جنرال بیاید یا نیاید وضعیت همین است
چه جنرال بیاید و چه نیاید، تاثیری بر روند گسترش فاشیست سازی در افغانستان نخواهد گذاشت. زیرا در گذشته ثابت شده است که این افراد توانایی مقابله یا خنثی سازی طرح های از قبل برنامه ریزی شده آمریکایی را ندارند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۴    ۱۳۹۷/۴/۲۵ کد خبر: 152739 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) سیزده روز از اعتراض های مردمی در ارتباط به بازداشت نظام الدین قیصاری فرماندهی پولیس فاریاب و فرمانده افراد مسلح محلی و نماینده خاص جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری (که در ترکیه در تبعید بسر می برد)، سپری شد.

مردم همچنان در اعتراض بسر می برند و اشرف غنی و عبدالله بی خیال حتی زمانی برای تماشای صحنه های اعتراض های مردم نیز نمی گذارند. اشرف غنی بی خیال مشغول پیاده کردن اهداف باران آمریکایی است و عبدالله فرصت چند روزه چوکی تشریفاتی بی هویت را غنیمت می شمرد.

در همین حال، رایزنی های ارگ همچنان برای جذب جنرال دوستم ادامه دارد. به هر بهانه ای که شده هرازگاهی هیاتی به دیدارش در ترکیه می رود و این تلاش برای نگهداشتن اش در وضعیت کنونی ادامه دارد.

ارگ مواظب است که این جنرال کار کشته به دام ایتلاف های رنگارنگ اروپایی ها و ایرانی ها و روسی ها نیفتد و همچنان معلق و بی سرنوشت و در ابهام کامل باقی بماند. ازجانب دیگر باتور دوستم فرزند ارشد و تحصیل کرده جنرال نیز گاهگاهی در کنار دولتی ها از جمله اشرف غنی دیده می شود و بطور ضمنی همراهی جنرال دوستم را با حکومت تداعی می کند.

اما ارگ به این نیز قانع نیست هرازگاهی تصمیم به تضعیف بیشتر جنرال دوستم در مناطق تحت نفوذش می گیرد و ماجرایی مانند بازداشت نظام الدین قیصاری و کشتن و زخمی کردن دیگر همراهانش را رقم می زند و اینچنین به تداوم طرح های آمریکایی سرعت بیشتری می بخشد.

اشرف غنی در واکنش به اعتراض های مردمی هواداران جنرال دوستم ابراز داشت که این حق مردم که تظاهرات کنند پس بگذارید هرچند که میخواهند به این اعتراض ها ادامه بدهند.
این واکنش یعنی نادیده گرفتن خواسته های کتله ای عظیم از مردمی که دیگر پشتوانه ای برای خود و قوم خود و نسل آینده خود نمی بینند و بناچار دست به اعراض های مدنی زده اند.

چند روزی است که خبر بازگشت جنرال دوستم به کشور بر سر زبان ها افتاده است، ارگ هم می گوید که جنرال وارد کشور می شود و طرفداران و هم ایتلافی های جنرال نیز ادعا دارند که تا چند روز دیگر وی به کشور خواهد آمد اما این جنرال همچنان در حال سردرگمی بسر می برد و ترکیه نیز در این مورد اعلام مواضع رسمی نمی کند.

دولت انتظار دارد که جنرال دوستم از ترکیه مستقیم وارد منطقه هایی از افغانستان شود که تحت نفوذ آمریکایی ها است و دولت بتواند بر ورود و عملکرد جنرال نظارت داشته باشد، اما هواداران جنرال تاکید دارند که وی به مناطق تحت نفوذ آلمان ها یعنی مزار شریف بیاید و بصورت مستقیم هواپیمای حامل جنرال دوستم به میدان هوایی مزار شریف وارد شود. در همین حال یک گزارش دیگر حکایت دارد که آلمان ها به این خواسته هواداران جنرال پاسخ مثبت دادند اما گفتند که وی از راه زمینی بندر حیرتان به مزار بیاید.

در هر صورت چه جنرال بیاید و چه نیاید، تاثیری بر روند گسترش فاشیست سازی در افغانستان نخواهد گذاشت. زیرا در چهار دهه گذشته ثابت شده است که این افراد توانایی مقابله یا خنثی سازی طرح های از قبل برنامه ریزی شده آمریکایی را ندارند و همیشه در قابل آنان شکست خورده اند و باوجود شکست های پیاپی هنوزهم نفهمیده اند که باید با برنامه های دقیق و اصولی و با تعهد به دین و مردم در مقابل توطیه های خارجی ایستاد و از فرصت های پیش آمده به نفع مردم استفاده بهینه نمود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
غنی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال منرال دیګر بدرد نمیخورد!

>>>   جنرال دوستم یعنی جنرال ماشینی که همه رتبه های خود را از ریختاندن خون مردم افغانستان بدست آورده به مانند صد ها جنرالهای ساختگی دیگر که نه لیاقت دارند ونه علم ودانش حرفوی ونه مهارت سیاسی ،آیا میشود توسط چنین اشخاص وافراد نامطلوب حکومتداری خوب کرد هر عاقلی میکوید نی!
جنرال دوستم میتواند به صفت یک افغان در افغانستان زندگی کند اما در حکومتداری از او چیزی ساخته نیست ،حکومت را بگزارید به مردما پاک تهنیت وبا فهم و. مسلمان و. وطن دوست که مسلمان درست باشد و وطن خود را دوست داشته باشد و خایین و. ترسو نباشد و اعتبار واعتماد. افغانستان را در جهان بلند بسازد نه مانند غنی باشد که رییسان ممالک کشور های بزرگ حاضر نیستند که حتی با او. دست بدهد ،اینهل شرم افغانستان است ،پسر جنرال دوستم تحصیل کرده است میتواند نظر به لیاقت و درجه تحصیلی خود در دوایر دولتی کار کند ،و از دزدهان چون. قیصاری و. انسانهای بدنام که به واسطه افراد مسلع خود در اطراف و اکناف افغانستان مردم آزاری میکنند. و خانه های مردم را دزدی میکنند زن و دختر های مردم را آزار واذیت میکند ،باید هرچع زودتر این افرا محاکمه شوند تا باشد جامعه ما از انسانها بسیار ناپاک ، پاک گردد
عبدالله ریحان

>>>   راه حل بازگشت جنرال دوستم:
ایشچی به سارنوالی مراجعت میکند و به لوی سارنوال میگوید که به او یک سال حبس تعلیقی بدهد. اگر در آینده باز بالای او تجاوز کرد، یک سال دیگر نیز به حبس او اضافه میشود و در مجموع دو سال حبس تنفیذی میشود که دوستم باید دوسال را در محبس سپری کند.
در قانون اساسی افغانستان نیز باید تغیر بیاید و در آن ذکر شود که رییس جمهور و یا معاونین آن زمانی برطرف خواهند شد که به حبس تنفیذی محکوم شوند. در صورت حبس تعلیقی میتوانند به وظیفه شان ادامه بدهند.

>>>   Khorasani
خانواده های ماتم دیده در غم تان شریکم
شهادت و ترور پنجاه جوان ازیک استان و آنهم از یک تبار در یک روز ودر یک محل نمایانگر نسل کشی آشکار توسط رژیم شیونیستی منفور غنی احمدزی و دار و دسته اش(جنایتکاران ارگی و مرگی ) می باشد .
جوانان با غرور و با عزت ما در بدترین‌ شرایط زندگی قرار گرفته آند .
از مجبوریت فقر بیکاری و تنگدستی شامل اردوی ملی می شوند و‌ درآن جا‌ با شناسایی هویتی و تباری‌ در خطر ناکترین خط اول جبهه در برابر تروریستان وحشی قرار داده می شوند . از پیشرو مورد حمله برادران وحشی غنی احمدزی قرار می گیرند و از عقب‌هم بدون رساندن کمک رها گردیده و قصدن تسلیم داده می شوند یا اینکه در جنگ رویاروی شهید می شوند ویا اینکه اسیر گردیده و سر بریده می شوند .
جای تاسف درین است که این اولین و آخرین بار نیست این وضعیت دردناک جریان دارد ، جوا نان مردم و خانواده ها هم خاموش و منتظر از دست دادن عزیزان شان می باشند .
آیا این مصیبت پایانی خواهد داشت ؟
معذورم دارید از ین همه تسلیت دادن روح شاد گفتن خسته شده ام .
تا چه وقت ؟

>>>   Qasani
تظاهرات هواداران جنرال دوستم در شمال کشور وارد چهاردهمین روز شد.

>>>   Faizi
قومندان عمومی کماندوها گفت:
کسانی کی نظام الدین قیصاری را دستگیر کرده کماندو نیستند،کماندوها خود را در مسایل خورد و کوچک سیاسی دخیل نمی‌سازد‌. از نام کماندوه‌ها استفاده نکنید.
پس این لندغر ها کی ها بودند؟؟

>>>   Zahiry
اون لنده غر ها نفر حکمتیار بودند
اشخاصیکه در فاریاب حاضر داشتند.
دقیق گفتند باد گارد های حکمتیار بود
بالای قیصاری حمله کردند..

>>>   Kapisa
کوماندو های برجسته ارگ است که به فرمایش ارگ و شورای امنیت عملیات خاص قومی و فاشیستی را اجرا میکنند

>>>   Samim
مردم آگاه اند خوب میدانند ولی نمیدانم چرا ؟ همیشه دنبال چهار شکمبوی نادان... ما روان اند
هر کدام ایشان از پست هایشان کنار میروند مردم به این ها خیمه میزنندشعار میدهند
انگیزه درست بمردم داده شود که دگر دنبال این زرخرید ها از نوکر ...نوکر هستند نروند
همیشه اینها پا در گلوی ملیت خود گذاشته اند
....به اینها هزار بار بهتر هست تا زنده بودن شان
اینها روزی زنده ها را خورده میروند

>>>   خبر شهادت ۵۰ سرباز پروانی در میدان وردک خیلی وحشتناک و تکان‌دهنده است. این غم و درد را پایانی نیست الی اینکه خدمت سربازی حوزه‌ی شود، هر سربازی در ولایت خودش حق سربازی را ادا کند. پروانی در پروان، وردکی در وردک، بدخشی در بدخشان، هلمندی در هلمند. ما در ازای چه چیزی قربانی می‌دهیم؟ سرباز پروانی بخاطر عدم شناخت از اراضی وردک قربانی می‌شود. این همه خون دادن چه تغییر در زندگی ما آورده است؟ آیا ستم و تبعیض پایان یافته است؟ بحران اقتصادی پایان یافته است؟ به این روند باید پایان داد، خون فرزندان ما بی‌رنگ نیست.
Tareq Marzban

>>>   راوی
برای مردم شریف پروان و برای همه تاجیکان خراسان تسلیت میگویم.
چند سال است مینویسم که ارتش ملی اوغانستان کشتارگاه جوانان تاجیک است. قصدی، از روی پلان و نقشه ، دسته دسته در دام ها و کمین های ساختگی دولتی - طالبی به کام مرگ میروند جوانان ما. این غمنامه هنوز پایان ندارد. هیچ چاره گر و فریاد رسی هم نیست که نیست .

>>>   Bahrom Khorosoni
نیرنگ فاشیزم اوغانی !!!
تفرقه بینداز حکومت بکن.... اینست دربک حکومت استبدادی معنی مکافات ومجازات...
ازیک طرف سربازان اجیر خودرا بخاطر قتل مردم فاریاب روان میکند و همزمان به پنچشیر میرود برای پنچشیری های بیچاره اشک تمساح میریزاند. ...
وچند دانه گوسپند هم به وی گوش میدهند.

>>>   Aziz Arianfar
رییس جمهور فرمودند که من نه پول داشتم و نه زور. اما با رای مردم آمدم. من اصلا در امور کمیسیون انتخابات مداخله نمی کنم.
مرگ به دشمنان سوگند خورده مردم که به خاطر اهداف و اغراض شوم شان تبلیغات زهر آگین به راه انداخته اند و به دروغ پروپاگند می کنند که گویا رییس جمهور در اثر تقلبات گسترده و بی مانند در تاریخ روی کار آمده است. کسانی که می گویند که عربستان 100 میلیون دالر مصارفات اشرف غنی احمدزی را پرداخته است هم بد می کنند.
عده یی هم که جاسوس ایران هستند، افواه کرده اند که گویا کاخ سفید برای ما رییس جمهور تعیین می نماید. امریکا قطعا هیچ دخالتی در انتخابات ما نکرده و نمی کند و اصلا برای شان بی تفاوت است که چه کسی در ملک خدا داد افغانستان ولسمشر می شود.
همچنان دروغگو اند کسانی که مدعی هستند که غنی له امریکا تعهد داده بود که روز اول کارش پیمان همکاری های راهبری را امضا خواهد کرد. او کوچکترین تعهدی له امریکا نداده لود و در زمینه هیچ سند و مدرکی در دست نیست
این که می گویند که داکتر عبداله پنجاه و چند درصد رای برده برد و سفیر امریکا او را وادار به عقب نشینی کرد هم چرند می گویند و یاوره می سرایند و طامات می بافند.
رییس جمهور غنی با رای صد درصدی مردم روی کار آمده است.

>>>   ﺎﺑﻮﺩ ﺑﺎﺩ ﻓﺎﺷﻴﺰﻡVolgen
اﮔﺮ اﺭﮒ ﺑﻪ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﺗﻆﺎﻫﺮ ﻛﻨﻨﺪه ﻫﺎ ﻟﺒﻴﮓ ﻧﮕﻔﺖ, ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺯﻳﺮ ﻋﻤﻠﻲ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.
۱- اﻳﺠﺎﺩ ﻳﻚ گروپ ﺿﺮﺑﺘﻲ 1000 نفری ﺑﺮاﻱ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ کوماندو های که در فاریاب نظام الدین قیصاری را گرفتار و ﻫﻤﺴﻨﮕﺮاﻧﺶ ﺭا ﺷﻬﻴﺪ ﻛﺮﺩﻧﺪ, ﻋﻤﻞ بالمثل ﻋﻠﻴﻪ ﺷﺎﻥ انجام ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.
۲- قطع لین برق کابل
۳- مسدود ساختن بندر آقینه
۴- مسدود ساختن بندر حیرتان
۵- مسدود ساختن شیرخان بندر
۶- شمال کشور را به یک کشور خود مختار و مستقل اعلام ﻧﻤﻮﺩﻥ.
7-اﮔﺮ ﻧﺎﻗﻠﻴﻦ ﭘﺸﺘﻮﻥ اﺯ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ, ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺑﺎﺟﻮﺭ ﭘﺎﻛﺴﺘﺎﻥ ﺗﺒﻌﻴﺪ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

>>>   خنثی سازی طرح امریکا را ندارد یا ندارین تمام تان در چال خود تان مات شدین پول گرفتین قبل از غنی و قبل از کرزی اول شما موتر های تانرا از دالر پرکردین وطن فروختین حالا عیب تانر مثل هنر سودا میکنید. مفت جفت بیشی در جایت. حالا بزور داخل شده و تو به عذر میخواهی براید. مرگ و شرم به رهروان و رهبران تان. داد از اسلام و وطن و غیرت و همت نزنید. تا قاف قیامت شما باید تاوان بدهید و بی عزت باقی بمانید. مردم مثل شما واری بیسواد و ,..... نیستند.

>>>   من در عجبم با این مردم بیعقل، که اگر گویا جنرال پیر و بیسواد بیاید، با خود چند مکتب، چند دانشگاه چند فابریکه و کارگاه ویا چند آدم عالم و چیز فهم که معضلات مردم را حل کند میآورد که این همه هیاهو و سر و صدا براه انداخته اید، این گویا جنرال چند صباحی سرگروه یک مشت ملیشه لجام گسیخته‌ای بود که حکام مختلف از او استفاده کردند و بعدآ او را بدور انداختند، و اکنون او در عیش و نوش خود در ترکیه غرق است و از آنجا نظاره گر اعمال چند آدم بیکار و بی روزگار است که هرروز زندگی و کار وبار مردمان عادی را مختل کرده و خودرا ریشخند میسازند، جای شرم است که چنین
اشخاص چپاولگر و بیسواد را بنام رهبر یاد کرد.

>>>   این دره که دارای نه صد جنرال است تمامی هست بود افغانستان را چور وچپاول کردند چرا اینها دستگیر نمی شوند این بلند منزل هایرا که از مال بیت المال ساخته اند چرا مصادره نمی شود. که مردم بفهمد که عدالت تأمین شده است. یا اینها حق دارند که هر کاری که خواستند بکنند.

>>>   جنرال تاریخ تیرشده ی بی سواد به کدام چشم بوطن میاید جای شرم است اگرغیرت داشته باشد خو هرگز تصمیم برگشت رانخواهد گرفت

>>>   Azim Kohestani
جنرال دوستم با اتکا به ثروت وافر که همانا پشتوانه بزرگ مردمی است قمار های متدعددی در امور سیاست زده است که متواتر این قمار ها از بخت بد و ناپختگی سیاسی او در بازار سیاست همواره به ضرر خود او و مردمش تمام شده است .
لیکن خطرناکترین ، سنگین ترین و پرهزینه ترین قمار او در میدان سیاست سازش با اشرف غنی احمد زی بوده است که نزدیک بود تا به حذف کامل او از صحنه سیاسی افغانستان منجر شود . اما این بار هم این ملت ازبیک است که به میدان آمده اند تا اورا از این ورته نابودی نجات دهند .
طوفان های جاری در شمال که دامنه آن تا به کابل کشانیده شده است قدرت دگرگون ساز قوم ازبیک را نشان میدهد که ارباب ارگ را گیچ ساخته است .
پس اگر امروز یا فردا دوستم به کشور باز گردد ، این دیگر سوغات اشرف غنی ، اتمر و استانکزی نخواهد بود بلکه قدرتی است که مردم به او هدیه کرده اند و در برابر این اقدام مردمش از او انتظار بزرگی دارند .
اگر با آنهم دوستم این سخاوتمندی شجاعانه و دلیرانه مردمش را به بازی بگیرد و وارد میدان قمار احمقانه دیگر شود اطمینان داشته باشد که شانس دیگری نخواهد داشت و این بار نه از طرف حامد کرزی بلکه از طرف مردمش به صفت خاین ملی شناخته خواهد شد ...

>>>   هموطناعزیز!
وقت جنګ سالاران جهاد ومقاومت دیګرپایان یافته وزمان تحولات ومنسجم سازی دولت است واین جنایت کاران دیگربه شکل تدریجی ازصحنه سیاسی بیرون میشود وحکومت وحکومت داری به اهل کار که درای تحصیلات ودانش باشد سپرده میشود واین دسایس تحت نام عدالت خواهی که به زوروجبر به مردم تحمیل وانها را وادار به اشتراک درتظاهرات میکند وهرج مرج را به بارمیاورداخرین تلاش های شروفساد است که انشاالله به زودی خنثی خواهدشد ومردم افغانستان ازشراین جنایت کاران ووطنفروشان نجات خواهند یافت.

>>>   جنرال میاید و اینبار به پادشاه سازی و بزکشی نی. بلکه بخاطر مقابله با احمد ایشچی. موی سفیدی از قوم خودش
تخاری

>>>   دفترمطبوعاتی گلبدین عنوانی اداره ( نی ) به این عنوان نامه ئی فرستاده :
به عموم رسانه های صوتی تصویری نوشتاری گفتاری
بدینوسیله بار دیگر از تمام شما خواهش میشود از استعمال اصطلاحات ذیل خود داری کنید:
-قصاب کابل - راکتیار - انجنیر - مردک راکتی - گلبیدین - اسپ تراوا - راکت چی -
-درعوض هنگام ضرورت برای استعمال نام امیر حزب صرف ( برادرحکمتیار ) استعمال گردد ،
ویا اگر کسی می خواهد امیرالمونین حکمتیار بگوید این اختیاری است همچنان جدا استعمال ارغندیوال بنام رهبر حزباسلامی منع است
کسانیکه خلاف ورزی کنند برعلیه شان حکم جهاد جاری است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است