اطفال عرب در سرپل آموزش انتحاری می بینند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۷/۴/۲۷ کد خبر: 152816 منبع: پرینت

برخى منابع مى گویند که اتباع خارجى که بیشتر از کشور امارات متحده عربی می باشند در ولسوالى هاى کوهستانات و صیاد سرپل نوجوانان و اطفال را آموزش هاى جنگى و حملات انتحارى مى دهند تا از آنان در فعالیت هاى ضد دولتى کار گیرند. ولسوالى کوهستانات ولایت سرپل از میزان سال 1394 به این سو تحت کنترل مخالفین مسلح دولت قرار دارد و قسمت هایى از ولسوالى صیاد نیز در تصرف مخالفین مسلح است.

اسدالله خُرم عضو شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی از گسترش فعالیت مخالفین مسلح دولت در این ولایت گفت: به تازگی پانزده آموزگار اماراتی و سعودی نوجوانان را در سه مرکز تعلیمی در ولسوالی کوهستانات و بخشی از ولسوالی صیاد سرپل آموزش های انتحاری و نظامی می دهند.

به گفته او در نوجوانانى که شامل این آموزش ها شده اند اطفال نیز شامل اند وى با ابراز نگرانى از این وضعیت گفت: با گذشت هر روز تروریستان در سرپل قوت می گیرند و حکومت متاسفانه در این مورد هیچ کار موثر را تا هنوز انجام نداده است.

خرم در مورد اتباع یادشده خارجى معلومات نداد اما یک منبع محلی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود با تایید این سخنان گفت که اتباع امارات متحده عربی، سعودی، ازبکستان، قزاقستان و چیچن شامل کسانى اند که نوجوانان و اطفال را حملات تهاجمی و انتحاری آموزش می دهند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل نیز تایید کرد که افراد خارجی در ولسوالی کوهستانات سرپل نوجوانان را در بخش هاى فعالیت هاى جنگى و حملات انتحارى آموزش مى دهند و سپس از آنان در جنگ علیه دولت استفاده مى کنند.

قاری مصطفی از فرماندهان خیزش مردمی ضد داعش در جوزجان در مصاحبه اختصاصی با زرنج نیوز اظهار داشته بود: تمویل گروه داعش در ولایات شمالی از جمله جوزجان و سرپل توسط استخبارات امارات متحده عربی و پاکستان انجام می گیرد این کشورها جهت تجهیز و آموزش تخریبی به اعضای داعش در افغانستان از اتباع مسلکی خود استفاده می کنند.

با توجه به گزارش سازمان استخبارات مرکزی آمریکا SIA عربستان سعودی در کنار امارات متحده عربی بزرگترین تمویل کنندگان گروه های دهشت افکن مانند داعش و طالبان در افغانستان می باشند.

شماری از نیروهای اماراتی و قطری‌ به افغانستان فرستاده می‌ شوند تا در چوکات نیروهای حمایت قاطع در کشور فعالیت کنند به گزارش سازمان های بین المللی امارات متحده عربی بخش بزرگی از پشتیبانی مالی گروه طالبان و داعش را در افغانستان برعهده دارد و شمار زیادی از فرماندهان داعش در جوزجان و سرپل از اتباع امارات متحده عربی می باشند.

به گزارش آریانانیوز، آگاهان سیاسی در کشور ضمن ابراز نگرانی از حضور نظامیان امارات و قطر در افغانستان این عمل را زمینه ساز ناامنی بیشتر در افغانستان و خاصتا بخش های شمالی کشور دانسته و تاکید کردند این نیروها به حمایت از داعش و گروه های دهشت افکن اقدام خواهند نمود.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتحاری
سرپل
امارات متحده عربی
عربستان
کودکان
نظرات بینندگان:

>>>   کمانده ها ره روان کنید

>>>   عرب ها را جان به جانشان كنيد تروريست و انتحاري استند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است