با آمدن جنرال دوستم پيچيدگي ها بیشتر می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152947 منبع: پرینت

برگشت جنرال دوستم و رهايي نظام الدين قيصاري اگر رييس جمهور غني برخلاف آن همه ادعايش در مورد دستگيري و محاكمه جنگ سالاران و قومندانان مسلح غير مسول، او را از بند رها كند، پيچيدگي هاي بازي منطقه اي و بين المللي را در زمين افغانستان نشان مي دهد و ناتواني هاي او (اشرف غني) را در تحقق ادعاهايش. حاميان امريكايي او نيز در اين بازي بسوي زمين گير شدن مي روند.

اينكه غني از دوستم در انتخابات آينده بازهم چه استفاده ابزاري خواهد كرد، منتظر آينده بايد بود، اما حالا اين بازيگران منطقه اي مقابل امريكايي ها و حكومت مورد حمايت آن ها يعني روسيه، تركيه، ازبكستان و ايران اند كه دوستم را به عنوان مهره مهم در اين بازي بر مي گردانند. هزينه اين برگرداندان را آن ها تامين كردند.

تدوام بازي بازيگران جنگ و بحران افغانستان كه ابعاد و پيچيدگي بيشتر مي گيرد و مي يابد خبر خوبي براي امروز و آينده افغانستان نيست، هر چند كه برخي ها از اين خبر، احساس مسرت و پيروزي كنند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
اندیشمند
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
شوونيست هاى قبيله در تنگنا اند اگر عدالتخواهان قادر شوند تيكه داران اقوام شان را مهار كنند و پوتانسيل مردمى را به نغع عدالت و تغيير نظام استفاده نمايند شكى نيست كه در فرجام مردم يك قدم به پيروزى نزديك خواهند شد .
گزينه فدرال در يك خراسان دموكراتيك مرگ شوونيزم قبيله و پايان يك تاريخ سياه خواهد بود ، همه انرژى را بايد به اين دو گزينه متمركز نمود.

>>>   Salam
آمدن دوستم اگر به تقويه و ادامه ى حكومت فاشيست ها ختم شود ، اين يك فاجعه خواهند بود ، در اين صورت نبودش بهتر است !
هراس ما درست همين است كه دوستم با تعهد قبلى و قبول شرط هاى امريكاى ها آمده باشد ، در اين صورت اين جفاى بزرگ در حق هوادرانش و داعيه يى عدالت خواهى خواهد بود.
تجربه ثابت كرده است كه دوستم از تاريخ كم آموخته است .

>>>   Anwar Rawi
پشت این همه شان و شکوت و دبدبه نگردید که فاشیست ها قبر جنرال صاحب را آماده کرده اند و با این تشریفات وهیاهو جنازه را با پای خودش به قبرستان می برند !فکر می کنم یکی از تپه های کابل را برای قبرجنرال صاحب اختصاص داده اند ؛ می ترسم که مرگ جنرال صاحب را به گردن تاجیکها به اندازند !
آی مردم فاشیست ها را دست کم نگیرید و به قول و قرار خارجی ها فریب نخورید ؛ فاشیست ها و اربابان بزرگ دست بدست هم دارند و در تمام دسایس و توطه ها شریک می باشند !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است