بحران هايي كه بايد جدي گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۷/۴/۲۸ کد خبر: 152857 منبع: پرینت

در كنار بحران جنگ، مواد مخدر و فساد گسترده اداري كه سال ها است، زندگي مردم افغانستان را متاثر ساخته اميد به آينده روشن را دشوار، امروز بحران جمعيت، از جانب دولت، به تيتر اخبار آمد.

جدا از اهميت و تبصره روي جوانب از زياد جمعيت أفغانستان به عنوان يك بحران، بحران هاي جدي ديگري هم فراروي كشور است كه هنوز از ديد سياست سازان جدي گرفته نشده است:

١-بحران غصب زمين تو سط زور مندان؛
٢.بحران كم آبي و تغيير محيط زيست، خصوصا كلان شهر هايي مثل كابل؛
٣.بحران فرار مغزها از كشور؛
٤.بحران قطع أشجار و از ميان بردن جنگلات و گياهان و ده ها مشكل ديگر.

اي كاش دولتمردان يك زيگنال دهند تا مردم آگاه شوند.

محمد علی احمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدی
بحران
نظرات بینندگان:

>>>   هارون میر سعیدی
انتخاب نامیمون
#انتخابات_گوسفندي_و_شتري !
#احمد_شاه_زمانزى، از نزديكان حضرت عمر زاخيوال و عضو حزب افغان ملت است كه امروز توسط ارگ با وجود مخالفت رياست اجراييه به حيث ريس دارالانشاي كميسون مستقل انتخابات تعين گرديد.
احمد شاه زمانزي در زمان تصدي رياست عمومي عوايد وزارت ماليه و پشتني بانك به اتهام اختلاس مالي از سوي سارنوالي متهم بود ، ولي با مداخله انوارلحق احدي تحت پيگرد قانوني قرار نگرفت.
احمد شاه زمانزي در ماه فبوري سال ٢٠١٧ ، در مصاحبه‌ که توسط ارگ براي انتخاب ريس دبيرخانه كميسيون مستقل انتخابات انجام شده بود ، از اينكه در مصاحبه ناكام شد، نتوانست كه مورد تأييد رياست اجراييه و سرور دانش معاون دوم اشرف غني قرار بگيرد، از روند گزنيش خارج مي شود .
در مورد گزنيش احمد شاه زمانزي با #رياست_اجراييه هيچ مشوره صورت نگرفته و بدون كه رياست اجراييه اطلاع داشته باشد ، #ارگ زمانزي را به حيث ريس دبيرخانه كميسون مستقل انتخابات اعلام كرده است .

>>>   Omar Ahmad Parwani
15 minuten ·
به ادامه گزینش های قومی و سمتی
احمدشاه زمان زی رییس عواید وزارت مالیه بعنوان رییس دارالانشا کمیسیون تعیین گردید.
۱- عبدالعزیز صمیم
۲- عبدلاحد رشتیا
۳- رحیمه ظریفی
۴- غلام عباس برلاس
۵- احمد شاه زمانزی
۶- سید جمال الدین صاحبزاده
۷- حشمت رادفر
ازین جمع انتخاب اصلح زمانزی صیب بودند
تبریک عرض کنیم دگه ورنه ضد منافع ملی قلمداد میشویم، اگر قصد خدمتگزاری در موقعیت های مهم و ملی دارید باید به اخر تخلص ها تان یک زی اضافه کنید..
پ.ن۱: لطفا داکتر صاحب عبدالله ره هم خبر کنید. چون تا که شب رسانه ها اعلان کنند تا آنوقت دیر می‌شود
پ.ن۲: به ‌ابتکار عبدالله عبدالله رهبری کمیسیون از لوث شمالی وار های افشا گر پاک گردیده است.

>>>   Homayoun Paiez
مخاطب من توده های مظلوم و از دنیای بی خبر افغان= پشتون نیست؛ خطابم به مشتی فاشیست دیوانه و هاری است، که در قرن بیست ویکم و در عصر اطلاعات و آزادی های سیاسی و مدنی و فردی و... این جامعه را به فقر مضاعف، بی آبرویی در مقابل تمام دنیا، خون ریز ی های بی پایان... و به سوی بر بادی و فاجعهء جبران ناپذیر، با قمچین جهل و جعل و تعصب و تبعیض رانده اند و هی رانده روان اند.
نمی دانم، این آقای متفکر جهان، اگر علمی دارند؛ که نه دارند(!) آیا ذره ای از وجدان در روان و روح بیمار شان وجود دارد؟! اگر وجدانی داشته باشند؛ مگر می شود قانون تصویب شده از سوی شورای ملی و بعدن توشیح شدهء خود را زیر پا کنند؛ و بخاطر یک آقایی بنام یون و چند نفر دیگر، خواست هفتاد در صد مردم این مملکت را نا دیده می گیرند؛ و از افغانیزه کردن جبری غیر افغان ها به هیچ قیمتی صرف نظر نمی کنند...
هزاران هزار مردم چندین ولایت شمال افغانستان، بیست روز است برای عدالت فریاد می زنند؛ هیچ کسی صدای شان را نمی شنود؛ ولی چند تا طاقت ها و یون ها، به خاطر کشتن حق و عدالت برای چند ساعتی در کوجه های کابل، خواست های کاملن نا مشروع را مطرح می کنند؛ گپ آنها حجت می شود و قانون توشیح شده در مورد شناسنامه ها، به گروگان گرفته می شود و عامدانه کشور را به سوی بحران سوق می دهند...
و اما آقای ویس برمک!
ایشان وطندار من و آشنای خوب من و در رشتهء خود متخصص هستند؛ آدمی هستند خوش بر خورد و در رابطه با مسلک شان، دارای تقوا...
اما، نمی دانم از تاریخ و تمدن و فرهنگ تا چه حد آگاهی دارند؛ ایا دربارهء هویت چیری می دانند؟! اگر می دانستند که باید آن را با هیچ قیمتی معاوضه و معامله نمی کردند!
آقای برمک، باید بدانند، اگر این جا از معنای لغوی برمک صرف نظر کنیم؛ که در قدیم متولیان معابد پیش از اسلام را به این نام می خواندند؛ بعد از اسلام، و در زمان خلافت عباسیان، تمام مسایل فرهنگی و دبیری و دیوانی و اداری خلافت عباسیان، به دست برمکیان بلخ بود؛ و این برمکیان، در حفظ و پاسداری از هویت و فرهنگ خراسانی، در تاریخ مشهور اند؛ ویکی از عوامل مقهور شدن شان به دست خلیفهء عرب، همین عشق شان به هویت و تمدن خود شان بود....
حالا، چرا باید برمک ما، در برابر یک چوکی عاریتی مصلحتی چند روزه، تاریخ و تمدن و هویت هزاران سالهءخودش و مردمش را بایدبه معامله بنشیند؟!

>>>   اگه مردم مثل طالبان جنایت کنن واصلحه به دست بگیرن دولت انوقت به پایشان می افتد
مردم بایدهمانندطالبان رفتارکنن حقت رازمانی میگیری که وحشی باشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است