دوستم با توافقات از پیش تعیین شده برگشته است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۷/۵/۱ کد خبر: 152981 منبع: پرینت

پس از کنفرانس مطبوعاتی هارون چخانسوری سخنگوی ارگ ریاست جمهوری که گفت جنرال دوستم برای تداوی به کشور ترکیه رفته بود و حالا که صحت‌ یاب شده دوباره به وطن باز می‌ گردد تقریبا تمام مردم سخن او را به تمسخر گرفتند و هرکس به گونه‌ای درباره‌ی این سخن او چیزی گفت و نوشت اما برخلاف خیلی از مردم تنها کسی که به سخن سخنگوی ارگ نخندید و گفتار او را به نحوی تایید کرد خود جنرال دوستم بود!

جنرال دوستم در همایش استقبالیه‌ی خود که در صدارت برگزار شده بود گفت من یک سال و اندی بخاطر تداوی در ترکیه بودم و مانند کشور خود از سوی مسوولان آنجا مورد استقبال قرار گرفتم و حالا که صحتم خوب شده دوباره به وطن برگشتم.

جنرال دوستم همچنان از طرفدارانش در صفحات شمال خواست که به اعتصابات و تظاهرات پایان دهند. با این بیان اینگونه به نظر می‌ رسد که جنرال کهنه‌ کار با توافقاتی از پیش تعیین‌ شده به کشور برگشته و دست کم به قول مردم تا "عرق پایش خشک نشده" دو منفعت کلان را به جیب تیم ارگ انداخته است:
اول سخنگوی ارگ را از اتهام دروغگویی نجات داد و دوم به تظاهرات چند روزه‌ی شمال نقطه‌ی پایان گذاشت.

با این وجود پرسش اصلی این است که آیا جنرال پرقدرت کشور از گذشته‌ی سیاسی خود و تعامل با رقبا درس لازم را گرفته است یا خیر و آیا بار دیگر طعمه‌ی ارگ‌نشینان نمی‌شود؟! هرچند به هیچ‌کدام از رهبران این کشور نمی‌توان اعتماد کرد که خیلی زود همه‌چیز را فراموش نکنند و مردم را به معامله نگیرند!

سید مسعود حسینی‏


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
رهبران
نظرات بینندگان:

>>>   آیا می خواهید که بار دیگر جنگ های کابل تکرار شود؟؟؟

>>>   یعنی که چی؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است