غنی می‌ گوید که مخالف انحصار قدرت هستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۲۸ کد خبر: 152856 منبع: پرینت

احمدزی که در بیست و یکمین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام سخن می گفت اظهار داشت که حداقل برای مدتی باید تقاضای انحصار قدرت کم شود موصوف اضافه می کند که از آغاز کارش این هدف را داشته که روند انحصار قدرت را از میان بردارد و خوشبختانه به این هدف خود با تشکیل حکومت وحدت ملی رسیده و از آن نگهبانی خواهد کرد.

خوب، احمدزی هرچه می گوید بگذارید بگوید اما واقعیت این است که تمرکز قدرت در درون ارگ و آن هم به دست یک شاخه کوچک یک قوم که نمادی از شوونیزم و فاشیزم است افغانستان را در عمق بحران های قومی قرار داده است و به گفته ی ایوبی وکیل در مجلس نمایندگان که خود پشتون تبار است (رییس جمهور پشتون، رییس شورای امنیت ملی پشتون، رییس امنیت ملی پشتون، وزیر دفاع پشتون، دادستان کل پشتون، قاضی القضات پشتون) آیا انصافا این‌ انحصار قدرت است و یا نیست؟ آیا تبعید معاون اول ریاست جمهوری و احمد ضیا مسعود از نهاد ریاست جمهوری به مقصد انحصار قدرت صورت گرفته است و یا چیزی دیگر؟

برای عبدالله که در حقیقت برنده ریاست جمهوری بود و اکنون باید شریک نیم قدرت باشد بغیر از آیینه، شانه، عطر و پودر چیزی باقی نمانده است ایشان حتی نتوانست یک وزیر خود را نگهدارد اضافه بر آن احمدزی می گوید که از 19 شاخص استراتژیک مبارزه با فساد 14 شاخص آن تطبیق گردیده است و متباقی هم عنقریب تطبیق می گردد در این زمینه باید گفت که خمیره حکومت وحدت ملی از فساد و تقلب تشکیل شده است و حکومت وحدت ملی نمی تواند بدون فساد وجود داشته باشد.

همین یک هفته قبل مرتضوی سخنگوی ارگ تنها میزان فساد در گمرکات کشور را که در انحصار تیم رییس جمهور است سالانه هفتصد میلیون دالر قلمداد کرد از آنجاییکه احمدزی مقام ریاست جمهوری خود را مرهون رای گوسفندها می داند امکان آن وجود دارد که ایشان برای گوسفندها سخنرانی می کند نه برای انسان ها چون هر انسانی که‌ شعور داشته باشد می‌ داند که قیام مردم سمت شمال کشور فقط و فقط برای رفع تبعیض سیستماتیک و انحصار بیش از حد قدرت در دست یک حلقه کوچک شوونیزم و فاشیزم در درون ارگ است که کوچکترین امکانات را برای اقوام دیگر باقی نگذاشته اند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
انحصار قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   Omar Ahmad Parwani
به ادامه گزینش های قومی و سمتی
احمدشاه زمان زی رییس عواید وزارت مالیه بعنوان رییس دارالانشا کمیسیون تعیین گردید.
۱- عبدالعزیز صمیم
۲- عبدلاحد رشتیا
۳- رحیمه ظریفی
۴- غلام عباس برلاس
۵- احمد شاه زمانزی
۶- سید جمال الدین صاحبزاده
۷- حشمت رادفر
ازین جمع انتخاب اصلح زمانزی صیب بودند
تبریک عرض کنیم دگه ورنه ضد منافع ملی قلمداد میشویم، اگر قصد خدمتگزاری در موقعیت های مهم و ملی دارید باید به اخر تخلص ها تان یک زی اضافه کنید..
پ.ن۱: لطفا داکتر صاحب عبدالله ره هم خبر کنید. چون تا که شب رسانه ها اعلان کنند تا آنوقت دیر می‌شود
پ.ن۲: به ‌ابتکار عبدالله عبدالله رهبری کمیسیون از لوث شمالی وار های افشا گر پاک گردیده است.

>>>   هارون میر سعیدی
انتخاب نامیمون
#انتخابات_گوسفندي_و_شتري !
#احمد_شاه_زمانزى ، از نزديكان حضرت عمر زاخيوال و عضو حزب افغان ملت است كه امروز توسط ارگ با وجود مخالفت رياست اجراييه به حيث ريس دارالانشاي كميسون مستقل انتخابات تعين گرديد .
احمد شاه زمانزي در زمان تصدي رياست عمومي عوايد وزارت ماليه و پشتني بانك به اتهام اختلاس مالي از سوي سارنوالي متهم بود ، ولي با مداخله انوارلحق احدي تحت پيگرد قانوني قرار نگرفت.
احمد شاه زمانزي در ماه فبوري سال ٢٠١٧ ، در مصاحبه‌ که توسط ارگ براي انتخاب ريس دبيرخانه كميسيون مستقل انتخابات انجام شده بود ، از اينكه در مصاحبه ناكام شد ، نتوانست كه مورد تأييد رياست اجراييه و سرور دانش معاون دوم اشرف غني قرار بگيرد، از روند گزنيش خارج مي شود .
در مورد گزنيش احمد شاه زمانزي با #رياست_اجراييه هيچ مشوره صورت نگرفته و بدون كه رياست اجراييه اطلاع داشته باشد ، #ارگ زمانزي را به حيث ريس دبيرخانه كميسون مستقل انتخابات اعلام كرده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است