غنی خواهان شرکت طالبان در انتخابات است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۷/۴/۲۸ کد خبر: 152845 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی‌ رییس جمهور کشور می‌ گوید که طالبان این فرصت خوب را از دست ندهند، به میز مذاکره حاضر شوند و در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اشتراک نمایند.

رییس جمهور غنی روز چهارشنبه (27 سرطان) در یک نشست خبری در کابل همچنان گفت: علاقه‌مندی به صلح میان همه‌ی اقشار در افغانستان بیشتر شده و برای رسیدن به صلح به تبادل فرهنگی نیاز می‌ باشد.

رییس جمهور گفت: پس از ختم آتش‌بس با تمام والیان ولایت‌ های کشور صحبت نموده‌ و از آنان جویای نتیجه ی آتش بس شده‌ است.

به گزارش صنا، غنی گفت که والیان ولایت‌ها گزارش دادند که در 23 ولایت تغییرات مثبت در فضای سیاسی ایجاد گردیده است اما در سایر ولایت‌ها نه تنها که شاهد وضعیت خوبی نیستند بلکه جنگ در آن ولایت‌ها جریان داشته‌است.

غنی هرچند می‌گوید که 17 سال گذشته سال‌ های مرگ و خونریزی بوده است اما می‌افزاید که در حال حاضر شهروندان کشور از حالت ناامیدواری بیرون شده و به سوی امیدواری در حرکتند و خاطر نشان کرد که علاقه‌مندی شرکای بین‌المللی‌اش نیز به سوی صلح و ختم جنگ در کشور افزایش یافته‌ است.

رییس جمهور کشور گفت: افغانستان به سوی یک تغییر نسلی در حرکت است که برای رفتن به یک آینده ی روشن قدم‌ های ثابت را برداشته و افزود که افغانستان محور همکاری‌ های نسل‌ ها است.

وی همچنان در مورد برگزاری انتخابات صحبت نمود و افزود که انتخابات‌ شورای ملی و ریاست جمهوری به هرقیمتی که شود در وقت معین آن برگزار می‌گردد اما خطاب به گروه طالبان گفت که این گروه در حال حاضر یک فرصت خوب دارند تا با دولت افغانستان مذاکراتشان را آغاز نموده و در انتخابات‎‌ آینده ی کشور بعنوان یک حزب اشتراک نمایند.

این درحالی‌ است که به تازگی رسانه‌های خارجی گزارش دادند که آمریکا به دنبال راه‌هایی است که منجر به گفتگو مستقیم با گروه طالبان گردد آمریکا گفته‌است که این تصمیم آن کشور به معنای تضعیف نقش دولت افغانستان در بخش مذاکرات نیست بلکه می‌ خواهد برای تسهیل روند گفتگوها کمک نماید.

با وجود این همه تلاش‌ ها تا هنوز گروه طالبان آماده نشده است تا به میز مذاکره حاضر گردد و جنگشان را در افغانستان متوقف بسازد.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
نشست خبری
انتخابات
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   كلك هاي ششم رياست اجراييه
بر بنياد يك توافق نانوشته ميان ارگ و سپيدار، رياست دبيرخانه كميسيون مستقل انتخابات سهميه رياست اجراييه بود.
رييس اجراييه بايد پاسخ بدهد كه چرا حشمت رادفر را حمايت نكرد تا به صفت رييس دبيرخانه اين نهاد تعيين شود؟
مگر رادفر در حمايت از انتخابات شفاف و به هواداري از مواضع كاخ سپيدار كم قلم و قدم زده است؟ آيا سهم آن هايي كه براي تحكيم پايه هاي رياست اجراييه كوشيدند، از حكومت وحدت ملي تنها حذف و طرد و توهين و تحقير است؟
گزينش احمدشاه زمانزي به حيث رييس دبيرخانه كميسيون انتخابات، تنها نشان دهنده تماميت خواهي تام و تمام عيار تيم ارگ نيست، بل درد غربت نخبگان ما در رياست اجراييه را نيز حكايت مي كند.
باري آقاي سانچاركي در دوره مشاوريت خود در كاخ سپيدار، حضور خود در اين نهاد را به "كلك ششم" تشبيه كرده بود. با ستم و بي مهري كه در حق حشمت رادفر صورت گرفته است، به نظر مي رسد موقعيت همه نخبگان ما در اين نهاد را با اين استعاره بهتر مي توان توضيح داد.
عبدالله تا هنوز كم ترين حمايتي از بهترين حاميان خود نكرده، و فقط به حيث "كلك ششم" از آن ها استفاده كرده است.
عبدالشهید ثاقب

>>>   غنی خودش طالب است ملا عمر کور خودش غنی بوده شما مردم هنوز هم هوشیار نشدید.
قاری وکیل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است