نظام پشتونیزم وحشتناکترین نظام تاریخ
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۸    ۱۳۹۷/۵/۶ کد خبر: 153109 منبع: پرینت

نظام های وحشتناكی كه در قرن بيستم بودند هنوز آثار بجا مانده رعب و وحشتشان در تن آدميزاد تب و لرز به وجود می آورد!

هيتلر قتلگاه ها و كشتارگاه های آن در آلمان، استالين در شوروی كه میليون ها انسان را بطرز فجيعی قتل عام كرد، عيدی امين در اوگاندا كه قتل، ترور، شكنجه و حتی آدمخواری در دوره حاكميت وحشتناک وی وجود داشته است، پل پوت در كامبوج كه بيش از دومیليون انسان را قتل عام در مزارع كار اجباری كرد، موسولينی در ايتاليا براي تک حزبی كردن مخالفان خود را ترور كرد و دوره سياه را راه انداخت، مایوتسه تونگ در چين ده ها میليون انسان را به اعدام، كار اجباری و قحطی به مرگ فرستاد، فرانكو در اسپانيا، كيم جونگ ايل در كره شمالی و...
از جمله نظام های وحشتناكی بودند كه هنوز آثار و دوره وحشتناک حكومت آنها روح روان پير مردان بازمانده را آزار می دهد.

اما دوره حاكميت پشتونيستی كرزی و غنی چه تفاوتی با آن نظام های وحشتناک فاشيستی تاريخ قرن بيستم دارد؟ نظام پشتونيزم كه با تفكرات افراطی قومگرايانه و قبيله محور همراه است وحشتناكتر از همه نظام های فاشيستی است.

ترورهای سيستماتيک، قتل های زنجيره ای، زندان، شكنجه رعب وحشت، كشتار سربازان غيرپشتون، انتقال جنگ به مناطق غيرپشتون، آزادی و كمک به جنگجويان پشتون و... همه نشان از دوره وحشت تاريخ روزگار ما دارد كه آيندگان از اين روزها بعنوان دوره سياه ياد خواهند كرد هيچ يک از آن نظام ها تا اين حد وحشی و وحشتناک نبودند.

آنچه را مهره های كليدی مكتب پشتونيزم كه عبارتند از كرزی، غنی، اتمر و استانكزی انجام می دهند ديگران هيچ اطلاعی از عملكرد و برنامه های خطرناک آنها ندارند حتی وزيران كابينه، ریيس نام نهاد اجرایی، معاونين ریيس جمهور و... نمی دانند در كشور چه می گذردو

هيچ يک از آن نظام های وحشتناک چنين وضعيتي نداشتند كه اعضای كابينه شان ندانند در كشور چه می گذرد؟ ما در سايه يک نظام وحشتناک استبدادی پشتونيزم زندگی می كنيم که وحشتناكتر از همه نظام های تاريخ است.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظام پشتونیزم
حکومت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   كليم الله همسخن
اگر واقعن اهل سواد و گفتگو هستید و می‌خواهید پدرام را با دیگر سیاسیونی که در جای خودشان محترم اند مقایسه کنید، دور نروید، دنبال نقل قول هم نگردید صرفن با یک کلیک روی یوتیوب همین سخنرانی‌های شان را بشنوید و چپ و راست زدن شان را به یاد بیاورید پاسخ معلوم است- به قول سعدی: 《تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد》با شنیدن دو بیانه از پدرام و دیگر سیاسیون قابل احترام، عیب و هنرشان آشکار می‌شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است