بازگشت جنرال دوستم و مانور اقتدار ايتلاف نجات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۷/۵/۱ کد خبر: 152999 منبع: پرینت

مراسم پذيرايي از جنرال دوستم در كاخ صدارت را مشاهده كردم. تنها مراسم پذيرايي نبود بلكه مانور اقتدار ايتلاف نجات هم بود از رهبران حكومتی كسی حضور نداشت و سخنرانان اصلی همايش را رهبران ايتلاف نجات تشكيل می دادند.

در اين همايش در نخست استاد محقق سخن گفت سپس نوبت به استاد عطامحمد نور رسيد نور ضمن استقبال از حضور جنرال دوستم پيروزی مردم و ايتلاف نجات را تبريک گفت و سپس به راه دشوار مبارزات انتخابات پارلمانی و رياست جمهوری اشاره كرده و همه را به آمادگی فراخواند.

در پايان مراسم جنرال دوستم از نقش استاد عطامحمد نور در راه اندازی اعتراضات مردی در شمال ستايش كرده و گفت: ايتلاف نجات از هم نخواهد پاشيد بلکه گسترده تر خواهد شد.
تا چند روز قبل تبليغات دولتی اين بود كه ارگ رياست جمهوری به تفاهم هايی با دوستم دست يافته و احتمال فروپاشی ايتلاف نجات وجود دارد اما حرف های دوستم، حضور مقتدرانه ايتلاف در مراسم پذيرايی و غيابت رجال دولتي نشان داد كه اينبار نيز تير ارگ به سنگ خورده و هيات ارسالي اش به انقره با دست خالي برگشته اند.

در كنار مانور اقتدار اين مراسم مژده هايي نيز داشت كه در سخنان رييس اجرايي جمعيت اسلامي بازتاب يافت: كمرهايتان را محكم ببنديد كه اينبار فصل مبارزه براي پيروزي در انتخابات پارلماني و رياست جمهوري است.

عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
ایتلاف نجات
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
جنرال صاحب دوستم!
شما سهم دار مهم و درجه اول قدرت سیاسی آقای اشرف غنی هستید . مردم شما به بهای خون خود مردانه و استوار از شما دفاع و بدرقه کردند ، به بهای معامله سیاسی آنرا نفروشید .
- نخستین کار شما باید هرچی عاجل یکی از وزارت خانه های کلیدی ( دفاع ، داخله ، امنیت و مالیه ) را به یکی از همتباران دانشمند ، کاردان و با صلاحیت خود بسپارید تا کمی جلو خود کامه گی شوونیست های قبیله را گرفته باشید . شما باحریفانی طرف هستید که در ورق قرآن دستخط می کنند و بعد بالایش می شاشند!

>>>   Badry
اگر آقایان دوستم ‌ نور و محقق باز دوباره با غنی معامله پولی کردند ، بدانید ۲۵۰ سال دیگر ازبیک ها باید نفر خدمتی کنند ، هزاره ها ریسمان ها به کمر ببندند و تاجیک ها قلم برداشته در وصف غازی ها و بابا ها مدح سرایی کرده منتظر یک استخوان برای جویدن از دسترخوان قبیله باشند .
1

>>>   در این روز ها از جکمتیار خبری نیست گفته میشود او از ترس دوستم به سوراخی تنگ و تاریک فرار کرده است ، که به همین زودی بر آمده نمی تواند. بعضی ها هم می گویند او به چهار آسیاب فرار کرده است .
زلمی

>>>   Badry
بلی دقیق ، فکر می کردم آقای جنرال هنگام رسیدن به اردوگاه کابل باید قوماندان قیصاری را در آغوش می گرفتند و بعد راساً شبرغان نزد مردم خود می رفتند . اما برخلاف ، به آغوش انتحاری شتافتند و به دسترخوان قبیله بسم الله گفته غذا نوش جان گردند . حیف آنقدر خون هموطنان ازبیک ما که درین راه ریخت و به فنا رفت .

>>>   Amirzada
اولین دروغ بزرگ دوستم پس از بازگشت: "مریض بودم"
فریاد و گیریه دوستم را در بیشتر از یک سال گذشته شنیدیم که می گفت "غنی پاشیست( فاشیست) من را به وطن اجازه برگشت نمی دهد."
اما در نخستین سخنرانی خویش دروغ شاخدار گفت" من جهت معاینات صحی و چکپ به ترکیه رفته بودم. در مدت ۱۴ ماه خوب تداوی اساسی و مهمان نوازی از طرف مقامات بلند پایه ترکی و شخص رجب طیب اردوغان شدم".
اما دوستم ناگهان از غنی تشکری کرد، که اجازه داد به کشور برگردد.
به نظر می رسد قسمت اول سریال جالب جدید دوستم تازه شروع شده.

>>>   مر راوی
مردم هژده روز تمام، در گرمای سوزان، مظاهره و راهپیمایی کردند، گفتند :
مرده باد اشرف غنی !
جنرال دوستم باید به وطن بیاید !
جنرال دوستم آمد و نخستین گپش این بود که : زنده باد اشرف غنی، من شانه به شانه همرایش کار می کنم ،شما مردم برویید « دمبوره بزنید ، طبله بزنید » !‌

>>>   5 minuten ·
پریشان گویی های دوستم، عطا و محقق
استاد عطا می گوید: " دوستم به زور قومش به کشور برگشته" ، ولی خود را هم درین افتخارات شریک می داند. اما سپس از رئیس جمهور غنی تشکری می کند، که اجازه داد دوستم به کشور برگردد.
استاد محقق می گوید:" از پروسه صلح رئیس جمهور با طالبان حمایت می کنیم". ده کجا و درختها کجا!
دوستم برخلاف استاد عطا می گوید:
" من مریض بودم" و بعد می گوید، تشکر از رئیس جمهور که به او اجازه برگشت به کشور را داد و این همه تدابیر امنیتی و شکوه را فراهم کرد.
بلاخره سر کلاوه این داستان را نفهمیدیم، که زور مردم دوستم را به کشور برگشتانده و یا زور غنی؟
از کی باید ممنون بود از مردم فداکار ازبیک و یااز حسن نیت غنی؟

>>>   Fatah
اكه دوستم شايد بگويد: بچه ها عكسهاى رئيس صاحب جمهور را دوباره نصب كنيد.
عقربه ساعت غنى دوباره به حركت مى افتد.
آمدن دوستم يعنى چه؟!

>>>   این سوال را باید از غنی کرد که تو به دوستم اجازه امدن دادی ویا به زور مردم خود به وطن خود برگشت؟ خوب سوال است.
گر محکی تجربه آید به میان
تا سیاه روی شود هر که دراو غیش باشد.

>>>   شما را بخدا، که به این ائتلاف ها دل نبدید. چند میلیون دالر را که غنی به امر امریکا در خلقوم شان جای داد، نه ائتلافیست نه رهبریی. طوریکه بار ها این صحنه تکرار شده است. فراموش کردید که نور چه طمتراق های میکرد؟ چه شد همه ای آن لاف زدن ها؟

>>>   جناب زلمی
چیزیکه برای همه هویدا است لینکه گمونیستان و مآویستان شکست خورده و منفور در جروبحث ها حتی اگر موضوعات اقتصادی و تخنیکی هم باشد نام از مجاهدین میبرند و با دو و دشنام چند سطر تکراری مینوسند
میدانی چرا ؟
بخاطر عقده گشایی و تسکین درد های زوال مکاتب منفور شان
حال بفر ما خودت بگو که پیرو کدام مکتب بودی و هستی ؟
کمونیست یا مآویست
اقلیما سلجوقی

>>>   خداوند همه مارا ازگزند ائیتلاف نجات ، نجات دهد بس است مزه اینها راچشیده ایم وتا زنده ایم مزه اینها ازدهن خود ما واولاد اولاد ما نخواهد رفت توبه توبه توبه

>>>   اینها رامردم تجربه کرده این مانورها بی مفهوم است نه به درد ما میخورد نه به درد خود شان

>>>   وای بحال کشوری که معاون اولش تجاوزگرجنسی وسکس بازهست که حتی همجنسبازی هم میکندنمونه اش هم قومش ایشچی.
صدف ازبکی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است