اشرف غنی علیه احزاب سیاسی اعلام جنگ کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۷/۴/۲۵ کد خبر: 152751 منبع: پرینت

اخیرا رهبران یک تعداد احزاب سیاسی به گفته خودشان "احزاب مهم، ملی و موثر" در هوتل سرینا در کابل جمع شده بودند و خواهان ابطال روند کنونی ثبت نام از کاغذی به بایومتریک شدند جالب این بود که گلبدین هم در میان این گروه دیده می شود این در حالی است که حزب گلبدین که بیشتر یک سازمان مسلح و متشکل از انتحاری ها و انفجاری ها است و هنوز راجستر در وزارت عدلیه افغانستان نشده است مدعی حزب سیاسی است.

دیدن گلبدین در کنار صلاح الدین ربانی، یونس قانونی، محمد محقق و پسر دوستم و خواست های مشابه خیلی پرسش برانگیز است این در حالی بود که چند ماه قبل گلبدین در مصاحبه ای با تلویزیون جیو نیوز پاکستان با صراحت و با افتخار اعلام کرد که از 7 نفر رهبری کمیسیون انتخابات 4 نفر آن بشمول رییس کمیسیون نفر او است و بارها اعلام نمود که هیچ کسی در آینده بدون حمایت او نمی تواند رییس جمهور افغانستان شود اما حالا او نگران پیروزی گروهش در انتخابات پارلمانی است.

پاسخ غنی در مورد خواست های این گروه در هوتل سرینا خیلی شدید و خشم آلود بود. غنی عصبی شد و از کنترل بیرون شد چنانچه غنی گفت: "اینها چه کاره هستند؟ اینها را کی نماینده مردم انتخاب کرده و چند درصد نفوس از اینها حمایت می کند؟ من اینجا مفت در مقام نمایندگی مردم در کرسی ریاست جمهوری ننشسته ام. من نه زور داشتم و نه زر از طریق مغز خود به این مقام رسیده ام" این در حالی بود که تقلبات کرزی به نفع او و نقش آمریکا نبود، هرگز به این مقام نمی رسیدی. شرم باید داشت!

غنی در ادامه سخنان عصبی خویش گفت: اینها مدعی هستند که احزاب سیاسی هستند ولی اینها تنظیم های مسلح هستند این در حالی است که غنی تمام امکانات مالی و نظامی را در اختیار گلبدین گذاشته و جنایتکاران او را از زندان ها رها ساخته و گلبدین مصروف نفرت پراکنی قومی و تحریک پشتون ها علیه اقوام دیگر است.

غنی همچنان این گروه را متهم به جنایات و تباهی افغانستان در چهل سال اخیر کرد که مستقیما اشاره ای به حزب اسلامی، جمعیت اسلامی، جنبش جنرال دوستم، حزب وحدت اسلامی افغانستان و تنظیم استاد سیاف بود.

در فرجام غنی با قاطعیت از روند کنونی انتخابات براساس معادله خودش دفاع کرد و قصه احزابی که خود را بسیار "مهم، ملی و با نفوذ" می شمارند مفت خواند.

حالا پرسش اساسی این است که استراتژی بعدی این احزاب به اصطلاح بسیار "مهم" در برابر موضع غنی چه است؟

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
کنفرانس مطبوعاتی
احزاب سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   احزاب نامبرده دشمنان افغانستان و مزدوران سر به کف بیګانه ګان!
زنده با د غنی

>>>   بلاخره غنی جرات کرد و واقعیت ها را در باره این جنگسالاران به زبان آورد. گرچه از غنی خوشم نمی آید، اما این ویران گران کابل و قاتلین 65 هزار کاملی نیز بیزارم.

>>>   بخدا كه گپ دلِ نود و پنج فيصدِ مردم افغانستانه گفته . بيشك غني جان ! كاشكي از همو اول ، اي ....ها ره همطور ميگفتي !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است