فلسطین میانجیگری آمریکا را نپذیرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۷/۵/۶ کد خبر: 153124 منبع: پرینت

سفیر فلسطین در مسکو، اعلام کرد کشورش هرگز وساطت آمریکا در حل منازعه فلسطین و اسراییلی‌ ها را قبول نمی‌ کند مگر اینکه روسیه در این مذاکرات به عنوان یک میانجیگر دیگر مشارکت کند.

رسانه‌ های عبری‌ زبان پیشتر گزارش داده بودند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل پیشنهاد روسیه مبنی بر انجام نشست میان او و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، را رد کرده است. به نوشته این منابع، نتانیاهو ترجیح می‌ دهد به طرح صلح پیشنهادی آمریکا فرصت اجرا شدن داده شود.

نوفل بر مخالفت فلسطین با طرح آمریکا و میانجیگری واشنگتن تاکید و گفت که کشورش آماده آغاز مذاکرات با اسراییل است ولی طرف فلسطینی اصرار می‌ کند که این مذاکرات تحت نظارت کمیته چهارگانه بین‌المللی یا با وساطت مشترک روسیه و آمریکا برگزار شود.

نتانیاهو بارها اعلام کرده است که وساطت آمریکا در حل منازعه با فلسطینیان جایگزینی ندارد و آماده تعامل با طرح‌ های «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا است که از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌ اش بر بازگرداندن اسراییلی‌ ها و فلسطینیان به پای میز مذاکرات تاکید کرده است.

تشکیلات خودگردان وساطت آمریکا را بعد از تصمیم ترامپ در ماه دسامبر گذشته مبنی بر معرفی قدس به عنوان پایتخت اسراییل، رد کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است