سیاستهای تفرقه افکنانه به سود هیجکس نیست
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۳۹    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152733 منبع: پرینت

جناب اشرفغنی؛ اګر حوصله بازخوانی تمام تاریخ این سرزمین را ندارد لا اقل از سرنوشت داکتر نجیب سلف خود پند بگیرد.
داکتر نجیب با سیاستهای تفرقه افګنانه ایکه دستور آنرا از مقامات سفارت شوروی در کابل دریافت میکرد؛ تمام نیروی استخباراتی ومالی خود را صرف ملیشه سازی و تشدید جنگهای قومی میان باشندگان سرزمین ساخت تا آنکه خودش در تارهای عنکبوتی توطئه و نفاق افګنی به وحشیانه ترین وفجیع ترین شکل کشته شد.
به عبارت دیگر: آقای غنی باید از سر بریدهء گرگ پند بگیرد.

داکتر نجیب با دوستم روابط خیلی صمیمانه داشت؛ دوستم هرقدر در شمال با نیروهای جمعیت میجنگید و وحشت می آفرید مدالهای افتخاری بر سینه اش آویزان میشد؛ اما زمانیکه تنگی واغجان را از وجود لشکر حکمتیار تخلیه کرد؛ داکتر نجیب؛ بنای کینه توزی را با دوستم گرفت تا آنکه دوستم مجبور گردید با جنرال مومن اندرابی یکجا به مسعود تسلیم شوند.
بعدا این تجربه ناکام را شخص حکمتیار نیز تکرار کرد. برادر مجاهد حکمتیار فکر کرد که اگر دوستم را باخود داشته باشند گلیم دولت ربانی و مسعود را خیلی به آسانی جمع میکند ولی این امر محقق نشد و حالا آقای غنی به همان خط کهنه داکتر نجیب و حکمتیار روان است.

این سیاست یک سیاست ناکام و خیلی خبیثانه است. غنی و تیم ارگ در روزهای دفن امیر حبیب الله کلکانی میخواستند از دوستم و افرادش بحیث سگ جنگی در برابر شمالی والها استفاده کنند زمانیکه دیدند که دوستم آمادگی برای این کار ندارد آهسته آهسته در صدد حذف او بر آمدند و برایش دوسیه و پرونده درست کردند و حالا سخن بجایی کشیده است که کشتار مردم فاریاب را جهاد اکبر می نامند. کدام جهاد اکبر؟ تا زمانیکه دوستم و قیصاری علیه جمعیت بودند شما او را حاجی صاحب دوستم گفته همه جا نوازش میدادید حالا آفتاب از کجا طلوع کرد که در فکر جهاد اکبر شدید؟

شبیر کاکر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاکر
سیاست
نظرات بینندگان:

>>>   چرا به سود کسی نیست:
وزیرمالی، شورای امنیت ملی، ریس علما، وزیردفاع، رئیس ستره محکمه، لوی ثارنوال، ریس فاکولته شرعیات، سفارت افغانستان در امریکا، پاکستان، تمامی درامد های کشور، اکثریت بانکها، اکثریت قضات، اکثریت پست مهم در محاکم و وزارت خانه ها فقط و فقط و فقط از مردم لغمان و جلال آباد است. کجاست مرد زابل کجاست مردم هلمند ارزگان و وو وو این است سیاست تفرقه تمامی قدرت را به دو ولایت تمرکز داده است.
شیر افغان زابلی

>>>   رستگار دهگان
زمانی اشرف غنی گفته بود؛ چرا همه زندانیان از یک قوم اند؛ اما اکنون کسی نیست بگوید: که چرا همه کشته شدگان از یک قوم و از یک ولایت اند؟
پروانی ها تا چه وقت بهای خوشباوری شان را خواهند پرداخت؛ و تا چه وقت جوانان شان قربانی عملیاتها و کمینهای سازمان یافته ارگ خواهند بود؟
در حالیکه ارگ طرح اسکان کوچی ها، غصب و علفچر ساختن باغِها و زمینهایتان توسط کوچی هارا روی دست دارد؛ شما هنوز هم جوانان تانرا به سنگر های دفاع از آن میفرستند؟

>>>   Bahrom Khorosoni
نیرنگ فاشیزم اوغانی !!!
تفرقه بینداز حکومت بکن.... اینست دربک حکومت استبدادی معنی مکافات ومجازات.....
ازیک طرف سربازان اجیر خودرا بخاطر قتل مردم فاریاب روان میکند و همزمان به پنچشیر میرود برای پنچشیری های بیچاره اشک تمساح میریزاند. ...
وچند دانه گوسپند هم به وی گوش میدهند.

>>>   Paiez
پشتیبانی از کاندیدا هایی که داعیهء هویتی،فرهنگی وملی ندارند؛ خیانت به خود وتاریخ وفرهنگ خودی ست.از چنین داعیه دارانی پشتیبانی کنید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است