هرگاه بيكار ماندند ایتلاف می سازند
این ایتلاف شاخص های شكل دهنده ایتلاف را ندارد و هرگز بجايی نخواهد رسيد و هيچ كمكی به مردم و جامعه غيرپشتون نخواهد كرد مگر سردرگمی، چند دستگی و تباهی شان 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۷/۵/۶ کد خبر: 153117 منبع: پرینت

هرگاه اينها بيكار بمانند ایتلاف می سازند!
اينقدر در هفده سال ایتلاف ساختند که ديگر عادت شده برايشان و هر وقت دلشان در خانه تنگ شد جمع می شوند و مي گويند ایتلاف ساختيم شايد اين نوع ایتلاف ها براي آدم هاي ناداني مثل من قابل پذيرش باشد اما براي آنهایی كه در عرصه سياست تحقيق و پژوهش مي كنند جمع شدن اينها را به مانند خس دزدهای مسجد پل خشتي مي دانند.

ایتلاف چيست و چگونه شكل مي گيرد؟
آشفتگی و بحران هاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و... در جامعه یک سلسله تغییرات بنيادي دامنه دار در ضمیر مردم يک کشور به وجود مي آورد و زمانیکه نگراني ها ریشه دار و عمیقتر می شوند تغییر وضعيت اجتماعی موجود مورد توجه قرار می گیرد آنگاه انقلاب و احزاب بزرگ شكل مي گيرد و احزاب گوناگون و متفرق براي تغيیر وضيعت موجود مشتركا اقدام عملي مي كنند، احزاب داراي برنامه ها و راهبردهاي بنيادي قاطع و هدفمند مي باشند نه مقطعي مانند اينها.

وقتي سخنراني ایتلافی که اخیرا شکل گرفت را گوش كردم يك لحظه فكر كردم چقدر آدم هاي خوش باور احمق مثل من زياد هستند و گپ هاي احمقانه اينها باور مي كنند. در ایتلاف آنها نه كدام برنامه و هدف مشخص است نه اساسنامه كه اعضا را مكلف به پيروي از آن كند يک جلسه گرفتند، تمام شد و رفت.

اينها از خود سوال نمي كنند با كدام اصول ساختاري ایتلاف تشكيل داده اند؟ شايد جلسه كه تمام شد و به خانه هايشان رفتند فراموش كنند که چه گفتند. در پشت پرده ماجرا رقابت ميان دونفر كارگردان است: لوي پكتيا به سرپرستي غني و لوي قندهار به سرپرستي كرزي. دوستم، عطا، محقق، احمدضيا، همايون، لالي، ظاهرقدير، احدي و... صحنه گردان هستند.

اينها را که ديدم به ياد داستاني افتادم كه در محلي بزرگان خاین با دشمنان مردمشان پيمان بسته بودند كه جان مردم مال شما باشد مال مردم از ما باشد، قاتلان با همكاری خيانتكاران مردم محل را مي كُشتند تا خيانتكاران مال آنها را بگيرند نمونه اش خون سربازان قيصاری و شجاعت و پايمردی قيصاري بود كه دوستم را آزاد كردند و قيصاري را زندان كردند.

نمي خواهم سخن تند و تيز بنويسم اما به .... مانند خود كه پيروان عطا، دوستم و محقق هستند می گويم: به ياد داشته باشيد آنچه اخیرا به نام ایتلاف بيان شد شاخص های شكل دهنده ایتلاف را ندارد و هرگز اين ایتلاف بجايی نخواهد رسيد و هيچ كمكی به مردم و جامعه غيرپشتون نخواهد كرد مگر سردرگمی، چند دستگی و تباهی شان كه هر روز به جنازه های جوانان و ناامنی و مشكلات جامعه غير افزوده شود.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ابتلاف نجات
حکومت
مردم افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   كليم الله همسخن
اگر واقعن اهل سواد و گفتگو هستید و می‌خواهید پدرام را با دیگر سیاسیونی که در جای خودشان محترم اند مقایسه کنید، دور نروید، دنبال نقل قول هم نگردید صرفن با یک کلیک روی یوتیوب همین سخنرانی‌های شان را بشنوید و چپ و راست زدن شان را به یاد بیاورید پاسخ معلوم است- به قول سعدی: 《تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد》با شنیدن دو بیانه از پدرام و دیگر سیاسیون قابل احترام، عیب و هنرشان آشکار می‌شود.

>>>   Salam
ثاقب مداح مافيا ؛
يك جامعه زمانى به گند كشيده مى شود كه درس خوانده هايش كتاب را در خدمت نيرو هاى مافيايى و ارتجاعى قربانى كند . ثاقب يكى از همين كتاب خوانده هاى است كه عملكرد هاى بدنام ترين افراد در سياست را با فرضيه هاى دانشمندان سياست توجيه مى كند . آقاى ثاقب در نوشته اش در كنار عطا ، دوستم ، محقق ، حاجى قدير ، لالى احمد زى و ديگران از اين قماش قرار مى گيرد و عدالتخواهان را به تند روى محكوم مى كند ، وى در نوشته اش به حكم آمرش عطا به پدرام مى تازد و جالب آن است ازتفكر دانشمندان و فلاسفه برداشت سوؤ مى كند و آنرا در خدمت گرو هاى مافياى قرار مى دهد و از عدالت تعريف نسبى بيرون مى دهد ، وى در نوشته خواسته است عدالتخواهى را با تندروى فهميده قاتى كنند تا معامله گرى ارباب خود را با ارباب قدرت توجيه كند و عدالت خواست نرسيدى جلوه دهد .
ثاقب با آنكه مى خواند اما نمى فهمد چه خوانده است ، الگو هاى روشنفكرى در جهان هيچگاه در خدمت سياست غلط قرار نداشته اند و روى اصول هيچگاه خاك نريخته اند براى همين روشنفكر مانده اند . آقاى ثاقب با عقده يى تنگدستى مادى بزرگ شده است معلوم مى شود كه به ساده گى مى شود او را و كتاب هايش را خريد.

>>>   قرار است يك ايتلاف ديگر هم بزودي اعلام موجوديت كند . البته اين ايتلاف بزرگتر از ايتلاف نجات خواهد بود چون همه ولايات كشور را دربر ميگيرد و نفوس اين ايتلاف بيشتر از همه ايتلاف ها خواهد بود و همه اعضاي ان جوانان با انرژي و تازه نفس اند. اين ايتلاف در مراحل نخست و راي زني قراردارد و بزودي تحت نام ايتلاف بيكاران افغانستان اعلام موجوديت ميكند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است