گل هایی که در دهمزنگ پرپر شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۷/۵/۲ کد خبر: 153031 منبع: پرینت

وقتی در میدان ‌دهمزنگ بهترین آینده سازان کشور و فرزندان جوان هزاره را کشتند و پرچم پیش قراولان مبارزه با غاصبان قدرت و فاشیزم قبیله را نقش بر زمین کردند هیچ صدایی بر حمایت از ما و حرمت آن خون ‌های زلال و پاک راه عزت و آزادی بلند نشد!

گفتیم هموطن! بیا همصدا شویم تا رها شویم گفتند اینان عوامل اجانب و بیگانگان هستند که می‌ خواهند نظام را سقوط دهند. شب ها و روزها و حتی برای چندین ماه حالا دومین سالیاد این قربانیان عدالتخواهی جنبش روشنایی چوک میدان دهمزنگ شد و مدت دو سال است فریاد می زنیم که خود رییس جمهور مملکت اشرف غنی احمدزی فاشیست قبیله به خون هزاران جوان هموطن ما شریک است و "سوییچ" ترور و انتحار در درون شورای امنیت و در دستان حنیف اتمر، استانکزی و گلبدین راکتیار قاتل ملت هستند که هر ازگاهی از سوی حامیان خارجی شان دستور بگیرند فاجعه خلق می کنند.

اما نه تنها که گوش هایی در این جهلستان خون و خطر به این نداهای پاک و انسانی مان اُنس پیدا نکرد که حتی کنایه ها و تهمت های زیاد نیز حواله‌ مان کردند و هر نوع تحلیل جاهلانه که در فکر پلید و سیاهشان داشتند از ما دریغ ننمودند. آری نه تنها که کسی همصدایمان نشد که بارها و بارها گفتند "هزاره ها مست شده اند و اینها حالا تاریخ دیروزشان و سلطه‌ی عبدالرحمانی را از یاد برده اند که می آیند از حکومت‌ فاشیستی و تک قومی پشتونیزم اشرف غنی خاین ملی، جنایت پیشه حق می خواهند" و اکنون ببینید که نوبت کشتار بر همگان رسید.

اقوام غیر پشتون افغانی متحد و یکپارچه شوید هزاره ها، تاجیک ها و ازبک ها که این ماشین کشتار که میل جان من و تو کرده است هرگز به قوم و تباری رحم نخواهد کرد آگاه باشید، کور اندیشان درد ناشناس.

روح یاران عدالتخواه ما شاد و یادشان گرامی باد!

محمد طاهر شهیدانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوم اسد
دهمزنگ
نظرات بینندگان:

>>>   لکه ای ننگ دهمزنگ هیچ وقت از پیشانی اتمر و احمدزی پاک نخواهد شد.

>>>   ای گل پرپر من باز کجا میروی باز کجا میروی‌؟ بلی این شهدای مظلوم وعدالت خواه ملیت محروم مناطق مرکزی افغانستان در هوای داغ و گرم تابستان درمیدان دهمزنگ کابل جان های شیرین شانرا در اثر یک انفجار واصابت مرمی های نیروهای امنیتی مهندسی شده ازدست دادند واین را ثابت کردند که عدالت خواهان حقیقی ودیموکراسی و آزادی خواهان مبارز و جان برکف هیچگاه در مقابل ظالمان وماجراجویان رنگارنگ و مختلف النوع تسلیم نخواهدشد.خداوند متعال با مظلومین و عدالت خواهان است.الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین.این سوال در اذهان مردم افغانستان تا ابد باقی خواهد ماند که چرا مرمی ها وازکجا در جان زیادی شهدای مظلوم جنبش روشنایی و میدان دهمزنگ اصابت کرده اند؟،واضح است که این مرمی های ازطرف نیروهای امنیتی مهندسی شده افغانستان طرف تظاهر کنندگان فیرشده و جوانان مظلوم ترین ملیت محروم افغانستان را هدف ناجوانمردانه وخاینانه قرار داده اند.همان طوریکه تاریخ حکومات گذشته افغانستان گواه این تجربه اند که حکومات هاروی کار آمده اند و رفته اند اما ملت باقی مانده اند.در عصر وزمان خودم که حالا شصت و سه سال عمر دارم پنج نوع حکومت رفته اند.جوانان و بهترین انسان های مبارز آزادیخواه جنبش روشنایی با جان فشانی شان ثابت کردند که انسان ها بدون خشونت هم میتواند با تلفات اندک وصلح جویانه به اهداف ومنافع تمامی ملت زجر کشیده افغانستان دست یابد وبه سوی صلح و وحدت ملی و ترقی جامعه درافغانستان که خانه مشترک تمامی ملیت افغانستان است تحقق یابد.بد خواهان افغانستان که درگذشته های تاریخ هم بودند و تعداد شان خیلی کم بودند هیچوقت در افغانستان کامیاب نشدند و به مرور زمان به زباله دان تاریخ سپرده شدند.درود فراوان به روح شهدای جنبش روشنایی میدان شهدای جنبش روشنایی دهمزنگ کابل و جاودان باد نام های گرامی وخواطرات فراموش نشدنی تاریخی شهدای جنبش روشنایی دهمزنگ کابل درقلوب ملت مومن و زحمت کش افغانستان و مرده و نفرین باد بر دشمنان صلح وآرامش و برابری و برادری ملیت های ساکن درافغانستان .ومن الله التوفیق.
الحاج ع.ناصری ازآسترالیا

>>>   در افغانستان تظاهرات وحرکت مدنی معنی ندارد این از واضحات است مردم عادی درخیابان وکوچه امنیت ندارد پس چه رسد تظاهرات باان جمغیت کثر که اخطار هم داده بود خطر جدی است حتی سران جنبش می دانیست اتفاق می افتد بین خودشان سران گفتن باید خون رخته شود این خون هم رخته شد نتجه چه شد نتجه فقط خوانواده ها داغدار وباید این فاجعه از سران جبش سوال شود مسئول است

>>>   این روز پر افتخار رابه تمام عدالت خواهان جهان ار صمیم قلب تهنیت عرض نموده از بارگاه عزت تعالی برای شان آرامش ابدی و برای تمام دوستان شان صبر جمیل خواهانم. و به دشمنان کور دل و بی مروت آزادیخواهان بشر نفرین میفرستم و به دست اندر کاران چنین فاجعه های انسانی اخبار مینمایم که این روز را به فراموشی نخواهیم سپرد شما را به دادگاه عدالت خواهی خواهیم کشاندو از جامعه بینن المللی و محکمه جهانی بینن لمللی خواهانیم تا در این عرصه عدالت را تامین نموده قاتلین شهدای عدالت خواهی را به دادگاه کشانده و به جهان معرفی نمایند. از اشرغ غنی میخواهیم که قاتلین را به خانواده های شهدا تسلیم نماید و یابه دار بکشد . به امید روزی که این قاتلین به دار آویخته شوند دومین سالگرد این عزیزان را به خانواده هایشان تهنیت عرض مینمایم و به تمام نسل جدید آرامش خواه اعلام مینمایم که اگر دیروز نوبت این ها بود فردا نوبت شما است. دست های خون آلود و غرض آلود طراحان این فاجعه را از بازو قطع نماید ورنه آرامش نخواهی داشت
از جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است