مدیرکل اتباع خارجی ایران نژادپرست است
یک مدیر بی لیاقت اجرایی در نظام دولتی ایران بخود اجازه می دهد تا هرآنچه باعث فاصله و دلسردی و شکاف میان اتباع ایرانی با مهاجرین افغانستانی می شود، برزبان جاری کند و مانند سال های گذشته یکبار دیگر یاد آور تحقیرهای خیابانی و توهین های اداری و امنیتی ایرانی ها بر مهاجرین افغانستانی گردد 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۲    ۱۳۹۷/۵/۸ کد خبر: 153191 منبع: پرینت

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) در موقعیتی که مهاجرین افغانستانی در ایران بیشتر از هر زمان دیگری به همیاری و همراهی و همفکری همنوعان ایرانی خود نیاز دارند، یک مدیر بی لیاقت اجرایی در نظام دولتی ایران بخود اجازه می دهد تا هرآنچه باعث فاصله و دلسردی و شکاف میان اتباع ایرانی با مهاجرین افغانستانی می شود، برزبان جاری کند و مانند سال های گذشته یکبار دیگر یاد آور تحقیرهای خیابانی و توهین های اداری و امنیتی ایرانی ها بر مهاجرین افغانستانی گردد.

سعید بیات مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران که هنوز شش ماه از انتصابش در این سمت می گذرد، بنوعی ایرانی ها را علیه مهاجرین افغانستانی تحریک می کند و در جلسه رسمی با حضور خبرنگاران، از اشغال فرصت های کاری توسط مهاجرین افغانستانی سخن می زند.
"به گزارش خبرگزاری فارس، وی مهمترین و ضروری‌ ترین اقدام با توجه به شرایط کشور را جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط مهاجرین می داند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران با ذکر اینکه حدود سه میلیون نفر از اتباع کشور افغانستان در ایران حضور دارند، گفت: این جمعیت هزینه گزافی را بر سیستم اقتصادی و مدیریتی کشور تحمیل می‌کند؛ زیرا این جمعیت از همه سرانه‌ها و خدمات مربوط به اتباع ایرانی مانند سرانه‌های خدمات بهداشتی، انرژی، سیستم حمل‌ و نقل، آموزش‌ و پرورش و... به ‌صورت رایگان و برابر با اتباع ایرانی استفاده می‌کنند.
بیات افزود: اتباع و پناهندگان مورد توجه نظام بوده ‌اند و مانند اتباع ایرانی از امکانات و خدمات برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: ضرورت دارد بعد از گذشت چهار دهه از حضور اتباع افغانی در ایران و تحمیل هزینه‌های سنگین اقتصادی، سیاست و تدابیر مدونی برای نحوه و شکل حضور و سکونت آنان اتخاذ گردد.
بیات اضافه کرد: مهمترین و ضروری ‌ترین اقدام ما با توجه به شرایط کشور، جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع به ‌صورت غیرقانونی و غیرمجاز است؛ لازم است بر اساس مواد مرتبط قانون کار، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های موجود با کارفرمایانی که به ‌صورت غیرقانونی اتباع را به کار می‌گیرند برخورد قانونی شود."

مهاجرین افغانستانی دلخوش بودند که دیگر زمان تحقیرها و توهین ها و تقیدها در ایران گذشته است و رویکرد نظام ایران نسبت به مهاجرین افغانستانی مثبت شده است که یقینا اینگونه است. اما رفتار و گفتار کسیکه او را به عنوان مدیرکل اتباع خارجی منصوب کرده اند، کاملا گستاخانه و متضاد با سخنان رهبری ایران و سیاست خارجی و پناهندگی و از همه مهمتر عقیدتی نظام ایران اسلامی است.

این فرد اینقدر از لحاظ شعور و فهم در حد پایینی قرار دارد که نمی فهمد در حضور رسانه ها و جمعی از مسوولان و مردم نباید به کنش های اجتماعی که باعث تضاد افراد و اشخاص با یکدیگر در جامعه می گردد، دامن زد که عواقب آن به واکنش های منفی در اجتماع می انجامد.

جناب مدیرکل اتباع خارجی تهران نمی داند که بسیاری از مهاجرین افغانستانی در ایران گاهی بیشتر از یک ایرانی برای نظام ایران خدمت کرده اند و حتی در راه ایران جانفشانی کرده و در کنار خنده های ایرانی ها خندیدند و همراه گریه های شان گریه کردند و درشادی های شان شاد شدند و در غصه های شان غمگین بودند.

جناب بیات هنوز نمی داند همین مهاجرینی که ایرانی ها را علیه شان تحریک می کند، در کنار فرزندان ایرانی در جبهه ها در زمان جنگ تحمیلی بر ایران جنگیدند و زمانیکه جنگ سوریه و دفاع از ارزش های مشترک با ایرانی ها به میان آمد، با تشکیل لشکر فاطمیون ثابت کردند که بی پیرایه از ارزش ها شجاعانه دفاع می کنند و در هر جبهه ای حاضر به جانفشانی برای عقاید و آرمان های دینی شان هستند و ایرانی ها را کمک می کنند.

جناب مدیرکل اتباع خارجی چشم این را ندارد که ببیند چقدر سرمایه از مهاجرین افغانستانی در ایران بکار گرفته شده و در زمانیکه ایران تحریم است، چقدر سرمایه گذار افغانستانی بازار تولید در ایران را رونق بخشیده اند و پول و ارز خارجی شان را به ایران انتقال داده اند.

سعید بیات هنوز نمی داند که ایران در حالیکه تحریم است و اجازه صدور کالا به بسیاری از کشور ها را ندارد، سالانه بیش از ده میلیارد دالر به افغانستان اقلام مصرفی صادر می کند.

مدیر کل اتباع خارجی ایران توان درک این را ندارد که بفهمد همین مهاجرین افغانستانی سپر محافظتی در مقابل آمریکایی ها و عرب ها و حتی اسراییلی ها در مرز های ایران خواهند بود و از سیاست های ایران در نظام و دولت کشور همسایه حمایت خواهند کرد.

در مقابل ادعای مدیرکل اتباع خارجی ایران که این کشور متقبل هزینه های زیادی برای مهاجرین افغانستانی شده است، باید اذعان داشت که تاجایی که ما اطلاع داریم اکثر این هزینه ها از مهاجرین دریافت می شود و قسمتی هم توسط نهادهای بین المللی تامین می گردد و این جناب فکر می کند که این چند روز اخیر مدارا با مهاجرین را باید بر رخ شان بکشد.

این جناب نمی داند که نگرش های فاشیستی و نژادپرستانه در گذشته به اندازه کافی بر مهاجرین افغانستانی در ایران عرصه را تنگ کرده بود، چنانچه بسیاری از جوانان مهاجری که در ایران بزرگ شدند و در اینجا تحصیل کردند و با خوی خاصیت ایرانی عادت کرده بودند را از ایران اسلامی فراری داده و به دامان کشورهای غربی افکند و نفرین ابدی را برای بانیان تفکرات فاشیستی و نژاد پرستانه ایرانی نثار کرد.

لازم است تا از مسوولان دلسوز نظام ایران تقاضا کنیم تا این فرد فاشیست و عقده ای را از سمت مسوولیت اداره کل اتباع خارجی برکنار کرده و حسن نیت شان را نسبت به مهاجرین افغانستانی عملا نشان دهند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتباع افغانستان
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   از دولت ایران خواهش مندم که با این همه لطف که به افغانی ها کردید خواهش میکنم جلوی رفتن افغانی ها را به ترکیه را نگیرید.

>>>   با وجود اینکه ترکیه جلوی ورود افغان ها را نمیگیرد ایران مانع خروج افغان ها به سمت ترکیه را میگیرد .واین خلاف قوانین بین الملل وبشر دوستانه است.

>>>   چون جنگ سوریه تمام شد برادری هم تمام شد

>>>   افغانستان باید از ورود اجناس ایرانی جلوگیری کند وفرصت شغلی برای اتباع ایرانی ایجاد نکند.

>>>   اگر به فکر فرصت های شغلی هستید بگذارید افغان ها به سمت ترکیه بروند. با وجود نا نادیده گرفتن ترکها ایرانی ها جلوی خروج به سمت ترکیه را میگیرند. اگر شما ادعا میکنید کار غیر قانونی است.
کدام کار شما قانونی بوده؟؟؟
ایا رفتار شما با افغانی هایی مثل من که متولد ایران ونزدیک به چهل سال است در ایران هستم وحق داشتن یک موتور سیکلت وسیم کارت را ندارم قانونی است؟
با وجود اینکه هرسال از ما پول اقامت و کارت کارگری میگیرید
لااقل بگذارید بریم ترکیه....

>>>   اگر ایران مخالف حضور افغان ها است همانند ترکیه از سازمان ملل بخواهد افغانی ها را به یک کشور ثالث انتقال ندهد.

>>>   پول در یافتی از سازمان ملل را به خود افغان ها بدهند نیاز به کار شما نیست. ویا اجازه بدید بریم ترکیه. چرا جلوی ما را میگیرید اگر به فکر فرصت شغلی هستید؟ ؟؟

>>>   قابل توجه مسئولان قانون مدار ایرانی
بنده عاجزانه از شما مسئول قانون مدار ایرانی که حتی یک بار از قوانین نافذ جمهوری اسلامی وقوانین بین الملل تاختی ننموده اید!!!!!!
تقاضا دارم برای دلسوز ی به جوانان ایرانی وایجاد فرصت شغلی برایشان یک بار قانون را نادیده گرفته واجازه دهید اتباع افغان به کشور ترکیه عزیمت کنند .چون پلیس ترکیه یک پلیس قانون شکن است خواهشمندم شما برای یک بار هم شده قانون را نادیده بگیرید.ای مسئول قانون مدار ایرانی......التماس میکنم.

>>>   [مدیر کل اتباع خارجی ایران توان درک این را ندارد که بفهمد همین مهاجرین افغانستانی سپر محافظتی در مقابل آمریکایی ها و عرب ها و حتی اسراییلی ها در مرز های ایران خواهند بود]
بسیار خوش شدم و خنده کردم. وفق آمار سازمان ملل هرسال در افغانستان به کمک امریکا و انگلیس 9000 تن (یعنی 9 میلیون کیلو) کوکنار کشت میشود و بیشتر این مواد مخدر توسط قاچاقبران به ایران فرستاده میشود تا جوانان ایرانی پودری و بدبخت و بی سرنوشت بشوند. حالا ای ره باور کنم یا "سپر محافظتی در مقابل امریکا و اسرائیل" ره ؟!!!!!!
خیلی جوک مزه داری بود. خوش شدم قندولکم.تشکر.

>>>   جنابی که از ورود مواد مخدر حرف زدی بدان بیشتر از آن جوانان افغانستانی در ایران معتاد شدند و به افغانستان برگشتند.
دیگر اینکه این کار افغانستانی ها نیست بلکه سیاست آمریکایی ها است که خودت وافقی
سعید از مشهد

>>>   اين مهاجرين افغاني براي چه در ايران نشسته اند تا تحقير و توهين شوند؟ ايران اصلا با افغانستان كدام دوستي ندارد بلكه در زمان حمله اتحاد جماهيرشوروي كه داشت دنيا را ميبلعيد از ترس خود مرز هايش را براي افغانها باز كرد تا ايشان از انجا مسلح شده عليه اتحاد جماهير شوروي سابق بجنگند. وقتي افغانها شوروي را شكست دادند ايران شروع به ازيت و ازار مهاجرين كرد كه تا حالا ادامه دارد.
بياييد در وطن از همين دولت تان حمايت كنيد به نفع كشور است. تاكي در ايران كه از تاريخ و فرهنگ تان گرفته تا شاعر و نويسنده و دانشمند تان را دزديده و براي خود تاريخ ساخته زندگي بيغرتي را ادامه ميدهيد؟ چهل مليون افغان در وطن با افتخار زندگي ميكنند و منت كشور هاي مثل ايران را نميكشند. شما برتري از اين چهل مليون نداريد بياييد يكجا يا وطن را ميسازيم يا اين كه باهم مشكلات را سپري ميكنيم.

>>>   انصافا رهبر ایران توجه خاصی به وضعیت مهاجرین افغانستانی در ایران داشته است و الا این متعصبین و فاشیست های ایرانی نمی گذاشتند هیچ افغانستانی در ایران زندگی و یا تحصیل کند.
در هر حال در هر کشوری هر جور آدمی هست و هم فاشیست را دارد و هم انسان های خوب و عاقل را.
ما درک می کنیم ولی انتظار داریم بیشتر از این به فاشیست ها اجازه داده نشود تا باعث نگرانی مردم مهاجر در ایران شوند.
شیما کابل

>>>   آفتاب از کدام طرف برآمد، که افغان پیپر یک مقاله در رابطه با برخورد های غیر انسانی مقامات ایرانی علیه افغانها می نویسد؟

>>>   هر موضوعی سه دیدگاه مختلف دارد. دید من /دید شما/ و واقعیت
مطمنا نه انچه که مدیر اتباع خارجی می گویید کاملا درست است نه انچه شما می گویید. مخصوصا ان قسمت از سخنانتان که می گویید شما سپرایرانی ها در برابر امریکا و عرب ها هستید. اگر شما سپر هستید چرا برای خودتان سپر نبودید. (اگر منظورتان لشکر فاطمیون است این برادران برای اعتقاد و عقیده خود می جنگند مانند هزاران ایرانی که در سوریه و عراق شهید شدند و مطمنا به دنبال امتیازی از ایران نیستند و صحبت کردن اینگونه توهین به انهاست) واقع بین باشید و منطقی و به دور از احساس سخن بگویید.
اریانا

>>>   بادرنظرداشت اینکه دفتر نمایندگی شما در ایران است جرات بخرج دادید که چنین مطلبی نوشتید.
این مطلب شما حرف دل تمام ما مهاجرین در ایران است.
البته این بار اول شما نیست که چنین با خاطی ها در ایران برخورد می کنیدو چنین مینویسید.
جرات شما ستودنی است.
عاطفه دانشجو در تهران

>>>   این .....نمی فهمد که دولت ایران در مقابل مهاجرین سالانه از سازمان ملل پول دریافت می کند بایت آموزش و پرورش و غیره
و مهاجرین کار اگر می کند کار شاقه است!

>>>   نویسنده ای گرامی که گفت افتاب از کدام طرف برامده که افغان پیپیر چنین مطلبی نوشته است.
شما همیشه بیننده این سایت نبوده اید من که 15 سال است بیننده این سایت هستم بارها از این سایت تحلیل های منطقی در جهت اصلاح و بهبود وضعیت مهاجرین افغانستان در ایران و پاکستان خوانده ام.
در حقیقت نویسنده های این سایت درد دل مردم را در هر زمینه ای مطرح می کنند.
سید محمد سجادی از قم ایران

>>>   امیدوارم سپاه بااین فردنژادپرست برخوردکند

>>>   دولت ایران چهل سال است نمی داند با مهاجرین افغانستانی چه برخوردی داشته باشد؟
برخوردهای دولت با افغانستانی ها بسیار نفرت آمیز و تحقیر آمیز است.
مردم شریف ایران با مهاجرین افغانستانی هیچ مشکلی ندارند و برادر وار زندگی می کنند اما دولت و مسئولین هر از گاهی باعث فتنه انگزی علیه مهاجرین می شود.
در طول همین چهل سال دولت ایران برخوردهای ناشایست با مهاجرین داشته است.
هیچ مهاجری از دولت ایران راضی نیست. البته بیشتر هم مهاجرینی از سوی دولت آسیب می بینند که هم مذهب و همزبان ایران هستند. یعنی هزاره ها به علت اینکه قیافه ظاهری آنان همسان ایرانیان نیست. از یکسو از همین هزاره ها لشکر فاطمیون می سازد و علیه داعش از آنان استفاده می کند و از سوی دیگر در میان مردم نسبت به آنان ایجاد تنفر می کند.

>>>   در ایران سیاست مداران دائم به خاطر فریب ایرانیان و فرار از مشکلات اقتصادی و سیاسی از حربه مهاجرین استفاده میکند. در حالیکه بیشترین افغانستانی ها در شاقه ترین و مشکل ترین کار در کار خانه ها از قبیل دامداری ، سنگبری ، خشت پزی ، پاک کاری جاده ها ..... مشغول اند .
در حالیکه ایران سه میلیون نفر بیکار دارد آن هم لیسانس ، فوق لیسانس ، ........
جناب مدیر کل اتباع خارجی ، آیا فوق لیسانس تو حاضر است که بجا یک افغانستانی در سنگبری کار کند؟ و یا ........
این خصلتی تمام سیاست مدارن روی دنیاست ، وقتی صداقت نداشتی ، واقع بین نبودی ، چشم ها کور و وجدان ها زیر پا میشود ، بخاطر اهداف خود ، جامعه و یک قشر خاص را قربانی میکنند و خاک به چشم مردم خود میزند.
(غفور)

>>>   به نظر بنده سیاست بازگشت دوطلبانه مهاجرین به کشور و تشویق آنها به بازگشت، کار مناسبی است؛ چون در ابتدای کار گرچه این بازگشت سختی هایی خودش را دارد، اما در نهایت به نفع خود همین مهاجرین و به نفع کشور هست؛ نکته خیلی مهم در باره این موضوع این است که ما مهاجرین افغانستانی باید به این نتیجه رسیده باشیم که اگر ما در غیر کشور خود باشیم و حتی به معنای واقعی کلمه برای کشور میزبان کلفت و نوکر و مزدور باشیم و این حضور ما برای آنها نفع صد در صدی هم داشته باشد بازهم کشور میزبان راضی نخواهد شد و همواره به توهین و تحقیر و اظهار هزینه بر بودن مهاجرین و باجخواهی و آزار و اذیت خود ادامه خواهد داد، تنها بحث ایران مد نظرم نیست، در همه ی کشورهای دنیا قضیه از همین قرار است. هذا اولا.
و ثانیا: افغانستان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا هست، با این وجود حیف است که این همه تحصیل کرده و نخبه و استعدادهای درخشان داشته باشیم که به کشورهای خارج راحت طلبی کند و خارجی ها از علم و استعداد آنها استفاده بکنند، اما مردم این کشور اینگونه فقیر و خوار و ذلیل باشند که تمام هم و غمشان این باشد که مثلا فلان کشور چند صباحی با منت برای شان اجازه بدهند تا در آن کشور بمانند!
ناگفته نماند که هم امنیت کشور ما دست خودماست و هم اقتصاد کشورما دست خودماست و هم فرهنگ و معارف ما دست خودماست و هم انتظارکار و شغل و پیشرفت کشور از خود و در دست خود ماست نه بیگانگان؛ چون در طول این چهل سال و قبل از آن، حضور شرق و غرب و آمریکا و همه را تجربه کردیم و لی کشور ما از نظر امنیت و اقتصاد و شغل و کار بدتر شد که خبر نشد.

>>>   این رفتارهای ناپسندیده برخی مدیران من جمله مدیر کل اتباع باعث آبروریزی نظام اسلامی ایران است. از دولت و قوه قضائیه درخواست داریم همانطور که مدیران دوتابعیتی های شریف را برکنار کردید مدیران فاشیست در نظام جمهوری اسلامی ایران را برکنار کنید!
همچنین لازم می دانم بگویم که حاضر هستیم جوانان و دانشمندان نخبه افغانستانی را برای مناظره در خصوص عملکرد اداره اتباع کل مهاجرین را برگزار کنیم تا این مدیر فاشیست دید بهتری نسبت به مهاجرین داشته باشد.
محمد از تهران

>>>   بهترین راه اسکان مجدد مهاجرین در کشورهای ثالث میباشد

>>>   مهاجران در ایران ممکنه از وضعیتی که دارند راضی نباشند و حتی خود من به عنوان یه ایرانی هم دوست دارم اونا در وضعیت بهتری باشند چون مهاجرانی که به ایران آمدند را به شخصه مثل یه ایرانی میدونم با این اوصاف نباید فراموش کرد که مسئول نخست در برابر این مردم دولت اشرف غنی و سپس انهایی هستند که افغانستان را اشغال کردند. چرا هیچ وقت انها پاسخگوی عملکردشان نیستند؟ ایران نه حکومت اون سرزمین را به دست دارد نه 16 سال انجا را تصرف کرده اما شرایط به شکلی هست که از دولت افغانستان و امریکا بیشتر در مورد مردم افغانستان مسئول شناخته میشه.
اگر بنا بر این بوده که ایران احتیاجات کار ، مدرسه دانشگاه بیمارستان و غیره این مردم را برطرف کند چرا به ایران ملحق نمی شوند؟ این چه مدل از کشورداری و حکومت شد؟
مثال حکومت کردن پشتون ها بر سرزمین خراسان مثال "همسایه ها یاری کنید تا من شوهر داری کنم"هست. همه باید به اشکال گوناگون به این قوم ظالم یاری کنند تا کشوری تحت عنوان قوم افغان(پشتون) محلی برای حکومت کردن انها باشد.
اگر وجدان و انصاف دارید نظرم را منتشر کنید.

>>>   سیاست دولت مردان تمام کشور ها متمرکز به قشر فقیر جامه بوده و یگانه سلاحی است انتها ندارد میتوان در هر شرایط و زمان مانند ابزار استفاده کرد. و ایران هم ازین قاعده مستثنی نیست.
برای مهاجرین افغانستان این مثله تازگی ندارد فقط مثل رژیم احمدزی مخشوش کردن افکار عامه است .
ایران حدودا دو ملیون جوان دوازده پاس، لیسانس، فوق لیسانس. .....بیکار دارد که دنبال کاری استند که مطابق رشته شان باشد. اما مهاجرین در کار های سطح پایین وطاقت فرسا مشغول اند مانند سنگبری،کوره های خشت پزی، مالداری، زراعت. ....که هیچ ایرانی حد اقل تحصیل کرده نمی خواهد درین جاها کار کند.
و ازین موقعیت گروه های داخل افغانستان هم استفاده سو کرده تا ذهنیت مردم را جاها دلخواه شان معطوف دارند و رسانه ها هم بخاطر (؟ ) همصدا با آنها است.

>>>   به امیدبازگشت مهاجرین افغانستانی به کشورخود تا آخرین نفر...

>>>   از انها شکی نیست که هر کاری بدی را در مورپد مهاجرین افغانستانی انجام دهند چون دوست هستند و دوست چنین سختی ها را بدوست خد میاورد عیبی ندارد .

>>>   ما افغانها اخر هرچی بی غیرت استیم چرا چشممان به ایران است اما نظری به وطن خود نداریم علت این همه بدبختی در وطن مردم ما است نه دولت چون مردم کشور ایران را دوستر دارند تا وطن هرکشوری امن و اباد شد بخاطره ملتش شد اما ملت ما نمیفهمد و همه خیانتکار استند

>>>   رسول اکرم (ص) بترسید از آه مظلومی که جز خدا یار و یاوری ندارد. این هم می گذرد.

>>>   ای ایران!بااین کارها آینده ات راخراب میکنی.بنده اشرف غنی وعبداله وکرزی رامقصراصلی میدانم.کاظمی درایران چوپانی کند و اشرف غنی درافغانستان حکومت. واقعا خنده آور است.خداوند رحمت کند امام خمینی راد مرد بزرگ به عنوان یک افغانستانی به امام خمینی احترام قایلم. و اما...
فرشته عجمی تهران

>>>   با سلام
عمرى در ايران زندگى كردم و با ديدن هموطنانم كه تحقير بالايشان صورت ميگرفت، اشفته و پريشان بودم. ناگفته نماند كه هنوز هم باعث تشويش است براى تمام مردم ما.اما چيزى كه مرا هميشه شگفت زده و پريشان نگاه كرده، ايست كه چرا ما افغان مردم به هوش نمياييم و به حال خود فكرى نميكنيم.
مردم افغانستان اينده خود را خود رقم ميزند، پس شكايت از ايران و پاكستان براى چى. گرچه من از سياست اين دو كشور در قبال افغانستان بيزارم.
اما حقيقت اينست كه مردم ما بايد به فكر خود باشند...
اميد به پيروزى مردم افغانستان

>>>   سلام دوستان ایرانی ام
می خواهم این برخورد مولا امیر المومنین را نسبت به یک نصرانی بخوانید و بعد آن را با برخورد شما با هزاران جوان مهاجر افغانستانی که در سر کارهای طاقت فرسای شما معلول شده و یا حتی جانشان را از دست دادند و اگر هم زنده مانده اند اکنون به سن پیری و کهولت رسیده است، بخوانید و منصفانه قضاوت کنید:
این هم روایت با آدرس:
حضرت‌ مولا امیر المومنین علیه السلام پیر مرد از کار افتاده‌ نابینایی‌ را می‌بیند که‌ از مردم‌ تقاضای‌ کمک‌ می‌کرد مشاهده‌ نمود بی‌درنگ‌ از حال‌ وی‌ جویا شد و یکی‌ از اطرافیان‌ خود را مأمور رسیدگی‌ به‌ حال‌ و وضع‌ وی‌ نمود. او پس‌ از تحقیق‌ گزارش‌ داد که وی‌ نصرانی‌ است‌ و از مردم‌ درخواست‌ کمک‌ می‌نماید، امام‌ از شنیدن‌ این‌ سخن‌ آثار خشم‌ در چهره‌اش‌ آشکار گردید و فریاد برآورد: او تا جوان‌ بود او را به‌ کار کشیدید و از نیروی‌ او بهره‌ گرفتید و اکنون‌ که‌ پیر و ناتوان‌ گشته‌ وی‌ را به‌ حال‌ خود رها نموده‌ و از احسان‌ و کمک‌ خویش‌ محرومش‌ می‌نمایید؟ آنگاه‌ این‌ فرمان‌ ماندگار را صادر نمود که: «انفقوا علیه‌ من‌ بیت‌المال: برای‌ وی‌ از بیت‌المال‌ مستمری‌ قرار دهید.»(عاملی، شیخ حر، وسائل الشیعة، ج 15، ص 66، مؤسسه آل البیت، قم، 1409ق).
با احترام مهاجر ایران

>>>   از ایرانی های عزیز خواهش میکنم یا نظر ندهند یا اگر نظر میدهند منطقانه و خردمندانه و بیطرفانه نظر دهند.در این جا و دراین مسِله جایز نیست تعصب بیجا داشته باشید شما این تعصب را باید در برابر اعراب بکار ببرید
بهروز

>>>   من هم مانند بسیاری از هموطنان در ایران مهاجر هستم، بعد از سی سال زندگی در ایران، هنوز هم نتوانستم حقوقی برای خود ترسیم کنم، رانندگی که شغل بسیار پیش پا افتاده ای هست برای ما قدغن است اگر ماشینی سوار شوی، سر و وضع شیکی داشته باشی آن وقت باید منتظر نیش و کنایه هایشان باشی، به راستی مسلمانی را کنار بگذاریم که در درجه ای اعلی تر است انسانیت کجاست، اگر اعتراضی بکنی با فحاشی و زورگویی جوابت را می دهند، چون همیشه احساس می کنند که حق این کار را دارند، و می دانند که نه تنها بازخواست نخواهند شد بلکه مورد حمایت حداقل بخشی از جامعه هستند، من دوستان ایرانی زیادی دارم و می دانم که بخش بزرگی از جامعه نیز با این نوع برخورد مخالف است. اما متاسفانه شاید بیش از نیمی از جامعه برخورد با مهاجرین را از کودکی از تلویزیون و رادیو و سینما و مسئولین یاد گرفته اند و با آن خو گرفته اند. این است وضع جامعه مهاجر ایران.

>>>   ما به ایران نه پی حشمت و جاه آمده ایم
از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم

>>>   از اسرائيل وغربي ها كه كله وشكايت نيست زيرا كافر ودشمن دين واسلام ومسلمانان اند ,اما خيلي جاي تأسف از دولت ومردم است كه ادعاي كشور اسلامي وعمل به اّموزه هاي اسلامي را ميكند

>>>   در پاسخ به ایرانی های عزیز و محترم:
بنده به علت شغل و پیشه ام در خیلی از کشورهای دنیا زندگی کرده ام از جمله در ایران و افغانستان. من دوستان ایرانی زیادی دارم . به نظر من مشکل از دولت ایران و سیاست های آن است نه مردم مظلوم ایران.
اگر دولت ایران به وضوح اعلام کند که ما در سیاست های خارجی از احکام اسلامی پیروی نمی کنیم یقینا دو سوم مهاجران از این کشور بر می گردند. ولی اگر چنین کند این همه سال که مردم خود را به بهانه ی دین به بازی گرفته است چه میشود؟
و اگر دولت ایران به وضوح اعلام کند که دولت حاضر به انجام پیمان های سازمان ملل نیست بقیه جمعیت هم یا خودشان یا توسط سازمان ملل از این کشور خارج میشد ولی اگر چنین کند با مهاجران ایرانی خود در کشورهای دیگر چه کند که تعدادشان کم هم نیست؟
در پاسخ به عزیزی که فرمود قاچاق از افغانی است باید گفت که اسلحه ها و تجهیزات ساخت ایران هر از گاهی از دست طالبان کشف میشوند که یعنی عزیزان را مسلح کرده اند؟
در پاسخ به عزیزی که فرمود اخبار وارونه است من اخبار تمام دنیا را در یک سو دیده ام و اخبار ایران را تنها در سویی دیگر!
در پاسخ به عزیزانی که افغانی ها را کار دزد جوانان ایرانی می فرمایند عرض شود که وقتی من در ایران بودم هر شغلی را انتخاب می کردم اگر یک ایرانی هم تخصص آن کار را داشت کار به او واگذار می شد که برای من به شخصه زیاد اتقاق افتاده است. حال صحبت بنده در این است که وقتی یک مهاجر که دستش به هیچ جا بند نیست می تواند شاغل باشد پس جوان ایرانی باید بیکاری خود را در خود جستجو کند.
در پایان دوباره عرض شود که بنده ایرانی ها را واقعا مردمانی خوب می دانم که فقط توسط عده ای به بازی گرفته میشوند

>>>   عزیزم، دیپلماتهای ایرانی رو که طالبان کشتند، فیلم مستندش هم در آرشیو صدا و سیما هست، یکی از همون افراد حمله کننده، زاهدانی بود و بلوچ، که چون برادرش در زاهدان اعدام شده بود اون انتقامشو از دیپلماتهای ایرانی گرفت. تلویزیون هم فیلم مستندشو به نقل از یکی از دیپلمتهای بازمانده پخش کرده. همون که مردم بیگناه افغانی رم کشتند، همون که مردم بیگناه پاکستانم کشتند، همون که یه رگ و ریشه شون به بن لادن سعودی (شریک تجاری بیل کلینتون) میرسه، همون که با نامهای مختلف النصره و القاعده و ... توی سوریه و عراقم دارن مردم بیگناه مسلمون و شیعه رو می کشند.

>>>   مطلب فوق کاملا درست است ولی آنچه البته به جای نرسد فریاد است .
دولت افغانستان در این زمینه مسؤلیت بسیا رسنگینی دارد ولی متأسفانه دولت درموضوع مهاجرین مستقر درایران هیچ گاه توجه جدی انجام نداده ودلیل آن نیز می تواند مسایل مذهبی وقومی باشد که دولت مردان افغانستان را این گونه نسبت به مشکلات مهاجرین درایران بی میل نموده است .
امید واریم دولت ما لااقل غیرت وتعصب افغانستانی خودرا یک بار هم که شده بروز داده وشجاعانه به نمایش بگذارد.
حسینی -سیدمحمدعلی.

>>>   از شهروندان افغانستانی خود درخواست میکنم بین (عموم مردم مسلمان و انقلابی و مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران) با برخی سیاستمداران فاسد دولتی همراه و همدست با جناحی از افساد طلبان که اکنون بخشی از قدرت را در دست دارند تفاوت قایل شوید. نمونه سیاست های نژاد پرستی این افساد طلب ها بی توجهی به خانواده های شهدای فاطمیون ما و قانون عدم پیوند اعضا برای مهاجران بود که من وقتی به برخی ایرانیها هم میگویم تایید میکنند این یک مساله غیر انسانی است.
من بعنوان یک مهاجر از مردم و مقام رهبری ایران تشکر و ممنون دار هستم اما هیچ گاه از بخشی از مردم و دولت که سیاست هایی غیر اسلامی دارند که برخی اش همین موارد است دل خوش ندارم
مهاجر دلخسته اصفهان

>>>   آفرین آقای بیات حرف حق را زدی

>>>   با تشکر از سایت afghan paper وارائه گزارشی درخصوص اظهارات بیات مدیرکل اتباع خارجی تهران باید خاطر نشان سازم دقت فرمایید دولت کنونی ومجموعه مدیریتی وی را نباید به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارتباط داد.
درحقیقت نظام جمهوری اسلامی و رهبر مدبر انرا از مجموعه مدیرانی که وابسته به دولت این کشور باید جدا دانست و اظهارات غیر مسئولانه بیات کدام ربطی به نظام ندارد.
در حقیقت مدیران منتسب به دولت حسن روحانی نه درعرصه داخلی و نه در عرصه خارجی هیچ تدبیر و لیاقتی نداشته وندارند واین بی لیاقتی ها در تمامی ساحات اقتصادی وسیاسی وفرهنگی مشهود است و بهتر بگویم در پازل دشمنان انقلاب اسلامی بازی میکنند تا خدمت به مردم خویش ومردم منطقه وهمسایگان.
انها در بی لیاقتی وبی تدبیری محصور شده وبرای فرار از این بی مسئولیتی ها وتطهیر خود به دنبال مقصر میگردند ویکی از این مقصرها را پناهندگان عزیز افغانستانی انگاشته اند که سخنان بی مسئولانه بیات مشت نمونه خروار است.
یاد امام خمینی رحمت الله علیه گرامی باد وقتیکه روسها در زمان حمله ارتش متجاوز سرخ به کشور عزیزمان افغانستان که تقریبا همزمان با حمله صدام متجاوز به خاک ایران بود و ایران ازنظر تسلیحات از طرف بلوک غرب ( امریکای جنایتکارانگلیس مکار) وحتی بلوک شرق(شوروی سابق )به رهبر فقید ایران ایت الله خمینی قدس سره سرکردگان وقت شوروی پیغام دادند که اگر شما به افغانستانیها کمک نکید ما بشما کمک تسلیحاتی میکنیم ؛ امام خمینی( ره )نپذیرفتند وانها را همانند امریکا جنایتکار ومتجاوز شمردند.
رهبر کنونی ایران ایت الله سید علی خامنه ای هم همان تفکر امام خمینی را دارند وهمیشه خیرخواه ودوستدار تمامی مسلمانان از جمله برادران مسلمان افغانستانی بوده اند وبا پیگیری شخص ایشان تحصیلات وعلم اموزی برای مهاجرین عزیز افغانستانی رایگان گردید.
بنا"نباید اظهارات بی تدبیرانه افراد سیاسی کار را به کل نظام ارتباط داد.
در پایان درود وسلام خداوند به روان پاک تمامی شهدای جنگ تحمیلی صدام خائن بخصوص شهدای افغانستانی وتمامی شهدای مدافع حرم در سوریه وعراق بخصوص شهدای مدافع حرم تیپ قهرمان وازاد مردان فاطمیون عزیز وبرقرار باد اتحاد وحدت مردم شریف ایران وافغانستان ونابود باد دشمنان این وحدت ویکپارچگی دوکشور همسایه همزبان وهم دین وفرهنگ/
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   افغانستانی ها که اینقدر قدرت و توانایی دارند که در سوریه وعراق برای ما ایرانی ها بجنگند ودرجنگ هشت ساله از کشور ما در مقابل صدام دفاع کنند ودر کشور ما دلار وسرمایه سرازیر کنند تا اقتصاد ما ورشکسته نشود وسپر بلای ما در مقابل آمریکا واسراییل و اعراب باشند و دههامیلیارد دلار کالاهای ما را بخرندو صدها کار دیگر...آیا قادرنیستند به کشورشان برگردند وآنجا گلیم خود را از آب بیرون بکشند و کشور خود را آباد کنند؟؟؟!!

>>>   از طرفی بی تدبیری ورفتار غیر دیپلماسی وحسن همجواری هم از سوی دولت های کرزی واشرف غنی در خصوص ادای حق اب رودخانه هیرمند و دریاچه هامون سیستان ایران را را هم نباید از نظر دورر داشت که این تفاهم نامه و برسمیت شناختن حق اب ایران در زمان قبل انقلاب اسلامی ایران یعنی در زمان رژیم منحوس پهلوی قرارداد ان منعقد گردید ودولتهای وابسته امریکایی به ان وقعی ننهادند واین اب مصروف کشت کوکنار گردید وجیب گشاد قاچاقچیان بزرگ امریکایی را پر نمود وماشین جنگی طالبان را برعلیه خود مردم ما براه افتاد ومنجر گشت 95فیصد تریاک جهان از کشور ما تولید گردد وسالیانه معدودی از پولیس انتظامی ایران شهید ومشکلات مرزی عدیده ای در دوطرف مرز به پولیس ما وایران تحمیل گردد.با این همه حساب مردم افغانستان از حساب حکومت افغانستان جداست//.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   داکتر صاحب دقیق فرمودید
کاملا تایید است
من در ایران هستم و درک قانونی هم ندارم اما بچه های من در مدرسه دولتی درس می خوانند
می گویند رهبری ایران دستور داده همه مهاجرین باید درس بخوانند
غلامی تهران

>>>   هر چه از حد بگذرد رسوا شود، هيچ خارجي در مورد ما افغانها ملامت نيستند، تا كي مردم بيگانه ما را برادر و مهاجر قبول كند و پاداش شان تجاوز جنسي، دزدي، قتل و غيره از طرف مهمانان نا خوانده باشد، مرد شويد در ملك خود بمانيد، إصلاحات بياوريد، رهبران دزد خود را مجبور سازيد كه أجير خارجي ها نباشند.

>>>   همیشه از جانب منفی به مسایل نگاه نکنید دوستان هم زبان من من شما افغانستانی های عزیز را مثل هم وطنان خود دوست دارم و ایرانی میدانم من پیشرفت و کرامت و امنیت شما را خواستارم و آرزو دارم من خود معلم قرآن هستم یک شاگرد افغانستانی دارم که در میان قرآن آموزان تلاش و همت بالایی دارد من برای او هم وقت بیشتری صرف میکنم تا موفق شود همیشه با دید منفی به قضیه نگاه نکنید بله در هر کشوری افراد بد هم وجود دارد مثلا در اخبار ما بود که یک راننده بی شعور مست چند نفر از جمله چند نفر افغانستانی را زیر گرفته بود خوب همه مردم ایران این حادثه را تقبیح کردند و در شبکه های اجتماعی هم مورد نقد واقع شد وقتی که رهبر معظم انقلاب دستور دادند هیچ افغانستانی نباید از تحصیل محروم شود ما هم خوشحال شدیم چون این مسایل مربوط به کرامت انسانی میشود شاید عده ای در مسئولین و عده ای معدود نگاه غلطی به مساله داشته باشند اما خوشبختانه بیشتر مردم فرهیخته ایران و سپاه و رسانه ملی و شخص رهبر معظم ایران نسبت به برادران افغانستانی دید برادرانه و منصفانه دارند نباید عملکرد غلط برخی مسئولین بهانه ایجاد کینه و اختلاف میان مردم هم تاریخ و هم زبان و هم کیش قرار داده شود
این خبر زیر را هم نگاه کنید که مربوط به همین تاریخ است:
قابل توجه مهاجرین افغانستانی مقیم تهران
اداره کل امور اتباع و مهاجرین ولایت تهران اعلام کرد : کارگاه مهارت آموزی ویژه بانوان برگزار خواهد شد .
به گزارش خبرگزاری صنا ، کارگاه مهارت های اجتماعی زنان ویژه بانوان مهاجر افغانستانی در تهران برگزار می شود./صنا
علاقه مندان به این کارگاه می توانند مورخ چهارشنبه 10 مرداد (اسد) ساعت ۱۰ تا ۱۲ به مرکز خدمات اداری سلیمانخانی تهران مراجعه نموده و از این برنامه مستفید شوند.
برای آگاهی مهاجرین محترم ، اطلاع رسانی نمایید .
منبع : خبرگزاری صنا

>>>   با عرض سلام خدمت همه من يك مهاجر افغانستاني هستم اينو فراموش نكنيد كه افغانستان تا ابد بدبخت بماند ن....در دنيا شاهيد اين همه بودن كه حكومت ها بيشتر از چهل سال دعوام نمياورد و سقوط ميكند افغانستان ايشالا ماهم يك روزي روي خوشي رو ميبينيم اونوقت اين برخورد كه شما با ما ميكنيد ما با شما بكنيم چي ب فكرتون ميرسه؟؟؟ (كاسه اي چيني هيچ وقت سالم نمانده و كاسه شكسته روزي بي كاسه ميشه تا ب كاسه اي همسايه نگاه كنه ب نظر من جنگ افغانستان ب اتمام خواهد رسيد ي روزي ماهم ميشويم سلطان جنگل
با احترام ب تمام درستان افغانستاني و ايراني

>>>   چرا اینقدر ایرانی عزیز ایرانی عزیز میکنید این ایرانیها فاشیست هستند ...

>>>   [ جنابی که از ورود مواد مخدر حرف زدی بدان بیشتر از آن جوانان افغانستانی در ایران معتاد شدند و به افغانستان برگشتند.
دیگر اینکه این کار افغانستانی ها نیست بلکه سیاست آمریکایی ها است که خودت وافقی]
بستن آب هیرمند (خلاف قوانین بین المللی) و خشک کردن ولایت سیستان و بلوچستان ایران و بدبخت کردن میلیون ها مردم آنجا هم کار امریکاست؟
تجاوز بالای زنان و دختران ایرانی و فرار به خاک افغانستان هم کار امریکاست؟
اگر ایرانی ها غیرقانونی از سرحد تیر میشدند و به داخل خاک افغانستان می آمدند و بالای زنان و دختران افغان تجاوز می کردند و سر بعضی ها را می بریدند و بعد به خاک ایران فرار می کردند مردم افغانستان با ایرانی ها چه می کردند؟
صرف بالای یک دختر ترک در ترکیه تجاوز کنید تا پولیس ترکیه تنبان تان را از پایتان بکشد. ترکیه ایران نیست.خلافکاری را با مشت محکم جواب میدهد.

>>>   ظاهرا درگفتار آقای مدیرکل اتباع ایران توهین وتحقیر دیده نمیشود، تویسنده محترم بهتربود دقیقا کلمات وجملات توهین آمیز را مینوشت، مدیرکل اتباع تنها واقعیت موجود کشورش را کارشناسانه بیان کرده ودرگفته هایش هرگز توهین وتحقیر دیده نمیشود، بلکه ذهن نویسنده مشکل دارد، امیدوارم منصفانه قضاوت شود، وقتی اینکونه مقالات تند وتهمت ناروارا درحق مسول یک کشور را میخوانیم ازآن کشور ومسولش چه انتظاری داشته باشیم، نویسنده مقاله قبل از اینکه یک نویسنده وکارشناس باشد، بلکه یک آتش بیارمعرکه است، همین مقالات توهین آمیزاست که روزگارمهاجررا درایران سیاه میکند.
باکول

>>>   شبکه چرا دروغ میگه!
ایرانیان این نام امید خراسانیان هیچگاه با خراسانیان سلوک بد نکرده! زیرا اینها اولاده مولانا اند!

>>>   بسیار هم درست گفته ، حرف دل تمام مردم ایران را زده ، بهتر است افاغنه هم بجای آه و ناله و گریه و زاری و لفاظی های بیجا و لاف و پتاق زدن و عربده کشیدن به همان فغانستان برگردند و آنجا را از طالبان پس بگیرند ، طالبانی که بیش از ۶۰ درصد خاک فغانستان را در تصرف دارند ، البته اگر عرضه و توان اینکار را داشته باشند. نه ایران و نه ترکیه چیزی به فغانستان و فغانیها بدهکار نیستند که بخواهند پذیرای مهاجران میلیونی فغانستان باشند آنهم نه مردمی مودب و با شخصیت ! مردمی مثل مردم فغانستان که روزبروز پررو تر و وقیح تر و طلبکارتر میشوند ، ایران تنها با بستن مرزهای زمینی و حریم هوایی خود بروی فغانستان میتواند تمام مردم واغ واغستان را به فلاکت و گدایی بیندازد ، فراموش نکنید که تنها با یک ماه بستن مرز خود بروی کامیونهای حامل سوخت فغانستان در دوره احمدی نژاد داشتید از سرما منجمد میشدید و فغان و فریادتان به عرش آسمانها رفته بود ،....
والسلام

>>>   کاملا مخالف ایجاد شکاف بین ایرانی ها و افغانستانی ها هستم و این جناب باید توبیخ شود
اما لطفا یک عده بیشخصیت نیایید و سر این موضوع حاشا نکنید و از خود حکم های صد من یک غاز ندهید
شخصیت داشته باشید
اکثریت نظر دهندگان بکلی خوی انسانیت را فراموش کرده اند
این چه وضعیتی است
با این طرز بیان که گاهه توهین های بزرگی دارد و افغان پیگر درج مینماید قطعا اوضاع بهتر نمیشود
یک ایرانی این نظرات را بخواند از محاجرین دلسرد نمیشود؟؟؟

انهایی هم که گفتند ترکیه با قاچاق انسان مشکلی ندارد
فکر کنم ترکیه را با طویله اشتباه گرفتید
مگر میشود کشوری مرز های خود را بی اهمیت داند؟
اگر اینطور است چرا چند هزار افغان را دیپورت کردند؟
روی هوا صحبت نکنید و دوستی دو ملت را خراب نکنید
بگذارید دولت ها مشکلشان را ادامه دهند اما نگذارید ملت ها ا هم دور شوند با حرف های نسنجیده ی یک عده
حالا میخواهد ایرانی باشد یا افغانی
محمد قیاسی ایران

>>>   مقامات ایران بارها انزجار وتنفر شان را به طریق گونان از مهاجرین افغانستانی ابراز کردند اما جالب است که دولت ایران با یک مدرک بی ارزش که برای مهاجرین میدهد وآن مدرک را شهرستان دیگرش قبول ندارند ومنبع در آمد جور کردن وسرکیسه کردن مهاجرین! هرسال هم تمدید میکنند وخالی کردن جیب مهاجرین!‏ اگر دوست ندارید بگذارید مهاجرین افغانی از ایران خارج شوند هر جا که رفت جلوی شان را نگیرید، کشورهای مسیحی ادعا ندارند که ما حکومت مسیح را بر قرار کردیم ولی مدرک معتبر میدهند که در سراسر جهان ارزش واعتبار دارد،اشتغالتان هم مال خودتان،چوب ظلم که بر مهاجرین تحمیل میکنید را به طور واضح وروشن میبینیم چه شده؟ اما دولت مردان به روی شان نمی آورند!
نادرشاه

>>>   دولت و مردم ایران اینقدر خودشون مشکلات دارند که نمی تونن مشکلات دیگران هم بهش اضافه کنند ، هر مردمی باید به فکر ساختن کشور خودشون باشند و نه طلبکار از کشورهای دیگه ،
چرا هیچوقت طلبکار امریکا که ۱۵ سال هست افغانستان رو اشغال کرده نیستید ؟ امریکا باید پاسخگوی ناامنی و مشکلات اقتصادی افغانستان باشه
دولت افغانستان هم که کلا هیچ مسئولیتی نداره !
حالا اگه چند میلیون ایرانی بیان افغانسستان ، دولت و مردم افغانستان چه رفتاری باهاشون می کنند ؟ اصلا اجازه ورود میدن ؟!!
الان اب رو روی ایران بسته اید ، جاده مشهد هرات رو ایران ساخته اما به رانندگان ایرانی اجازه ورود به این جاده را نمی دهید ، به دشمن ایران یعنی امریکا در افغانستان پادگان داده اید که از ایران جاسوسی میکنه و در صورت جنگ از این پادگان ها علیه ایران استفاده می کنه ، افغانستان شده مرکز مواد مخدر که هر سال چندین سرباز ایرانی بخاطر جلوگیری از ورود مواد مخدر از افغانستان به ایران شهید میشن و دولت افغانستان هم هیچ کاری برای انسداد مرزهایش نمی کنه ، الان افغانستان داره میشه محل تجمع داعش که ضد امنیت ایران هست ، رسانه های افغان ضد ایران هستند ، با این همسایه دیگه چه نیازی به دشمن داریم‌!

صد هزار عراقی در ایران زندگی می کنند و هیچ ایرانی هم اعتراض نمی کنه، ما حاضریم همین قدر افغان در ایران زندگی کنند اما نه چند میلیون ، مردم احساس می کنند کشورشون داره به وسیله افغان ها اشغال میشه ، مطمئنا فاطمیون و خانواده همه کسانی در جنگ ایران و عراق و سوریه بودن بیشتر از ده هزار نفر نیست و کسی هم خواهان اخراج اونها نیست، اما نمیشه بخاطر ده هزار نفر بخواین چند میلیون نفر در ایران بمونن ، برعکس چیزی که میگین اکثر افغان ها در ایران اهل سنت هستند .

>>>   فقط گفته قانون باید اجرا بشه و جلوی تخلف کارفرما های ایرانی که غیرقانونی اتباع بیگانه استخدام می کنند گرفته بشه ، در این وضعیت بد اقتصادی ایران وقتی جوان ایرانی در کشور خودش بیکار هست این درسته یک خارجی به جایش کار کنه ؟ ایرانی ها در افغانستان کار کنند شما نمیگین جای شما رو اشغال کرده ؟ کمی واقع بین باشید

>>>   تماام این نظزات بر اساس احساسات بیان شده است

>>>   در دراز سخنان سعید لیات به نفع مهاجرین و افغانستان بوده و خواهد بود. باید روزی این ارتباط قطع شود و خوبست زودتر فطع شود زیرا تجارب برخورد تلخ ایرانی سبب شد که مهاجرین طرح نو در اندازند و از بی سرنوشتی خارج شوند.

>>>   ایران ازحضور مهاجرین درافغانستان سوءاستفاده سیاسی میکنند ومشکلات اقتصادی رابهانه میکنند، درحالیکه طبق کارشناسان ومتخصصین اقتصادی امروز دنیا هرفرد مهاجر نه تنها که بار دوش کشورمیزبان نیست بلکه عوائد اقتصادی قابل توجه هم دارد، امروز که مهاجرین میخواهند به افغانستان برگردند، برای جلوگیری ازخروج شان ازهرنفر 300000 تومان پول به بهانه مالیات اخاذی میکند، واقعا سیاست ایران نسبت به مهاجرین افانستان باهیچ اصول علمی وبین المللی شناخته شده مطابقت نداشته وبه همین خاطر دائم مورد سوء استفاده مسؤلین قرارگرفته وتمام کاسه کوزه رابرسر بیچاره مهجرین میشکنند، چراکه دیوارکوتاه ترازمهاحر وجود ندارد، جلوگیری شدید ایران از ورود مهاجرین به ترکیه تأسف انگیزاست، امیدوارم که ایران تکلیف مهاجرین رامشخص وازسیاست موش وگربه بازی خنده دار دست برداشته وبیش ازین خود وملت محترم ایران را مسخره مردم دنیا نکنند، وآداب مهاجرپذیری ومیزبانی را ازکشورهای کفر یادبگیرند. سخن حق تلخ است،
باعذرخواهی ازملت عزیز ایران. حقجو

>>>   دوستان محترم همیشه با دید منفی نگاه نکنید این خبر را نگاه کنید ما در ایران برادران و دوستانی هم داریم که با مهاجران هم زبان خود همدلی و یاری دارند لطفا با تفرقه اندازی و جهالت روابط خوب بین دو ملت را تیره نگردانید
⭕️ مداوای کودکان هموطن مبتلا به سوراخ قلب در ایران
هر هفته یک کودک هراتی دارای سوراخ قلب از خانواده های فقیر هرات بطور رایگان در بیمارستان امام رضا در مشهد عملیات خواهد گردید.
طی سفر اخیری که با جمعی از اطبای هرات به ایران داشتیم مقدمات این موضوع با جناب دکتور عبدالله بهرامی رییس بیمارستان امام رضا علیه السلام مطرح و بعد از گفتگو و هماهنگی های لازمه این تفاهمنامه به امضا رسید.
اجرای این طرح توسط کمیته هماهنگی مددکاران صحت انجام خواهد شد و طی یکسال حد اقل ۴۸ کودک فقیر دارای سوراخ قلب برای عملیات قلبی اعزام خواهند شد.

>>>   ای کاش اصل کلام و متن سخنرانی را می آوردید و قضاوت را به خوانندگان میسپارید،،،
اما اصل سخنرانی را نیاوردید و منقطع و بریده شده و سلیقه ای از بعضی سخنان دستچین کردید و تفسیر فاشیستی خودتان رو با چاشنی احساسات تفرقه افکنانه به خورد خواننده دادید
این پیام را در اینجا بگذارید تا دوستان افغانستانی ببینند، یا من از کانال شما به جرم تشویش اذهان عمومی شکایت میکنم
یک ایرانی
زنده باد برادری ما با شما افغانستانی ها

>>>   بهترین راه برای 4 میلیون مهاجر افغان در ایران یکی از این 3 کار است:
1-بازگشت به افغانستان عزیز و منتظر یک کافر وهابی انتحاری شدن.
2_مهاجر شدن به امریکا و تجاوز بالای یک زن امریکایی تا پولیس امریکا لوله تفنگ را به حلقش فرو کند.
3-مهاجر شدن به ترکیه و تجاوز بالای یک دختر تورک تا پولیس ترکیه لوله تفنگ را به ... فروکند!!

>>>   باعرض سلام قابل توجه برادران افغانستانی وایرانی های قانون مدار. 4ملیون مهاجرین افغانستانی برای دولت ایران ازچندتاپالایشگاه ایران برای ایران درآمدش ببشتراست 1.ازهرمهاجردرسال ازسازمان ملل مبلغ6000دالردمی گیرد وازهرمهاجرافغانستانی درسال حدودن300000تومان دولت ایران میگیردبه گفتئ خودایران حدودی 2ملیون مهاجرافغانستانی دریک سال ازشهرکه زنده گی میکند بشهردیگری رفت برگشت داردکه درازای هرنفری ودرهررفت برگشت مبلغ20000هزارتومان دولت ایران ازمهاجرین میگرد ونزدیگ به3000مهاجرافغانستانی درروزورودخروج ازایران داردبامدارگ وبدون مدارگ ورودهرنفربالای 2000000ملیون وخروج هرنفری80000 تومان بازورگرفته میشود کارگرانیکه درکارخانهادوچارحوادث میشودمیمرندیاقدع عضومیشوهیچ دیه خسارتی به کارگرمهاجرپرداخت نمیشودخلاصه یگ مهاجرافغانستانی بایگ برده سیاه پوست قرن 18درآمریکافرقی ندارد

>>>   دوستان ایرانی بگونه ای مانند دولت شان آمار فریبنده ای از اشغال فرصتهای شغلی مهاجرین میدهند که گویا دیگران نمیدانند، درحالیکه فرصتهای شغلی کارهای شاقه را اگر مهاجرین نباشند ایرانی ها هرگزحاضربه کارکردن درآن نمی باشند، چه رسد به تحصیل کرده های شان.
این آمار یکنوع مغالطه ازسوی دولت ایران است، امیدوارم ایران حداقل بامهاجرین افغانستان بامشترکات فرهنگی تاریخی راست باشند.
اکبری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است