نامه سرگشاده وحیدی به غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152950 منبع: پرینت

نمی دانم در میان شانزده ساعت کارتان وقت داشتید تا محکمه دیروز را تماشا کنید یا نه!؟
آن دادگاه نبود جنگ قلم و تکنولوژی بود.

حتما متوجه شده اید که کلیدی ترین عضو دستگاه دادستانی یعنی حکمت الله ناصر٬ رییس مبارزه با فساد ادار٬ از عجز و ناتوانی بسیا٬ اسناد جعلی را در بین دوسیه قرار داده بود. من در کمتر یک دقیقه متوجه شدم که اسناد جعلی است خواهید پرسید چطور؟ جوابش خیلی آسان است چون ما و شما همدیگر را از سال 1383 می شناسیم. از همان سال ها تا امروز من در توسعه سیستم کانکور تا مدیریت اسناد و استفاده از تکنولوژی کار کرده ام.

با استفاده از سیستم EDMS تمام اسناد از یک میز و از داخل یک کمپیوتر (یا دیوایس) قابل کنترل می باشد. دوسیه ای که با سیستم EDMS تنظیم شده بو٬ امکان دسترسی به هر سندی را در چند ثانیه به من می داد و من آنها را با شماره و تاریخ و هر اسمی را با نام و مشخصات کامل و حتی معاش کارمندان را با دقت به جلسه ارایه می کردم اما ناصری در میان دوسیه اش که تیت و پاشان بود گم شده بود و سراسیمه شده و بدون ارایه دلایل منطقی تنها با احتمالات حرف می زد.

آن آقای ناصری و آن آقای حمیدی را شما در موقف تعیین کرده اید به آن دو نفر موقف داده اید تا حرفشان معیار ضعف و عدم کارایی حکومت و حکومتداری شما باشد از آنها بیشتر از سطح فهم و درک طفلانه شان انتظار معجزه نداشته باشید؟ حمیدی حتی جرات نکرد به محکمه بیاید و از چوکی دفترش تلویزیون را تماشا می کرد و در مقابل دروغ‌ های شاخدار و افترای مضحکانه ناصری من تنها یک سیستم داشتم EDMS که هر لحظه به فریادم می رسید.

جناب آقای محمد اشرف غنی!
امروز به کسی که ادعا می کند که کتاب Fixing Failed States را نوشته یک پیام واضح می دهم دوران عبدالرحمان، نادر و داوود گذشته است. امروز عصر تکنولوژی است. عمر یک پرزه الکترونیکی کمتر از یک دقیقه است هر نوآوری در تکنولوژی در چند دقیقه جایش را به نسل بعدی می دهد. اگر گوگل با مغز یک هندوستانی مدیریت می شود شما نیز به مغزهای تکنولوژی بدون درنظرداشت قومیتشان باور کنید. به آنها صلاحیت بدهید در جهان امروز همه چیز را مغزهای تکنولوژی خواهند ساخت تکنولوژی افغانستان را به دنیای پیشرفته متصل خواهد کرد، فساد را از بین می برد، زمینه کار ایجاد می کند و توسعه اقتصادی و رفاه عمومی بوجود می آورد.

آقای رییس جمهور ای کاش به عوض اینکه دو سال مرا با دوسیه سازهای بی سواد و نالایق درگیر کرده بودی به من موقف و صلاحیت می دادی تا با تکنولوژی سیستم انتخابات را شفاف می ساختم. ای کاش به من موقف می دادی تا حکومتداری الکترونیکی را فراگیر می ساختم. ای کاش به من موقف می دادی تا فساد در گمرکات را با تکنولوژی از بین می بردم. ای کاش به من موقف می دادی تا برایت سیستمی را ایجاد می کردم تا از میز دفترت همه مملکت را کنترل می کردی و لازم نبود تا هر روز برای نمایش‌ های مضحک به این دفتر و آن دفتر سرک بکشی و سر هر کس جیغ بکشی.

پیام آخرم به شما این است.
پیام های تهدید و فرستادن گاردهای ویژه به محل دادگاه برای آنکه مرا تحت تاثیر بیاورد بی فایده است من با قلم خود تفنگ‌ هایشان را می شکنم. با این دو جلسه محکمه تمام دستگاه دادستانی را خودت تحقیر کردی حالا با مردمی که بیدار شده اند چه خواهی کرد؟ مردمی که می خواهند وزیر نازدانه ات اکلیل حکیمی نیز به دادگاه حاضر شود، می خواهند سیستم ریل تایم RTDMS شامل دوسیه شود، آنها می خواهند بدانند که سرنوشت پول هایشان اگر حیف و میل شده چه می شود؟‌ باید پول هایشان به خزانه دولت برگردد، مجرمین به پنجه قانون سپرده شود و کسانیکه معلومات کذب داده اند و دوسیه را 21 ماه به درازا کشانیده و مردم را اغوا کرده اند به محکمه حاضر شوند.

عبدالرزاق وحیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
وحیدی
تکنولوژی
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه رئیس جمهور درمقابل برادران هزاره تعصب دارد کاملا حقیقت اما ناروا است

>>>   گریه گریه گریه گریه گریه ای کاش هفت هشت غنی اخمد زی به جای این همه مردم فریبی برای وزیران دلسوز ملت صلاحیت کاری می داد

>>>   شیرمادرت با این دلایل مثبت و خیلی عالی هرکس که ترا محاکمه کند ،سریالی را مرور خواهد کرد که متهم خود کسی را بدام افگند که دام را هموار ساخته است .
با احترام
امیرمحمد

>>>   محترم صاحب عبدالرزاق
مانده نباشی بیادر عزیز
نامه ات را مغز متعفن افغانستان را خواندم.حاوی نکاتی افشا کننده ای بود که عمق ناکارامدی وفساد در افغانستان را برملا می ساخت که چه افراد نادان وبیسوادی با کمک باداران خارجی در افغانستان بعنوان ریس جمهور و وزیر و وکیل مقرر شده اند . که امروز می بینید کشور را به پرتگاه سقوط رسانده اند.همین که همانند داکتر قلابی حسن عبداللهی وزیر پیشین شهر سازی در اولین فرصت فرار نکردی ودر اوغوش ایرانی ها نخوابیدی نشان دهنده ی صداقت و نفس سلیم شما است. هر چند که این صداقت وراستی را قبلا در کسوت استادی دانشگاه ازاداصفهان به ثبوت رسانده بودی.

>>>   دست و پا زدن بی‌فایده. در مملکتی که قومیت تنها قانون و شرع و محکمه است، تکنالوژی راه به جایی نمی‌برد.
اگر یک نفر از قومت گفت که ماست سیاه است؛ صد البته که ماست سیاه است ولو که پیغمبری هم نازل شود فایده ندارد...

>>>   به محکمه کشانیدن عبدالرزاق وحیدی وزیر سابق مخابرات افعانستان یک ظلم آشکار بر یک دانشمند و شخصیت ملیت مظلوم تاریخی بر شخصی ودانشمند هزاره جات بوده وخلاف موازین اخلاقی وآداب جامعه افغانستانی است که ماهیت و تعصب بعضی فاشیست های درون حکومت وحدت ملی را به طور واضح و آشکار نشان میدهد.بعضی جناح های متعصب وفاشیست حکومت وحدت ملی افغانستان در کوبیدن و انزوا ساختن مردم مومن وزحمت کش مناطق مرکزی افغانستان در تلاش اند.مردم مومن و زحمت هزاره جات درطول تاریخ افغانستان صا دق ترین و وفادارترین مردم به حکومت مرکزی افغانستان بوده که تاریخ حکومات افغانستان شاهد این واقعیت تاریخی است.حالا که قرن بیست و یک و قرن تعلیم و تربیت وازادی برای تمامی ملیت های ساکن افغانستان هستند باید از انواع ماجراجویی برای تمامی اقوام ساکن در افغانستان جلوگیری شود و اقوام برادر و برابر افغانستان مانند تباع سایر ممالک درکنار هم با صلح وآشتی زندگی نمایند.
ومن الله التوفیق.الحاج ع.ناصری

>>>   آقاي واحدي، لقب مغز متفكر جهان يك ترفند بود. در مغز غني و حلقه خبيثه اش چيزي بنام فهم، دانش و معرفت پيدا نميشود. در آن مغز پوسيده صرف جهل، تعصب، خود خواهي و فاشيسم موجود است. يك انجينير برق معين سياسي وزارت خارجه، سفير و بالاخره وزير ماليه شد . به تمام مردم شهكاريهاي دوران سفارتش، خيانتها ودزدي صد هامليون دالري اش معلوم است. در اخير چون مربوط حلقه خبيثه است برايش تقدير نامه دادند و مشاور ارشد ساختند. عوضش باز هم يك انجينير برق سيستم اقتصادي افغانستان را برقي ميسازد. تا پولها برق آسا از افغانستان فرار كنند. تا ديگر بي بي گل مجبور نشود پول هارا توسط چمدانها انتقال بدهد. تا مردم خواب استند، همين آش است و همين كاسه.

>>>   خیانت پیشه گانی که نامزد پارلمان هستند!
اکثر آنهاییکه این شاهراه ها را در بدل قرار داد میلیون دالری از پول خیرات به مردم افغانستان، با کیفیت پایین ساختند و میلیون ها دالر را از طریق خیانت و دزدی به ملت به جیب زدند امروز بنام حاجی، خیرخواه و کاکه و سخاوتمند در بین مردم شهرت کاذب دارند و اکثر شان با تکیه بر همین پول های دزدی و غارت شده خود را نامزاد شورای ملی نموده اند و میخواهند مردم را به رای فروشی بد آموز ساخته و برای حفظ و گسترش دزدی های خود، شورا را وسیله سازند.
امید مردم هوشیار شوند، پول های این دزدان را بگیرند اما برای آنها رای ندهند. از خداوند می خواهم همین پول های دزدی و حرام بلای جان و بلای زندگی خودشان و اولاد های شان گردد.
وحدت

>>>   ‎محمد اسلم سلیم‎ is met ‎تاجيك خراسانى‎.
کانون توطئه ارگ و اقدامات با دست وپاچگی !
امروز جنرال دوستم وارد کابل می شود همزمان کانون توطئه ارگ با دست وپاچکی پیوسته به گذشته به مغشوش ساختن ذهینیت عامه و ترساندن وایجاد اختلاف به اقدامات پریشان گونه دست زد.
در اولین گام با استمداد جستن از سفیرانگلیس درکابل :
نیکولاس کی سفیر بریتانیا در کابل، به دخالت در امور داخلی افغانستان پرداخته و خواستار محاکمه جنرال دوستم شده است ، یعنی حرفهای دل اشرف غنی وکانون توطئه را سفیر انگلیس به مثابه تهدید به محاکمه برای ترساندن جنرال دوستم از محکمه احتمالی مطرح کردند.
گام دوم محکمه علنی آقای وحیدی وزیر پیشین مخابرات :
این محکمه مضحک که درست درهمین روز به دستور کانون توطته تدویر شده بود آقای وحیدی چلو صاف ارگ و کانون توطئه را از آب کشید و همه خیانت های کانون توطئه را افشا نمود تا همین دم که آقای وحیدی با استدالال مستند روی موضوع بحث می کند و به محکمه اسناد ارایه می کند و مشت توطئه گران د رداخل نظام را باز کرده است. اینهم جز برنامه ترساند جنرال دوستم است .
گام دیگر به تعدادی از معاش بگیران ارک وکانون توطئه دستور داده اند تا با گرد همایی ساختگی که به هیچ صورت نمایندگی از مردم ما کرده نمی تواند بین مردم ما ایجاد اختلاف کنند و از این آب گل آلود به نفع دوام حکومت پوشالی قبیله استفاده کنند .
در اخیر برای عادی جلوه دادن وضعیت و وضعیت روحی غنی دیوانه یک سرک بسیار ساده را در شهرستان بگرامی ولایت کابل افتتاح می کند این هم یک نمایش وتبلیغات مضحک دیگر که گویا وضیعت روانی غنی و سیاسی به حالت عادی قرار دارد .
به نظر من که ارگ وکانون توطئه دچار بسیار تشویش ونگرانی است و برنامه وتوطئه های مخفی نیزباید در سر داشته باشند که شاید در چند ساعت بعد و درمدت چند روز آینده برملا شود.
22.07.2018

>>>   همین نامه را به واشنگتن پست بفرست بعد ببین چی سروصدای بالا میشود !

>>>   توطیه گران در همین دو جلسه محکمه سیاه روی شده اند خداوند مهربان است که متعصبین و فاشیستان تا ابد روی سیاه باشند. همین ادعا سارنوال همه کذب و دروغ است این ها خود را مسخره کرده اند وبس.

>>>   جناب عثمانی، داود صبا توحیدی از جمله پاکنفس ترین وزاری حکومت غنی بودند که این غنی واطرافیانش آنها را تحمل نتوانستند .
شمس تمنا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است