حمله بر معترضان اینبار به شیوه دیگر !
فرد کشته شده انتحاری نبوده بل از استان های شمالی کشور برای انجام امور اداری به کابل آمده بود که امنیتی های حکومت با کشتن وی و زخمی کردن چند تن دیگر از معترضان به این حرکت مدنی مردمی خاتمه دادند 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۴    ۱۳۹۷/۴/۲۶ کد خبر: 152775 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) روز دوشنبه هوادران جنبش ملی اسلامی جنرال دوستم، در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری و پشتیبانی از معترضان در شمال و شمال‌شرق کشور، در پارک شهر نو، تجمع کرده بودند.

این اعتراض ها که دیگر آبرویی برای دولت باقی نگذاشته است، هر روز گسترده تر می شود و دولت در مقابل این اعتراض ها مستاصل تر !

اینجا است که یک روز معترضان فاریابی را به خاک و خون می کشد و روزی دیگر بر معترضان در شمال حمله ور می شود و روزی هم در پایتخت به بهانه حضور حمله کننده انتخاری بر معترضان آتش گشوده یک تن را بنام حمله کننده انتحاری به قتل می رساند و تعدادی دیگر را زخمی می کند.

آتشباری روز دوشنبه به اصطلاح نیروهای امنیتی بر معترضان نشان دهنده دستپاچگی حکومت در برابر حرکت های مدنی است که باعث بی اعتبار شدن اشرف غنی در سطح جامعه بین المللی شده و در کنفرانس بروکسل بخاطر بی توجهی غنی به اعتراض های مدنی و اجتماعی، بسیاری از سران کشورهای شرکت کننده از جمله رییس جمهور آمریکا و رییس سازمان ناتو حاضر به پذیرش و ملاقات با اشرف غنی نشدند.

چنانچه دقت کنید متوجه خواهید شد که عکس مقتول در آتشباری روز گذشته، نه شاهتی به انتحاری دارد و نه از قبیله انتحاریون است، بل رهگذری ساده است که (بقول یکی از حاضران در صحنه) از استان های شمالی کشور برای انجام امور اداری به کابل آمده بود و زمانیکه در آتشباری نیروهای امنیتی بر معترضان کشته شد، بنام حمله کننده انتحاری از جانب نیروهای امنیتی اعلام گردید. گفته می شود که وی قبلا با ارگ همکار بوده و مدتی است که از حکومت فاصله گرفته بود.

سخنگوی پولیس کابل اعلام کرد که یک حمله کننده انتحاری می‌خواست که تجمع تعدادی از شهروندان کشور را در پارک شهرنو کابل هدف قرار دهد که نیروهای امنیتی حمله کننده انتحاری را شناسایی کرده و قبل از رسیدن به هدف از پا دراوردند.

در هرحال کسی نیست که از آنان پرسان کند چگونه این حمله کننده اتوکشیده بدور از قبیله انتحاریون را تشخیص دادید که انتحاری است و مواد انفجاری به همراه دارد، در حالیکه انتحاریون قبیله با نشانه های وافر انتحاری بودن را در جای جای این سرزمین از جمله پایتخت تا رسیدن به مقصد و وقوع حمله انتحاری نمی توانید تشخیص بدهید و حتی همراهی شان کرده آنان را تا به مقصد بدرقه می کنید.

به یقین می توان گفت که فرد کشته شده در جمع معترضان به بازداشت قیصاری در کابل، هرگز انتحاری نبوده بل از استان های شمالی کشور برای انجام امور اداری به کابل آمده بود که امنیتی های حکومت با کشتن وی و زخمی کردن چند تن دیگر از معترضان به این حرکت مدنی مردمی خاتمه دادند. در حقیقت همان ضرب المثل مشهور صدق می کند که "یک تیر به دو نشان"

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معترضان کابل
حمله انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   نی جوالی - نی والی - نی افسر - نی سرباز -نی وزیر- نی ریس - نی مامور - نی اجیر - نی کارګر- نی کمسیون انخابات - نی کمیسون شکایات - نی دوکاندار - نی معلمین - نی استادان - نی کسبه کار -ازین حکومت دهشت ملی دلی خوش ندارند باالخصوص از شخص اشرف غنی این شخص بالای مردم بزور حکومت می نماید اما بی خبر ازاینکه زور اور خداوند (ج)است . ما تمام مردم افغانستان به جز یک قشر محدود ازخداوند (ج)ارزو داریم اګر قابل هدایت است هدایتش کند واګر قابل هدایت نیست به سخت ترین عذاب دوچارش سازی . که ازنمک (دل یتم مان و بیوه زنان ) بیاید (عامین یارب العالمین )

>>>   این ....برای انتحار آمده بود ولی خوش بختانه پیش از اینکه به هدف برسد از طرف نیروهای امنیتی بیدا و قهرمان کشور به جزایی اعمال آش رسید و کسانیکه این جانور را به این عمل به کابل آورده بودند حالا غوغا بر پا میکند که برای امور اداری به کابل آمده بود کسیکه نمیداند امور اداری چی است این دشمنان افغانستان کوشش دارند که در اباس دوست و دشمن از هر دوجانب همرای ملت افغانستان دشمنی نماید که خوش بختانه هر روز ذلیل تر می‌شود این را باید ملت شریف افغان بداند که نصف از انتحاری ها را همین دشمنان قسم خورده افغانستان و ملت افغان با استفاده از قدرت ‌مقام خود از شمال به کابل آورده ومردم را به خون میکشاند که نمونه بارز آن انفجار شینوزاده بود که مستقیم به اسطلاح شورای نظار در آن دست داشت

>>>   قیصاری توسط نیرو های دولتی و از طرف اشرف غنی دستگیر شده است.
طالبان و داعش میگویند که جنگ در مقابل اشرف غنی و نیرو های دولتی کار ما است.
هرکس دیگر که برعلیه اشرف غنی و دولت اشرف غنی و نیرو های دولتی قیام کند، از طرف ما مورد حمله انتحاری قرار میگیرد، چه جنبش روشنایی باشد، چه طرفداران دوستم، چه جنبش شورای نظار و جمعیت و چه جنبش اسمعیل خان.

>>>   خوب نگاه کنید که این مظلوم انتحاری است یا یک شخص بی گناه و عادی نیروهای دولتی باید یک دست آوردی داشته باشند که چنین قاتل مردم هستیم
احمدی

>>>   من در عجبم به این مردم، این همه هیاهو داد و واویلا برای چی و برای کی، فرض را بر آن گیریم که فردا این گویا جنرال ملیشه که سر گروه یک مشت آدمهای بی بند وبار بود و هر حاکم در زمان خود از او استفاده کرده و بعدا وی را بدور انداختند، بیاید، کدام درد ملت را دوا خواهد کرد، آیا کدام مکتب، دانشگاه، کارگاه، بیمارستان و،،، با خود میاورد؟؟؟؟؟؟

>>>   ریاست امنیت نا ملی در وظیفه خود مطلق ناکام است چون این ریاست نه بلکه یک شرکت انحصاری پنشیر وردک است ومربوط بخش خصوصی میشود ، بهمین دلیل باید همیشه دروغ بگویند فریبکاری کنند برای دیگران دسیسه بسازند اختطاف کنند باند های سرقت مسلحانه تشکیل دهند
جناب رئیس جمهور باید این شرکت خصوصی را لغو وبجای آن یک اداره رسمی دولتی از افراد مسلکی که مانند اردوی ملی تشکیل آن باشد تشکیل دهد
ر

>>>   هر که خلاف کرد و دولت اورا دستگیر کند پس قوم مربوطش باید قرطک بزنند که چرا ؟ همه میدانند که نظام الدین یک مجرم و جرمش هم مشهود باز این هم واویلا برچه؟

>>>   یار خو بسیار یک حکومت بی ناموس و دسیسه ساز است خصوصآ اتمر که روز شود مثل نجیب در چه راهی کابل آویزان شود هم در دور کمونیست ها دزد که این بود و حالا هم کار آستین وار است .

>>>   از اشرف غنی کسی ناراض است که مخالف اصلاحات است و طرفدار دزدی و غصب و بدماشی و نفاق است در غیر از آن بهترین گزنیه در شرایط کنونی غنی است و بس.
لیلا خالد

>>>   ..... بر ارگ نشینهای فاسد کابل

>>>   عمر راوی
برای مردم شریف پروان و برای همه تاجیکان خراسان تسلیت میگویم.
چند سال است مینویسم که ارتش ملی اوغانستان کشتارگاه جوانان تاجیک است. قصدی، از روی پلان و نقشه ، دسته دسته در دام ها و کمین های ساختگی دولتی - طالبی به کام مرگ میروند جوانان ما. این غمنامه هنوز پایان ندارد. هیچ چاره گر و فریاد رسی هم نیست که نیست .

>>>   عمر راوی
یک آدمک تف شده ای تاریخ، یکی از بدنام ترین افراد روی زمین، یک قاتل، تروریست، خاکفروش، مزدور بی آزرم بیگانگان، کسی که نامش در ذهن و دل هر انسان با وجدان بیزاری را برمی انگیزد، کسی که دیدنش تهوع و استفراغ و دل بدی می آورد. کیست این ؟ معلومدار که گلبدین !

>>>   غنی جان خوب میکند که شخص مانند قیصاری و دیگران که مثل اواست همه شان را در چنگ قانون خواهد سپرد

>>>   اکثریت مردم افغانستان ازاصلا حات ریس جمهور دربرابر زورمندان وزورگویان وبطورمشخص دربرابری شروفساد رضایت کامل داشته واز ان حمایت وپشتیبانی می نمایند

>>>   هر کس در احیای نهضت خراسان کوتاهی کند پس حق اعتراض ندارد بلکه خودش در بدبختی و فغان و ناله خود و نسل آینده اش شریک خواهد بود اگر نهضت خراسان احیا شود دیگر فاشیست ها جرات ندارند با اوغان اوغان کردن ادعای خودخواهی و ریاست بر سایر اقوام کنند سرنوشت انسانها با خود ایشان است اگر در برابر ظلم ها و تبعیض ها و جنایات ساکت ماندید پس نتیجه تلخش را هم نوش کنید. با تمام توان در روشن سازی افکار ملت خراسان در توییتر و فیسبوک انستگرام تلگرام اقدام نمایید بصورت حضوری در ملاقات ها با دوستان و اقوام تمدن با شکوه گذشته خراسان را تبلیغ و تبیین کنید راه همین است در آینده دراز مدت فرهنگ و شعور بر بدویت و عصبیت و کوچی گری پیروز خواهد شد.

>>>   خانم لیلا خالد معلوم است که خود یک پشتونیست متعصب و به شدت قوم گرا میباشی در شرایط کنونی هیچ کس نیست که وضعیت کشور را نیکو و پسند و خوب نشان دهد چون این گپ مخالف عقل و منطق خواهد بود فساد و تبعیض و ستم در اوج خود قرار گرفته است و همه چیز به نفع فاشیست های قبیله تمامیت خواه انجام میشود همه اقوام غیر از برخی پشتونهای جنوبی غلجایی از وضعیت فعلی ناراضی است حتی پشتونهای خودتان نیز از بی تدبیری این مغز متقلب در شر و فساد داعش و طالب گیر افتاده است متل خوب میگوید چیزی که عیان است چی حاجت به بیان است؟
زیاد نگران نباش این گونه گپ های خودخواهانه نمیتواند مردم را از فکر عدالت قومی و احیای نهضت خراسان منصرف سازد اگر صبر کنی نتیجه جنایات غنی متقلب را خواهی دید و خواهی فهمید او که هم شمال را در آتش فتنه خود سوزانید و هم جنوب را در دست افراط گرایان آدم کش قرار داده است خودش هم در این فتنه خواهد سوخت.

>>>   غنی و طرفدارهایش به این خیانت ها سیاست میگویند.
غنی و امثال از آنهایی است که در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر دارد.

>>>   واقعا که اقدامات ریس جمهور درانسجام حکومت داری خوب درخشیده وبرای اکثریت مردم افغانستان قابل قدراست وان راحمایت میکند وخصوصا اقدامات اخیرریس جمهور دربرابری زورمندان وغاصبین قابل تمجید است وامید وارهستیم این اوباشان را به جزای اعمال شان برسانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است