در عین سادگی زیرکانه عمل کرد
از هیچ کسی انتقاد نکرده و از کار در کنار رییس جمهور خبر داد، ایتلاف ملی را بفال نیک گرفت و صلح را بزرگترین هدف ملی برایش و برای رییس جمهور و حکومت وحدت ملی برشمرد 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152974 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری پس از حدود ۱۴ ماه از ترکیه، امروز یکشنبه ۳۱ سرطان ۱۳۹۷ به افغانستان بازگشت.
محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری به استقبال او به میدان هوایی کابل رفت.
حاجی محمد محقق و عطا محمد نور و شماری از اعضای مجلس نمایندگان هم از او در میدان هوایی کابل استقبال کردند.
ازدحام زیاد استقبال کنندگان به حدی بود که حرکت جنرال را به طرف محل تشریفات رسمی دشوار کرده بود.
جنرال دوستم از فرودگاه مستقیم به طرف محل کار خود در قصر صدارت رفت.

تعدادی هم از از بازگشت جنرال دوستم به کابل با انجام انفجار مهیب در چهار راه صدارت استقبال کردند. مانند سوء قصدی که در فاریاب به جان صورت گرفت. در این انفجار ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.
هرچند احتمال می رود که این انفجار برای زهر چشم گرفتن از چنرال باشد و طالبان یا داعش در این انفجار دست نداشته باشند اما ظاهرا برای قبیله فاشیزم این رسم شده است که در استقبال ها خود ترقانی کنند و دیگران را به خاک و خون بکشند.

"جنرال دوستم ثابت کرد که بالاترین پایگاه مردمی را دارد، حتی مخالفانش در روزهای سخت کنارش بودند. او در چند قرن اخیر تنها رهبری است که پولی (پولهای دوستمی) به نامش سالها در کشور در بازار تجارت و داد و ستد بوده است.
او چند بار تبعید شده و با اینکه سواد روی کاغذ ندارد، هرگز کسی او را نتوانسته از ساختار سیاست حذف کند."

"از جانب دیگر جنرال دوستم با این گفته هایش بزرگی و رهبری اش را ثابت کرد، او با درک اهمیت حمایت مردم از نیرو های امنیتی شعار "زنده باد کمندو" را سر داد، با درک قیمت شدن مواد بدلیل بندش بنادر، اولین حکمش باز کردن بنادر تجارتی و راه ها بود، از هیچ کسی انتقاد نکرده و از کار در کنار رییس جمهور خبر داد، ایتلاف ملی را بفال نیک گرفت و صلح را بزرگترین هدف ملی برایش و برای رییس جمهور و حکومت وحدت ملی برشمرد."

"گذشته از‌ گفته های امروزی او، صداقت وی در قبال مردمش و استفاده نکردن از نام دین همانند بسیاری رهبر های دیگر برای رسیدن به اهداف شخصی و حزبی اش او را رهبر قابل احترام و بارزتر از دیگران میسازد."

شاید اگر تاجیک ها و یا هزاره ها و یا دیگر اقوام چنین اتحاد یکپارچگی می داشتند و رهبر شان در عین سادگی و ظاهری فریبنده، بسیار زیرکانه عمل می کرد و مردم خود را در کنار خود حفظ می نمود، وضعیت کشور به مراتب زودتر رو به بهبودی می رفت و خارجی بناچار این سرزمین را ترک می کردند.

در هر صورت امیدواریم جنرال دوستم مانند گذشته دیگر فریب چهره های بظاهر خیرخواه را نخورد و بیشتر به نقشه های آمریکایی توجه داشته باشد که اینبار او را برای همیشه از صفحه روزگار محو نکنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   زنده بادجنرال دوستم زنده باداتحاد ودوستی

>>>   تاجیک ها بزرگترین قدرت اجتماعی سیاسی، فرهنگی، زبانی و کادری کابل، پایتخت افغانستان را تشکیل می دهید، که طرفداران دوستم محروم از آن هستند. اما بزرگترین ناتوانی شما عدم درک از قدرت و ظرفیت اجتماعی تان است.
شاید بزرگترین امتیاز دوستمی ها حمایت پان ترکیزم و همبستگی اجتماعی باشد که شما تاجیکان محروم از حمایت ایران و تاجکستان و کشور های دیگر هستید.
بیائید با اعتماد به نفس، با استفاده از ظرفیت ها و توانایی های بزرگ خود برای داعیه عدالت طلبی تان وارد میدان شوید.
توصیه آخر من به شما اینست، درست است، که از رهبران فاسد، بیکاره و خائن خود ناراضی هستید، اما در حسرت رهبری نظیر دوستم هم رنج نبرید. خوشبخت هستید که رهبری بدنام، فراری و تبعیدی نظیر دوستم ندارید، که سالی چند بار تجاوز جنسی بر ریش سفیدان قوم خود می کند و سالی چند بار فرار می کند و این و آن فاشیست رابه نوبت به سر گرده مردمش سوار می کند.
دوستم چی گلی را بر سر ازبیکان زده ، که رهبران بیکاره و بیچاره شما نزده است؟

>>>   Rafe
نجیم جان یلمان. گدایی مقام و منزلت از درگاه فاشیزم قوت جنبش نیست بلکه ضعیفی و بی خبری از علم سیاست رهبران جنبش را نشان میدهد.
در کابل در امتداد سرک میدان هوایی انتحاری صورت گرفت که تعداد دادی کشته و تعدادی زیادی زخمی شدند. اما جنرال صاحب ازین شهدا یادی نکرد. برخلاف از باند غنی تشکری کرد که او را پذیرایی کرده.
این مردم بودن که او را به وطن آوردن نه باند غنی.
دروغی را که امروز جنرال دوستم در صحبت هایش گفت (او به تداوی در ترکیه رفته بود ) این درست همان دروغی است که باند غنی به مردم اعلان کردن.
حالا وقت آن رسیده که واقعیت ها را به مردم باید گفت. جنرال دوستم توسط فاشیست ها از کشور خودش رانده شده بود. تبعید شده بود. او معاون اول رئیس‌جمهور بود.
سوال درین جاست که از این به بعد چه و کدام پروگرام اقتصادی و اجتماعی برای فاریاب، شبرغان سرپل، مزارشریف ووووووو . جنگ سر چوکی و مقام و آن هم گدایی از فاشیزم مشکل کشور را حل نمی کند.
خطر آن میرود که همین جنرال دوستم دوباره به دربار فاشیست ها پناه خواهد برد و این همه مبارزات مردم سمت شمال، اوزبیک ها ترکمن ها، تاجک ها و ووو را ضریب صفر خواهد کرد. جنرال امروز از دولت تشکری کرد نه از مردم اوزبیک.

>>>   Salam
دوستم امروز به هواخواهان و مردمش توهين كرد، دوستم واقعن درخور اينقدر حرمت مردمش نيست .
او امروز هر چه گفت جز چرنديات نبود .
حيف قوم بزرگ و متمدن ازبيك ، اين قوم درخور رهبر بزرگ و انديشمند است .

>>>   Farid
دو گروه کشور ها و دو نگاه به کشور ما !
گروه نخست : امریکا ، عربستان سعودی و امارات عربی برنامه های شان را در مورد ایران و افغانستان همآهنگ می کنند . آنها برای تحقق یک استراتیژی واحد در مورد ایران کار می کنند که افغانستان یک بخشی این استراتیژی است . این گروه اکنون مدیریت دستگاه حاکم را در دست دارد و تا حضور نظامی امریکا ، جریانات مهم و تعاملات پر سر و صدا را در کنترول خواهد داشت .
گروه دوم : کشور های روسیه، ایران، چین و پاکستان اند که برنامۀ خویش را مقابله با گسترش داعش در افغانستان و تهدید ها و خطر های ناشی از آن برای منطقه ، می نمایانند .
مسولین امنیتی هردو گروه گفتگو ها و رایزنی های نخستین را انجام داده اند . هردو گروه مصروف تحکیم مواضع ، افزایش امکانات و جلب همکاران جدید اند . در هفته ها و ماه های پیش رو شاهد معامله ها و خرید و فروش های جدید خواهیم بود . از بخت بد ؛ نیرو های سیاسی کشور در خط های منافع گروه های یاد شده تقسیم شده اند . با زهم چون گذشته خطِ وسط ، خطِ منافع وطن ، کشور و مردم دیده نمی شود

>>>   صفوی
هرآنچه دستور بیگانه ها باشد مجبور است همانطور عمل کنند ، زیرا آنها خط ومرز میکشند ودوستم هم مستثنی نیست.ومن سخنان شان را شنیدم بازهم همان وابستگی وبازهم همان معامله واین خود توهینی بود به آن افرادیکه قریب دوهفته باشکم گرسنه درهوایی گرم فریاد عدالت خواهی را سر داده بودند.

>>>   Khorosoni
دوستم باز چون گزشته همچون سبکسراحمقانه معامله ننگین نمود ؛ وبه خون شهیدان پشت پا زد.

>>>   حشمت غنى احمدزى برادر اشرف غنى اخيرا در برنامه (سپيناوى) تلويزيون خورشيد به صراحت افشا نمود كه يک حلقه ی مافيايى به رهبرى حنيف اتمر كه در تار و پود حكومت ريشه هاى عميق تنيده اند ریيس جمهور را در محاصره خود گرفته و به او نسبت به همه ذهنيت منفى مى دهند و در پى بحران آفرينى در كشورند تا در نهايت اوضاع را طورى شكل دهند كه اشرف غنى كنار رود و خود زمام امور را بدست گيرند.

او اضافه نمود كه باندى از خاديستان رژيم كمونيستى به محور اتمر جمع شده و قصد دارند فرمول پوتين و يلتسن را كه طرح كا جى بى است در افغانستان تطبيق نمايند.
حشمت غنى بيان داشت كه همين حلقه ی مافيايى در اول حكومت وحدت ملى روابط ریيس جمهور را با حامد كرزى و داكتر عبدالله خراب نمودند سپس ابراهيم عماد پسر سيد نورالله عماد را عليه جمعيت و شاكر كارگر و شركايش را بر ضد دوستم تحريک نمودند.

او مى گويد كه ریيس جمهور شخص خوب است اما آدم احساساتى است كه زود فريب مى خورد او نه پشتوانه قومى دارد و نه تيم سياسى. از اينكه سال ها در خارج از افغانستان زندگى نموده با چال و نيرنگ هاى رايج در اينجا آشنا نيست بنابراین افراد جابجا شده اتمر در اطرافش او را با گزارشات نادرست فريب مى دهند و او نمى داند كه اين راپور صحيح است يا دسيسه

>>>   تمام شان خون مردم بیچاره مارا خورده خداوند اینها راتباه وبرباد کنه

>>>   هرچند نباشه نان ونمک حرب دموکراتیک خلق افغانستان را خورده این اشرف غنی ،کرزی ،گلبدین وامریکا را در نوک انگشت بازی میته چهل دانه اشرف غنی وکرزی رالب دریامیبرد وتشنه پس میاریشان.

>>>   Mansoor Badry
جنرال صاحب دوستم!
شما سهم دار مهم و درجه اول قدرت سیاسی آقای اشرف غنی هستید . مردم شما به بهای خون خود مردانه و استوار از شما دفاع و بدرقه کردند ، به بهای معامله سیاسی آنرا نفروشید .
- نخستین کار شما باید هرچی عاجل یکی از وزارت خانه های کلیدی ( دفاع ، داخله ، امنیت و مالیه ) را به یکی از همتباران دانشمند ، کاردان و با صلاحیت خود بسپارید تا کمی جلو خود کامه گی شوونیست های قبیله را گرفته باشید . شما باحریفانی طرف هستید که در ورق قرآن دستخط می کنند و بعد بالایش می ....!

>>>   Badry
اگر آقایان دوستم ‌ نور و محقق باز دوباره با غنی معامله پولی کردند ، بدانید ۲۵۰ سال دیگر ازبیک ها باید نفر خدمتی کنند ، هزاره ها ریسمان ها به کمر ببندند و تاجیک ها قلم برداشته در وصف غازی ها و بابا ها مدح سرایی کرده منتظر یک استخوان برای جویدن از دسترخوان قبیله باشند .
1

>>>   Amiri
از آنجایکه تجربه و تاریخ گواه است و سخنان دیروز جناب شان چنین به نظر میرسد که معامله های شوم تکرار شدنیست.

>>>   Badry
بلی دقیق ، فکر می کردم آقای جنرال هنگام رسیدن به اردوگاه کابل باید قوماندان قیصاری را در آغوش می گرفتند و بعد راساً شبرغان نزد مردم خود می رفتند . اما برخلاف ، به آغوش انتحاری شتافتند و به دسترخوان قبیله بسم الله گفته غذا نوش جان گردند . حیف آنقدر خون هموطنان ازبیک ما که درین راه ریخت و به فنا رفت .

>>>   Amirzada
اولین دروغ بزرگ دوستم پس از بازگشت: "مریض بودم"
فریاد و گیریه دوستم را در بیشتر از یک سال گذشته شنیدیم که می گفت "غنی پاشیست( فاشیست) من را به وطن اجازه برگشت نمی دهد."
اما در نخستین سخنرانی خویش دروغ شاخدار گفت" من جهت معاینات صحی و چکپ به ترکیه رفته بودم. در مدت ۱۴ ماه خوب تداوی اساسی و مهمان نوازی از طرف مقامات بلند پایه ترکی و شخص رجب طیب اردوغان شدم".
اما دوستم ناگهان از غنی تشکری کرد، که اجازه داد به کشور برگردد.
به نظر می رسد قسمت اول سریال جالب جدید دوستم تازه شروع شده.

>>>   مر راوی
مردم هژده روز تمام، در گرمای سوزان، مظاهره و راهپیمایی کردند، گفتند :
مرده باد اشرف غنی !
جنرال دوستم باید به وطن بیاید !
جنرال دوستم آمد و نخستین گپش این بود که : زنده باد اشرف غنی، من شانه به شانه همرایش کار می کنم ،شما مردم برویید « دمبوره بزنید ، طبله بزنید » !‌

>>>   5 minuten ·
پریشان گویی های دوستم، عطا و محقق
استاد عطا می گوید: " دوستم به زور قومش به کشور برگشته" ، ولی خود را هم درین افتخارات شریک می داند. اما سپس از رئیس جمهور غنی تشکری می کند، که اجازه داد دوستم به کشور برگردد.
استاد محقق می گوید:" از پروسه صلح رئیس جمهور با طالبان حمایت می کنیم". ده کجا و درختها کجا!
دوستم برخلاف استاد عطا می گوید:
" من مریض بودم" و بعد می گوید، تشکر از رئیس جمهور که به او اجازه برگشت به کشور را داد و این همه تدابیر امنیتی و شکوه را فراهم کرد.
بلاخره سر کلاوه این داستان را نفهمیدیم، که زور مردم دوستم را به کشور برگشتانده و یا زور غنی؟
از کی باید ممنون بود از مردم فداکار ازبیک و یااز حسن نیت غنی؟

>>>   مر راوی
از فرموده های جنرال دوستم :
ده ، پانزده روز .... زیر داکترهای تورکی بودیم ... گفتن که یکبار دگه ، یکبار دگه..... معاینه اساسی چک آپ بکار اس !
و ، هه ، جشن میکنه ، امشو جشن کنه ، دمبوره بزنه ، طلبه بزنه !‌

>>>   باسلام
بزرگوارBadry نوشته هايت حرف دل همه است.!
اگر آقایان دوستم ‌ نور و محقق باز دوباره با غنی معامله پولی کردند ، بدانید ۲۵۰ سال دیگر ازبیک ها باید نفر خدمتی کنند ، هزاره ها ریسمان ها به کمر ببندند و تاجیک ها قلم برداشته در وصف غازی ها و بابا ها مدح سرایی کرده منتظر یک استخوان برای جویدن از دسترخوان قبیله باشند .
ل ه

>>>   دوستم یک آدم بیسواد ونا فهم است و. به آسانی فریب میخورد ، آدم معاملگر است و در اتحاد وهمبستگی اش هم کسانی وجود دارد که همیشه وابستگی خود. را به غنی نشان داده اند اما تنها در ظاهر خود. را دشمن غنی میدانند. و مردم فریبی میکنند امید ظاهر وباطن این اشخاص پولدوست یکسان گردد بعدآ شاید موفقیت در مقابل غنی ودارودسته اش بدست آورند
عبدالله ریحان

>>>   من از ورحیه ملی دوستم تقدیر می کنم!
زنده باد وطندوستان

>>>   در کشور ما نیاز به رهبران جدید میباشد رهبران سابق هر قوم هم در کله شان افکار پوسیده و قوم گرایی است و هم سواد درستی ندارند خصوصا این امر میان رهبران پشتون و ازبک و هزاره مشهود است باز خوب است تاجیکان پدرام را دارند

>>>   دوستم در جریان سخنانش به زبان ازبکی چی گفت!!! من چهارده ماه در ترکیه بودم و در این مدت باید طفل ایشچی متولد میشد پس از این معلوم میشه که بالای من توطعیه بوده از جانب غنی و اتمر که دیگه طالب نکشم
من هم ازبک هستم اگر در همین چهار راه حیرتان یکبار دیکه ایشچی ره اخته نکردم مگر دوستم نباشم !!!!!

>>>   هموطنان عزیز خراسانی ام! احتیاط دوباره فریب ای فاشیست های قبیله را نخورید، این چوچه های ابلیس از هر طریق که امکان داشته باشه بین ملیت های مظلوم تاجیک،هزاره و ازبک فتنه انداخته خود حکومت میکنند که از پدرانشان انگلیسها و پاکستانی ها آموختند. در اینجا نیز بین کامنت ها خود را در لباس تاجیک جا زده حرفهای تحریک انگیز در مقابل دوستم یا عطا میزنند تا افکار خوانندگان را منحرف ساخته در دل مردم تردد ایجاد کنند. همبستگی ملیتهای مظلوم این زی زی های مفته خور را ترسانده ، از این رو از هر راهی که امکان داشته باشه به شیطنت خود ادامه میدهند . بسیار مواظب باشید از کامنت های تحریک انگیز این ابلیس ها متأثر نشوید لطفاً. زنده باد آزادی ، زنده باد خراسان باشکوه ، زنده باد تاجیک ، زنده باد هزاره ، زنده باد ازبک زنده باد دیگر اقلیت های مظلوم .

>>>   هر کسی از ظن خود شد یار من
وز درون من نجست اسرار من
نه از لیاقت ودانش ویا فضل وکرم بی پایان بلکه نظر به تقاضا وشرایط لازیم چنان وضعیتی حاکم گردید که از چند جهت مصلحین ومیانجی ها بالای معاون صاحب حمله ور شدند ودر واقعاز اثر پختگی وزیرکی ایشان ومشاورین معیتی شان وهدایت ورهنمای میزبان های موصوف طوری عمل نمودند که همه فکر مینمایند که این غنیمت را گروه ووفد انها بدست اورده اگر حکمتیار دو بار به انقره سفر مینماید ویا اقای غنی انجا سر میزند ویا دانش به ملا قات می شتابد وبعضا باسم جبه ای نجات ملی اقای نور ومحقق واحمد ضیا احمد زی .لالی و...رخت سفر انقره می بندند به هر کدام اطمینان ودلخوشی داده ار تباطات را قایم مینمایند ودراداخل نیز از فضل دستگیری قیصاری حرکت های ملی ومردمی شروع میشود ودشمن ها وبدخواه های مخفی هم به این اطمینان که ازین قافله پس نمانندخدمات خود به اتمر وارگ را علنی می نمایند این همه نه از خبرت ودرک درست ویا مشاورت های اساسی ودقیق صورت میگیرد بلکه همه از فضل ومرخمت خداوندی وشانس فراوان انجام میشود درین میان هیات های امریکا وانگلیس وفرانسه والمان هم با ایشان ویا با نماینده ای مخصوص شان ملاقات واز ضرورت ایشان در منطقه اظهار رضایت مینمودند ونقش دید ووادید های روسها به سویه های بلند وپاین وایرانی ها و...همه تاثیرات خودرا داشته
این که اجازه میدهند تحریکات وحرکت های خود جوش مردم دوام یابد وبه پختگی برسد وهیچ اقدامی جهت سزکوبی تظاهرات وبند نمودن دفاتر وسوختاندن دوایر صورت نمیگیرد همه مشمول برنامه های تعبیه شده بوده میتوانداینها همه دست بدست هم داده باعث گردید که معاون صاحب اول به مامن وماوای اصلی خود باز گردند واین همه فرضیات وتکهنات رابعمل اورد حال نقش کدام اشخاص وگروه بیشتر وپر رنگ تر بوده خدا میداند وجناب جنرال اما طوری سلوک ورویه صورت گرفته که هرکدام احساس نموده که بیشترینه رول وفعالیت را ایشان انجام داده اندولی بهرصورت تشریف اوری حضرتشان نه به نفع خود ونه به مصلحت مردم است بعد ازین اهسته اهسته هرگروه وگروپ ان توقعاتی را که از فعالیت های خود دارند مایوس گردیده یکی پی دیگری دلسرد گردیده شگاف ها بیشتر وفاصله ها دور میگردد به اندازه ای که دیگر دوباره جمع شدن جبه ها وایتلاف ها نا ممکن گردیده نقشه های انگلیس واتمر ثمر بخش میشود
تبنگ چید

>>>   سایر اقوام به رهبری این انسان بی سواد باید غبطه بخورد. کسی که مکر و حیله و چالبازی را نمی داند. ساده و مردمی با مردم خود است و اگر شرایط اقتضا کند حتی در کنار مردم با دشمنان می جنگد. هیچ یکی از مدعیان رهبری دیگر اقوام از این خصوصیت و امتیاز برخوردار نیست. همین رهبران تاجیک و هزاره و پشتون هستند که از سادگی جنرال دوستم سوء استفاده کرده و باعث درد سر می شوند.با او در برابر دولت ایتلاف می کنند وقتی به اهداف مالی و شخصی شان می رسند ائتلاف را می شکنند. دوستم مردم خود را دوست دارد و جانش فدای مردمش می کند اما دیگران مردم را فدای اهداف خود می کنند. این تفاوت بسیار روشن و آشکار است.

>>>   تبنگ چی بچیم افرین چنان همگان را متوجه ساختی کو عقل و خرد که نیک بی اندیشد وپند بگیرد
رمضان اوزبک

>>>   می خو اهم توجه جو انان ومردم تا جیک ؛اوزبک و هزاره را به مطا لب آتی جلب کنم.
خیز ش مردم او زبک و تا جیک در رابطه به حا دثه قیصا ری و تبعید جنر ال دوستم و باز گشت وی به کشور کا ر خو بی بود اما مشکل اسا سی هنو ز بجای خود با قی است و آن هم عا مل اصلی این همه مشکلات و کشتار و تبعید کردن و زندا نی نمودن و پشتون سا زی کشور هنو ز هم با قوت خو یش در افغا نستان بر اریکه قدرت مطله لم داده است ؛هد ف هر خیز ش مردمی با ید منا فع ملی در کل با شد و نبا ید در محد وده منا فع و مقام اشخا ص محدود شود؛آ مدن دو ستم اگر نتو اند بر سیا ست قبیله سا لاری و تک قبیله وی غنی و اتمر و تیم فا شیست وی تغیری وارد کند تلفات و خیز ش مردمی بیفا یده است؛و اما تا زما نیکه غنی در جهت ابقای اتمر ؛استا نکزی و بهرامی پا فشا ری کند پشتو نیزه نمودن افغا نستا ن ادا مه خوا هد یا فت ؛گذ شته ازان مردم سه گا نه تا جیک؛اوز بک و هزاره با ید متو جه با شند که غنی و حکمتیار و طا لبان همیشه در کمین هستند و از فر صت جهت از بین بر دن آنها استفا ده میکنند؛جا بجایی ۲۵۰۰ طا لب مسلح در کا بل در روز ها ی عید فطرو مو جو دیت صدها اعضای مسلح حزب اسلامی جهت سر کوب مخا لفین دولت و مخصو صان سیا ست پشتون سا زی هنو ز هم ادامه دارد ؛ هر گو نه سا ده نگری در ین مورد کشنده خو اهد بود؛جنر ال دوستم با ید متو جه جان خود با شد نیر و های طا لب ؛حزب اسلامی و دولت غنی هر آن در صدد حزف غ فزیکی وی هستند؛ با الا خره ا گر جو انان تا جیک ؛او زبک و هزاره به دور یگ حزب متشکل و منضبط گر هم متحد نشو ند و تما م هم وغم شا نرا در حهت ابقای رهبران و افراد محدود کنند بجای نخو اهند رسید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است