با آمدن دوستم تشنجات زیادی در راه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۷/۴/۳۰ کد خبر: 152918 منبع: پرینت

قرار است كه فردا يكشنبه جنرال عبدالرشيد دوستم بعد از يک و نيم سال تبعيد از كشور دوباره به وطن برگشت نمايد و طی مراسمی خاص از طرف ارگ رياست جمهوری بعد از يک بيانيه خوش آمديد از جانب زعمای دولت وحدت ملی و بعضی از اشخاص سرشناس به وظيفه خويش منحيث معاون اول ریيس جمهور شروع کند.

دوستم در حالی دوباره به وظيفه خويش آغاز می نمايد كه از عمر دولت وحدت ملی زمان چندانی باقي نمانده است و شعايات بر آن است كه برای آرام ساختن مظاهرات و شورش های ولايات شمال بخاطر گرفتاری نظام الدين قيصاری در دو هفته قبل حكمرانان ارگ كابل مجبور شده اند كه جنرال دوستم را به كشور دوباره بياورند.

هنوز معلوم نيست كه آيا نظام الدين قيصاري در اسير دولت است و يا قبلا توسط قوای كماندو درحين گرفتاری و بازداشت به قتل رسيده است به هرحال با آمدن دوباره جنرال دوستم اوضاع سياسي كشور به حالت خيلی تشنج مبدل خواهد شد و ناگفته نبايد گذاشت كه در حال حاضر استاد عطا محمد نور هم در كابل تشريف دارند.

بدون شک جنرال دوستم از حمايت آمريكا و بعضی از كشورهای منطقه برخوردار است و امكان دارد كه بصورت موقت جنرال موصوف اداره امور كشور را در دست گيرد.

نادر صیقل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اوضاع سیاسی
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   مد اسلم سلیم
فردا جنرال دوستم بعد از تبعید با زور مردم باز می گردد !
بعدش چه ؟
مردم با ریختن خون شان به میدان برآمدند جنرال دوستم را از تبعید و قیصاری را از بند فاشیزم آزاد به خانه و مقام شان برگشتاندند ، حالا بازی درمیدان جنرال دوستم و دوستان ائتلافی شان است که این دست آورد مردمی را دریک معامله شخصی و امتیازات زود گذر ارزان نفروشند.
جنرال دوستم و دوستان ائتلافی او اگر از تجارب هفده ساله در زد وبند ها معاملات در معادلات سیاسی قدرت درس خوب گرفته باشند باید مواضع شان را درقبال مسولیت های ملی شان روشن با مردم درمیان بگذارند ، زیرا یا در موضع دفاع از مردم قرار میگیرند و یا اینکه یکبار دیگر تکرار همان دور باطل معامله و دربند کشیدن مردم وسلب آزادی حذف هویت و دست دوم و کلک ششم بودن درنظام آینده درکشور است .
ائتلاف نجات که جنرال دوستم یکی از پایه های این ائتلاف است مردم توقع دارد که در موضع عدالت گستری ، حقوق برابر شهروندی ، دفاع از هویت و فرهنگ شان متحدانه در برابر شوء نیزم ایستادگی نمایند و نگذارند کانون توطئه یک بار دیگر با ایجاد اختلاف میان مردم ما به تحکیم مواضع فاشیزم در حاکمیت بپردازد.
ائتلاف نجات وجنرال دوستم باید بداند که تبعید او چراغ سبزی برای طالبان وداعش درشمال بود و دیگر اینکه غنی هر روز دارد انتقام طالبان را از مردم ما در شمال می گیرد ، کمین برای کشتن جنرال دوستم ، دست به دست شدن شهرستانها و کشتاربی رحمانه مردم در ولایات شمال جز برنامه کانون توطئه برای مجازات و انتقام گیری و نشان دادن چراع سبز به طالبان است .
تبعید جنرال دوستم هم یه همین گونه برای وارد کردن گلبدین و طالبان در داخل حاکمیت بود.
آیا ائتلاف نجات ، جنرال دوستم با دانستن این همه توطئه و برنامه فاشیزم در موضع مردم وبرای دفاع از خواست های برحق مردم ما قرار خواهد گرفت یا وارد معامله جدید و دور باطل همان معاملات گذشته خواهد شد ؟
برای قضاوت هنوز زمان داریم بعد از بازگشت جنرال دوستم و موضعگیری های ائتلاف نجات در برابر عملکرد های کانون توطئه به این مسله خواهیم پرداخت .
21.07.2018

>>>   Anwary
جنرال که در ده ها نبرد اشتراک کرده بود اما یک دست آوردی نداشت
اگر این بار از ترکیه که چه حتا از روسیه بار دوم برگردند دست آوردی نخواهد داشتند .
باید ملیت های شریف و رنج دیده درمورد سرنوشت خویش خودشان توجه کنند.
انس

>>>   افسوس به حال ملت افسوس. دوستم به هزاران جوان ازبیک و غیر ازبیک شمال را به کشتارگاه فرستاد و باعث بی خانمانی هزاران فرد گردید اما متاسفانه بازهم مردم از چنین جنایت کارانی حمایت میکنند.
خود کرده را نه درداست نه درمان روزی خواهد رسید که باز همین گلم جمع های که شما از آنها حمایت میکنید به مال ،ناموس و عزت تان تجاوز کنند. کمی به عقل بیائید دست از قوم و قومپرستی بردارید حقایق را به پذیرید. این ها امتحانشان را داده اند از این بیشتر خود را بازیچه این جنایت کاران قرار ندهید. محقق، دوستم، عطا و حکمتیار این ها همه جنایت کردند با عث ویرانی وطن شدند مردم مظلوم کشور آواره نمودند ، دارای مردم و دارای عامه چور و چپاول نمودند . از خدابترسید از این آدم کشان حمایت نکنید. چهل سال است که افغانستان این انسان های خبیث ویران میکنند. بس است کمی چشم های تان راباز کنید تعصب را کنار بگذارید.
محمد هراتی

>>>   Salam
آمدن دوستم و آزادى قيصارى اگر به سقوط اين حكومت و تغيير اين نظام نينجامد ، در فرجام معامله ها شكل خواهد گرفت كه بازنده اساسى مردم خواهند بود.

>>>   يك شخص قاتل و بى سواد كه به اين مقام رسيده است واقعا كه دنيا سر جبه شده است . امروز قدر هركس با فسق و با فجور است عزت نمى دهنداش تا دزد ادمكش ، وطن فروش ، قاتل وادمكش ، سازنده و رقاصه ... خلاصه كه جهار عيب عيب شرعى نباشد.

>>>   از همین ارگ نشینان قومگرای منافق که اقوام را بجان هم میندازند تا خودشان حاکم باشند جنرال دوستم نسبت به ارگ نشینان صد ها بار بهتر است که نفاق قومی و زبانی را دوستم نمیخواهد با امدن جنرال دوستم بکشور ایتلاف بزرگ نجات افغانستان رسما موجودیت شانرا اعلام میدارند به استثنای جند جاسوس پاکستان و قومگرایان خاین که بقای شانرا در نفاق و تفرقه میبینند بیشتر از ۹۹٪ مردمان کشور ما ایتلاف بزرگ نجات را که همه اقوام در ان شامل هستند تایید و حمایت میکنند درست گفته اند که بار کج بمنزل نمیرسدو ...

>>>   warlordism!
فرمانده نيروهاى ويژه كومندو هر نوع دخالت اين نيرو ها را در گرفتارى فرمانده قيصارى و قتل و شكنجه پوليس محلى تحت فرمان او را رد و از آن اظهار بى خبرى ميكند. پرسش اين است كه اين افراد چى كسانى بودند ، تحت فرمان كى دست به چنين جنايت زدند و در كجاى تشكيلات ارتش و قوانين جارى جايگاه شان قرار دارد؟
ايا اين مثال زنده از لندغرى و جنگ سالارى دولتى با استفاده از كمك هاى ماليات دهندگان غربى و بودجه مردم مظلوم افغانستان نيست؟

>>>   Najib Salam
غنى و دروغ گُه يانش يك كشور را خر مى پندارند .
دوستم مريض بود و يا شما ، اميد وارم روزى از مريضى پشتونوالى نجات يابيد . مردم واكسين ضد اين مرض را كشف كرده اند ، انشالله به زودى در يك جاى تان مى كوبند .

>>>   Paiez
شمافکرمی کنیدغنی را مظاهره های شمال سر عقل آورد؟هرگز ! ایشان، استادجهل وجعل وتقلب هستند؛اگر تمام کشور بربادشود،اوازتمامیت خواهی اش تیرنمی شود؛دستور بادارنش به تمکین وادارش کرده...

>>>   محمد جان هراتی خودت بسیار تجربه کمی داری دوستم اگر جوانان خود را از دست داد به خاطر دفاع از ناموس وطن و خاکش بود مردمش خوب میدانند امروز چرا دچار سردرگمی هستند میگویند یک سر صد سر رانگهمیدار اما صدسر یک سررا نگهدار ی کرده نمی تواند حال مردمش خوب میدانند که همین دستم بود که ماه خواب آرام داشتیم اکنون دهشت افگنان بنام های این آن بالای ایشان حمل ورمیشود کسی نیست که از انها دفاع نماید جز باز هم همین دوستم بد
قیصاری

>>>   راكتبار إز دست دوستم در غار قايم شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است