تنور جنگ‌های خودخواهانه می‌سوزند، عدم توجه سران ناتو در این نشست به آنان فراهم کرده است، نه همکاری و هم‌یاری بین این دو (بررسی دلایل آن هدف این یادداشت کوتاه نیست). عدم استقبال بایسته از سران حکومت وحدت ملی در نشست جولای 2018 ناتو و حضور کم‌رنگ خود آنان در این نشست، در حالی که از ماموریت ناتو به عنوان مهم‌ترین ماموریت آن سازمان دست کم در دو دهه اخیر یاد می‌شود، از یک سو اُفت شدید جذابیت و کارآیی رهبری دولت بر سرِکار افغانستان را به تمویل کننده‌گان آن نشان می‌دهد، از سوی دیگر اشاره دارد به ناتوانی این دولت به ایستادن سر پای خود و تمثیل خواست و اراده مردم افغانستان به مثابه نماینده آنان. حتی، اقدامات نمایشی غنی مثل دستگیری قیصاری و چند فرمانده دیگر اربکی‌های دیگر که خود ایجاد کرده بود، نتوانست بر روی نانوانی "حکومت وحدت ملی" بر انجام تعهداتش در قبال جلسه قبلی بروکسل پرده بیفگند.
به نظر من، نشست جولای 2018 سران ناتو، در حقیقت شکست بزرگ حکومت وحدت ملی که فرمان آن به دست غنی است، محسوب می‌شود. پیام ناتو، چه در سفر وزیر خارجه امریکا به افغانستان در هفته قبل و چه در نشست یاد شده، نشان از این دارد که امریکا، این دولت را برای ظاهر قضیه حفظ کرده است. یکه‌تازی غنی در داخل و خفت سیاسی اش در جلسه ناتو، حکایت از افغانستانی بدون حاکمیت مردمی دارد و مردم ما را به حلقه‌یی می‌برد که چهل سال گذشته به دور آن چرخیده ایم.

>>>   برادران در شهر کور ها یک چشمه پادشاه است.

>>>   اینکار به خاطر بازی دادن امریکایی ها و اوروپایی ها صورت گرفته است.

>>>   این نوع ریاست ننگ ابدی است غنی بیچاره نفرین همه مردم پشت سر شماست و سرانجام شما را به خاک مذلت می نشاند.

>>>   ساختن مثلث " تداوم " ـ حکمتیار و طالبان ، برنامه است و در دستور کار . دوگوشه ی این مثلث ویرانگر ساخته شده است و برای تکمیل آن زمینه سازی های خونین جریان دارد . قرار است تقسیم قدرت میان گوشه های همین مثلث صورت بگیرد . هوشِ ما باشد که این تقسیم قدرت در شرق و جنوب صورت نمی گیرد . آنجا چیزی برای تقسیم وجود ندارد . تقسیم باید در نیمه ی بالایی جغرافیای کشور عملی گردد . برای طالب و حکمتیار در نیمه ی شمالی وطن سهم می دهند . دیگران یا برده های این مثلث باید باشند یا به انزوا و حذف و نابودی تن دهند . گویا این یگانه راه رسیدن به صلح و " وحدت ملی " است . بدون شک این یگانه راه برای برپایی تسلط مطلق تک قومی آرمانی هر سه گوشه ی این مثلث نو ساخت خواهد بود اما به صلح ، ثبات و پیش رفت و آبادی از این راه نمی توان رسید . این راه ؛ راه رفتن به ویرانی است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است