دستور ترامپ یک نفر را کشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۷/۵/۷ کد خبر: 153176 منبع: پرینت

دستور نژادپرستانه ضدمهاجرتی ترامپ موجب مرگ یک نفر شد.

یک شهروند آمریکایی به علت دستور مهاجرتی دولت واشنگتن و دور ماندن از خانواده‌ اش خودکشی کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی در اینباره نوشت: در اولین ساعات روز صبح روز هجدهم ژوییه «محمد سالم» با تلفن با خانواده‌ اش تماس گرفت و گفت که وی اسلحه‌ ای در دست دارد و می‌ خواهد خود را بکشد. محمد سالم 31 ساله یک آمریکایی یمنی‌ تبار بود. خانواده وی می‌ گویند که محمد بعد از آن که چراغ‌ های فروشگاه محل کارش در لوییزیانا را خاموش و همه در‌ها را بسته بود به خانواده‌ اش تلفن می‌ کند و این خبر را به آنها می‌ دهد. او به همسر و پنج فرزندش که در جیبوتی، واقع در سواحل شرقی آفریقا ساکن بودند، تلفن می‌ زند. سه فرزند کوچکتر محمد تبعه آمریکا هستند، اما همسر و دو پسر بزرگترش چنین شرایطی ندارند. به دنبال ممنوعیت‌ هایی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در خصوص صدور روادید ورود به آمریکا اعمال کرده است، همسر و دو پسر بزرگتر محمد امکان ورود به آمریکا را نداشتند.

در ادامه این مطلب آمده است: محمد سالم تنها یکی از هزاران آمریکایی یمنی‌ تباری است که به علت صدور فرمان ترامپ از سایر اعضای خانواده که تابعیت آمریکا را ندارند جدا شده بود. بر اساس فرمانی که رییس جمهور آمریکا صادر کرده است شهروندان هفت کشور، از جمله یمن، اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند.

بستگان محمد می‌ گویند وی در آخرین تماسی که با خانواده اش در جیبوتی داشت گفته بود که پول کافی ندارد تا برای آنها ارسال کند. هزینه‌ های زندگی در جیبوتی، از جمله هزینه‌ های اجاره مسکن، چندین برابر یمن است. برادر محمد می‌ گوید وی هفت هزار دالر از بستگان قرض کرده بود، اما باز هم در تامین هزینه‌ های زندگی‌ اش درمانده بود. افزون بر این، فرزندان وی هم که در جیبوتی ساکن بودند، بیمار بودند.

محمد به همسر و فرزندانش تلفن کرد و گفت که می‌ خواهد خود را بکشد. او سپس گوشی تلفن را قطع کرده بود. همسرش هر چه تلاش کرده بود که با وی تماس بگیرد، راه به جایی نبرده بود.

عبدالرحمن احمد، کارفرمای محمد و از دوستان دوران کودکی وی، به ان‌بی‌سی نیوز گفت پسر 14 ساله محمد به وی تلفن کرده و از او می‌ خواهد که او سری به پدرش بزند و وضع را جویا شود. عبدالرحمن احمد هم به اتاق سالم می‌ رود و متوجه می‌ شود که او با شلیک گلوله خودکشی کرده است. احمد که از این وضع به شدت شوک شده بود به پولیس می‌ گوید که تنها مشکلی که محمد داشت این بود که بتواند یکبار دیگر خانواده‌ اش را ببیند. خانواده و بستگان محمد سالم می‌ گویند وی هیچ گونه مشکل روانی نداشته است.

برادر بزرگتر محمد -که در میشیگان ساکن است-گفت مهمترین مشکلی که محمد داشت این بود که به علت ممنوعیت‌ های اعلام شده از سوی ترامپ برای ورود شهروندان شماری از کشور‌ها به آمریکا امکان دیدن خانواده برایش از بین رفته بود. وی می‌ افزاید که محمد نه می‌ توانست خانواده‌ اش را به آمریکا بیاورد و نه می‌ توانست آنها را به کشور جنگ زده یمن بازگرداند، زیرا یمن دستخوش بحران و جنگ است.

ان‌بی‌سی نیوز در ادامه نوست: سیاست‌ های مهاجرتی دولت آمریکا خانواده‌ های بسیاری را متلاشی کرده است و خودکشی محمد تنها نمونه‌ ای از این دست است. تحقیقات نشان می‌ دهد که استرس‌ های ناشی از مسایل مربوط به مهاجرت می‌ تواند خطر اختلالات ذهنی را بیشتر کند.

پدر و پدربزرگ محمد سالم اتباع آمریکا هستند. محمد نیز از سال 2003 در آمریکا ساکن شده بود. محمد در یمن ازدواج کرده بود و تا سال 2013 منتظر بود که برای خانواده‌ اش درخواست روادید کند؛ اما جنگ و بحران یمن همه چیز را تغییر داد. برادر محمد می‌ گوید که وی افسوس می‌ خورد که چرا پیشتر درخواست روادید نکرده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است