راه ادامه تظاهرات شمال
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۳۸    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152732 منبع: پرینت

ارگ نشینان ... از صدای عدالت خواهی مردان شجاع سخت در هراس اند و از ریختن خون اقوام عیر افغان توسط تروریستان و مزدور ان پاکستانی لذت می برند. حکومت نا مشرو ع غنی یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش. اشرف غنی احمدزی پیشاهنگ نیروهای اشغالگر امریکایی مقصر همه بدبختی در کشور اسلامی ما و همین غنی احمدزی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است.

اشر ﻏﻨﻲ احمد زی ﻓﺎشیست و ﻣﺘﻌﺼﺐ تنها رییس ﺟﻤﻬﻮﺭ احمدزی متعصب است ﻧﻪ رییس ﺟﻤﻬﻮﺭ نه پدر معنوی ازبک، تاجیک، هزار ه و دیگر اقوام شریف کشور. غنی احمدزی کوچی هیچ درک فهم از بدامنی، بیچارگی، فقر، ناداری، گرسنگی و بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور از دست تروریستان ندارد، مفکوره غنی مانند حفظ الله امین یک شخص خون آشام و خون خوار کم اصل و کم درک است و تنها به گرگ صفتی مانند کفتار ها حکومت میکند.

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بک با وجدان و بابا غیرت تاجیک و یا هزاره و ازبک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس کوچی تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. مظاهره چیان زن چند روز پیش در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها غنی کوچی را به صفت رییس جهمور کشور مشور نمی شناسند؛ بخاطریکه طالبان به کمک غنی در نواحی شان ظلم ستم و بیدا د می کنند.

در قرن بیست و یک برای از بین تعصبات قومی و قبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغییر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود. یکی از اولین گام در راه ازبین بردن ختلافات و تعصبات قومی و قبیلوی تخییر نام افغانستان به بنام خراسان یا باختر است.

باید علاوه کرد که اگر رهبران این شورش ها و تظاهرات باز هم خواستهای کوچکی را مانند باز گشت آقای دوستم، رها شدن قیصاری، تفویض صلاحیت های معاون صاحب اول، دادن چوکی های چند وزارت خانه و چند سفارت و غیره و غیره صلاحیت ها و امثالهم بحیث اهداف خود قراردهند یقینا" چیزی خواهد که ارگ نشینان می خواهند همان پیشکشی است که آقای سرور دانش در ترکیه مطرح کرده و در مقابل خاموش تظاهرات و صدای مردم است که سالها است غنی از این دسیسه کارگرفته و اهداف خود را دنبال کرده است.

این برادران باید بداننند که دیگر حق مسلم مردم خود را نباید قربانی خواستها فردی و ناچیز خود ساخته و اصل عدالت خواهی را که تغییر نام افغانستان به خراسان یا باختر ، توقف توضیغ تذکره الکترونیک مطابق فرمان غنی و تغیر نظام ریاستی به فدرالی است فراموش کنیم و از ان بگذریم بازهم گول رهبران خود فروخته را خوردیم و تلفات و قربانی ها همه بیجا داده شد.

ما از این خواست خود نمیگذریم رژیم خود کامه عنی باید باین خواست مردم گردن نهاده و استعفا بدهد تا زمینه ایجاد یک حکومت موقت مساعد شده و با برپایی یک انتخابات شفاف و عدلانه زمینه آمدن یک حکومت مردمی ایجاد گردد.

البته توضیع تذکره الکترونیکی ، تغییر نام افغانستان و تغییر نظام دولتی از وظایف اولیه دولت بوجود آمده خواهد بود بود.
والسلام

صابر از کابل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صابر
تظاهرات شمال
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است