فرانسه اخراج افغانستانی ها را متوقف کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۳۹۷/۵/۷ کد خبر: 153158 منبع: پرینت

روزنامه های چاپ پاریس، بخشی از مهمترین عناوین خود را به ماجرای "الکساندر بنالا" محافظ پیشین "امانوئل ماکرون" رییس جمهوری فرانسه، اخراج پناهجویان افغانستانی از اروپا اختصاص داده اند.

روزنامۀ چپ گرای لیبراسیون، یکی از عناوین خود را به مردود شدن درخواست پناهندگی شهروندان افغانستانی در اروپا اختصاص داده و به نقل از "اِلین اِرسون" یک نظامی جوان سویدنی، که موفق شد از بازگرداندن یک پناهجوی افغانستانی به کشور خود جلوگیری کند، می نویسد که : «افغانستان کشوری است که در جنگ بسر می برد و نباید پناهجویان را روانه کشوری نمود که در حال جنگ است؛ اما کشورهای اروپایی، پناهجویان را دوباره به سوی کشوری روانه می کنند که هیچ تضمینی نیست که حتی یک روز دیگر بتوان در آنجا زندگی کرد».

بنا به نوشتۀ لیبراسیون، دو هفته پیش از این نیز سازمان عفو بین الملل، بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان افغانستانی از اروپا به افغانستان را محکوم کرده بود.

این در حالی است که در سال ٢٠١٧ ، کشور سویدن با ٦٠ درصد از درخواست های پناهندگی به این کشور مخالفت نموده است. لیبراسیون می افزاید که به غیر از کشورهای اسکاندیناوی، آلمان و اتریش کشورهایی هستند که بیش از همه به اخراج مهاجرین افغانستانی می پردازند؛ اما فرانسه از این قاعده مستثنی است و چند ماهی است که اخراج پناهجویان را متوقف کرده است.
بنا به نوشتۀ این روزنامه، پس از سوریه و عراق، بیشترین درخواست پناهندگی در اروپا، از سوی شهروندان افغانستان است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   خود وزیر داخله سویدن در مصاحبه اش گفت:
درست است که شاید در بعض مناطق افغانستان طالبان و داعش و مخالفین مسلح موجود باشند و بعضی فامیل ها ازین ناحیه به مشکلاتی مواجه باشند و خودشان و یا فامیل هایشان مورد تهدید قرار دارند، اما در افغانستان بسیار جاهایی است که به تهدید های امنیتی مواجه نیست و آنها میتوانند به این مناطق کوچ کنند.
یک نمونه بارز اش شهر کابل است. شهری که شش میلیون نفر بشمول رییس جمهور و تمام مقامات بلند پایه دولتی در آن زندگی میکنند.
این امکان ندارد که طالبان و داعش، تمام مقامات عالیرتبه دولتی را چیزی نگویند و یک نفر را از ولسوالی ناوه هلمند که به پولیس محل طالبان را گزارش داده است، تعقیب کرده به کابل بیایند و او را به قتل برسانند.

>>>   سلام
بسیشار کار عالی است که افغان ها در فرانسه باشد
تشکر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است