اختلاس یک میلیاردی شرکت برشنا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۷/۵/۷ کد خبر: 153169 منبع: پرینت

تاریخ فراموش نمی کند که در یازده ثور 1395 مطابق با 2016 میلادی کابنیه دولت افغانستان به رهبری اشرف غنی احمدزی با تبانی و رایزنی شرکت برشنا فیصله ای ظالمانه ای را کردند و خط توتاپ را از مسیر بامیان-وردک-میدان تغییر دادند.

به تاریخ 27 ثور همان سال جنبش روشنایی در اعتراض به این فیصله ظالمانه تظاهرات عظیم، مدنی و دادخواهی و عدالتخواهی را برای انکشاف متوازن و عمل به قانون اساسی به راه انداخت اما دولت نه تنها به خواست میلیونی مردم پاسخ مثبت نداد بلکه در 2 اسد 1395 تظاهرات مدنی جنبش روشنایی مورد هدف سازمان یافته قرار گرفت که جان 86 تن از طلایه داران جنبش را قربانی گرفت و بیش از 400 نفر معلول و زخمی برجای گذاشت.

بنابراین یکی از عوامل این قتل عام فرهنگی خیانت شرکت برشنا بود اینک این شرکت دست به اختلاس بزرگ زده است که اگر مدیریت آن محاکمه نشوند گمان نزدیک به یقین می رود که مقامات بلند پایه حکومتی خود نیز شریک دزد بوده و دهن جوال را با دزد گرفته اند.

علی مراد بیگ


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برشنا
اختلاس
غنی
جنبش روشنایی
نظرات بینندگان:

>>>   قبیله همه جا را به گند کشیدن، هرجای که "زی و خیل" را مامور کنید، از این بیشتر نمیشود توقع کرد،

>>>   Feroughi
وقتی اعتراضات شجاعانه ی جوانان عراق علیه حکومت فاسد شان را امروز دیدم ، از خود پرسیدم :
چرا جوانان ما همانند جوانان عراقی ، کوریایی ، تونسی وغیره نمیتوانند ویا نمیخواهند علیه فساد گسترده در دولت ، علیه کشتار و ویرانی دایمی ؛ علیه بی قانونی و زورگویی و علیه دزدان ، غاصبان و قاچاقبران مواد مخدر که علت اصلی بی ثباتی و بیعدالتی درکشور اند ، شجاعانه به پا برخا سته ، صدای اعتراض و پرخاش شان را به گوش جهانیان برسانند ؟
این روزها مردم عراق شجاعانه بپا خاسته ، علیه فساد گسترده در عراق اعتراض نموده اند . چندی پیش مردم کوریای جنوبی ، روزها به خیابان ها ریختند تا رییس جمهور فاسد شانرا به چنگ قانون سپردند . همینگونه مردم تونس و مردمان دیگر...
تنها مردمانی که فساد ، بیعدالتی و بی ثباتی دایمی را تحمل دارند ما استیم .
این خاموشی و تحمل بی پایان درد از نظر شما چگونه تعبیر می شود ؟

>>>   من فکر میکردم که هزاره ها با تحصیلی که دارند هوشیارند اما که اشتباه پنداشته بودم. آخر آن پایه های فلزی و کیبل ها را چه میکنید . عقل تان در سر پایه و کیبل رفته است چرا خواستار احداث بند برق نمیشوید

>>>   Hai Khurasani
بزرگ‌ترین مرکز فساد و معمار مثلث فساد ،ارگ و تفکر فاشیسم افغانی در کشور می باشد.
پیشوایان فساد سازمان یافته و برگزاری کنفرانس مبارزه با فساد در کشور.
اضلاع مثلث کبیر فساد در کشور را؛
فاشیسم افغانی( محمد اشرف غنی )،
رهبران مافیا( قاچاقبران مواد مخدر، تاراجگران بیت المال، غاصبان زمین، صاحبان تجارت سیاه، اختلاس کنندگان بنادر کشور، تاراجگران معادن، صاحبان رسانه های مافیایی و انحصارگران قدرت و ثروت محلی ...)و
رشوت و فساد گسترده اداری تشکیل می دهد.
آیا حکومت جرئت مبارزه‌ی صادقانه با این مثلث خبیث و شرور را دارد؟
جواب یک کلمه است:
نه
زیرا با تفکر فاشیستی نمی توان به مبارزه با مثلث فساد برخاست.
این نهاد روحانیون درباری هم خود یک نهاد فاسد است.
آیا آقای کشاف حاضراست برای شفافیت جهت افکار عمومی سقف معاشات، امتیازات و هدایایی شورای غیر مشروع و فراقانونی نهاد فاشیست پرور علماء را از بدو تشکیل تا امروز اعلام نماید؟

>>>   شرکت مافیای برشنا توسط پشتونها و تیم فاشیست احمدزی کنترول میشود. این شرکت تکقومی از مشتریان غیر پشتون چنان دزدی میکند که در تاریخ فغانستان سابقه ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است