عصبانیت بی مورد غنی درباره احزاب
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۷/۴/۲۵ کد خبر: 152766 منبع: پرینت

دیروز خبر نگاران زیادی ازمن می پرسید که رییس جمهور با عصبانیت در مورد احزاب گپ زد و نقش احزاب را در چهار دهه گذشته انکارکرده است و رییس جمهور گفته است که احزاب رای ندارند و از مردم نمایندگی نمی کنند و من نماینده منتخب مردم هستم.

اما حقیقت این است که احزاب در کنار مردم با اشغالگران جنگید و افغانستان را نجات دادند. احزاب در نشست بن 2001 نقش اساسی در ایجاد افغانستان نوین داشت و احزاب عظیم ترین رای مردم و بانکهای رای در همه انتخابات بودند و در آینده هم نقش احزاب و ایتلافهای سیاسی انکار ناپذیر می باشند و درهمین روزها تنها جنبش ملی اعتراضات مردمی و مدنی را بخاطر رهایی قیصاری و بازگشت جنرال صاحب دوستم راه انداخته است و این نشانه قدرت جنبش و حزب سیاسی است.

می بینیم احزاب در مورد انتخابات و تغییر نظام انتخاباتی و ثبت نام بیومتریک و سیستم ام دی آر تبدیل به ابر قدرت شده اند. احزاب هم رای دارند و بانک رای مردم هستند و احزاب بانی و معمار استقلال بودند و احزاب نقش بنیادی در افغانستان نوین پس از بن هم داشتند. انکار نقش احزاب دلیل عقلانیت نیست.

ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناطقی
احزاب
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین با دیگر احزاب جهادی یکجا شد. حالا اشرف غنی باز مجبور است که دست به دامن طالبان شود و با آنها آتش بس یک جانبه اعلان کند و بخاطر تطبیق فیصله های خادم حرمین شریفین در مورد صلح افغانستان،اشرف غنی حاضر است که با طالبان کرام در هرکجایی که باشد، تحت هر شرایطی که باشد ، مذاکره کند و بغیر از چوکی ریاست جمهوری، دیگر تمام چوکی ها را در اختیار شان بگذارد.
زیرا: داکتر عبدالله دشمن، عطا محمد نور دشمن، دوستم دشمن، محقق دشمن، گلبدین دشمن، اسمعیل خان دشمن، برادران احمد شاه مسعود دشمن، ظاهر قدیر دشمن، همایون همایون دشمن، جنرال رازق دشمن، احدی دشمن، گیلانی دشمن، صبغت الله مجددی قهر، عبدالرسول سیاف قهر، قانونی و بسم الله خان و دیگر پنجشیری ها، چه بگم دیگه؟ خودشان حالت خویش را میبینند ، اما به زبان نمی آورند.
پس در افغانستان کی ماند که از اشرف غنی دفاع کند؟

>>>   ناطقی! سرم کو!
تر به خدا قسم که احزاب چنین می باشد:
جمعیت حزب تاجیکان،وحدت حزب هزاره جنبش حزب ازبیک و حزب اسلامی حزب نیمه پشتون!
ترا به خدا در میان اینها کدامش به انسانیت برابر است؟ نه؟ این همه هویدا است که حزب در کشور هیچ نیست! اینه همه اتحادیه های غارتګران است نه انسان! رهبران همه اینها صدقه یهودان اسراییل شوند! اینها باید اول انسان شوند بعد به رهبری کشور پاچه برزند! ولی ازین مزدوران ارتجاع سیاه اسلامی توقع نیست! ارام بشین شوله ته بخو پرده ته کو!

>>>   بعضی از احزاب جیره خور ارگ اند ازاین لحاظ رئیس جمهور غضب شده است .

>>>   هم احزاب بايد به اعمال دهه ٧٠ و بعد ان باسخ بكويند!!! اينها ناقصين حقوق بسر هستند!!

>>>   اغاي ناطقي !
ده افغانستان ، حزبي كه اساس نامه و برنامهء عمل داشته باشه و هدفش ارائه خدمات عادلانه و يكسان به تمام ساكنين اين كشور باشه و منافع ملي ره بر منافع شخصي و حزبي ؛ ترجيح بته مه خو دَرَك ندارم . اگه خودت چنين حزب و تنظيمي ره ميشناسي ، لطف كده " نامگيرك " بكو كه مه هم از خواب غفلت بيدار شوم و ديگه هموطن هايمه هم مطلع شوند.

>>>   عمر راوی
گمان نمی کنم در خراسان از مردم غیر اوغان کسی پیدا شود که هنوز هم اصلیت و ماهیت راستین و چهره واقعی اشرفغنی و همراهانش را نشناخته باشد. کسی پیدا نخواهد شد نداند که اشرفغنی و اتمر و استانکزی و دیگر فاشیستهای همدست شان، قاتل اصلی مردم ما استند. اما وقتی می بینی که همین مردم پیش قدم های قاتلان خویش گل می افشانند ، اندکی به فکر می افتی که چرا چنین است؟!

>>>   Dehganpoor
این آخرین دستاورد اشرف غنی احمدزی است که به آن افتخارمی کند ولی از نظر من شرم و یک ننگ تاریخ است.
باوجود اینکه منابع طبیعی زیادی داریم مگر بدبختانه از چند قرن قبل تا به امروز سال دست مان بخاطر دریافت کمک های خارجی به سوی جامعه جهانی واز جمله پاکستان دراز است و من نمی دانم که گدایی گری چه افتخار ی دارد ؟

>>>   اشرف غنی بیچاره خیال می کند که واقعا مردم او را دوست دارند. اگر احزاب نبودند اشرف غنی نه تنها رئیس جمهور بلکه به عنوان نماینده مجلس هم رای نمی آورد. این حزب جنبش و حزب وحدت خلیلی برخی از جمعیتی ها بودند که به علت حمایت رهبران شان از اشرف غنی به او اورای دادند. افزون بر اینها با این رای هم رئیس جمهور نمی شد بلکه زور آمریکا و تقلب او را رئیس جمهور کرد. همین حالا اگر آمریکا نیروهایش را از کشور بیرون کند مردم کشور حتی پشتونها یک لحظه هم او را نمی گذارد که به این ریاست تقلبی اش ادامه دهد.

>>>   Aziz Arianfar
رییس جمهور فرمودند که من نه پول داشتم و نه زور. اما با رای مردم آمدم. من اصلا در امور کمیسیون انتخابات مداخله نمی کنم.
مرگ به دشمنان سوگند خورده مردم که به خاطر اهداف و اغراض شوم شان تبلیغات زهر آگین به راه انداخته اند و به دروغ پروپاگند می کنند که گویا رییس جمهور در اثر تقلبات گسترده و بی مانند در تاریخ روی کار آمده است. کسانی که می گویند که عربستان 100 میلیون دالر مصارفات اشرف غنی احمدزی را پرداخته است هم بد می کنند.
عده یی هم که جاسوس ایران هستند، افواه کرده اند که گویا کاخ سفید برای ما رییس جمهور تعیین می نماید. امریکا قطعا هیچ دخالتی در انتخابات ما نکرده و نمی کند و اصلا برای شان بی تفاوت است که چه کسی در ملک خدا داد افغانستان ولسمشر می شود.
همچنان دروغگو اند کسانی که مدعی هستند که غنی له امریکا تعهد داده بود که روز اول کارش پیمان همکاری های راهبری را امضا خواهد کرد. او کوچکترین تعهدی له امریکا نداده لود و در زمینه هیچ سند و مدرکی در دست نیست
این که می گویند که داکتر عبداله پنجاه و چند درصد رای برده برد و سفیر امریکا او را وادار به عقب نشینی کرد هم چرند می گویند و یاوره می سرایند و طامات می بافند.
رییس جمهور غنی با رای صد درصدی مردم روی کار آمده است.

>>>   خوب رأست ميگه تاجك هزاره اوزبك رأي را برأي اشرف غني مقابل پول فروخت برأي همين حالي هيچ كدام دعوا نميتوانه
اگر اينطور نيست چرا از اين سه قوم يكي نيست صدا خود را بلند كنه با اينكه همه ايشان تا اندازه كافي توهين و تحقير شده از طرف غني
در حال حاضر نه تاجك نه هزاره نه اوزبك صلاحيت داره هر كي را كه دلش شد در بند مياندازه تبعيد ميكنه يا ترور ميكنه و هيچ كسي حرف هم زده نميتوانه

>>>   آقای ناطقی شما از کدام احزاب حرف میزنید ، از نوشته ای شما درک کردم که منظور شما احزاب اسلامی است که در تخریب قطعی و سراسری افغانستان مسوول اند . اگر سرمایه ای شیوه اعراب و تکنالوجی جنگی امریکا و استخباراتپاکستان و اسراییل نمیبود بعید بود که. امروز نامی از این احزاب فرمایشی پاکستانی و ایرانی اثری میبود.این احزاب بر بنیاد ایدیالوژی مبارزه ای طبقاتی تاءسیس نه شده است .شما در نوشته ای تان ادعا کرده اید که این احزاب علیه اشغالگران رزمیدهاند ، فراموش کرده اید که افغانستان بدون کدام توافق و و امضای سندی توسط امریکا اشغال شد ،در حالیکه آمدن روس‌ها در افغانستان بر اساس توافقات و امضای اسناد بین دولت های وقت صورت گرفته است. اکنون آن برنامه و استراتژی این احزاب که شما از آن حرف میزنید در مبارزه علیه اشغالگران امپریالیست چه شد ، کشور عملا در اشغال طالب ،داعش و ناتو قرار دارد و شما مدعی هستید که این احزاب علیه اشغالگران میرزمند ،من برایتان میگویم هم در گذشته و هم امروز این احزاب بر بنیاد خیرات کشور های اسلامی و امریکا فعالیت میکردند و اکنون که بازار چور و فساد و سرازیر شدن پول از خارج. گرم است این احزاب مضاعف بر احزاب جدیدا لتاسیس سر گرم فعالیت های ملیت ستیزی تشویق نفاق بین مردم اند .این احزاب نه بانک راءی مردم بلکه بانک تباهی و بربادی کشور بوده‌اند این احزاب هیچ یک ریشه ای مردمی ندارند این احزاب زیاد ه تر تک قومی و متطقه ای اند و اکنون سعی دارنده
در پارلمان سهمیه بگیرند و این خانه مردم را به میدان بزکشی مبدل و خود شان با اخذ معاشات و امتیازات بر مردم رنجدیده و بی کس این وطن حکومت کنند.

>>>   ناطقی! اگر مطلبت گروه های چّاولگر باشد خو بمعنی این است که یک جوره غینک جدید سیاه کار داری تا با مردم چشم به چشم نشوی

>>>   غنی با الفاظ دهن .....احزاب خود خوانده را شکست این احزاب قاتل و غاصبین زمین و قاچاقبران ارد و شراب و مواد مخدره و وطن فروشان و خود فروشان
بصیر نظری

>>>   سلام.
هدف اشرف غنی،احزاب است که در ویرانی ،چور ،وغارتگری ،تجاوزبناموس مردم قاچاقبری.وغیره نمودند فعلآ دارای بلند منزالها ،شهرک ها و قصرهای مجلل اند. درحایک از پدر هیچ چیز نداشتند وبنام جهاد از هیچ نوع جنایت دریغ نکردند.مانند لالی ،قدیر ،فهیم،مسعودیان،، اسمعیل خان،والی اسبق بلخ عطا محموغیره.مورد باز خواست خداون قرار گیرند،.
باشند کابل.

>>>   رهبران تنظیم‌های جنایت‌پیشه، تاریخچه طولانی در بستن پیمان برای صلح و شکستن یک‌شبه آن دارند. در طول جنگ‌های خانمانسوز میان‌گروهی در کابل، گلبدین، ربانی، مسعود و دیگران بارها با پادرمیانی صاحبان پاکستانی،‌ ایرانی و عربستانی شان معاهده صلح امضا کردند، اما رنگ امضاء های شان نخشکیده دوباره به دریدن گلوی همدیگر پرداختند.
اما از قرآن‌خوردن و عهد بستن شان در خانه کعبه ممکن نسل امروزی بی‌خبر باشد، به همین دلیل خواستم برای شناخت بهتر از این تاجران دین، تصاویر و اسنادی از آن ارایه نموده نشان دهم که اینان به هیچ قول و عهد شان حتی در مقدس‌ترین مکان‌هایی که خود را واعظان آن جلوه می‌دهند، پابندی ندارند.
معاهده صلح اسلام‌آباد، از مشهورترین پیمان‌های تنظیم‌های جهادی است که به تاریخ ۱۶ حوت ۱۳۷۱ (۷ مارچ ۱۹۹۳) مقامات پاکستانی، ایرانی و عربستانی نوکران شان را برسر یک میز نشانده وادار به امضای آن کردند. طی آن ۹ تنظیم تعهد سپردند که به سگ‌جنگی های کابل پایان بخشیده برای صلح در کشور کار نمایند.

>>>   نا طقی این احزاب خاین نوکران کشو ر های خا رجی همسایه مجرمین جنگی هستند وهرکدام ازین رهبران فروخته شده باید محاکمه شوند جنگی کابل یادتان رفته میخهای. که در سر مردم زده می‌شد کیها بودند. راکت ها بلای کابل انداخت می‌شد. کابل چون وچپاول کرید ‌‌و غیره و غیره وهنوز این طفیلی های میخواهند که نظام. آ فاسد بسازند تو نا طقی فهمیدی بی منطق صحبت مکن حقیقت را بگو موافقت. ممنوع

>>>   ناطقي ، اميدوارم نظر مردم را در مورد "احزاب " مورد علاقه ات خوانده و فهميده باشي !

>>>   همه احزاب سیاسی افغانستان به اساس اصول و. یک برنامه و اساسنامه درست تنظیم شده اند اما اینکه بعضی سلیقه های شان مختلف است ،این سلیقه ها کار های افغانی است کلتور افغانی است ورنه همه شان در احزاب سیاسی خود زحمت زیاد کشیده و احزاب شان در بین مردم جا دارد ،اما دشمنان وطن میخواهند آنها را به شکلی از اشکال نامطلوب جلوه بدهد ، احزاب کمونستی خلق و وپرچم در وجود داود خان رخنه نموده بودند تا او را از بین برد بعدآ احزاب اسلامی بود که مردم را سازماندهی کرد که روسهای اشغالگر را با نوکران شان از وطن خارج کرد ،پس نمیتوانیم احزاب را چیزی بیهوده بدانیم
عبدالله ریحان

>>>   احزاب سیاسی فعلا درافغانستان وجودندارند تنظیم های بنام جهادی که جنایات نابخشودنی درکشورانجام داده شامل احزاب سیاسی نمی شودزیراسابقه انها به مردم افغانستان معلوم است که این گروپ های عملیاتی زمان جنگ سردبوده وتحت قومانده ای اس ای پاکستان عملیات ها را درداخل کشور انجام میدادند وهمه تاسیسات دولتی وعامالمنفعه را مورد هدف قرارمیدادند وازبین میبردند وخلاصه قوای مسلح نیرومند افغانستان به دستورای اس ای منحل کردند ووفادار به منافع ملی نیستند صرف درصددقدرت ودالرهستند نه خدمت به مردم.

>>>   هر کس در احیای نهضت خراسان کوتاهی کند پس حق اعتراض ندارد بلکه خودش در بدبختی و فغان و ناله خود و نسل آینده اش شریک خواهد بود اگر نهضت خراسان احیا شود دیگر فاشیست ها جرات ندارند با اوغان اوغان کردن ادعای خودخواهی و ریاست بر سایر اقوام کنند سرنوشت انسانها با خود ایشان است اگر در برابر ظلم ها و تبعیض ها و جنایات ساکت ماندید پس نتیجه تلخش را هم نوش کنید. با تمام توان در روشن سازی افکار ملت خراسان در توییتر و فیسبوک انستگرام تلگرام اقدام نمایید بصورت حضوری در ملاقات ها با دوستان و اقوام تمدن با شکوه گذشته خراسان را تبلیغ و تبیین کنید راه همین است در آینده دراز مدت فرهنگ و شعور بر بدویت و عصبیت و کوچی گری پیروز خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است