افشاگری های برادر رییس جمهور
اتمر به اكليل حكيمى و ساير وزرا دستور مى داد كه در جلسات شوراى وزيران حضور نيابند تا با شكايات عبدالله، تنش ميان ریيس جمهور و ریيس اجرایی اوج گيرد اتمر فقط از نور و دوستم هراس داشت كه هر دو را با توطیه تضعيف و تبعيد نمود 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۷/۴/۳۰ کد خبر: 152902 منبع: پرینت

در درون ارگ و داخل حكومت چه مى گذرد؟

حشمت غنى احمدزى برادر اشرف غنى اخيرا در برنامه (سپيناوى) تلويزيون خورشيد به صراحت افشا نمود كه يک حلقه ی مافيايى به رهبرى حنيف اتمر كه در تار و پود حكومت ريشه هاى عميق تنيده اند ریيس جمهور را در محاصره خود گرفته و به او نسبت به همه ذهنيت منفى مى دهند و در پى بحران آفرينى در كشورند تا در نهايت اوضاع را طورى شكل دهند كه اشرف غنى كنار رود و خود زمام امور را بدست گيرند.

او اضافه نمود كه باندى از خاديستان رژيم كمونيستى به محور اتمر جمع شده و قصد دارند فرمول پوتين و يلتسن را كه طرح كا جى بى است در افغانستان تطبيق نمايند.
حشمت غنى بيان داشت كه همين حلقه ی مافيايى در اول حكومت وحدت ملى روابط ریيس جمهور را با حامد كرزى و داكتر عبدالله خراب نمودند سپس ابراهيم عماد پسر سيد نورالله عماد را عليه جمعيت و شاكر كارگر و شركايش را بر ضد دوستم تحريک نمودند.

او مى گويد كه ریيس جمهور شخص خوب است اما آدم احساساتى است كه زود فريب مى خورد او نه پشتوانه قومى دارد و نه تيم سياسى. از اينكه سال ها در خارج از افغانستان زندگى نموده با چال و نيرنگ هاى رايج در اينجا آشنا نيست بنابراین افراد جابجا شده اتمر در اطرافش او را با گزارشات نادرست فريب مى دهند و او نمى داند كه اين راپور صحيح است يا دسيسه.

اتمر متحدينش را در تمام حكومت اعم از وزارتخانه ها و ولايات جابجا نموده است. وزير دفاع، ریيس امنيت، وزير ماليه، ریيس اصلاحات ادارى، ریيس اداره امور همه به دستور اتمر كار مى كنند او شبكه بزرگى را در بخش هاى نظامى، سياسى و اقتصادى ايجاد نموده است.

اتمر يكى از بانک هاى كابل را كه قبلا با حامد كرزى در آن شريک بود به مركز داد و ستد و معاملات اقتصادى خود در اختيار دارد. از طريق اكليل حكيمى 14 گمركات كشور را در تسلط خود آورده و از عوايد آن كه به هيچكس حسابده نيست استفاده مى كند. از طريق شاكر كارگر انحصار و ترافيک مشروبات الكلى و مواد مخدر را با ازبكستان به پيش مى برد.

وى اضافه نمود كه در همكارى با نادرى ریيس اصلاحات ادارى كه خسربره سلام رحيمى است نه تنها 400 عراده موتر زره را اختلاس نمودند بلكه 62 تن از اعضاى خانواده رحيمى را در پست هاى مهم دولتى نيز توظيف نموده است.

حشمت غنى مى گويد كه اتمر به اكليل حكيمى و ساير وزراى مرتبطش دستور مى داد كه در جلسات شوراى وزيران حضور نيابند تا با شكايات داكتر عبدالله، تنش ميان ریيس جمهور و ریيس اجرایی اوج گيرد. اتمر فقط از عطا محمد نور و جنرال دوستم هراس داشت كه هر دو را با توطیه تضعيف و تبعيد نمود.

او مى گويد كه دوستم شش ماه قبل گفته بود: حالا كه مرا نمى خواهيد و صحت من هم خوب نيست از سياست كناره مى گيرم در عوض پسرم باتور را كه از شما حرف شنوى دارد همكارتان مى سازم و دخترم را در پارلمان مى فرستم اما تيم اتمر نمی خواهند او به آرامى كنار رود. با دستگيرى قيصارى قصد دارند روابط نيمبند غنى و دوستم را نيز تيره نمايند.

شايد حشمت غنى ناگفته هاى زياد ديگر هم دارد اما آنچه را افشا نموده است بعنوان مشت نمونه ى خروار نشانگر اوضاع نابسامانى در ارگ و درون حكومت است كه تاثير منفى خود را در حال و آينده كشور و سرنوشت مردم بجا مى گذارد.

اينكه چرا برادر ریيس جمهور اينگونه زبان به افشاگرى مهره هاى درشت تيم تحول و تداوم و متحدين ظاهرا وفادار اشرف غنى گشوده آيا اذهان را متوجه اين نكته نمى سازد كه اينها حرف هاى شخص ریيس جمهور است كه بطور غيرمستقيم از زبان برادرش كه ظاهرا روابط خوبى با هم ندارند، ابراز مى شود؟

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حشمت غنی
ارگ
نابسامانی
نظرات بینندگان:

>>>   این حرفهای حشمت غنی یک واقعیت است که نا بسامانی مدیریت و حکومت غنی را برملا می کند همیشه رهبران را اشخاص متملیق ، جاسوس و استخدام شده اجنبی به مشکلات و درد سر ها مبتلا کرده است . رهبران خود باور و احساساتی فریب نیرنگ و خدغه کسانیرا می خورند که این اشخاس چنان خود را به رهبران وفادادر و نزدیک نشان میدهند که گویا چشم و ذهن شان صرفاٌ همین چاپلوسان و جاسوسان را می شناسد و بس و هر کسیرا که این چاپلوسان برای رهبران خوب توصیف کند خوب است و بد توصیف کند بد است از همین جا است که بحران و تشنج ایجاد می شود و زمانی می رسد که رهبر در میان سایرین به دشمن تبدیل می شود و آن گه است که جاسوسان تمام اختیار و اعتماد رهبر را جلب و وی را به دست خود می گیرد و آنگاه است که رهبر خودرا از دام جاسوس رها داده نمیتواند. به گفته حشمت غنی رابطه میان اشرف غنی و اتمر به همین سر حد رسیده است دیده شود که نتیجه به کجا می انجامد؟

>>>   Salam
اشتباه نكنيد ؛
تلاش ما به خاطر تحقق عدالت براى همه است ، مبارزه ما براى زدودن حاكميت تك قومى است و ساختن جامعه ى كه توان هضم همه هويت هاى موجود را داشته باشد ، هدف ما از بيدارى هويتى به ويژه تاجيكان، معناى ساختن حكومت مشابه قبيله يى و تك قومى نيست .
فدرال ساخت درست براى زدودن حاكميت هاى قوميست . تاجيكان بايد در اين راستا پرچم دار عدالت شوند و از هر نوع سياست كه بوى تك روى داشته باشد پرهيز كنند . ما جامعه ى مى خواهيم نه افغان هويت همه باشد و نه تاجيك ...بل هويت خراسانى جاى هويت هاى قومى را بگيرد . ما هيچگاه ادعاى بر ترى نكر ده ايم و در هيچ جلسه خصوصى هم اين را طرح نكرده ايم .

>>>   من‌ نمى‌ گویم‌ توده‌ ملت‌ ما قاصر است‌ یا مقصر، ولی تاریخ‌ ما نشان‌ مى ‌دهد که‌ این‌ توده‌ حافظه‌‌ تاریخی‌ ندارد. حافظه‌‌ دست‌ جمعى‌ ندارد، هیچ‌ گاه‌ از تجربیات‌ عینی اجتماعی ‌اش‌ چیزى‌ نیاموخته‌ و هیچ ‌گاه‌ از آن‌ بهره‌‌ای نگرفته‌ است.‌ و در نتیجه‌ هر جا کارد به‌ استخوانش‌ رسیده‌، به‌ پهلو غلتیده‌، از ابتذالی‌ به‌ ابتذال‌ دیگر. و این‌ حرکت‌ عرضى‌ را حرکتى‌ در جهت‌ پیشرفت‌ انگاشته‌، خودش‌ را فریفته.‌
احمد شاملو

>>>   حرف های برادر ریس جمهور غنی کاملن درست و بجا و یک حقیقت چشم دید مردم کشور است حنیف اتمر و معصوم استانکزی تربیه شده دامان کا جی بی است اینها توطعه چینی و دسیسه سازی را خیلی بلد هستند دیگر اینکه این دو غلامان سابق روس نسبت خصومت های فردی و شخصی و حزبی گذشته با جنرال دوستم و مخالفت و دشمنی شان با کلان های مجاهدین وبالاخص با کسانی که صاحب نفوذ و قدرت بیشتر دربین مجاهدین ومردم دارند مانند جنرال عطا محمد نور و امیر مجاهد هرات و دیگران شان که از قوم و زبان ان دو خاین مقرب به نزد اشرف غنی احمدزی نیستند با چه هیله ونیرنگ انها را از نظام حکومتی دور کردند اما خودشانرا مبرا ازین کار کردند و اشرف غنی ریس جمهور را بد بین بقوم فارسی زبانان کرده است در مظاهرات های حق خواهی جنایت راهمین دو کس انجام دادند اما سیاهی را به پیشانی ریس مهور زدند بنابران حرف های حشمت غنی برادر اشرف غنی کاملن درست و بجا است شک و تردیدی وجود ندارد.

>>>   warlordism!
فرمانده نيروهاى ويژه كومندو هر نوع دخالت اين نيرو ها را در گرفتارى فرمانده قيصارى و قتل و شكنجه پوليس محلى تحت فرمان او را رد و از آن اظهار بى خبرى ميكند. پرسش اين است كه اين افراد چى كسانى بودند ، تحت فرمان كى دست به چنين جنايت زدند و در كجاى تشكيلات ارتش و قوانين جارى جايگاه شان قرار دارد؟
ايا اين مثال زنده از لندغرى و جنگ سالارى دولتى با استفاده از كمك هاى ماليات دهندگان غربى و بودجه مردم مظلوم افغانستان نيست؟

>>>   حمد فرزام
ضرب المثل معروف است که گفته اند.
لغمانی شیطان را فریب داده است .
حال حنیف اتمر هم لغمانی نخواهد بود اگر نتواند اشرف غنی را بغولاند .

>>>   Najib Salam
غنى و دروغ گُه يانش يك كشور را خر مى پندارند .
دوستم مريض بود و يا شما ، اميد وارم روزى از مريضى پشتونوالى نجات يابيد . مردم واكسين ضد اين مرض را كشف كرده اند ، انشالله به زودى در يك جاى تان مى كوبند .

>>>   Aziz Arianfar
کمترین زیان آوردن گلبدین به کابل، پایین آمدن ضریب امنیت و گریز هزاران انجو و نهاد و سازمان خارجی از شهر از ترس ترور، انفجار و انتحار و در نتیجه کسادشدن کار وبار مردم و پایین امدن تراز زندگی شان است.
در گذشته هزاران خارجی خانه های مردم را با کرایه های گزاف می گرفتند و ده ها هزار نفر در سازمان های خارجی با معاشات دالری بالا کار می کردند.
همین گونه صدها پروژه به کمک موسسات خارجی در دست اجرا بود که همه بار و بنه خود را بسته و پی گار شان رفتند.

>>>   هير آريايى
تاجيكان در دفاع از منافع خود و مدريت ان در عقب همه اقوام قرار دارند. اين مسله نياز به كارشناسى دارد !

>>>   کار را که شاګرد وفا دار انجام دهید دیګر کس نمی تواند انجام دهد

>>>   من خو کسی را از بزرګان(چپاولګران قرن ۲۰)نمیبینم که کسی خوبیهایش را بګوید! همه اش بد اند و اتمر ملامت نیست!

>>>   با این توصیفات غنی خان هیچ گونه صلاحیت برای ریاست جمهوری ندارد باید استعفا بدهد و هرگز خود را به عنوان مغز متفکر دوم جهان معرفی نکند.

>>>   سنگ انبار باالای فاشیستان میبارد

>>>   ههههه تك وتك مار وا ملت گرفتار شده
همين ها استن كه فروختن معامله كردن سر زدن
و حال درمه بازي ميكنه

>>>   گیریم که همه این حرف ها راست باشد و حنیف اتمر و استانکزی مقصر اصلی باشند که هستند.
اما این دلیل نمی شود که رئسی جمهور کورکورانه به حرف های آنان گوش داده و خود را تبرئه نماید .
حشمت هم این حرف ها را میزند که یعنی رئیس جمهور هیچ گناهی ندارد همه این نابسامانی و قومگرائی و تفرقه اندازی بین اقوام همه از اتمر و استانکزی است تا رئیس جمهور را بی گناه جلوه داده و تبرئه سازد.
محمدی
کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است