قیصاری قربانی توافق جنرال دوستم و ارگ؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۳    ۱۳۹۷/۵/۲ کد خبر: 153013 منبع: پرینت

پس از قضيه ايشچى، جنرال دوستم تبعيد ميشود. در غياب موصوف، نظام الدين قيصارى از وابستگان رسول پهلوان كه اكثريت تركتباران جنرال دوستم رادر قتل وى متهم ميدانند، بسرعت نقش ناجي و رهبر تركتباران را بخود ميگيرد و نقش جنرال دوستم و فرزندش (باتور دوستم) هم با اخذ تذكره با درج واژه (افغان) و شانه بشانه قرار گرفتنش در كنار غنى احمدزى، به شدت در برابر نظام الدين قيصارى كمرنگ مي گردد.

جالب اينكه دولت كابل بطور غيرمترقبه و غيرقابل پيشبينى، جاهلانه قيصارى را اختطاف و در سرنوشت نامعلومى قرار ميدهد. تركتباران همزمان با دو شعار "قيصارى را آزاد كنيد، دوستم را به وطن باز گردانيد" دست به اعتراضات خيابانى ميزنند.

درهمين حال ريیس جمهور توافقى معاون دوم اش را كه در دولت احمدزى نقش سمبوليك دارد، گويا جهت مذاكره به جنرال دوستم به كشور تركيه مي فرستد. ظاهراً معاون دوم غنى سرور دانش بادست پُر به كشور باز ميگردد و جنرال دوستم در ميان شور و هلهله هوادارانش به قصر ظاهراً دشمن (ارگ شاهى) ملحق مي شود. اما؛ قيصارى كه عامل بازگشت جنرال دوستم گرديده است، هنوز از مرگ و زندگى و حتی يك تصويرش اطلاعى در دست نيست.
جنرال دوستم هم بطور قاطع از بود و نبود قيصارى صحبت نمي كند و آنقدر هم روى اين مهم مكث نمي دارد.

در نتيجه: گمان مي رود كه قيصارى در يك توافق بين ارگ و جنرال دوستم، قربانى شده باشد و دو طرف ارگ و جنرال از نبود قيصارى كام دل گرفته باشند.
جنرال دوستم هم در برابر چشم پوشى دولت از دوسيه ايشچى در انتخابات پيش رو از تيم غنى حمايت خواهد كرد؟
البته اين برداشت در حد يك گمان است. حل اين معما را زمان پاسخ خواهد داد.

عبدالشکور
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیصاری
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   قيصارى با رسول بهلوان هيج نوع قرابت ندارد وأين خبر شما يك فيصد هم صحت ندارد حيف كه در نوشتن ان وقت خود را ضايع ساختيد

>>>   یک تحلیل کاملآ ...و دور از حقیقت
اکبری بادغیسی

>>>   Dehganpoor
جنرال دوستم به جای اینکه از مردم اوزبیک و کسانی که به استقبال او آمده بودند تشکری کند از کسانی تشکری کرد که قصد کشتن او را داشتند و بالاخره که موفق نشدند تبعیدش کردند و یک بار هم برایش اجازه ندادند تا هواپیمای حامل او در خاک افغانستان نشست کند؛ این را می گویند ناسپاسی دربرابرکسانی که جان او را خریدند و با عزت به وطن آوردند وگرنه مرده بیش نبود.
راستی که بسیار یک آدم ساده بوده است و به همین دلیل است که هرکس می تواند از او استفاده سیاسی کند غیراز مردم اوزبیک که برای او جان دادند مگر از طرف او جز معامله ، توهین و تحقیر چیزی دیگری تاکنون ندیده اند و نخواهند دید.
با آمدن جنرال صاحب دوستم هیچ چیزی تغییر نمی کند ( مثبت) برعکس تحت کنترول و مدیریت اشرف غنی احمدزی قرار میگیرد و احتمال قوی دارد که بازهم در انتخابات بعدی از اشرف غنی احمدزی حمایت کند و متحدین سیاسی امروزی اش را که استاد عطا یکی از آنهاست غافلگیر و ناامیدکند.

>>>   جنرال دوستم واضح بیان کرد که اگر مسله قیصاری را با اشرف غنی احمدزی حل نکنم دوباره بر میگردم حالا اشرف غنی دم بدست نمیدهد تا جنرال دوستم رویا روی باوی در مورد رهایی قیصاری صحبت کند چون اشرف غنی احمدزی نه کدام دلیلی و نه کدام اسنادی از خیانت قیصاری مبنی بر گرفتاری ان دارد قیصاری قوماندان امنیه ولسوالی قیصار بود سلاح هایش و افراد اش مربوط بدولت است نه شخص مسلح غیر مسول تنها و تنها جرم ان ایستادگی در برابر طالبان و طالب کش برادران نا راضی اشرف غنی احمدزی است جرمش همین است چنانچه گفته میشود خاین خایف است به همین اساس جریت رویا رویی را با جنرال دوستم ندارد خود را در کار های دیگری مصروف ساخته دم بدست نمیدهد تا در مورد علت گرفتاری قیصاری نماینده جنرال دوستم و مانع نشست طیاره عامل جنرال دوستم بدستور شخص خودش به پاسخ جنرال دوستم قناعت بخش پاسخ دهد چون جواب قناعت بخش ندارد از شرم رویا روی با معاونش شده نمیتواند .

>>>   اگر دستم اینبار معامله کند مردمان ترکتبار او را زنده دفن خواهد کرد

>>>   از برگه کریمی:
«ناقلین قندهاری الاصل فاریاب، عاملین جنگ و وحشت درشمال، امروز در کابل به تحریک ارگ خواهان محاکمه صاحب خانه، قوماندان قیصاری، شدند.
از آن نهال نامیمونی که امان الله فاشیست غرس کرده بود کرزی- احمدزی- طالب دارند بهره می‌برند.
پس بی دلیل نیست که اینها امان الله لاتی را "یگانه" قهرمان ملی خود می‌دانند.»
آری؛ این راست روزگار ماست!

>>>   Rawi
با تشکر از دولت وحدت ملی که با قربانی کردن ۵۰ عدد انسان از جنرال صاحب پذیرایی کردند و با تشکر از جنرال صاحب که به خواست مردم لبیک گفتند و به وطن تشریف آوردند ؛ اما قیصاری چه شد ؟!

>>>   قیصاری قربانی توافق جنرال دوستم و ارگ و یا جنرال دوستم قربانی توافق قیصاری و ارگ .
شرق دور

>>>   پشت پرده رو نه تو دانی و نه من، سیاس بازی های خیلی عمیق تر از این دارد، در سیاست هزار نوع معامله است بهتره خاموشی اختیار کرد، هر چی اتاق فکری بگه همان می شود .

>>>   AZADI
طیاره گمشده اندونزیا
اوغانا نفر را زنده مرده قرت کردند
اگر زنده شه نداری مرده شه بتی

>>>   زمانی استاد سیاف دوستم را به یک بمب دستی تشبیه کرده بود که در دست هرکسی که قرار بگیرد میتواند او را بالای طرف یا شخص دیگری استعمال نماید. فکر میکنم این تشبیه به جا و درستی بوده است.

>>>   اویانی
وجدان چیست؟
رهبر محبوب، یعنی کدام؟
آقای دوستم، کم از کم، باید از احمدزی می پرسید که کجاست تن و گور قیصاری و باید میرفت روی گور او و همراهانش، مشت خاکی می انداخت و از قیصاری و یاران وفادارش، پوزش میخواست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است