تاجیکان نباید از ترس زیرچادری زنان ازبک پناه ببرند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۷/۵/۱ کد خبر: 152985 منبع: پرینت

در اینکه مردم شریف و با همت ازبک در یک اقدام بی سابقه با فداکاری و اتحاد رهبر بد نام و مرده سیاسی شان را با شان و شوکت زنده ساختند شکی نیست.

در بیش از دو هفته اخیر زن و مرد، پیر و جوان ازبک شجاعانه با شعارهای آزادی قیصاری و برگشت دوستم وارد مبارزه شدند اما یک تعداد تاجیکان نیز علیه فاشیزم وارد میدان شده از زیر چادری زنان ازبک داعیه حق طلبی خود را بلند کردند که بدبختانه زیر شعارهای بلند ازبکی هیچ کسی آن را نشنید متاسفانه ازبکان معترض هیچ داعیه ی بزرگ و استراتژیک را برای نجات کشور از شر فاشیزم مطرح نکردند. بزرگترین دستاورد مبارزات ازبکان بازگشت دوستم از تبعید و معامله جدید دوستم با ارگ است.

برای پیروان جنرال دوستم اعاده حیثت رهبر محبوب شان بحیث یک شخص تبعیدی و متهم به تجاوز به ایشچی و نشستن در چوکی بی صلاحیت معاونیت غنی ارزش بلندتر از هر داعیه کلان دارد تصور عمومی این است که زور مردم باعث شده غنی به خواست های ازبکان تسلیم شود و برگشت دوستم را یک جشن و پیروزی تلقی می کنند اما در پشت این شادمانی هیجان انگیز یک توطیه ی بزرگی پنهان است.

هدف اساسی ارگ از بازگشت شکوهمند جنرال دوستم به کاخ صدارت نه ترس از اعتراضات مردم ازبک است بلکه تقویت موقعیت فاشیزم است طوریکه دوستم بارها ثابت ساخته است او در بدل یک امتیاز کوچک یک سرباز بسیار وفادار به فاشیزم است. دوستم هر روز از ترکیه فریاد می زد و حتی صدای گریه او را همه می شنیدند که او را غنی تبعید کرده و مانع برگشت او به کشور است اما جالب است در نخستین سخنرانی اش پس از ورود به کابل به دروغ بزرگ ارگ مهر تایید گذاشت و گفت که مریض بود همچنان دوستم بخاطر اجازه بازگشت به وطن و جشن استقبال از وی از غنی تشکر کرد.

ارگ در بدل تقویت قدرتش با سرپوش گذاشتن تجاوز دوستم به ایشچی عدالت و انسانیت را زیرپا کرد. دومین هدف ارگ انتخابات پیش رو است که با معامله با دوستم می خواهد باز بر سر شانه های مردم ازبک سوار شود.

توصیه من برای یک تعداد تاجیکان دلباخته دوستم این است که بیش از این تخم های خود را در سبد دوستم نگذارید از آوردن دوستم هیجان زده نشوید از دوستم خیری به شما نمی رسد از حضور عطا نور در کنار دوستم هم خیری به شما نمی رسد چند روز بعد شاهد جنگ لفظی دوستم و عطا خواهیم بود حتی باور دارم که به ازبک های فداکار هم خیر دوستم نخواهد رسید رنج ازبک ها محصول نبوغ فاشیزم در ارگ نیست بلکه ثمره بازی خام دوستم است.

دوستم مانند مار زخمی است که به مجردی که زخمش التیام یابد در زیر سایه فاشیزم و پان ترکیزم اولین کسی را که نیش بزند تاجیکان است سپس نوبت هزاره ها می رسد. توصیه دیگر من برای تاجیکان این است که ظرفیت اجتماعی، قدرت نظامی، نفوذ سیاسی و توانایی های کادری زن و مرد شما پنج چند برادران ازبک در افغانستان است تنها نفوس تاجیکان کابل و شمالی بزرگ بیشتر از تمام نفوس برادران ازبک در چند ولایت شمال است.

منابع طبیعی، زمین، آب، راه های تجارتی، انرژی و بنادر از هرات و فراه با ایران و ترکمنستان شروع تا حیرتان، شیرخان بندر و مرزهای بیشمار بدخشان در بستر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم تاجیک قرار دارد تاجیک ها بزرگترین قدرت اجتماعی سیاسی، فرهنگی، زبانی و کادری کابل پایتخت افغانستان را تشکیل می دهند که طرفداران دوستم محروم از آن هستند اما بزرگترین ناتوانی شما عدم درک از قدرت و ظرفیت اجتماعی تان است.

شاید بزرگترین امتیاز دوستمی ها حمایت پان ترکیزم و همبستگی اجتماعی باشد که شما تاجیکان محروم از حمایت ایران و تاجکستان و کشورهای دیگر هستید. بیایید با اعتماد به نفس، با استفاده از ظرفیت ها و توانایی های بزرگ خود برای داعیه عدالت طلبی تان وارد میدان شوید.

توصیه آخر من به شما این است، درست است که از رهبران فاسد، بیکاره و خاین خود ناراضی هستید اما در حسرت رهبری نظیر دوستم هم رنج نبرید خوشبخت هستید که رهبری بدنام، فراری و تبعیدی نظیر دوستم ندارید که سالی چند بار تجاوز جنسی بر ریش سفیدان قوم خود می کند و سالی چند بار فرار می کند و این و آن فاشیست را به نوبت به سر گرده مردمش سوار می کند.

دوستم چی گلی را بر سر ازبکان زده که رهبران بیکاره و بیچاره شما نزده است؟

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
ازبکان
تاجیکان
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
جنرال صاحب دوستم!
شما سهم دار مهم و درجه اول قدرت سیاسی آقای اشرف غنی هستید . مردم شما به بهای خون خود مردانه و استوار از شما دفاع و بدرقه کردند ، به بهای معامله سیاسی آنرا نفروشید .
- نخستین کار شما باید هرچی عاجل یکی از وزارت خانه های کلیدی ( دفاع ، داخله ، امنیت و مالیه ) را به یکی از همتباران دانشمند ، کاردان و با صلاحیت خود بسپارید تا کمی جلو خود کامه گی شوونیست های قبیله را گرفته باشید . شما باحریفانی طرف هستید که در ورق قرآن دستخط می کنند و بعد بالایش می شاشند!

>>>   Badry
اگر آقایان دوستم ‌ نور و محقق باز دوباره با غنی معامله پولی کردند ، بدانید ۲۵۰ سال دیگر ازبیک ها باید نفر خدمتی کنند ، هزاره ها ریسمان ها به کمر ببندند و تاجیک ها قلم برداشته در وصف غازی ها و بابا ها مدح سرایی کرده منتظر یک استخوان برای جویدن از دسترخوان قبیله باشند .
1

>>>   Badry
بلی دقیق ، فکر می کردم آقای جنرال هنگام رسیدن به اردوگاه کابل باید قوماندان قیصاری را در آغوش می گرفتند و بعد راساً شبرغان نزد مردم خود می رفتند . اما برخلاف ، به آغوش انتحاری شتافتند و به دسترخوان قبیله بسم الله گفته غذا نوش جان گردند . حیف آنقدر خون هموطنان ازبیک ما که درین راه ریخت و به فنا رفت .

>>>   Amirzada
اولین دروغ بزرگ دوستم پس از بازگشت: "مریض بودم"
فریاد و گیریه دوستم را در بیشتر از یک سال گذشته شنیدیم که می گفت "غنی پاشیست( فاشیست) من را به وطن اجازه برگشت نمی دهد."
اما در نخستین سخنرانی خویش دروغ شاخدار گفت" من جهت معاینات صحی و چکپ به ترکیه رفته بودم. در مدت ۱۴ ماه خوب تداوی اساسی و مهمان نوازی از طرف مقامات بلند پایه ترکی و شخص رجب طیب اردوغان شدم".
اما دوستم ناگهان از غنی تشکری کرد، که اجازه داد به کشور برگردد.
به نظر می رسد قسمت اول سریال جالب جدید دوستم تازه شروع شده.

>>>   مر راوی
مردم هژده روز تمام، در گرمای سوزان، مظاهره و راهپیمایی کردند، گفتند :
مرده باد اشرف غنی !
جنرال دوستم باید به وطن بیاید !
جنرال دوستم آمد و نخستین گپش این بود که : زنده باد اشرف غنی، من شانه به شانه همرایش کار می کنم ،شما مردم برویید « دمبوره بزنید ، طبله بزنید » !‌

>>>   که گفته نفوس اوزبیکان وترکمنان کمتر از ملت های دیگر است ؟
در تظاهرات اخیر ترکان همه چیز را اثبات نمودند. تاجیکان همه زورگویی و قتل های زنجیره ای را متحمل شده اند وهیچ اعتراضی نکردند. شهید مسعود ، مصطفی کاظمی ، جنرال دواود وغیره سیاسیون تاجک قربانی فاشیزم ارگ شده اند. وشما تاجیکان در مقابل آن هیچ حرکت مدنی نشان ندادید . آفرین بر شهامت این قوم (ترکتباران) که یک رهبر تبعید شده را و منفور را محبوب کل دنیا ساختند . تاجیکان در ده اخیر تقریبا همه رهبرهای خویش را از دست دادند و قریب است فاقد رهبر شوند.
هموطن دلسوز

>>>   5 minuten ·
پریشان گویی های دوستم، عطا و محقق
استاد عطا می گوید: " دوستم به زور قومش به کشور برگشته" ، ولی خود را هم درین افتخارات شریک می داند. اما سپس از رئیس جمهور غنی تشکری می کند، که اجازه داد دوستم به کشور برگردد.
استاد محقق می گوید:" از پروسه صلح رئیس جمهور با طالبان حمایت می کنیم". ده کجا و درختها کجا!
دوستم برخلاف استاد عطا می گوید:
" من مریض بودم" و بعد می گوید، تشکر از رئیس جمهور که به او اجازه برگشت به کشور را داد و این همه تدابیر امنیتی و شکوه را فراهم کرد.
بلاخره سر کلاوه این داستان را نفهمیدیم، که زور مردم دوستم را به کشور برگشتانده و یا زور غنی؟
از کی باید ممنون بود از مردم فداکار ازبیک و یااز حسن نیت غنی؟

>>>   تاجک ها در طول تاریخ فرصت طلب و از اعتماد ازبک هزاره و پشتون استفاده جویی کرده ، مثال عمده آن امپراطوری مسعود در کابل بود ، در هر ائتلاف که تاجک پیش قدم آن باشد در آخر خط نیرنگ شان هویدا میشود. نگاه به اصطلاح رهبران فعلی شان کنید همه شان مثل یک شکار چی در هر گوشه کمین کرده تا از فرصت ها سو استفاده کنند.
ما افغانستان را برای همه ملیت میخواهم نباید از نیرنگ های تاجک غافل بود و نباید اجازه داد که از هر حرکت اعتراضی شکار چی ها به نفع خویش استفاده کنند.

>>>   Fatah
اكه دوستم شايد بگويد: بچه ها عكسهاى رئيس صاحب جمهور را دوباره نصب كنيد.
عقربه ساعت غنى دوباره به حركت مى افتد.
آمدن دوستم يعنى چه؟!

>>>   دشمنان افغانستان دیده ندارند که مردم افغانستان باهم متحد شوند.

>>>   طاهر پشنون
تاجکان باید دل خودرا با این چیرها خوش نکنند. ترکتباران و هزاره ها اقوام محترم افغان اند مانند پشنونها و برادران پشتونها میباشند. و جنرال دوستم متحد اشرف غنی بود و خواهد ماند. یک مشکل حقوقی برای جنرال دوستم اتفاق افتید که این موضوع بین خود برادران ازبک است و به حمایت پشتونها حل خواهد شد بشکل جرگه که یک عنعنه افغانی است.

البته بی هویتهاکه گاهی خودراتاجک یعنی تاجکستانی وگاهی خودرا خراسانی یعنی استان خراسان ایران مینامند بایدبرایشان مهاجر کارت داده شودچون خودشان میگویند که افغان نیستند.
البته منظورم دری زبانان نیست چون دری و پشتو هردو زبان ما است.

>>>   تاجک ها بیشتر باید دزدی کنند اختلاس کنند غصب کتتد مخصوصا شمالی والا

>>>   وای بحال کشوری که معاون اولش تجاوزگرجنسی وسکس بازهست که حتی همجنسبازی هم میکندنمونه اش هم قومش ایشچی.
صدف ازبکی

>>>   -خراسان بزرگ در جست و جوی تاریخ
یاقــوت حمــوی جغرافیــدان بــزرگ مسلمان در کتاب
مراصدالطــاع مینویسد: خراسان سرزمینی وســیع است که یک طرف آن از جویــن و بیهق به عراق میرســد و طرف دیگرش از طغارستان)طخارســتان( و غزنه و سبحستان)سیستان( به هند منتهی میگردد. از شهرهای آن نیشابور و هرات و مرو که قسمتی از بلخ اســت و طالقان و نساء و ابیورد و سرخس
میباشد. جیحون و خوارزم را هم بعضی تابع آن شمردهاند و گفته شده خراسان دارای چهار کرسی بوده:
کرسی اول: ایرانشهر که عبارت باشــد از نیشابور، قهستان و طبین و حوادث و پوشــنج)از نواحی هرات( و بادغیس)از �%A

>>>   جواب طاهر پشنون-نام خراسان ، ولایات، شهرها وقصبات آن در اسناد و مدارک تاریخی ، اولین نویسنده مؤرخ وجغرافیه نگار برجسته عرب بنام امام احمد فرزند یحا فرزند جابر بغدادی مشهور به "بلاذری" به تفصیل بیان شده است . بلاذری در اواخر قرن دوم هجری تولد شد ودر سال 255 هجری کتاب معروف "فتوح البلدان " خودرا تألیف کرد . ودر آن همانگونه در بالا یادشد از اسم خراسان ولایات شهرها و قصبات آن به تفصیل بیان میکند .
بقول : « بلاذری » : ابی القاسم عبیدالله فرزند عبدالله مشهور به « ابن خرداد » جغرافیه نگار ، ابی القاسم فرزند احمد الجیهانی جغرافیه نگار قرن سوم و چهارم هجری ، ابوالحسن نیشاپوری مؤلف کتاب « خزائن العلوم » ، ابوبکر محمد فرزند جعفر الترشخی ( 286 ـ 346 هجری ) مؤلف تاریخ بخارا ، ابی اسحق ابراهیم محمد فرزند الاصطخری قرن سوم و چهارم هجری مؤلف کتاب « مسالک الممالک» ، و دیگران ،همه با دید نسبتاً متفاوت ، ولی متفقاً ـ ولایات و شهر ها ونواحی و قصبات زیر را مربوط خراسان دانسته اند :
1 ـ ولایت نیشاپور ،
2ـ ولایت هرات ،
3 ـ ولایت مرو ،
4 ـ ولایت تخارستان ،
5 ـ ولایت بلخ ،
6 ـ ولایت ماوراء النهر ،
7 ـ ولایت خوارزم .
8 ـ ولایت بدخشان ،
9 ـ ولایت بامیان ،
10 ـ ولایت پنجشیر
11 ـ ولایت غزنی ،
12 ـ ولایت کابل ،
13 ـ ولایت قهستان ،
14 ـ ولایت نیمروز ( سیستان )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ�

>>>   از شبکه اطلاع رسانیتان خواهش دارم جواب آقای طاهر پشنون را نشر نمایید تا از خیالبافی و دروغ پردازی دست بردار شود

>>>   طاهر پشنون تو یک انسان خودخواه فاشیست میباشی تو فکر میکنی با پشتون بودنت نزد خدا تقرب می یابی؟ با قوم پرستی خود را به آتش جهنم داخل میسازی تو فکر میکنی چون پشتون هستی بر سایر اقوام برتری و ریاست داری؟ چرا از جرم و جنایت قبیله خود حمایت میکنی تو هم مثل بادارانت از روز قیامت هراس نداری مگر ندیدی این قبیله هم قوم تو با تقلب و کشتار و شاگردی استعمارطلبان به اینحا رسیدند هر گاه یک جنبش آزادی خواه برای عدالت و مبارزه با تبعیض به خیابان ها آمد جوابش را با کشتار وحشیانه دادند هم جنبش روشنایی و هم جنبش رستاخیز و هم جنبش اخیر ازبک ها خون آلود شد و علت آن خود پرستی و خودخواهی حاکمان قوم تو بود از خدا هراس کن و با تایید جنایات ظالمان خود را در جرمشان شریک نکن
امیر خراسانی بلخ

>>>   جواب طاهر پشنون تو بسیار .....کردی که از جانب قوم شریف هزاره ها نظر دهی من به هیچ عنوان خود را داخل در افغان ها نمی دانم چون هیچ گاه افغان نبوده و نیستم اوغان های جنایتکار ۶۲ فیصد قوم ما را کشتار کرده اند مگر ما احمق باشیم خود را اوغان نام کنیم روزگار جنایات شما نیز بگذرد و در محکمه عدالت الهی تقاص خواهید شد آتش جهنم برای ظالمان طعم خوشی خواهد داشت.

>>>   کنون شما بتاریخ خود مراجعه کنید که سرزمین خراسان مطلق بکدام اتباع هست؟
اگر پشتونها مانند ما تاجیکها قرامت دیرینه داشت درست که این کشور مال پشتونهاست.
در غیر صورت بقول بزرگان!
مهمان احمق صاحب خانه را مگوید خوش امدی.
یک تعداد پشتونهای بی خبر از تاریخ و یا امیانه بگم بی اقل هست...!!!

>>>   واقعیت امر این است که از هر طرف که مطالعه بفرمایید خاستگاه و زادگاه افغان کوه سلیمان و نواحی آن است.
بهترین راه برای حفظ یکپارچگی کشور رفتن به طرف یک ریفرندم با دو گزینه خراسان و افغانستان هستیم تا تکلیف برای همیشه مشخص گردد.

>>>   طاهر پشتون
تاجکان بی هویت! شما خودتان خود را بی هویت ساخته اید بخاطر که گاهی به تاجکستان که مردمان عالی استند و گاهی به ایران (استان خراسان) خود را منصوب میدانیدولی هردو تاجکستان و ایران ازشما بد میبرند. به همین خاطر خودرا در وطن تان افغانستان ملی (مولی) ساختید. ببنید ما زبان دری را دوست دارم ولی شما فارسی را. ما شما را برادر میگویم ولی شما ایرانی را. اگر به همین شکل ادامه دهید خال تان ازین هم بد تر میشود. لطفا از ازبکها که شما انهارا کله خام میگویید و هزاره ها که شما انها را موض خور میگویید و پشتونها که شما آنهارا غول میگویید یاد بگیرید. گر جه در تاریخ هم همین طور بوده اید گاهی ازبک (ترکها) گاهی هزاره ها (مغولها) و گاهی پشتونها بالایتان پادشاهی کرده و شما فقط برایشان شعر سرودید آهنگ خواندیدو دختران تهیه کردید و کنایه گفتید (کله خام. موش خور. غول و غیره). لطفا ازین چیرها دست بردارید و ماننه بقیه اقوام خودرا جز افغانستان بدانید و مودب باشید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است