قابل توجه مسوولان و ساکنان محترم شهر کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۷/۴/۲۷ کد خبر: 152834 منبع: پرینت

کابل شهری است در کنار اینکه هوایش آلوده، آبش آلوده و محیط زیستش آلوده است تراکم نفوس بدون درنظرداشت شرایط و ظرفیت آن همچنان رو به افزایش بوده و امروز با مشکلات حاد بی آبی و کم آبی و قطع متواتر برق بطور شدیدی نیز گرفتار است و از ترافیک و ایستگاه شهری چیزی نباید گفت که این مشکلات همچنان به قوت خود ادامه داشته و دارد و کسی هم به فکر چاره اساسی بخصوص در زمینه آب آشامیدنی در این شهر نیست.

اگر تدابیری جهت کنترل آلودگی هوایش از جانب دولت اتخاذ شده کلا موقتی و مقطعی است مانند تعطیلی ادارات در روزهای بنجشنبه چنانچه هوایی که امروز ما تنفس می کنیم همه مخلوط با موادات سمی که در فضای شهر معلق قرار دارند است که با نفس کشیدن هر ذی جانی داخل ریه ها و شش های او می گردند و سبب امراض گوناگونی شده و عمر انسان را کوتاه می سازد.

شهری که کانال فاضل آب ندارد چاهای سیپتیک که ساخته شده آب روی زمین را تا چندین متر آلوده ساخته و آب زیرزمین آن هر روز عمیق تر شده می رود و آب های موجود آن از حالت شرب خارج گردیده است و توالت عمومی در سطح شهر کمتر بنظر می رسد و مردم را می بینید که در فضای باز خود را تخلیه می کنند که مواد فضله شان باخاک و گرد یکجا گردیده و با باد و شمالک ها داخل شش ها و ریه ها می گردد.

شهرک سازی ها که اکثرا به دون پلان و پروگرام است بشدت همچنان ادامه دارد که نه آب شهری نه برق نه وسایل ترانسپورت نه ایستگاه و پارکنگ و نه فضای سبز نه کلینیک و شفاخانه و مسجد و مکتب هیچ چیزی در پلانشان وجود ندارد و چاه های سپتیک که ساخته و حفر می گردد معلوم نیست چطور تخلیه خواهد شد و در اکثر ساختمان ها نقشه شهری مسایل امنیتی مجوز ساخت و ساز و غیره در آنها وجود ندارد که توجه مردم و مسوولین دولتی و شهرداری را بشکل جدی می خواهد که نگذارند شهرشان بدون پلان و پروگرام همچنان بزرگ و بزرگتر شود و به تدریج از محیط زیست خارج گردد که حالا هم خارج گردیده است.

سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
شهر آلوده
محیط زیست
نظرات بینندگان:

>>>   فقط مردم بیچاره خوش استند که زنده استند ویک لقمه نان اگر پیدا کنند از مصارف اضافی اش میگذرند صبح که از خواب بیدار میشوند امید پس برگشتن به خانه ندارند. اینهم است زندگی در کشور .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است