احزاب در ایتلاف بزرگ زیر بار ارگ نمی روند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۷    ۱۳۹۷/۵/۶ کد خبر: 153116 منبع: پرینت

تشکیل «ایتلاف بزرگ ملی» یک قدم مثبت در راستای گذر به دموکراسی و نظام مردم‌ سالار می‌تواند باشد.

احزاب و جریان‌های سیاسی‌ای‌ که در چهارچوب «ایتلاف بزرگ ملی» کنار هم آمده‌اند عمدتا برای تغییر و تحول تاریخی می‌اندیشند این حرکت با رویکرد استراتژیک و معطوف به عدالت اجتماعی می‌تواند مسیر سیاسی کشور را به‌ سمتی سوق دهد که مردم می‌ خواهند تشکیل این ایتلاف دقیقا در برابر خودخواهی‌ها و خودکامگی‌های ارگ‌نشینان صورت گرفته است.

استبداد و تمامیتخواهی در ارگ باعث شده بیش از 90 درصد جریان‌های سیاسی در برابر حکومت صف‌ آرایی نمایند درحالیکه غنی احمدزی تا دیروز با تمام وقاحت بر احزاب سیاسی تاخت و تاز می‌کرد و در حضور رسانه‌ها، احزاب و ایتلاف‌ها‌ را فاقد مشروعیت مردمی و فاقد صلاحیت رای در امور انتخابات و سرنوست سیاسی کشور می‌دانست اما امروز پس از اعلام موجودیت ایتلاف ارگ‌ ریاست‌ جمهوری از ترس با لحن نرم و متملقانه تشیکل «ایتلاف‌ بزرگ» ‌را ممد برای کشور و فرایند دموکراتیک می‌داند.

تنها شمشیری که می‌تواند قدرت‌های فاسد و تمرکزگرا و تفوق‌جو را فرو ریزاند بسیج احزاب است. غنی احمدزی خیلی تلاش کرد تا با ترفندهای مختلف مانع شکل‌گیری و پیوستن شماری شخصیت‌ها به این «ایتلاف» شود اما او شکست خورد. احزاب و جریان‌ها در ایتلاف بزرگ عزم خویش را جزم نموده‌اند تا زیر بار ارگ نروند و تا آخر برای تحقق «تغییر» پیش روند.

شرکت در انتخابات ریاست‌ جمهوری آینده و تعیین یک تکت انتخاباتی بر بنیاد رای دموکراتیک در ایتلاف بزرگ از اولویت‌های کاری می‌باشد و همین مساله غنی و همکارانش را از حالا شوکه و وارد خطا نموده است.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
ایتلاف نجات
نظرات بینندگان:

>>>   كليم الله همسخن
اگر واقعن اهل سواد و گفتگو هستید و می‌خواهید پدرام را با دیگر سیاسیونی که در جای خودشان محترم اند مقایسه کنید، دور نروید، دنبال نقل قول هم نگردید صرفن با یک کلیک روی یوتیوب همین سخنرانی‌های شان را بشنوید و چپ و راست زدن شان را به یاد بیاورید پاسخ معلوم است- به قول سعدی: 《تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد》با شنیدن دو بیانه از پدرام و دیگر سیاسیون قابل احترام، عیب و هنرشان آشکار می‌شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است