چه پیشنهادی برای بقا و دوام ایتلافهای سیاسی دارید؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۷/۴/۳۰ کد خبر: 152896 منبع: پرینت

یگانه راه تجمع سیاسی، ایتلافها است. در ایتلافها همه طیفها حول محور و یا محورهای مشترک جمع می شوند.
در انتخابات عراق ایتلافهایی تشکیل شد که به لحاظ ایدیولوژیک بسیار تفاوت داشتند اما گروه های متعدد سیاسی بخاطر انتخابات پارلمانی دور هم جمع شدند و برای پیروزی مبارزه می کردند. در ایتلاف مقتدا صدر روحانی تند رو عراق گروهای سوسیالیستی و مارکسیستی حضور داشتند.

ایتلافهای سیاسی در افغانستان هم بهترین محور برای وحدت ملی است. احزاب نمی توانند چنین مزیت را داشته باشند که ملی و فراگیر باشند اما ایتلافها عموما صبغه ملی دارند و فرا قومی و فرا حزبی می باشند.

آسیبهای ایتلاف در انتخابات بخصوص انتخابات ریاست جمهوری، تکت های انتخاباتی است و در گذشته تکتها سبب فروپاشی ایتلافها گردید و حالا هم این آسیب پذیری و خطر در ایتلافهای پیشرو وجود دارد.

دوستان ما در ایتلاف بزرگ ملی و یا در کمیته احزاب سیاسی روی این موضوع مطالعات و بررسیهای را روی دست گرفته اند که در هنگام تکت سازی بگونه تدابیر گرفته شود که ایتلاف از هم نپاشد البته ما چارچوب برای حفظ و بقا و تداوم ایتلافهای سیاسی را در نظر گرفته ایم و شما چه پیشنهادات خوب برای بقا و دوام ایتلافهای سیاسی دارید؟

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف
ناطقی
نظرات بینندگان:

>>>   جناب ناطقی صاحب گرامی :
در نخست باید گفت که شما منحیث یک استاد و یک شخص دیپلومات برای ما خیلی ها قابل قدر هستید خصوصآ در شرایط فعلی .
دوم : بخاطر جلوگیری از تک گرائی فاشیستی و خود کامه گی پیشنهاد ما اینست که اهتلاف شما باید مستحکم تر و متفق تر گردد چون یک شخص ظالم دکتاتور مریض و از همه مهم تر یک قوم گرا که تمام قدرت و صلاحیت را نزد خود گرفته که سبب بیکاری بی امنیتی و سرگردانی مردم بیچاره این کشور گردیده است که باید توسط اهتلاف ها از این خود کامه گی ها جلوگیری گردد .
با احترام
سید امید غافل
کابل

>>>   بقا ودوام ائتلافها مربوط به اعتماد وباورهائی می شود که ائتلاف کنندگان بر اراده خویش ایمان داشته باشند .
ع-ب-کابل

>>>   ایتلاف های سیاسی ازخدا بترسند .از منافع خود بگذرنندمردم را بگذارند به آرامی زنده گی کنند .خون مردم را بسیار مکیدند.

>>>   ائتلافی از هزار جوان و روشنفکر باشد و حتی اشخاص عادی باشد ولی خالص و ملی گرا باشد نه اینکه عناصر احزاب و مافیا باشند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است