قربانیان دهمزنگ جزیی از خانواده بزرگ افغانستان بودند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۷/۵/۲ کد خبر: 153032 منبع: پرینت

نمی خواستم در مورد حادثه ی دوم اسد که در چهارراهی دهمزنگ اتفاق افتاده بود چیزی بنویسم اما نمی توانستم ننویسم چون این قلم از من نیست که بر اساس تمایل خود بنویسم این قلم مربوط به تمام مردم افغانستان است که بر من حق دارند.

جوانانی که در آن روز از بین رفتند جزیی از این خانواده ی بزرگ افغانستان بودند اگر امروز آنها می بودند بدون شک در بهترین وظایف کار می کردند و در کنار خانواده هایشان هنوز نفس می کشیدند، زندگی می کردند و آینده ی زیبایی را برای خود ترسیم می نمودند اما آنها رفتند تا عدالت بماند عدالت متوازن برای خدمات اجتماعی.

از آن روز، روزها و ماه ها و سال ها می گذرد عده ای تیکه دار این روند شدند، تعدادی به پول و حشمت و جاه رسیدند و برخی هم صاحب شهرت، منصبداران و داروغه های شهر که منصبدار امنیت آن دوره بودند به منصب های بزرگتری رسیدند، مدال ها بر روی سینه هایشان آویخته شد و همچنان عدالت در میان دود و آتش و بی تفاوتی گم و محو و نابود شد.

امروز به زخمیان حادثه ی دوم اسد که می نگرم کسی هنوز از درد پا سخن می گوید، کسی دیگر دستش را از دست داده و فردی با معلولیت در غم پیدا کردن نان شب و روز تقلا دارد اینها بازماندگان آن حادثه اند حادثه ی خونینی که ابعاد جهانی به خود گرفت.

واقعا در اینجا برایم بهت برانگیز است که میبینم بیشتر خانواده های از دست رفتگان که در ضعیف ترین خط اقتصادی قرار دارند اما پشیمان از این نیستند که وابستگانشان در راه ندای عدالت جانشان را از دست دادند. در اینجا به روح تمام از دست رفتگان این حادثه و تمام حوادث جاری در کشور دعا می کنم و امیدوارم روحشان شاد باشد.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوم اسد
دهمزنگ
نظرات بینندگان:

>>>   قربانیان و شهدای جنبش روشنایی در میدان دهمزنگ قلوب ملت مومن و آزاده افغانستان بودند که درحاثه خطرناک و مهندسی شده توسط بعضی افراد خائن به وطن و وحدت ملی افغانستان به شکل خیلی وحشیانه و رذیلانه به شهادت رسیدند. شهدای بر حق و عدالت خواه جنبش روشنایی با یک توطئه خائنانه جان های شیرین شانرا در هوای گرم و داغ تابستان درمیدان دهمزنگ کابل فداکردند وبا این مظلومیت و شهادت طلبی وجان نثاری شان به تمامی سیاست مداران و عدالت خواهان افغانستان فهماندند که حکومت ها ازبین میروند اما ملت همیشه باقی میماند.گرچه این حادثه خوفناک و فراموش ناشدنی برای ملت مومن و زحمت کش افغانستان به خصوص ملیت مومن ومظلوم و محرم هزاره مناطق مرکزی افغانستان خیلی گران و نهایت جبران ناپذیر تمام شد اما ازطرف دیگر این جان نثاران و فدائیان برای عدالت خواهی در تمامی زمینه درافغانستان تفهیم کردند که این ملیت مظلوم و محروم تاحال هم از انواع توطئه ودسیسه ماجراجویی محفوظ نبوده و شوونیسم گذشته تاحال به شکل بسیار خطر ناک شان در افغانستان زنده و حیات دارند.الا لعنت الله علی القوم الظالمین. آمین
الحاج ع.ناصری

>>>   Salam
ائتلاف كه از تركيب دوستم ، محقق و عطا ، لالى ، رازق پاى لچ و .....باشد، حال خودتان آينده را پيشبنى كنيد . اينها مزدوز ترين ، معامله گر ترين و زر اندوز ترين ها در ميان تيكه داران قومى اند . به لحاظ خدا به اين مسخره ها ديگر ميدان ندهيد ، چند آدم و انسان درست را پيش كنيد و مردم را بيش از اين مسخره نكنيد . اينها نه سواد دارند ، نه دانش نه هم مرام و هدف انسانى .

>>>   خوب أيا ما پند از دوم أسد گرفتيم و يا تا هنوز كشتي به همان مسير روان است
فكر ميكنم اگر نيم از نفوس ما هم از بين بروه اماده نيستيم پند بگيريم
خوب ما دشمن لازم نداريم خود ما يكديگر را ميخوريم
برأي همين دشمن هر وقت اقدام كند مثل دهمزنگ صدها را در ان واحد از بين ميبره و أصلا كسي زبان نداره كه اواز خود را بالا كنه

>>>   قربانیان دهمزنگ قربانی چند نفرمزدور بیگانه ها شدند

>>>   قربانیان و شهدای جنبش روشنایی در میدان دهمزنگ قلوب ملت مومن و آزاده افغانستان بودند که درحاثه خطرناک و مهندسی شده توسط بعضی افراد خائن به وطن و وحدت ملی افغانستان به شکل خیلی وحشیانه و رذیلانه به شهادت رسیدند. شهدای بر حق و عدالت خواه جنبش روشنایی با یک توطئه خائنانه جان های شیرین شانرا در هوای گرم و داغ تابستان درمیدان دهمزنگ کابل فداکردند وبا این مظلومیت و شهادت طلبی وجان نثاری شان به تمامی سیاست مداران و عدالت خواهان افغانستان فهماندند که حکومت ها ازبین میروند اما ملت همیشه باقی میماند.گرچه این حادثه خوفناک و فراموش ناشدنی برای ملت مومن و زحمت کش افغانستان به خصوص ملیت مومن ومظلوم و محرم هزاره مناطق مرکزی افغانستان خیلی گران و نهایت جبران ناپذیر تمام شد اما ازطرف دیگر این جان نثاران و فدائیان برای عدالت خواهی در تمامی زمینه درافغانستان تفهیم کردند که این ملیت مظلوم و محروم تاحال هم از انواع توطئه ودسیسه ماجراجویی محفوظ نبوده و شوونیسم گذشته تاحال به شکل بسیار خطر ناک شان در افغانستان زنده و حیات دارند.
الا لعنت الله علی القوم الظالمین. آمین
الحاج ع.ناصری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است