دومین دادگاه محاکمه ی وحیدی بی‎ نتیجه ماند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152933 منبع: پرینت

دومین نشست دادگاه ویژه ی وزیران که از بهر محاکمه ی عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات و تکنولوژی معلوماتی روز شنبه 30 سرطان برگزار شد نیز بی‌نتیجه پایان یافت. درحالیکه قرار بود در این نشست درباره ی اتهامات وارد شده بر وحیدی تصمیم گرفته شود، دادگاه بر نیاز به رسیدگی بیشتر و دقیق به این پرونده تاکید می ورزد.

استفاده سوء از صلاحیت‌ ها و حیف و میل درآمدهای ده درصد محصول از خدمات مخابراتی از مهم ترین اتهام ‌ها بر این عضو پیشین کابینه حکومت وحدت ملی است. همانگونه که عبدالرزاق وحیدی در نشست نخست این دادگاه خواسته بود، در دومین نشست موضوع ایجاد «ریل تایم» یا سیستم نظارتی محصول خدمات مخابراتی نیز در دادگاه به بررسی گرفته شد.

به گزارش طلوع، وحیدی که اتهامات وارد شده بر خودش را نمی پذیرد از آنچه که به باور خودش پرده برداری از برخی قضایای مربوط به این پرونده است سخن می گوید و افشای این مسایل را به حضور کسان دیگری در دادگاه وابسته می داند: «پانزده هیات را رییس جمهور موظف کرد که آمد و در وزارت مخابرات توظیف شد درحالیکه به وزارت مالیه می گوید که حتی یک هیات هم حق رفتن ندارد! بسیار گپ ها است که من نمی خواهم حالا بگویم باز وقتی اکلیل حکیمی را این جا خواستید مشخص در آن روز گپ می زنیم.»

پس از چند ساعت پرسش و پاسخ و بحث سرانجام دومین نشست این دادگاه نیز بی نتیجه پایان یافت.

محمد زمان سنگری رییس دادگاه در اینباره گفت: «از سوال و جواب و از گفتارها و بیانات دو طرف طوری مشخص شد که موضوع ایجاب رسیدگی مزیدی را می کند و اسنادی که ارایه شد دقت کامل به کار دارد.»

در حدود یک و نیم سال پیش رییس جمهور غنی کار عبدالرزاق وحیدی را در وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی به اتهام فساد اداری به حالت تعلیق درآورد. نخستین دادگاه وحیدی به تاریخ یازدهم ماه سرطان امسال برگزار شد.

دیده شود که در سومین نشست دادگاه ویژه وزیران درباره ی پرونده این مقام پیشین کابینه تصمیمی گرفته خواهد شد یا نه؟

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دادگاه
وحیدی
محاکمه
فساد اداری
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از کسانی راکه می گفتند وحیدی با معاش بالا استخدام نموده سید نسیم علوی را می گفتند درحالیکه علوی پیش از وحیدی استخدام ووحیدی تنها ادامه کارش را منظور نموده بود علوی در رشته تلگراف درفرانسه تحصیل نموده در زمان نجیب وزیرمخابرات واز جمله افراد متخصص مخابرات وغیر حزبی بود
او بیشتر ازین مستحق است ، او آدم با تقوا با دانش واز جمله کدرهای مسلکی مخابرات از مدت چهل سال به اینطرف است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است