دختر سویدنی از اخراج پناهجوی هموطن جلوگیری کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۶    ۱۳۹۷/۵/۷ کد خبر: 153159 منبع: پرینت

یک دختر جوان سویدنی روز سه‌شنبه 24 ژوئیه از اخراج یک پناهجوی افغانستانی در پروازی از سویدن به افغانستان جلوگیری کرد.
ایلین ایرسون، دختر جوان سویدنی با ورود به داخل هواپیمایی که قرار بود یک مرد 52 ساله پناهجو اهل افغانستان را نخست به ترکیه و سپس به افغانستان انتقال دهد، از اخراج او جلوگیری کرد.

ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از این دختر جوان که نشان می‌دهد چگونه او مانع اخراج این پناهجوی افغانستانی می‌شود، در زمان کوتاه به سرعت همرسانی و بازتاب گسترده‌ای یافت، کاربران در شبکه‌های اجتماعی این حرکت انسان‌دوستانه او را مورد تحسین قرار داده و او را فرشته سویدنی نامیدند.

در ویدیویی که به نشر رسیده ایلین می‌گوید: «من تا توان دارم، هر کاری که از دستم برآید برای نجات زندگی این مرد انجام می‌دهم». او اسرار می‌کند، تا اخراج این پناهجو متوقف نشود در جای خود نمی‌نشیند.
وی در ادامه می‌گوید: «در افغانستان جنگ است اگر این مهاجر افغانستانی را اخراج کنید کشته می شود».

در همین حال پناهجوی افغانستانی خطاب به این دختر جوان سویدنی می‌گوید: «این قانون کشورت است» در پاسخ ایلین می‌گوید: «من با این چنین قوانین موافق نیستم هرچند مسافران دیگر شاید ناراحت شوند، اما شاید نخواهند که مانند این مرد افغانستانی بمیرند».

با گذشت دقایقی مسافران در این هواپیما نیز از ایلین حمایت می‌کنند، سرانجام او موفقیت به دست آورده و از اخراج این پناهجو جلوگیری می‌کند.
چند ساعت بعد، وی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که پناهجوی افغانستانی از سویدن اخراج نمی‌شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دختر سویدنی
اخراج مهاجر
نظرات بینندگان:

>>>   دوست های گرامی اقدام نیک دختر جوان سویدی قابل ستایش وتمجید است اما ان دختر تنها مانع پرواز ان پناه جوی افغانی از همان پرواز گردیده وبه هیچ صورت بالای تصمیم حکومت وقانون ایمگریشن سویدن تاثیر ندارد چون فیصله ای محکمه ای سوید به اخراج ان پناه جو است باید یا دوباره موضوع به محکمه رفته ان حکم اولی نقض گردد تا ان هم وطن در سوید باند ویا بهر صورت قانون را بالایش تطبیق نمایندالبته این اقدام به حکم داروی مسکن است که به سرنوشت افغان اخراج شده کدام تاثیری مثبت ندارد
خدیجه از ترکیه

>>>   قصه همو نفری که مار را از آتش جنگل نجات داده بود، نشود؟
ای افغان فکر نکند که والله مثلی که عاشق مه شده و کدام پیشنهاد غیر اخلاقی نکند؟
افغانها عادت دارند که یک دختر طرفداری شان را کند، فکر میکنند که عاشق مه شده است.
خصوصآ که همراه یک رفیق اش یکجا باشد و در راه برود و او رفیق اش نیز بالا بالا اش کند که بچیش والله طرف ات خنده کرد. مثلی که از تو خوشش آمد.
اینجاست که غیرت مردی و غیرت افغانی اش به جوش می آید و میگوید:
بچیش! تو همینجا باش! مه والله اگه ماندن والا یش باشم. ببینیم که خانه شان در کجا است؟

>>>   از اندیشه بزرگمنشانه این دختر جوان قدر دانی میکنیم. و به اراکین و سر دمداران دولت وحدت ملی میگویم که اندیشه این دختر جوان را سر مشق زندگی و قانون انسانی شان قرار داده به مردم خود ترحم نماید درست است که قانون بالای این مرد تطبیق میگردد اما قانون الهی نیست که قابل تغیر نباشد اگر مانند این دختر جوان بشر دوست چند تن دگر هم صدا شود صای شان قابل سمع است و چون کشور های خارج به اندیشه شهروندان خود اعتماد و احترام دارد تغیرات را در تصمیم شان اتخاذ میکند و این شاه دوخت جوان نشان داد که مردم سویدن با پذیرفتن مهاجرین نه تنها که مشکل ندارند بل از حق شات دفاع میکنند به اندیشه این دوخت جوان حرمت گذاشته و سپاسگذاری مینمایم
از جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است