غنی به خواست احزاب سیاسی با صراحت پاسخ داد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۷/۴/۲۵ کد خبر: 152750 منبع: پرینت

برخی سران و نمایندگان احزاب سیاسی در کابل روند ثبت نام فعلی برای انتخابات پارلمانی را نادرست و تلقب آور اعلام کردند و ثبت نام بایومتریک را به کمیسیون انتخابات پیشنهاد دادند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت: احزاب سیاسی کدام برنامه‌ی جامع برای پیشرفت کشور ندارند و با لحن تندتر افزود که شما چه‌ کسانی هستید که از مردم نمایندگی می‌کنید.

رییس جمهور سران احزاب سیاسی را مورد سوال قرار داد و گفت: حالا که به برگزاری انتخابات بسیار زمان اندک باقی مانده زمانش است که موضوع بایومتریک را مطرح کنید؟

وی تاکید کرد: هیچ قشری نمی‌ تواند انتخابات را تحریم نماید زیرا سرنوشت انتخابات را یک گروه خاص نمی‌تواند تعیین کند و می‌‎افزاید که نقطه اساسی را در این پروسه ملی شفافیت آن تشکیل می‌دهد.

غنی گفت: انتخابات به اساس قانون اساسی برگزار خواهد شد و هیچ مجلس بزرگانی (لوی جرگه) برای بدیل انتخابات ریاست جمهوری ضروری نیست و مردم سرنوشت شان را تعیین خواهد کرد.

وی می افزاید: این مردم هستند که تصمیم‌ می‌گیرند، بحران 40 ساله را خاتمه می‌دهند و یا کشور را در بحران 40 ساله بیشتر از پیش غرق می‌کنند.

رییس جمهور همچنان می‌گوید: با ایجاد ایتلاف‌های سیاسی مشکلی ندارد زیرا حق هر شهروند است که ایتلاف ایجاد کند اما از مردم می‌خواهد که در انتخاب رهبرشان محتاط باشند.

این درحالی‌ است که دو روز قبل شماری از رهبران احزاب سیاسی در نشستی اعلام کردند که اگر خواست آنان از سوی دولت پذیرفته نشود مانع برگزاری انتخابات خواهند شد.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
نشست خبری
احزاب سیاسی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   راست ګفته! زنده باد!

>>>   با جواب رد که به دست اشرف غنی به سینه ای احزاب زده شد ، دقایق
آن فرا رسید که احزاب فیصله ء خود را عملی سازند . و اگر نمیتوانند
در آینده لاف مردی نه زنند و تسلیم اراده دکتاتور باشند والسلام
م . ش.ف کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است