کاروان صلح با خون خود به سازمان ملل نامه نوشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۷/۵/۴ کد خبر: 153086 منبع: پرینت

اعضای کاروان حرکت مردمی صلح خواهی با خون خود به ملل متحد نامه نوشتند.

اعضای حرکت مردمی صلح نامه ای را با خون خود نوشتند و قرار است این نامه را به سازمان ملل متحد بسپارند در این نامه دربرابر مداخله دولت، استخبارات و نظامیان پاکستان و کشتار مردم افغان اعتراض کرده اند. این نامه در برابر سفارت پاکستان از سوی یکی از اعضای این حرکت با بریدن دست نگاشته شد.

اقبال خیبر یکی از اعضای حرکت صلح می گوید آنها می خواهند پیام خود را به جهان برسانند که مداخله پاکستان در افغانستان تا حدی است که افغان ها بین خود در جنگ هستند.
اقبال خیبر، رهبر حرکت صلح خواهی مردمی گفت: "ما از حکومت پاکستان، استخبارت و نظامیان این کشور می خواهیم که دیگر به خونریزی ها در افغانستان پایان دهند ما سیزده روز شده است که در مقابل سفارتشان نشسته ایم اما یک نماینده آنان نیامد و نپرسید که ما چه می خواهیم".

اعضای حرکت مردمی صلح از سیزده روز بدینسو در برابر سفارت پاکستان تحصن کرده اند اما به گفته آنان این سفارت هیچ پرسشی را از آنان مطرح نکرده و حتی خوش آمدید نیز نگفته است. این گروه از برخورد سفارت های آمریکا، روسیه و دفتر سازمان ملل متحد در کابل خشنود هستند.

موسی آزاد یکی دیگر از اعضای حرکت مردمی صلح می گوید پاکستان جواب ندارد و از عملکرد خود شرمنده است. تنها خواست این حرکت آغاز گفتگوهای صلح میان طرف های درگیر در جنگ است. حرکت مردمی صلح سرانجام خیمه های شان را بی پاسخ از برابر سفارت پاکستان برچیده اند و اکنون در برابر سفارت ایران خیمه اعتراضی تا روزهای نامعلوم برپا کرده اند.

میراحمد خواجه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاروان صلح
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   آیا نامه رسید؟ سازمان ملل‌متحد جوابی داد؟ و رنگ خون مردم افغانستان آبکی است تا رسیدن به سازمان ملل آب شد، سازمان ملل مانن ملا عمر در مورد افغانستان نگاه می کنند، این همه کشتار جنایت چرا خاموشی ملل خودش سوال است، آیا به سوال دیگه جواب خواهند داد الا اعلم.

>>>   طالب در هلمند است و این عزیزان در کابل سرگردان.
اگر به جای پشتون ها ازملیت های دیگر میبود تا حال هدف چندین انتحاری قرار میگرفتند.

>>>   Hakimi
نصف شهر #کابل از دیشب به این سو برق ندارد. گرمی شدید، نبود آب از اثر بی‌برقی و تاریکی حوصله‌گیر شده است.
آن طرف اشرف غنی جیغ می‌زند که در یک سال به اندازه‌ی ۶۰ سال برق تولید شده است. یکی به این نماد مجسم پوپولیزم و دروغ‌پردازی بگوید که گشایش این همه برج نوار پیچیده‌ی بی برق ره ده فرقت بزنیم!

>>>   Karim
پرتو نادری در مورد استاد شجاع خراسانی و دسیسه ننگین متعصبین کور :
احمقی را گفتند: بینی ات را پشک برد ! احمق بی آن که دست به بینی خود زند، به دنبال پشک می دوید. هر شایعه می‌تواند میزان خردمندی و خردباوری ما را سنجش کند. ما در روزگار حاکمیت توطئه های بزرگ و شایعه‌های بوی‌ناک زنده‌گی می‌کنیم، پس نباید تیر در تاریکی رها کنیم!

این روزها شماری از شایعه پردازان کور مغز که همیشه در اسطبل تعصب و کوردلی سر در آخور یاوه بافی دارند، سخنان ناروایی را در پیوند به استاد شجاع الدین خراسانی بافتند که نفرین بر آنان باد!

خفاشان روزانه پرواز نمی کنند، برای آن که دربرابر روشنایی خورشید حساسیت دارند. چنان است که در دالان های تاریک در حفره های تاریک، تاریکی تنفس می کنند. آیا این روشنایی ستیزی خفاشان زیانی هم به درخشش خورشید می‌رساند، هرگز!

آنانی که بزرگی خود را در عیب دیگران جست وجو می‌کنند، یا برای دیگران عیب سازی می‌کنند تا خود را بزرگ جلوه دهند، همان بوزینه های داروین اند که هنوز انسان نشده اند.

شجاغ خراسانی استاد دانشگاه ( پوهنتون ) استاد ربانی است نه استاد دانشگاه کابل. باری از زبان استاد شریف فایز وزیر پیشین تحصیلات عالی شنیده بودم که می گفت: « اگر شجاع خراسانی نمی بود، دانشگاهی هم به نام دانشگاه تعلیم و تربیه به وجود نمی آمد. او تمام توانش را به خرچ داد تا با تمام مقامات پنجه در پنجه ایستاد تا اینکه دانشگاه پایه گذاری شد.» او پایه گذار این دانشگاه است.

دوره یی هم خراسانی رییس انتخابی این دانشگاه بود. در تمام این سال های که طبل رسوایی دموکراسی در زیر خیمه های تاریکی نواخته می شود، او یگانه رییس انتخابی این دانشگاه بود. نه تنها او؛ بلکه در دوران ریاست او همه رییسان دانشکده ها نیز انتخابی بودند.او را با توطئه یی پس کردند و انتخابات را به انتصابات بدل ساختند.

شماری از انسان‌نماها از این شایعه برهان قاطع ساختند و بعد رفتند قومی را ، تاریخی راو حوزۀ تمدنی یی را دشنام داند و حقارت خود را به نمایش گذاشتند.

خراسانی یکی از خدمت گزاران صادق این سرزمین است. شاعر است، ادبیات شناس، پژوهشگر، استاد با درجۀ دکترا با کتاب‌هایی که بخشی از برنامۀ آموزشی دانشگاه را می سازد. او حتا در دشوار ترین روزگار، همان روزگار طالبان نیز در سرزمین خود ماند، گرسنه گی می کشید؛ اما به آموزش نسل جوان می پرداخت.

برای این دشنام سالاران متعصب کور مغز می‌خواهم بگویم، همه آن دشنام هایی که دادید به خودتان بر می گردد. شما خود و خانوادۀ خود را دشنام داده اید!
بادریغ ، هنوز در این سرزمین هیجانات کور تعصب چندین قیمته ، چندین و چندینن منزل از خرد ما و بینش انسانی ما پیش‌تر گام بر می دارد!

>>>   تعدادی افراد به کابل امده و خیمه و نان چای و... به امید امدن صلح! شبکه طلوع نیوز با آب تاب فراوان حتی گزارش زنده از این افراد پخش میکرد!
براستی جای خنده دارد که با خیمه و چند فرد صلح به افغانستان بیاید. لطفا واقع بین باشیم و از کاه کوه جور نکنیم. افغانستان میعاد شهرت طلبی با هر شکل و‌احوالی است.

>>>   تعدادی افراد به کابل امده و خیمه و نان چای و... به امید امدن صلح! شبکه طلوع نیوز با آب تاب فراوان حتی گزارش زنده از این افراد پخش میکرد!
براستی جای خنده دارد که با خیمه و چند فرد صلح به افغانستان بیاید. لطفا واقع بین باشیم و از کاه کوه جور نکنیم. افغانستان میعاد شهرت طلبی با هر شکل و‌احوالی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است