صلاح الدین ربانی به حرف های غنی پاسخ داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۷/۴/۲۶ کد خبر: 152786 منبع: پرینت

صلاح الدين ربانى رهبر حزب جمعیت اسلامی و وزیر خارجه حکومت در برابر سخنان اشرف غنی عکس العمل نشان داده در صفحه اش نوشت:
رییس حکومت وحدت ملی كه در انجام مأموريت رسمي و عملي سازي تعهدات انتخاباتي خويش شكست خورده است، با ناسپاسي در برابر میليون ها انساني كه حاكميت تحميلي او را مصلحتا تحمل كردند، شكست اخلاقي خويش را به نمايش مي گذارد.

در ادامه نوشته است: آدرس و بستر مردمي ما بخاطر مقاومت و فداکاری ها در برابر تروريزم بین المللی در افغانستان برای همه معلوم است و همه دنيا مي داند كه نماينده اصلي میلیون ها رأي مردم كيست و چه كسي با جعل و انتصاب، بر مردم تحميل شده است.

ربانی در آخر تاکید کرده است: توافقنامه حکومت وحدت ملی، برنامه داراي اولویت های مشخص بود که ارگ نخواست اين برنامه عملی شود تا قدرت در انحصار افراد غیر مسوول بوده باشد. نتیجه اين كار، تشديد بحران مشروعیت، افزايش نا امنی و فقر در جامعه و تداوم استفاده سوء از قدرت است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   تاجک های پله بین است . بخاطر کسب مقام های بالای دولتی ابتدا به هر مکر و حیله متوسل شده و به از کسب مقام ، به خاطر ترس و حفظ مقام ، از ساده ترین و کوچکترین صلاحیت خود استفاده نمی کند.
به همین لحاظ و شناخت دقیق کوچی زی از ایشان ، اهداف شوم حکومت ۵۰ فیصد به صد فی صد به نفع کوچی زی مبدل شده است.

>>>   بلی پدر تان نیز یک مبارز بود که گشته ۱۱ میلیون دارد شد و افغانستان را به امریکا فروخت دزد هر چه باشد دزد است از ....توقعات بشتر باید نداشته باشیم

>>>   اقای ربانی کدام مقاومت به زور امریکایی ها امدید امروز خون ملت را خوردید و نماینده گی مردم هم نیستید اقای غنی بهترین گپ زده است برو خواهر که در دوبی فیشن شو دارد و برادرت که در کانادا شراب و عیاشی میکند انها را اصلاح کن
شغنانی
کابل

>>>   اقاي رباني خو در اين حد سواد ندارد كه بتواند چنين متني را بنويسد. كس و يا كساني اين متن را تهيه كرده و در اختيارش قرار داده اند تا انرا از طريق صفحهء خود و بنام خود؛ نشر كند. البته تأخير دو روزه در پاسخ دهي هم مؤيد اين نكته است.

>>>   رئیس صاحب جمهور از برکت مغز خود درانجاست ، چرا هربار از شما خواست درمناظره با او شرکت نکردید ؟؟؟
ر

>>>   بستر مردمی شما همانا دزدی ها انحصارگرای ها تعصب غصب بد اخلاقی های خانواده شما نمایانگر همه چیز شما است . شما و امثال شما هرگز نمایندگی از مردم شریف افغانستان کرده نمی توانید. هر وقت نامی از شما برای مردم برده میشود جز بی شرمی ها و بی آبروی ها خواهران تان در دبی چیز دیگر به ذهن مردم نمی رسد. همه شما خائین هستید. به ملیون ها دالر را دزدید و غصب نمودید.
مشتاق حمید

>>>   مخاطب خاص
من تاجیکم . برای تاجیکان می نویسم . به خاطر تاجیکان میتپم. تاجیک میگویم ، تاجیک میگویم، تاجیک میگویم. از این کارم اگر رنج میبری ، ببر، اگر میمیری، بمیر.
تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی .

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
انحصارگرایی را حتا در نسل جوان جمعیت هم باید بشکنیم. مجمع جوانان جمعیت اسلامی افغانستان باید از گروگان، انحصار و افراد بی برنامه رهایی یابد. مدت هاست که بزرگان جمعیت خود را در کوچه حسن چپ زده اند در ساختار حزب از برگزاری کنگره فرار می کنند. حتا نسل چیز فهم و دانشگاهی جمعیت هم در ساختار سازمان جوانان از برگزاری کنگره فرار می کنند. انگار منکر انتخابی شدن اند
طرح ما این است که باید کنگره جوانان جمعیت اسلامی برگزار شود و طی یک انتخابات شفاف و دموکراتیک مسوولین جوانان جمعیت انتخاب شوند. باید به ادامه انتصاب بازی ها، پایان داده شود و ازاین بیش قابل قبول نیست. رقابت درون حزبی و درون سازمانی سبب بالندگی ها و شکوهمندی یک جریان است. اگر خواهان برگزاری کنگره جوانان هستید بیایید این داعیه را همگانی کنیم و نگذاریم که انحصار ادامه پیدا کند...
صدها نه؛ بل هزار تن از جوانانی را می شناسم که از مسوولین کنونی کرده با ظرفیت و با برنامه هستند.

>>>   شیوای شرق
حرف کمپاین و کارزار انتخاباتی جداست. اینجا مساله سازمانی و اینده درخشان یک جریان است. اینها اگر طرح دارند، برنامه دارند و در میان مردم جایگاه دارند بیایند در بخش جوانان کنگره را برگزار کنیم. ما باید انحصار را بشکنیم و اجازه ندهیم که چندتا بی برنامه، روزمره عمل کنند. خلاصه باید کنگره جوانان برگزار شود و معلوم خواهد شد که مرد و زن میدان کیست!

>>>   ماشاءالله واقعن یک رهبر مردمی همینطور مانند اقای صلاح الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی مردم افغانستان و وزیر خارجه کشور جسورانه و با دلیل و منطق حرف میزند نه توهین میکند و نه تحقیر ونه توطیعه میکند و نه دسیسه و نه اتهام میبندد بلکه مقتدرانه و جسورانه و مستند قابل قبول به همه از مردم اش و حزب اش قاطعانه دفاع میکند مانند بعضی از رهبران دیگر خم خم رفتن و زیر پلال اب دواندن و معامله کردن را یاد ندارد ونه با کسی دشمنی شخصی وحزبی دارد هر قدم اش متین و استوار بنفع کشور و مردم برداشته شده برده باری و تعامل پذیری و از خود گذری را از پدر شهید اش به ارث برده است .

>>>   ربانی راست گفته است غنی خاین است باید کنار برود

>>>   فیسبوکی های ارگ شروع کردند به کارزارهای انتخاباتی

>>>   اگر دخالت های آمریکای جهانخور نبود اشرفک و یارانش حتی سه روز هم در ارگ نمیماند بلکه فرار را بر قرار ترجیح میداد

>>>   Arya Mehr
جمعيت اسلامي در مسير سقوط سريع تر از انتظار و ارتكاب اشتباهات جبران ناپذير

چند شب و روزي است كه همه صفحات مجازي جمعيت پر از عكس هاي نشست مشترك شان با حكمتيار مي باشد و هي فرياد ميزنند كه گويا آسمان را سقف، بشگافتند و با حكمتيار طرح نو در انداختند!!!

با يك نگاه كوتاه و ژرف به تصاوير حكمتيار در اين نشست بخوبي روشن مي شود كه متاسفانه اعتماد به نفس رهبري جمعيت ضرب در صفر است، جمعيتي كه با اين همه مشروعيت اش براي تصميم گيري در باره سرنوشت افغانستان با نا مشروع ترين فرد تاريخ كشور (حكمتيار) نشست مشترك زير نام نشست احزاب تشكيل داده و با نشر تصوير سلفي حكمتيار چند روزيست كه هي به در و ديوار ميكوبند تا گويا نشست شان را پشت پر جلوه دهند، راستش مگر صد بار مرگ بهتر نيست براي تان؟

گلب الدين كنيز دست چندم غني و أتمر مي باشد، از سوي ديگر ايشان شديدا به دريافت مشروعيت نيازمند مي باشند، و اين نشست تنها فايده يي كه داشت همانا مشروعيت بخشيدن به حضور و موجوديت خونخوار ترين فرد اين كشور بود بس

پس حزب جمعيت چگونه ممكن است تا در كنار اين همه مبارزه و مشروعيت اش بيايد انهم براي جلوگيري از تقلب در انتخابات با حكمتيار تشكيل جلسه دهد؟؟؟؟

نميدانم كه در ميان حزب جمعيت هنوز هم كسي است كه از معزش كار بگيرد يا اينكه همه شان مبتني بر معده هاي فراخ و پر چرب خويش دارند تصميم ميگيرند؟؟؟؟

چرا اين همه آسان در دام غني و اتمر مي افتيد؟؟؟
آخر مگر همه مغز حزب جمعيت ميرده بود؟ چرا يكي از اعضاي رهبري جمعيت به صلاح الدين خان نگفتند كه با حكمتيار سر ميزيكه براي أينده افغانستان اختصاص داده شود نتنها كه تصميم نگيرند بلكه حتي ننشينند، چون اين نشست تنها به حضور و چهره حكمتيار مشروعيت مي بخشد بس، (رقيبيكه براي انتهار و انفجار تان لحظه شماري ميكند، رقيبي كه اكنون ديگر جودان را زده و تنها يك آرمان دارد، آن نابودي شما در زندگي اش مي باشد بس)
از سوي يگر اين نشست چهره جمعيت را تا سطح حكمتيار در كشور و بيرون از كشور كاهش داده است مي

راستش چرا حزب جمعيت تا اين همه ساده انگار شده است آيا همه اينها به حكم معده تصميم ميگيرند يا اينكه زره يي از فيض برنامه و انديشه راهبردي بهره هم مي برند؟؟؟؟

چرا نميدانيد كه نشستن با حكمتيار نتنها كه سودي براي شفاف سازي اينده كشور ندارد بلكه خودش تقلب بر آرمان ملت است!!!!

نشستن با حكمتيار و مشوره كردن با وي خودش تعرض بر آرمان مليون ها انسان اين ميهن مي باشد!!!!
تصوير گرفتن با حكمتيار خودش جرمي بس بزرگي است به خون شهداي سربازان امنيتي ما، كه شما ها با همين آساني مرتكب ان شده ايد!!!!!

اگر حكمتيار را يك مليون بار با پشت تان به حج ببريد باز هم اين موجود براي كشتن تان لحظه شماري ميكند و از تكه و پارچه سازي گوشت هاي تان توسط استشهادي هايش اگر دستش برسد لحظه يي درنك نخواهد كرد

خلاصه اينكه شما چگونه خون هاي ريخته شده يي صد ها هزار انسان بيگناه كابلي، شمالي و هراتي را ناديده گرفتيد؟ و با حكمتيار بر سر يك ميزي نشستيد كه نامش را گذاشتيد برنامه احزاب براي جلوگيري از تقلب در انتخابات اينده و خوش هم هستيد كه تصميم گرفتيد، نفس اين نشست تان هم جرم است و هم تقلب گسترده بر آرمان هزاران شهيد اين ميهن!!!!
چون نشستن با مجرم و تصميم گرفتن با مجرم به معني شريك بودن در جرم مي باشد و شما ها شريك جرميد

ميدانيد كه نزول حضرت عزرائيل براي رهبري جمعيت صد بار بهتر از أين بود كه با قاتل ملت و با كسي كه هنوز هم هوايي انتقامجويي و خونخواري در رگ رگ اش جريان دارد بنشنيد و بر اينده افغانستان تصميم بگيريد

اگر هنوز هم متوجه اشتباه بزرگ تان نشده باشيد كه ما همراه با دوستان مان خوب بفهمانيم تان!!!! همانگونه كه برخي ها را خوب فهمانديم

>>>   کله چه په تنگ شو په جنگ شو!
وقتی دید دیگر معامله وگذشت وچشم پوشی فایده ندارد وازین همه اغماض وندانم کاری هابوی بر طرفی کامل وخانه نشینی می اید به عکس ا لعمل جدی تر رو اورد که اگر نصف همین قدر را در ابتدا ملحوظ میداشتند نه او ونه ملت عزیز به این سرنوشت مبتلا نمی گردیدند او حق ملت وخون پدر وارمان جمعیت همه را در گروغنی وعبد الله گذاشت تا شاید انصافا هم که شده اورا شریک قدرت محسوب نمایند ودر یک کاروا ن ومسیر حرکت کنند بیخبر ازین که همین عبد الله بیخ پدر مرحومش وریشه ای اسلام وجمعیت اسلامی را برکنده وخشکانیده بود از سهم جمعیت واسلام وجهاد بر اریکه ای غلامی تکیه زد ولی نیش زهر اگینش را در حلقوم مجاهدین ومقاومت گران چنان فروبرد که زخم ان تا ابد التیام نمی یابد{المومن غر کریم}مسلمان به اسانی فریب میخوردهمه تنها به این بسنده نمودند که سپیدار نشینان چند صباحیدر رکاب قهرمان ملی بسر برده وشاید حد اقل به ارمانهای والای مسعود خیانت نه ورزدغافل ازین که منافقین صدر اسلام درصف پیامبر خودرا جازده وچنان ضربات کاری بر پیکر اسلام ومسلمین وارد نمودند که اثرا منحوس ان تا هنوز ملموس بوده گاهی سر از گریبان حکمتیار بیرون می نماید وبعضا هم به چهه ای عبدالله نمایان میشودهرچه کرزی وغنی ویون واتمر واستانکزی ازینها شرف دارند چون اشکارا دشمنی خودرابا عقیده ای ملت افغان ابراز داشته ا و حتی اعضای بدن خدرا درین راه قربان کرده اند
گرچه صلاح خان نیز تربیت یافته ای غرب وتکنوکرات بوده با دین وجمعیت اسلامی علاقه وارتباط ندارد اما میشود او وهمراهنش را پیرو حزب جمعیت دانست زیرا اسامی بودن جمعیت با ربانی یکجا در تپه ای وزیر اکبر خان دفن گردیده است حال که حزب جمعیت جاگزین جمعیت اسلامی شدهوصلاح خان هم در مقام برهان الدین ربانی قرار گرفته به ان می ماند
پسر نوح که با بدان بنشست
خاندان نبوتش گم شد
سگ اصحاب کهف روزی چند
پی نیکان گرفت مردم شد
یکی از اعضای جمعیت اسلامی مرحوم

>>>   Najib Salam
من هميش گفته ام كه اخوانى ها كمر تاجيكان را شكسته اند ، اعتماد كردن به اخوانى ها بد تر از نوشيدن زهر است . ميان باور هاى فكرى و مكتبى جمعيت و حزب اسلامى و ديگران هيچ تفاوتى وجود ندارد . به ياد داشته باشيد دشمن و مانع اساسى داعيه يى عدالت خواهى اخوانى هاى است كه هم از نام تاجيك بودن سود مى برند و هم از نام اسلام .
نشست اخير جمعيتى ها در كنار حكمتيار نشان داد كه به سران مزدور جمعيت نمى شود اعتماد كرد.

>>>   هر کس در احیای نهضت خراسان کوتاهی کند پس حق اعتراض ندارد بلکه خودش در بدبختی و فغان و ناله خود و نسل آینده اش شریک خواهد بود اگر نهضت خراسان احیا شود دیگر فاشیست ها جرات ندارند با اوغان اوغان کردن ادعای خودخواهی و ریاست بر سایر اقوام کنند سرنوشت انسانها با خود ایشان است اگر در برابر ظلم ها و تبعیض ها و جنایات ساکت ماندید پس نتیجه تلخش را هم نوش کنید. با تمام توان در روشن سازی افکار ملت خراسان در توییتر و فیسبوک انستگرام تلگرام اقدام نمایید بصورت حضوری در ملاقات ها با دوستان و اقوام تمدن با شکوه گذشته خراسان را تبلیغ و تبیین کنید راه همین است در آینده دراز مدت فرهنگ و شعور بر بدویت و عصبیت و کوچی گری پیروز خواهد شد.

>>>   خیلی جالب است در این دوصد سال از قدیم قوم حاکمان قبیله پرست هرجا که شر و فسادی موجود بوده باشد و جنایاتی صورت گرفته باشد میگوید همه این ها تقصیر کشورهای همسایه است هیچ گاه این قوم نمیخواهد مسئولیت جنایاتش و هم بی تدبیری و سیاست های تبعیضی و خودخواهی خود را بپذیرد بر هیچ کس پوشیده و پنهان نیست که وضعیت فعلی برای مردم غیر اوغان به هیچ وجه قابل قبول نیست و همه حرکت های مردمی و عدالت طلبانه با نهایت فاشیست گری سرکوب شده است جنبش های روشنایی و رستاخیز و کشتار مردم ازبک در اخیر نمونه هایی از جنایات است اما کسانی تفکر فاشیستی خود را نشان دادند که در نظرات خود میگویند نگران نباشید وضعیت عالی است آمریکا در کشور ما دخالت نکرده است!!
اصلا بیایید بگویید خواست خدا بوده است یعنی تمام تقصیرات خود را بر تقدیر و جبر می اندازد کمی شرم کنید و تعقل کنید دست از تقلب و تبعیض بردارید و بگزارید مردم خراسان زمین شکوه و تمدن خود را زنده کنند و خودشان بر سرنوشت خود تصمیم انداز شوند اگر هم شما دست از قوم پرستی برندارید درجنوب بر پشتونستان خود منحصر شوید که ما خراسان خود را میخواهیم.
امیر ظاهر

>>>   ربانی برحق است و مردانه جواب گفته است بهتر ازین نمیشود اگر به چوکی می اندیشید چنین موضع گیری نمی کرد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است