وزارت مالیه در تصرف یک حلقه مافیایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۷/۴/۲۷ کد خبر: 152822 منبع: پرینت

نیم نگاهی به مسند وزارت مالیه در این نظم نوین و مروری بر ترکیب تیمی و تباری این وزارت بازگو کننده علل اصلی فساد و تبعیض حاکم بر این کشور است.

آنان که در پی یافتن سرچشمه فساد اداری و اختلاس های چند ده میلیون دالری در افغانستان هستند کافی است به این نکته توجه کنند که چرا این مسند مهم مالی و اقتصادی در هفده سال اخیر در انحصار یک حلقه خاص و یک تیم سیاسی قرار داشته است؟!

برای یافتن منشای اعمال تبعیض علیه مجموعه های خاص انسانی در این سرزمین نیز می توان به گرایش های راسیستی سکانداران این نهاد مهم توجه داشت عناصری با داشتن حداکثر عصبیت های قومی و تفاخرهای تباری بر مسند این وزارت قرار گرفته اند و از اهرم کمک های خارجی برای در تنگنا قراردادن اقوام خاص و فربه ساختن عناصر و حلقات معین نهایت بهره را برده اند.

در شرایط کنونی که دیگر بسیاری از رازهای حاکمیت انحصاری از پرده برون افتاده است و مردم عریان ترین چهره فاشیزم، تمامیت خواهی و دیکتاتوری را در برابر خود مشاهده می کنند چه کسی غیر از «محمد همایون قیومی» می توانست بر این مسند تکیه زند؟!

قیومی چهره به ظاهر تکنوکرات در واقع عنصری در ساختار قدرت است که تخصص در تحریم اقوام و تمدید محرومیت تاریخی آنان دارد در پس چهره به ظاهر دانا و تحصیلکرده او عصبیت قومی شدید نسبت به بعضی از اقوام و خصوصا علیه انسان هزاره وجود دارد.

او کارگردان اصلی انحراف مسیر لین برق 500 کیلوولت از بامیان به سالنگ است. عصبیت های جاهلی این چهره به ظاهر تکنوکرات در جریان کار کمیسیون مشترک حکومت و جنبش روشنایی نگذاشت بررسی های تخنیکی این کمیسیون به نتیجه رسد و با عملی شدن راه حل پیشنهادی اعضای آن کمیسیون گامی مهم در راستای خودکفایی کشور در عرصه انرژی، توسعه و حل شدن سریع تر مشکل برق پایتخت برداشته شود.
عملکرد قیومی در بخش زیربناها و انرژی که با صلاحیت ترین شخص در این عرصه بود نشان می دهد هدف از نشاندن او بر مسند وزارت مالیه در میان هلهله و پایکوبی تماشاچیان همیشه در صحنه در واقع تکمیل کردن حلقه فساد و اختلاس «اندرونی ارگ» کابل است.

«حلقه اندرونی ارگ» از این انتصاب گوشه چشمی به انتخابات آینده و تامین مالی خود توسط اطمینانی ترین چهره متعصب اش دارد.

احمدبهزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت مالیه
حلقه مافیایی
قیومی
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   کاملن درست گفته اید اقای بهزاد حامی دزدان دارایی های عامه و بیت المال و قومگرایان همین ارگ ریاست جمهوری است حرف از ریشه کن کردن فساد در ادارات دولتی را میزند اما بر خلاف با حکم غیر قانونی زمینه ساز فساد پیشگان در یک ارگان مالی بنام وزارت مالیه است دست همه ارگانهای کشفی و عدلی و قضایی را در کار وزارت مالیه بسته کرده تا ازادانه بدون ترس و حراس از پول بیت المال دزدی کنند و کسی از انها پرسان این دزدی های شانرا هم نداشته باشد .

>>>   قیو می یکی از مکمل امریکای اصل است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است